Outlander PHEV BMU -resetti

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Moto69
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Moto69

Member
Liittynyt
23 Huhtikuu 2024
Tuolla youtubessa liikkuu videoita joilla resetoimalla BMU:n niin saavat akkukapasiteettia lisää pienellä vaivalla.
Raukeaako akkutakuu tai voiko tehdä hazardia autolle jos alkaa värkkäämään tällaista kikkailua, onko kokemuksia.

 
Mitä enemmän akun kapasiteetti on laskenut, sitä enemmän akku voi ottaa kipeää tuosta ja tulee ongelmia mm starttiin kun jännite menee liian alas. Koska auto luulee akun olevan uusi ja 100%, pääsee ajamaan akun liian tyhjäksi.
Ilman muuta akkutakuu menee ja tuo resetti näkyy autosta lukemalla akun ikänä resetistä lukien.
 
Mitä enemmän akun kapasiteetti on laskenut, sitä enemmän akku voi ottaa kipeää tuosta ja tulee ongelmia mm starttiin kun jännite menee liian alas. Koska auto luulee akun olevan uusi ja 100%, pääsee ajamaan akun liian tyhjäksi.
Ilman muuta akkutakuu menee ja tuo resetti näkyy autosta lukemalla akun ikänä resetistä lukien.
Hyvä, kiitos. Tämä tieto oli tärkein.
 
Mitsu on toki hyvin konservatiivinen akun käytön suhteen, taitaa normaali jännitealue olla 3.8V - 4.1V?

Esim Teslassa hyvin vastaava akkukemia ja käytetään 3.0-4.2V...

Eli siihen tuo BMU reset perustuu, auto luulee akun kapasiteettia isommaksi kuin onkaan ja purkaa sen tyhjemmäksi. Mutta kyllähän se akkua rasittaa enemmän.
 
Takaisin
Ylös Bottom