Onko -89 coltissa katalysaattori?

multsi

New Member
Liittynyt
4 Toukokuu 2010
Olen ottamassa kaverilta vastaan 1.3 -89 colttia, joka hylättiin katsastuksessa muiden vikojen ohella päästöistä kierroksilla ja lambda-arvon takia. En pääse nyt näkemään autoa, joten kysytään täältä, että onko tuossa tosiaan kolmitoimikatalysaattori ja lambda?

Olen nähnyt auton kerran, ja se oli aivan tavallinen 1.3 kaasarimalli, joten siksi jäin ihmettelemään tätä vikalappua...
 
Vs: Onko -89 coltissa katalysaattori?

Coltista en tiiä mittään, mutta kerran ei katsuri ollu löytäny galantista lambdaa joka on siis suoraan pakosarjassa täysin näkyvillä kiinni.. Vähän kävin reklamaatiota antamassa. Vaimo siis käytti katsurilla sillon, päästöistäkin meni läpi vaan hylyn oli tolla syyllä antanu ;D
 
Vs: Onko -89 coltissa katalysaattori?

Katsuri oli kuulemma joku tosi nuori jannu, että jäin epäilemään oisko ihan pelkkää ammattitaidottomuutta kuvitellut tuossa oleva katin. Mä oon luullu, että katti tarvii aina ruiskun. Tossa oli pellin alla ihan samannäköistä kaasarijapsitekniikkaa, kuin missä tahansa saman aikakauden toyotassa tai nissanissakin. Toki tämä varmistuu kun näen auton ensi viikolla
 
Vs: Onko -89 coltissa katalysaattori?

Lambda arvonhan voi pakokaasusta mitata vaikka ei olisi katalysaattoria, tai varsinkaan lambdaa piipussa.

Olennaisinta varmaan nyt että onko tässä käytetty vähäpäästöisen raja-arvoja vaiko eikö.
 
Vs: Onko -89 coltissa katalysaattori?

Jos on kaasarimalli, kuten mainitsit, niin ei varmasti ole katalysaattoria. HC arvotkin saa olla 500 ja oliko se co arvon raja muistaakseni 3,5
 
Vs: Onko -89 coltissa katalysaattori?

Väittäisin myös että on hylätty vähäpäästöisen arvoilla mitä kys auto ei varmastikaan ole
 
Vs: Onko -89 coltissa katalysaattori?

Kävin kattomassa autoa tänään, ja mitään kattia tai lambdaa siinä ei tosiaan ole. Ei myöskään vähäpäästöinen, eli kierroksillahan tuota ei mitata ollenkaan

Nämä olivat hylkäysperusteena: co% tyhjäkäynti 0,18, co% kierroksilla 0,45 (sallittu 0,30)
Lambda kierroksilla 1,040, sallittu 0,97-1,03

En ois uskonu noin kädettömän katsastusinssin olemassaoloon, mutta nyt on sekin nähty. Rekisteriotteen lukemalla tai auton alla pyörimällä luulisi huomanneen. Täytyy kyllä pistää palautetta asemalle, ettei muita turhia hylkyjä tule.
 
Vs: Onko -89 coltissa katalysaattori?

missäpäin tää ammattitaidoton työskentelee. ::) tietää pysyä kaukana jos vaik sattus olemaan lähiseudulla ;D
 
Takaisin
Ylös Bottom