- Liittynyt
- 12 Lokakuu 2024
Ei tunnustauduta emännän kanssa ihan tumpeloiksi noiden autoissa olevien tiertokonehärpäkkeiden kanssa. Niistä on tosin kokemusta vain Subaru XV ja Lexus RX400 ja 450 autojen kanssa, mutta niissä kaikki on saatu ihan kelvollisesti toimimaan.
Parin viikon Outlander PHEV omistusaikana on jo puolenkymmentä kertaa tullut tietokonenäytölle täysin hallitsematon tilanne, kun härpäke on sekunnin välein pingannut näytötä toiselle, eikä näyttöä saa hallittua muuten kuin etsimällä autolle turvallinen pysähdyspaikka, jossa auton on saanut sammuksiin. Tietsikan virtanappula on kosketustoiminen, mutta virhetilan tullessa mikään kosketus ei vaan toimi. Ohjekirjasta ei täsmäapua radion osalta löydy, kun ohjekirjan radio on "tavallinen" perusnappuloin toiminut malli. Tässä meidän pirssissä on radion hallintanappuloiden tilalla lämmityslaitteen nappularivi, ei muuta.
Noista viidestä häiriötilasta on kolme tehnyt niin, että bluetoothyhteydessä oleva puhelin on alkanut soittelemaan puheluja viimeisten puhelujen luettelosta, etkä mahda asialle mitään, jos et saa autoa sammuksiin. Muutamassa sekunnissa puhelin ehtii soittamaan puoleenkymmeneen eri numeroon ja kohta häiriön alettua alkavat puhelujan kohteena olleet ihmiset soittelemaan vastaan, että soitit, mutta puhelu meni heti poikki. Aivan helvetin kiusallista ja hankalaa tuommoinen.
Autolle ei sen vajaan kuukauden myyntiajan kuluessa ole tehty autoliikkeessä mitään resetointia edellisen omistajan asentamille asetuksille. Puhelimen tiedot sain yritys-erehdysmenetelmällä poistettua ja asennettua omat puhelimemme tilalle. Bluetoothyhteydellä saatiin myös radio toimimaan nettiapilla, kun autoradion oma FM-yhteys oli ja on häiriöaltis.
Rovaniemellä on Mitsun huolto siirtymässä Rinta-Joupilta Wetterille, aikataulua en tiedä, tänä vuonna ilmeisesti kuitenkin. Wetteriltä tämän auton ostimme, joten viisaampi ehkä odotella huollon siirtyminen sinne, kun auto vielä on vuodenpäivät takuun piirissä 87 th kilometriä vasta takanaan.
Onko vastaavia kokemuksia ja mitä voisin kotikonstein kokeilla...Kuuntelen.
Parin viikon Outlander PHEV omistusaikana on jo puolenkymmentä kertaa tullut tietokonenäytölle täysin hallitsematon tilanne, kun härpäke on sekunnin välein pingannut näytötä toiselle, eikä näyttöä saa hallittua muuten kuin etsimällä autolle turvallinen pysähdyspaikka, jossa auton on saanut sammuksiin. Tietsikan virtanappula on kosketustoiminen, mutta virhetilan tullessa mikään kosketus ei vaan toimi. Ohjekirjasta ei täsmäapua radion osalta löydy, kun ohjekirjan radio on "tavallinen" perusnappuloin toiminut malli. Tässä meidän pirssissä on radion hallintanappuloiden tilalla lämmityslaitteen nappularivi, ei muuta.
Noista viidestä häiriötilasta on kolme tehnyt niin, että bluetoothyhteydessä oleva puhelin on alkanut soittelemaan puheluja viimeisten puhelujen luettelosta, etkä mahda asialle mitään, jos et saa autoa sammuksiin. Muutamassa sekunnissa puhelin ehtii soittamaan puoleenkymmeneen eri numeroon ja kohta häiriön alettua alkavat puhelujan kohteena olleet ihmiset soittelemaan vastaan, että soitit, mutta puhelu meni heti poikki. Aivan helvetin kiusallista ja hankalaa tuommoinen.
Autolle ei sen vajaan kuukauden myyntiajan kuluessa ole tehty autoliikkeessä mitään resetointia edellisen omistajan asentamille asetuksille. Puhelimen tiedot sain yritys-erehdysmenetelmällä poistettua ja asennettua omat puhelimemme tilalle. Bluetoothyhteydellä saatiin myös radio toimimaan nettiapilla, kun autoradion oma FM-yhteys oli ja on häiriöaltis.
Rovaniemellä on Mitsun huolto siirtymässä Rinta-Joupilta Wetterille, aikataulua en tiedä, tänä vuonna ilmeisesti kuitenkin. Wetteriltä tämän auton ostimme, joten viisaampi ehkä odotella huollon siirtyminen sinne, kun auto vielä on vuodenpäivät takuun piirissä 87 th kilometriä vasta takanaan.
Onko vastaavia kokemuksia ja mitä voisin kotikonstein kokeilla...Kuuntelen.