Näin rakennat nopean auton

DaJackal

EA5A, Z16A, CB4A, D22, E39A
Club Member
Liittynyt
10 Huhtikuu 2010
Sijainti
Lappeenranta
Vs: Näin rakennat nopean auton

Leuka taisi osua lattiaan, vaikka itse istunkin vielä tuolilla... :nykii
 

Tunari-82

Active Member
Liittynyt
14 Maaliskuu 2005
Vs: Näin rakennat nopean auton

Hieno projekti :peukku
Tuo on aika erikoinen että ahtoputkissa ei ole mitään joustoja välissä,äkkiä ajattelisi että kun ahtimet on tuollaisten metriä pitkien rst putkien päissä,olisi lämpöeläminen aika rajua ja ennen pitkää joko ahto tai pakosarjan putket murtuu.
attachment.php
 

Skydiver

Active Member
Liittynyt
20 Tammikuu 2005
Sijainti
Kerava
Vs: Näin rakennat nopean auton

Tätä lukiessa ei voinut ohittaa yhtäkään kuvaa kovin nopeasti... Huikeaa luettavaa ja huikea auto! Työmäärä on ihan posketon ja mahtaa miestä hymyilyttää nyt kun auto on valmis. Ja nyt sitten 7 vuoden rakentelun jälkeen pitäisi laskettaa limitillä kisoissa... ;D Täytyy olla kovat hermot... ;D

Tästä ei ilmeisesti ole paljastettu suoritusarvoja? Kiinnostaisi aika lailla... :p
 

-JP-

Active Member
Liittynyt
31 Heinäkuu 2007
Sijainti
Tampere
Vs: Näin rakennat nopean auton

Skydiver sanoi
Tästä ei ilmeisesti ole paljastettu suoritusarvoja? Kiinnostaisi aika lailla... :p

700 HP , oli siinä ensimmäisessä postauksessa.

Ei varmaan ole vielä hirveästi ajettu kun oli Youtube videon päiväys 10.1.2012.
 

Webtrap_86

Well-Known Member
Club Member
Toimihenkilö
Moderaattori
Liittynyt
16 Huhtikuu 2004
Sijainti
Lahti
Vs: Näin rakennat nopean auton

-JP- sanoi
700 HP , oli siinä ensimmäisessä postauksessa.

Ei varmaan ole vielä hirveästi ajettu kun oli Youtube videon päiväys 10.1.2012.

700 oli sen kaverin autossa, mitä se kokeili. Ja siitä se sit päätti tehdä oman nopean auton. Ton auton arvoja ei tainut olla missään. ;)
 

Ale

New Member
Liittynyt
2 Maaliskuu 2009
Vs: Näin rakennat nopean auton

Hyvä että jäähdytin oli edullinen orkkis-Subaru ettei kustannukset karkaa käsistä. ::) ;D
 

Keheetit

Member
Liittynyt
27 Toukokuu 2010
Sijainti
Kouvola
Vs: Näin rakennat nopean auton

Kaveri on kyl nyt ihan tosissaan halunnu nopeen auton :D Ei taida olla ihan ensimmäinen projekti täl miehel..
 

-JP-

Active Member
Liittynyt
31 Heinäkuu 2007
Sijainti
Tampere
Vs: Näin rakennat nopean auton

Webtrap_86 sanoi
700 oli sen kaverin autossa, mitä se kokeili. Ja siitä se sit päätti tehdä oman nopean auton. Ton auton arvoja ei tainut olla missään. ;)

Ah ok. Täytyypi seurailla milloin menee Audi Dynoon. :)
 

cubeqtio

Mr. Cube
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
28 Tammikuu 2009
Vs: Näin rakennat nopean auton

Multa tuli.. nammmm.. Mahtaako olla Sport Quattron hytti? Jos on niin aika arvokas..
 

Tunari-82

Active Member
Liittynyt
14 Maaliskuu 2005
Vs: Näin rakennat nopean auton

Eipä tuossa paljoa orkkis autoa ollut jäljellä,lähinnä putkea runkona ja lasikuitua päällä.
Kyllä se käppyräinen putki autossa vaan näyttää mukavalta ;D
 

Skydiver

Active Member
Liittynyt
20 Tammikuu 2005
Sijainti
Kerava
Vs: Näin rakennat nopean auton

-JP- sanoi
Ah ok. Täytyypi seurailla milloin menee Audi Dynoon. :)

Kiinnostaa itseäkin tosiaan tietää mitä tuosta irtoaa. Vaikka yksi video olikin savujen otosta moottoridynossa, niin tuskin siellä vielä on otettu voimaa tosimielellä ulos näin alkuvaiheessa eikä siksi ole sen tehomittauksista vielä ollut juttua. Seuraillaan mielenkiinnolla, mutta saako pettyä, jos tuhat heppaa ei mene rikki...? ;D
 

Nuhapumppu

Mitsubishi Pajero 2,5TD
Liittynyt
15 Elokuu 2005
Sijainti
Muhos
Vs: Näin rakennat nopean auton

cubeqtio sanoi
Multa tuli.. nammmm.. Mahtaako olla Sport Quattron hytti? Jos on niin aika arvokas..
Kyllähän tuo aidolta SQ:lta vaikuttaa,tai sitten lyhennetty pitkä akselivälinen.

EDIT:lyhennetty näkyis olevan

From this:
attachment.php

To this:
attachment.php
 

-JP-

Active Member
Liittynyt
31 Heinäkuu 2007
Sijainti
Tampere
Vs: Näin rakennat nopean auton

Skydiver sanoi
Kiinnostaa itseäkin tosiaan tietää mitä tuosta irtoaa. Vaikka yksi video olikin savujen otosta moottoridynossa, niin tuskin siellä vielä on otettu voimaa tosimielellä ulos näin alkuvaiheessa eikä siksi ole sen tehomittauksista vielä ollut juttua. Seuraillaan mielenkiinnolla, mutta saako pettyä, jos tuhat heppaa ei mene rikki...? ;D

En lähde hevosia arvailemaan ,mutta odottelen : 1 Kg/1 HP , yhtälöä.... :)


EDIT :

"Thanks guys, I am hoping to have the car going in around 5-7 weeks there is still a small list of jobs to do before it can be tested. The list includes drive shafts and a loom for the logger and PDM but it was ace to have the big push to get the car done before the show. Its gave me a good hurry up."

Dave Rowe, Jan 16, 2012


http://www.quattroforum.com/index.php?threads/my-audi-s1-hill-climb-car-build.15395/page-12
 

Maxxximus

Jägermeister Racing
Liittynyt
6 Tammikuu 2008
Sijainti
Jyväskylä
Vs: Näin rakennat nopean auton

holy mother of.... :eek:
http://forums.bimmerforums.com/forum/showthread.php?t=1575817

jos jollai on löysää niin voisin ottaa tuollasen lohkon mielelläni lahjotuksena vastaan.
http://www.bulletcylinderheads.com.au/product/?c=0&id=44&title=Mitsubishi%204G63
 

AWD

Member
Liittynyt
5 Marraskuu 2007
Sijainti
Petäjävesi
Vs: Näin rakennat nopean auton

Eihän tuossa ole mitään niin kovin erikoista?

Kaverilla on juurikin tuollainen rakennelma työn alla. Tosin nuo ontot titaaninokat ja Beryllium-männät ei ole vielä tilauksessa. Tuo mäntien materiaalihan on myrkyllistä ???, Noo mitäpä sitä ei toimivan koneen takia sietäisi..
Noissa saattaa materiaalin hintakin olla esteenä ;D "normi"koneistajan palkoilla.

Eli tekeillä hänellä on Salamarautaan billet-lohko. Koneeseen on tehty jo vuosia sitten yhtenäinen laakeri"pukki", kun Opelin lohkon rajat tuli siellä päässä vastaan. Kampiakseli on tehty vartavasten kyseistä autoa varten Englannissa, kiertokanget vaihtui titaanisiin samaan aikaan lohkon tukikehikon kanssa, nokat on pääosin hänen omaa tuotantoaan, hiontaa lukuunottamatta. Samoin jakopää.

Tuohon lohkon tekemiseen pakottaa 2.4CIH:n heikot sylinteriputket. Halkeavat nykyisillä paineilla. ;D
Kantena on vanha 400:sen DOHC, muutamin muutoksin.(neulalaakeroidut nokat, ym.)
 

eki75

Galant 1.8td-88, 720tkm "Eläkkeellä", +FD 15
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Karstula-JKL-Kolho
Vs: Näin rakennat nopean auton

Gary Grand sanoi
Eihän tuossa ole mitään niin kovin erikoista?

Kaverilla on juurikin tuollainen rakennelma työn alla. Tosin nuo ontot titaaninokat ja Beryllium-männät ei ole vielä tilauksessa. Tuo mäntien materiaalihan on myrkyllistä ???, Noo mitäpä sitä ei toimivan koneen takia sietäisi..
Noissa saattaa materiaalin hintakin olla esteenä ;D "normi"koneistajan palkoilla.

Eli tekeillä hänellä on Salamarautaan billet-lohko. Koneeseen on tehty jo vuosia sitten yhtenäinen laakeri"pukki", kun Opelin lohkon rajat tuli siellä päässä vastaan. Kampiakseli on tehty vartavasten kyseistä autoa varten Englannissa, kiertokanget vaihtui titaanisiin samaan aikaan lohkon tukikehikon kanssa, nokat on pääosin hänen omaa tuotantoaan, hiontaa lukuunottamatta. Samoin jakopää.

Tuohon lohkon tekemiseen pakottaa 2.4CIH:n heikot sylinteriputket. Halkeavat nykyisillä paineilla. ;D
Kantena on vanha 400:sen DOHC, muutamin muutoksin.(neulalaakeroidut nokat, ym.)

Tekeekö hän itse lohkon vai onko tuontikamaa...

-Eki
 

AWD

Member
Liittynyt
5 Marraskuu 2007
Sijainti
Petäjävesi
Vs: Näin rakennat nopean auton

eki75 sanoi
Tekeekö hän itse lohkon vai onko tuontikamaa...

-Eki
Kotimaassa tuotetaan ja suunnittelu on kokonaan Keski-Suomalaista ;D
En minä.
Väänsin aikanaan tuon lohkon tukikehikon hänelle ja otti ihan tarpeeksi aikaa...
 
Ylös Bottom