Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huom. This feature may not be available in some browsers.
Ihan tyhjästä tarkoittaa siis ensin about tyhjäksi ajettua ja sen jälkeen etälämmityksellä aivan tyhjäksi imettyä akkua.
Ja lataus 6A virralla.
Lataushäviöihin menee arviolta 10%+ ja akkuun asti päätyy n. 9 - 9,5 kWh
Noniin. Tänään jätetty my19 Autokeskukselle BMU päivitykseen. Yön yli auto sieillä on.
Vieiä kyselin tiskillä että mikä tossa ottaa 24h jos vaan softaa päiviiteään n. 10..15min. Jossain roikassa se roikkuu yln yli? Ihnetttein vain että mitä tehden. Sanoin viekä että virallisessa BMU update newsletterissä on vikana kohtana että "perform DBCAM"
Mutta kuulemma DBCAM ei tuohon päivitys hommaan kuulu. En siis oikein saanut vastausta. En jaksanut alkaa hankalaksi ja inttämään, kun takuuseen pitäis homma saada. Samoin kuin lämppärin korjaus/huuhtelu samalla. Noh, sen näkee huomenna sitten lopullisesti kuka lystin maksaa?
SOH näytti WD:llä 73% before arvoa. Mittarissa 65tkm. Joista 68% menty sähköllä jos oikein tulkitsen. Eli aika alhainen on.
Mulla samanvuotinen ja aika lailla samat kilometrit, 60,3% oli kapasiteetti kun vein testattavaksi ja DBCAM jälkeen 67,8%. Parin viikon päästä akun uusintaan.MY18, käyttöönotto marraskuu 2017. Näyttää siltä että saattaisi jöädä alle sen 70% mikäli veisi testattavaksi?
Paljonko on keskimäärin noussun kapasiteetti sen testin aikana?
Näytä liitetiedosto 24760
Oma Outlander 2017 kävi akkutestissä sillä seurauksella että akku lähti vaihtoon, pari yötä latailivat ennen kuin tuli päätös vaihdosta.
Näytä liitetiedosto 24821
Akun vaihto kestikin sitten nelisen viikkoa kun ensin akkua vaihtaessa piti rikkoa jokin kaapeli ja sitä odotettiin pari viikkoa. Varaosan saavuttua odoteltiin vielä reipas viikko asentajaa suorittamaan työ loppuun. Nyt kun auto on takaisin pihassa niin näyttää muuten kivalta, mutta aika reipasta vauhtia putoaa prosentit, eikä autolla ole edes muutamaa kauppareissua enempää ajettu. Liekö normaalia, katsotaan mihin laskuvauhtiin tuo asettuu.
Näytä liitetiedosto 24822
Mistäs tämän näkisi? Phev watchdog näyttää akusta tarkemmin näin:Onko akun vaihdon jälkeen tehty DBCAM? äkkiseltään vaikuttaa siltä, että kone luulee akun olevan vanha ja korjaa SoH prosenttia kohti sitä vanhaa tuttua.
Tuossa aiemman viestisi ensimmäisessä kuvassa näkyy "dbcam performed" 159674km kohdalla. Onko samanlaista merkintää akun vaihdon jälkeen?Mistäs tämän näkisi? Phev watchdog näyttää akusta tarkemmin näin:
Näytä liitetiedosto 24823
Se mitä näyttää täyteen ladattuna ei kovin paljon kerro, vähänhän tuo silti on. Minulla ei enään phev ole, mutta tuohon näyttöön vaikuttaa ihan sekin onko ilmastoinnin a/c nappi painettuna, rangesta katoaa oletuksena iso siivu kun kuvittelee olevansa kesällä jäähdytyksellä.Ei liity aiempiin kysymyksiin mutta topicciin kyllä. Elikkä onko jotain aavistusta akun kunnosta näin nollakeleillä täyteen ladatun akun kanssa... minkälaista rangea on oletettavissa/odotettavissa.? Itsellä 2017 phevin kanssa näyttelee sellaista 17-19km.
Minulla myös 17 mallin Outlander, jonka range samaa luokkaa. Uusi ajoakkun asennus 18.3 auton kilometrit 150000.Se mitä näyttää täyteen ladattuna ei kovin paljon kerro, vähänhän tuo silti on. Minulla ei enään phev ole, mutta tuohon näyttöön vaikuttaa ihan sekin onko ilmastoinnin a/c nappi painettuna, rangesta katoaa oletuksena iso siivu kun kuvittelee olevansa kesällä jäähdytyksellä.
Paljonko oikeasti sillä sähköllä pääsee kertoo jo enemmän.
Tilanepäivitys tähän, eli lasku jatkuu ripeänä. Tätä tahtia ei tarvitse kauaa odotella niin ollaan samoissa lukemissa kuin ennen akun vaihtoaOma Outlander 2017 kävi akkutestissä sillä seurauksella että akku lähti vaihtoon, pari yötä latailivat ennen kuin tuli päätös vaihdosta.
Akun vaihto kestikin sitten nelisen viikkoa kun ensin akkua vaihtaessa piti rikkoa jokin kaapeli ja sitä odotettiin pari viikkoa. Varaosan saavuttua odoteltiin vielä reipas viikko asentajaa suorittamaan työ loppuun. Nyt kun auto on takaisin pihassa niin näyttää muuten kivalta, mutta aika reipasta vauhtia putoaa prosentit, eikä autolla ole edes muutamaa kauppareissua enempää ajettu. Liekö normaalia, katsotaan mihin laskuvauhtiin tuo asettuu.
Näyttäisi aika selvältä tuo, ihme jos tuosta 70% nousee.Nyt tuli varattua aikaa Autokeskus Airporttiin. MY18, 155600 ajettu. WD antaa 61,5%, joten hieman jännittää. Kilsat menee tiukaksi, sain ajan kuukauden ppähän, ja yks pohjanmaan reissu á 1100 kilsaa puskee viel ennen sitä. Ja sit tietty kuinka paljon se testerissä sit nousee, tuleeko vesiperä vai eikö tule.
Mitähän tyypillisesti nousu on tuolla testissä verrattuna WD:n lukemaan?
Mielestäni on pyörinyt siinä 7 pinnan paikkeilla? Jollain enemmän, ja jollain vähemmän.
Tämä ilmeisesti noissa uudemmissa joissa jotain "bugia" ollut?Itsellä WD näytti 72.6% ja kun autoon tehtiin BMU päivityksen myötä DBCAM niin sen tulos oli 83.5%.
alkuvuoteen 2020 asti tehtyjen 2.4 litran koneella olevien BMU:n softwaressa oli ominaisuus mikä ohjelmallisesti heikensi akun kapasiteettia liian nopeasti.Tämä ilmeisesti noissa uudemmissa joissa jotain "bugia" ollut?
Ok. Mutta onko tietoa, että onko vastaavaa softaominaisuutta noissa vanhemmissa 2 litraisissa mallleissa esim vm. 2017-2018?alkuvuoteen 2020 asti tehtyjen 2.4 litran koneella olevien BMU:n softwaressa oli ominaisuus mikä ohjelmallisesti heikensi akun kapasiteettia liian nopeasti.
kaikki nämä mitsut siis tekevät tuota ohjelmallista pudotusta akkua varjellakseen, mutta noissa tietyissä se "toimi" vähän liian hyvin.
2 litraisissa ei tätä esiinny, vain ensimmäisissä 2.4 litraisissa malleissa.Ok. Mutta onko tietoa, että onko vastaavaa softaominaisuutta noissa vanhemmissa 2 litraisissa mallleissa esim vm. 2017-2018?
Hei2 litraisissa ei tätä esiinny, vain ensimmäisissä 2.4 litraisissa malleissa.
itsellä on nyt tuon 2019 lisäksi late 2018 malli missä 2.4 litran kone ja se piti käyttää myös BMU päivityksessä.
liitteenä ilmoitus mikä merkkihuolloille on aikanaan lähtenyt.
Hei
Meillä myös 2019 Outlander.
Mistä tietää onko tuo BMU päivitys tehty autoon?
Koskeeko se kaikkia mitsuja vm 19 alkaen?
Auto tuoto saksasta n 1,5v sitten.
Kiitos etukäteen vastauksesta.
Terve! Ostin oman Mitsun käytettynä viime vuoden lopulla ja kyseessä siis 2020 malli joka ensirekisteröity 2019 lopulla Ruotsissa. On siis tuo 2,4 litran kone. Ajettu 123 tkm ja SoH näyttää 75,0 %.
Epäilen ettei BMU / DBCAM -päivitystä ole tehty, mutta voinko selvittää asiaa jotenkin itse? PHEV Watchdog löytyy.
Ulkomaisia lähteitä kun olen lukenut, niin ollut kuulemma vaikeuksia saada tuota päivitystä. Ovatkohan huollot hyvin tietoisia tästä Suomessa vai meneekö helposti vääntämiseksi? En ole autoa vielä joutunut käyttämään, mutta vuosihuolto lähestyy ja arvon mihin sen täällä Hyvinkää / PK-seudulla veisi että varmasti osaavat hommansa.
Kiitos vastauksestasi! Kun tuon liikkeestä ostin, vakuuttivat että kaikki tarvittavat päivitykset on tehty. Mutta tämä ei käsittääkseni ole koskaan ollut missään takaisinkutsukampanjassa, vaan asiakkaan on sitä itse pitänyt vaatia? Täytynee olla yhteydessä tuonne myyjäliikkeeseen, kun minullakin se sattumoisin oli Rinta-Jouppi.lukemat vaikuttaa siltä ettei päivitystä ole tehty.
päivitys kuuluu takuuseen ja tulee tehdä merkkihuollossa (vaatii MUT3 laitteiston), mikä ikinä se paikkakunnallanne sattuu olemaankaan, meillä se on rinta-jouppi.
tuossa pari viestiä aiemmin laitoin liitteeksi nuo mitsun viralliset ohjeet merkkiliikkeille, tulosta ne ainakin mukaan kun menet asioimaan.
auto pitää sitten olla yön yli tuon DBCAM proseduurin vuoksi, kertovat kyllä sitten siellä huollossa aikaa varatessa.
Kiitos vastauksestasi! Kun tuon liikkeestä ostin, vakuuttivat että kaikki tarvittavat päivitykset on tehty. Mutta tämä ei käsittääkseni ole koskaan ollut missään takaisinkutsukampanjassa, vaan asiakkaan on sitä itse pitänyt vaatia? Täytynee olla yhteydessä tuonne myyjäliikkeeseen, kun minullakin se sattumoisin oli Rinta-Jouppi.
Nyt napsahti samoille lukemille. Pitkään roikku 61,5 %, mutta tuli sitten vähän isompi pudotus kerralla. Luulis jäävän alle.Mulla samanvuotinen ja aika lailla samat kilometrit, 60,3% oli kapasiteetti kun vein testattavaksi ja DBCAM jälkeen 67,8%. Parin viikon päästä akun uusintaan.
????, aikanaan omanikin olisi mennyt ellei akkutakuun km olisi mennyt yli.