- Liittynyt
- 31 Maaliskuu 2009
Ajattelin että näitä yleisimpiä juttuja voisi listata yhteen lankaan. Kommentoikaa puuttuvia asioita niin lisäilen asioita listalle.
Millainen kulutus xxx ajossa?
1.
K: Sähköinen takaluukku ei sulkeudu.
V: Keskikonsolissa olevasta kytkimestä painettu vahingossa luukku käsikäytölle.
2.
K: Mistä saan EV-remoteen WiFin salasanan?
V: Jos salasana ei ole ohjekirjassa käy merkkiliikkeessä.
3.
K: Toimiiko adaptiivinen cruise talvella?
V: Toimii kunnes sen päällä on liikaa märkää lunta ja siinä vaiheessa voit vaihtaa tavallisen cruisen käyttöön pitämällä adaptiivisen cruisen nappia pohjassa hieman pidempään. Toimii myös ainakin Tammer suojan maskinsuojuksen kanssa.
4.
K: Käyttääkö adaptiivinen vakkari regeneraatiota hidastamiseen?
V: Kyllä käyttää.
5.
K: Toimiiko kaistavahti talvella?
V: Toimii
6.
K: Mikä huoltoväli?
V: 20tkm.
7.
K: Yleisimmin vikaantuvia kohtia?
V: Takajarrut ja laakerit, joihin on tehdaskampanja. Useisiin autoihin on tämän vuoksi vaihdettu uudet jarruosat taakse. Suositus olisi kuitenkin huoltaa jarrut kerran vuoteen.
8.
K: Voinko tutkia akuston kuntoa itse?
V: http://phevwatchdog.net/ appi kertoo suuntaa antavasti tietoa mutta tarkemmat mittaukset saa merkkiliikkeestä jossa on myös mahdollista teettää akuston kalibrointi.
9.
K: Kannattaako ladata aikaperusteisella maksulla?
V: Ei kannata.
10.
K: Minkä version EV Remotesta lataan puhelimeeni?
V:Jos sinulla on sähköinen käsijarru lataa II-versio jos salasanasi on 14-merkkinen lataa I-versio. Jos salasanasi on 10 merkkinen vie autosi merkkiliikkeeseen päivitettäväksi. Nykyään on vain yksi appi joka toimii kaikissa autoissa.
11.
K: Polttomoottori ei käynnisty ja auto antaa vikailmoituksen.
V: 1. tarkista että moottorin ohjainlaitteen kampanja on tehty ja tulpat vaihdettu. 2. Takakontissa sijaitseva apuakku saattaa olla vaihtokunnossa.
12.
K: Meneekö auto rikki jos se on koko ajan latauksessa?
V: Auton automatiikka huoletii kyllä akustosta joten voit huoletta pitää auton laturissa. Auto kannattaa pitää latauksessa etenkin kovilla pakkasilla.
13.
K: Miten voin tarkastaa onko autossa EV Remote?
V: Auton valikossa pitäisi näkyä EV Remote valikko. Vaikka kyseistä valikkoa ei näy autossa voi silti olla lisälämmitin mutta ohjainlaitteen päivitys on pielessä. Ota yhteys merkkihuoltoon. Kuskin penkin alla on luukku jossa kulkevat lämmittimen letkut myös sieltä voi siis tarkistaa.
14.
K: Auto on laturissa muttei lähde lataamaan.
V: Tarkista/Nollaa ajastetut lataukset.
15.
K: Auton mukana tullut laturi hajosi. Voiko sen korjata?
V: Useimmiten voi. Laturia ei kannata roikottaa johdon varassa.
16.
K: Mistä saa suomenkielisen omistajan käsikirjan 2013-2015 malliin?
V: Täältä
17.
K: Vaihdoin kesä/talvirenkaat ja rengaspaineista tuli hälytys.
V: Vaihda tämän ohjeen mukaisesti käyttöön toisen rengassarjan paineanturit.
18.
K: Paljonko uusi ajoakku maksaa?
V: Suuntaa saat kun lasket että tarvitset 5kpl näitä + verot ja rahti ~200€. Eli siellä 3000€ hintaluokassa ollaan.
19.
K: Voiko ilmastoinnin huoltaa missä vain?
V: Ilmastoinnin huoltoon täytyy olla oikeanlainen sähköäjohtamaton kompressoriöljy.
20.
K: Suurimmat erot vuosimallien välillä?
V: 2016 tuli facelift, 2017 EV-nappi, 2018 Android auto, 2019 uusi moottori, isompi ajoakku ja ajoakun lämmitys.
21.
K: Ohjekirjoja?
V: Englanniksi
22.
K: Auto ei suostu liikkumaan.
V: Latauskaapeli on kiinni autossa.
V2: Koitit käynnistää auton painamatta jarrupojinta, sammuta virta ja käynnistä uudelleen jarrupolkimen kanssa.
23.
K: Voinko etäkäynnistää auton lämmittimen/ilmastoinnin ilman kännykkää?
V: Vuosimallin 2013-2017 autojen avaimen saa melko todennäköisesti modattua kaukosäätimeksi jolla saat etäkäynnistettyä lämppärin/ilmastoinnin näppärästi myös kauempaa.
24.
K: Miksi auto piippaa itsekseen?
V: PHEV tarkastaa 12V akun varaustilanteen klo 12 cet eli klo 14 Suomen aikaa. Tarkastus tapahtuu aina kun auto on ollut virrattomana vähintään 12 edellistä tuntia yhtäjaksoisesti. Piippaus kuuluu niin kauan kuin 12V akkua ladataan. Latausjohdon ei tarvitse olla paikallaan.
25.
K: Mitä kaapeleita tarvitsen auton lataamiseen?
V: Normaaliin lataamiseen kannattaa käyttää tavalliseen suko-pistorasiaan laitettavaa Type1 kaapelia. Päivittäisessä käytössä suositus on käyttää 8A latausvirtaa ja ihan maksimissaan 10A virtaa. Säädettävä ja termostaatilla varustettu malli on paras vaihtoehto. Useimmat käyttävät päivittäiseen lataukseen (Uuden)auton mukana tulevaa "mummolaturia".
Kaupassa asiointiin tarvitset Type1-Type2 kaapelin.
Pikalatauksessa käytettävä CHAdeMO kaapeli on kiinteästi laturissa, joten pikalatausta varten ei tarvita omaa kaapelia.
Millainen kulutus xxx ajossa?
1.
K: Sähköinen takaluukku ei sulkeudu.
V: Keskikonsolissa olevasta kytkimestä painettu vahingossa luukku käsikäytölle.
2.
K: Mistä saan EV-remoteen WiFin salasanan?
V: Jos salasana ei ole ohjekirjassa käy merkkiliikkeessä.
3.
K: Toimiiko adaptiivinen cruise talvella?
V: Toimii kunnes sen päällä on liikaa märkää lunta ja siinä vaiheessa voit vaihtaa tavallisen cruisen käyttöön pitämällä adaptiivisen cruisen nappia pohjassa hieman pidempään. Toimii myös ainakin Tammer suojan maskinsuojuksen kanssa.
4.
K: Käyttääkö adaptiivinen vakkari regeneraatiota hidastamiseen?
V: Kyllä käyttää.
5.
K: Toimiiko kaistavahti talvella?
V: Toimii
6.
K: Mikä huoltoväli?
V: 20tkm.
7.
K: Yleisimmin vikaantuvia kohtia?
V: Takajarrut ja laakerit, joihin on tehdaskampanja. Useisiin autoihin on tämän vuoksi vaihdettu uudet jarruosat taakse. Suositus olisi kuitenkin huoltaa jarrut kerran vuoteen.
8.
K: Voinko tutkia akuston kuntoa itse?
V: http://phevwatchdog.net/ appi kertoo suuntaa antavasti tietoa mutta tarkemmat mittaukset saa merkkiliikkeestä jossa on myös mahdollista teettää akuston kalibrointi.
9.
K: Kannattaako ladata aikaperusteisella maksulla?
V: Ei kannata.
10.
K: Minkä version EV Remotesta lataan puhelimeeni?
V:
11.
K: Polttomoottori ei käynnisty ja auto antaa vikailmoituksen.
V: 1. tarkista että moottorin ohjainlaitteen kampanja on tehty ja tulpat vaihdettu. 2. Takakontissa sijaitseva apuakku saattaa olla vaihtokunnossa.
12.
K: Meneekö auto rikki jos se on koko ajan latauksessa?
V: Auton automatiikka huoletii kyllä akustosta joten voit huoletta pitää auton laturissa. Auto kannattaa pitää latauksessa etenkin kovilla pakkasilla.
13.
K: Miten voin tarkastaa onko autossa EV Remote?
V: Auton valikossa pitäisi näkyä EV Remote valikko. Vaikka kyseistä valikkoa ei näy autossa voi silti olla lisälämmitin mutta ohjainlaitteen päivitys on pielessä. Ota yhteys merkkihuoltoon. Kuskin penkin alla on luukku jossa kulkevat lämmittimen letkut myös sieltä voi siis tarkistaa.
14.
K: Auto on laturissa muttei lähde lataamaan.
V: Tarkista/Nollaa ajastetut lataukset.
15.
K: Auton mukana tullut laturi hajosi. Voiko sen korjata?
V: Useimmiten voi. Laturia ei kannata roikottaa johdon varassa.
16.
K: Mistä saa suomenkielisen omistajan käsikirjan 2013-2015 malliin?
V: Täältä
17.
K: Vaihdoin kesä/talvirenkaat ja rengaspaineista tuli hälytys.
V: Vaihda tämän ohjeen mukaisesti käyttöön toisen rengassarjan paineanturit.
18.
K: Paljonko uusi ajoakku maksaa?
V: Suuntaa saat kun lasket että tarvitset 5kpl näitä + verot ja rahti ~200€. Eli siellä 3000€ hintaluokassa ollaan.
19.
K: Voiko ilmastoinnin huoltaa missä vain?
V: Ilmastoinnin huoltoon täytyy olla oikeanlainen sähköäjohtamaton kompressoriöljy.
20.
K: Suurimmat erot vuosimallien välillä?
V: 2016 tuli facelift, 2017 EV-nappi, 2018 Android auto, 2019 uusi moottori, isompi ajoakku ja ajoakun lämmitys.
21.
K: Ohjekirjoja?
V: Englanniksi
22.
K: Auto ei suostu liikkumaan.
V: Latauskaapeli on kiinni autossa.
V2: Koitit käynnistää auton painamatta jarrupojinta, sammuta virta ja käynnistä uudelleen jarrupolkimen kanssa.
23.
K: Voinko etäkäynnistää auton lämmittimen/ilmastoinnin ilman kännykkää?
V: Vuosimallin 2013-2017 autojen avaimen saa melko todennäköisesti modattua kaukosäätimeksi jolla saat etäkäynnistettyä lämppärin/ilmastoinnin näppärästi myös kauempaa.
24.
K: Miksi auto piippaa itsekseen?
V: PHEV tarkastaa 12V akun varaustilanteen klo 12 cet eli klo 14 Suomen aikaa. Tarkastus tapahtuu aina kun auto on ollut virrattomana vähintään 12 edellistä tuntia yhtäjaksoisesti. Piippaus kuuluu niin kauan kuin 12V akkua ladataan. Latausjohdon ei tarvitse olla paikallaan.
25.
K: Mitä kaapeleita tarvitsen auton lataamiseen?
V: Normaaliin lataamiseen kannattaa käyttää tavalliseen suko-pistorasiaan laitettavaa Type1 kaapelia. Päivittäisessä käytössä suositus on käyttää 8A latausvirtaa ja ihan maksimissaan 10A virtaa. Säädettävä ja termostaatilla varustettu malli on paras vaihtoehto. Useimmat käyttävät päivittäiseen lataukseen (Uuden)auton mukana tulevaa "mummolaturia".
Kaupassa asiointiin tarvitset Type1-Type2 kaapelin.
Pikalatauksessa käytettävä CHAdeMO kaapeli on kiinteästi laturissa, joten pikalatausta varten ei tarvita omaa kaapelia.