Outlander III SUV -13 (GG, GF) 2.2 Di-D 4WD (GF6W) takapään jurina

tomppa74

New Member
Liittynyt
30 Marraskuu 2012
Moi,

Onko kenelläkään kokemuksia Outlander jurinasta takana kun jarruttaa, kuulostaa aika selkeästi tulevan oikealta puolen eli apukuskin puolelta? Kuuluu hetken aikaa jarrua alettaessa painamaan, tai myös kuoppaisella tiellä ajettaessa ja korostuu kevyellä autolla ajettaessa. Auto ei puolla eikä tunnu millään lailla ohjauksessa. Jarrut taakse levyineen on juuri vaihdettu.

Liike ehdotti taka-apuperan puslaa, jota ei sellaisenaan ilmeisesti mistään saa irtotavarana ja koko komeus maksaa 1064 e. Eli kyseessä olisi tuo pultin 34993C kohdalle sijoittuva pusla. itse jäin miettimään kun sijäitsee väärällä puolen autoa tuo pusla.. Alla kuva apurungosta, toisessa näkyy pultti ja toisessa vain paikka mihin se tulisi.

Muille sattunut vastaavaa, outtiksella ajeltu nyt n. 256 tkm.
 

Liitetiedostot

  • apuperä.png
    apuperä.png
    130.6 KB · Lukukerrat 98
  • Takaapuruko pusla.PNG
    Takaapuruko pusla.PNG
    104.6 KB · Lukukerrat 92
Viimeksi muokattu

hanski-58

Pajero 3.2D-ID Intense -07
Club Member
Liittynyt
10 Marraskuu 2005
Taitas kuulua tuosta perän kannatinpuslista läpi se jurina, niiden löysyys päästää perää kääntymään, tuo apurungossa oleva pusla joka kiinnittyy perään sitten antaa periksi.
Nuo voi tehdä polyuretaanista kevennettynä versiona niin ei tuu kolinat niin läpi.
 

hanski-58

Pajero 3.2D-ID Intense -07
Club Member
Liittynyt
10 Marraskuu 2005
Kapeappa perää sivusuunnassa niin näät nuiden kannatinpuslien väljyyden tai löysyyden.
 

hanski-58

Pajero 3.2D-ID Intense -07
Club Member
Liittynyt
10 Marraskuu 2005
Nuo pitkittästukivarren puslat on sitten kulutustavaraa, 60 tkm alkaa olla niille sopiva vaihtoväli, näkee siitä että pusla on väsynyt ja ei ole keskellä kiinnityspistettään, rekaat kuluu takaa ja alkaa puoltamaan.
 

tomppa74

New Member
Liittynyt
30 Marraskuu 2012
Löytyipä syy sillekin jurinalle. Tutkiskelun jälkeen oikean puole jarrusatulan pusla/holkki, se jossa on tiiviste päässä, oli kulunut löysäksi. Mahdollisti satulan kallistumisen, jolloin jarruttamisen yhteydessä kuului jurina, ja jarrun painllauksen mukana hiljeni kun satula oikeni jarrutuksen voimasta.

Vähän puolivahingossa tuo vika paljastui kun jarrusatula hiukan "hölskyi"/liikkui siihen käsin tarttuessa, ja niinhän sen ei pitäisi tehdä. siitä se lähti, ja satula vaihtoon ja jurinat lakkasi.

Kovin oli taas mielenkiintoinen tutkimus homma tämäkin, saapa nähdä mitä herra inssi sanoo ensi keväänä noista puslista..

Kiitos mielenkiintoisista kommenteista Hanski-58, niistä oli hyvää apua vian haarukoinnissa!
 
Ylös Bottom