Vs: Nettiautosta bongattuja
Joo, se on kyllä utopiaa ainakin mulle, että miten noi ohjauskonversiot käsitellään suomessa tällä hetkellä. Oon kiertänyt RHD-skeneä aika kaukaa, mutta sattumalta kuulin huhua, että nykyään konversioita ei saisi enää tehdä? Pitääkö paikkansa, sillä en ole löytänyt asiasta vielä faktatietoa mistään? Joskus kai RHD -> LHD-muutoksen sai tehdä ja auton sai vielä kilpiinkin, mutta nykyään siis ilmeisesti ei(kö)? Entä tälläinen tapaus jos muutos on tehty jo ennen suomeen tuontia, saako näitä tälläisiä laitoksia tosiaan enää edes tuoda? Vai onko niissäkin joku vuosimalliraja mihin asti saa tehdä ja jostain vuodesta menee sitten poikki?
Jos runkonumero on tosiaan etuvetoisen, niin se on aika failure kyllä sitten... Kuulin joo niiltä autoliikkeen myyjiltä, että RHD-autoja ei Virossa saa ajaa ellei ole asunut kolmea vuotta Briteissä ja tuonut autoa sieltä mukanaan... Plus postikuskit tietysti..
Ja tuosta em. syystä Virossa kai paljon noita konversioita tehdään, ja ilmeisesti monet ihan oikeasti ammattitaidollakin! Kysäse ihmeessä vähän tarkempia tietoja tuosta jos satut "näkemään"!
Eiköhän toi joka tapauksessa aika lailla unohdettu ole nyt jo näillä esiin tulleilla kommenteilla ja omillakin kokemuksilla paikan päällä käytynä... Mutta on se silti kiehtova laite, ja mielelläni kuulen sen historiasta ja näistä yksityiskohdista lisääkin jos tietoa sattuu irtoamaan...
Ei ihan joka päivä tule kuitenkaan toista samanlaista vastaan (hifeillä jne. ei mun kohdalla edes ole hirveästi merkitystä; LHD-ohjaus ja pienet kilsat on ne kiehtovimmat asiat, loput vaan bonusta...) 
nokonzok sanoiVaikka runkonumero täsmäsi papereissa ja katsuri ei sen enempiä puuttuisi väärään mallimerkintään ja tyyppihyväksyntäkoodin niin silti jää tuo ohjauskonversiokuvio selvitettäväksi. Itse pidän tätä erittäin riskialttiina ja parhaassakin tapauksessa hyvin suuritöisenä projektina.
Joo, se on kyllä utopiaa ainakin mulle, että miten noi ohjauskonversiot käsitellään suomessa tällä hetkellä. Oon kiertänyt RHD-skeneä aika kaukaa, mutta sattumalta kuulin huhua, että nykyään konversioita ei saisi enää tehdä? Pitääkö paikkansa, sillä en ole löytänyt asiasta vielä faktatietoa mistään? Joskus kai RHD -> LHD-muutoksen sai tehdä ja auton sai vielä kilpiinkin, mutta nykyään siis ilmeisesti ei(kö)? Entä tälläinen tapaus jos muutos on tehty jo ennen suomeen tuontia, saako näitä tälläisiä laitoksia tosiaan enää edes tuoda? Vai onko niissäkin joku vuosimalliraja mihin asti saa tehdä ja jostain vuodesta menee sitten poikki?
Harri K sanoiMarkkelin kanssa olen puhunut autosta vuosia sitten paljonkin... en muista mutta veikkaisin että runkonro on etuvetoisen.
RHD mallejahan ei saa Virossa rekisteriin ja tuolloin kun tuo on tehty (yli 5v sitten jo vissii) niin sillo vielä enemmä ollut Virossakin vaikeuksia vääntää rekisteriin. Nykyään saavat konversioilla kilvitettyä evotkin Virossa (vanhemmat siis JDM mallit)
Voin kysästä Markkelilta kunhan "näen"...
Jos runkonumero on tosiaan etuvetoisen, niin se on aika failure kyllä sitten... Kuulin joo niiltä autoliikkeen myyjiltä, että RHD-autoja ei Virossa saa ajaa ellei ole asunut kolmea vuotta Briteissä ja tuonut autoa sieltä mukanaan... Plus postikuskit tietysti..