Outlander PHEV yleisimpiä kysymyksiä ja vastauksia niihin.

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Ajattelin että näitä yleisimpiä juttuja voisi listata yhteen lankaan. Kommentoikaa puuttuvia asioita niin lisäilen asioita listalle.

Millainen kulutus xxx ajossa?

1.
K: Sähköinen takaluukku ei sulkeudu.
V: Keskikonsolissa olevasta kytkimestä painettu vahingossa luukku käsikäytölle.

2.
K: Mistä saan EV-remoteen WiFin salasanan?
V: Jos salasana ei ole ohjekirjassa käy merkkiliikkeessä.

3.
K: Toimiiko adaptiivinen cruise talvella?
V: Toimii kunnes sen päällä on liikaa märkää lunta ja siinä vaiheessa voit vaihtaa tavallisen cruisen käyttöön pitämällä adaptiivisen cruisen nappia pohjassa hieman pidempään. Toimii myös ainakin Tammer suojan maskinsuojuksen kanssa.

4.
K: Käyttääkö adaptiivinen vakkari regeneraatiota hidastamiseen?
V: Kyllä käyttää.

5.
K: Toimiiko kaistavahti talvella?
V: Toimii

6.
K: Mikä huoltoväli?
V: 20tkm.

7.
K: Yleisimmin vikaantuvia kohtia?
V: Takajarrut ja laakerit, joihin on tehdaskampanja. Useisiin autoihin on tämän vuoksi vaihdettu uudet jarruosat taakse. Suositus olisi kuitenkin huoltaa jarrut kerran vuoteen.

8.
K: Voinko tutkia akuston kuntoa itse?
V: http://phevwatchdog.net/ appi kertoo suuntaa antavasti tietoa mutta tarkemmat mittaukset saa merkkiliikkeestä jossa on myös mahdollista teettää akuston kalibrointi.

9.
K: Kannattaako ladata aikaperusteisella maksulla?
V: Ei kannata.

10.
K: Minkä version EV Remotesta lataan puhelimeeni?
V: Jos sinulla on sähköinen käsijarru lataa II-versio jos salasanasi on 14-merkkinen lataa I-versio. Jos salasanasi on 10 merkkinen vie autosi merkkiliikkeeseen päivitettäväksi. Nykyään on vain yksi appi joka toimii kaikissa autoissa.

11.
K: Polttomoottori ei käynnisty ja auto antaa vikailmoituksen.
V: 1. tarkista että moottorin ohjainlaitteen kampanja on tehty ja tulpat vaihdettu. 2. Takakontissa sijaitseva apuakku saattaa olla vaihtokunnossa.

12.
K: Meneekö auto rikki jos se on koko ajan latauksessa?
V: Auton automatiikka huoletii kyllä akustosta joten voit huoletta pitää auton laturissa. Auto kannattaa pitää latauksessa etenkin kovilla pakkasilla.

13.
K: Miten voin tarkastaa onko autossa EV Remote?
V: Auton valikossa pitäisi näkyä EV Remote valikko. Vaikka kyseistä valikkoa ei näy autossa voi silti olla lisälämmitin mutta ohjainlaitteen päivitys on pielessä. Ota yhteys merkkihuoltoon. Kuskin penkin alla on luukku jossa kulkevat lämmittimen letkut myös sieltä voi siis tarkistaa.

14.
K: Auto on laturissa muttei lähde lataamaan.
V: Tarkista/Nollaa ajastetut lataukset.

15.
K: Auton mukana tullut laturi hajosi. Voiko sen korjata?
V: Useimmiten voi. Laturia ei kannata roikottaa johdon varassa.

16.
K: Mistä saa suomenkielisen omistajan käsikirjan 2013-2015 malliin?
V: Täältä

17.
K: Vaihdoin kesä/talvirenkaat ja rengaspaineista tuli hälytys.
V: Vaihda tämän ohjeen mukaisesti käyttöön toisen rengassarjan paineanturit.

18.
K: Paljonko uusi ajoakku maksaa?
V: Suuntaa saat kun lasket että tarvitset 5kpl näitä + verot ja rahti ~200€. Eli siellä 3000€ hintaluokassa ollaan.

19.
K: Voiko ilmastoinnin huoltaa missä vain?
V: Ilmastoinnin huoltoon täytyy olla oikeanlainen sähköäjohtamaton kompressoriöljy.

20.
K: Suurimmat erot vuosimallien välillä?
V: 2016 tuli facelift, 2017 EV-nappi, 2018 Android auto, 2019 uusi moottori, isompi ajoakku ja ajoakun lämmitys.

21.
K: Ohjekirjoja?
V: Englanniksi

22.
K: Auto ei suostu liikkumaan.
V: Latauskaapeli on kiinni autossa.
V2: Koitit käynnistää auton painamatta jarrupojinta, sammuta virta ja käynnistä uudelleen jarrupolkimen kanssa.

23.
K: Voinko etäkäynnistää auton lämmittimen/ilmastoinnin ilman kännykkää?
V: Vuosimallin 2013-2017 autojen avaimen saa melko todennäköisesti modattua kaukosäätimeksi jolla saat etäkäynnistettyä lämppärin/ilmastoinnin näppärästi myös kauempaa.

24.
K: Miksi auto piippaa itsekseen?
V: PHEV tarkastaa 12V akun varaustilanteen klo 12 cet eli klo 14 Suomen aikaa. Tarkastus tapahtuu aina kun auto on ollut virrattomana vähintään 12 edellistä tuntia yhtäjaksoisesti. Piippaus kuuluu niin kauan kuin 12V akkua ladataan. Latausjohdon ei tarvitse olla paikallaan.

25.
K: Mitä kaapeleita tarvitsen auton lataamiseen?
V: Normaaliin lataamiseen kannattaa käyttää tavalliseen suko-pistorasiaan laitettavaa Type1 kaapelia. Päivittäisessä käytössä suositus on käyttää 8A latausvirtaa ja ihan maksimissaan 10A virtaa. Säädettävä ja termostaatilla varustettu malli on paras vaihtoehto. Useimmat käyttävät päivittäiseen lataukseen (Uuden)auton mukana tulevaa "mummolaturia".
Kaupassa asiointiin tarvitset Type1-Type2 kaapelin.
Pikalatauksessa käytettävä CHAdeMO kaapeli on kiinteästi laturissa, joten pikalatausta varten ei tarvita omaa kaapelia.
 
Tän ikäisille on käytännössä vain Mitsubishi oma MUT III testeri.
Perus OBD2 vikakoodit saa kyllä muillakin ja varmaan jonkin verran enemmän näkee Boschin tai Autocomin testeri mutta mitään parhaita ne eivät ole Mitsun protokollan kanssa. Evoscannia en ole kokeillut PHEVn kanssa.
 
Japanilaisilla on joku ihme kiima noiden piippausäänien kanssa, aina kaikkien laitteiden pitää ilmoittaa toiminnastaan piippaamalla. Täytyy jossain vaiheessa tutustua näihin koodipuolen hommiin, jos saisi bitin poikittain.
 
This is the procedure for those wanting to turn the beeps off, I for one really wanted to do this but could not see how to.

1. Start by turning the ignition on.. but do not press the brake. Pull the handbrake.

2. Then using the dashboard menu switch cycle through the displays until you see the settings menu.

3. Use the dashboard menu switch to select [long press] or cycle through [short press] the menu until you see the option for the sound.

4. Simply select off for the speaker and then cycle back to the first page and select return. You should now have turned off those annoying beeps.
 
Olisi kiva saada se liukkauddenvaroitusääni pois, siitä ei ole hyötyä kun aina piippaa talvella.

Toinen olisi turvavyön varoituspiippaus, se ei saisi kuulua peruutettaessa, kun silloin ei kuule esteen lähestymisääniä niin hyvin. Tuo liukkauden varoitus sekoittuu myös helposti tuohon törmäysvaroittimen ääneen.

Pitääpä kokeilla pääseekö tuolla ohjeella näistä eroon... kiitos vinkistä!
 
Btw, yksi asia mikä häiritsee aina liikkeelle lähdettäessä; tämä auto on huonomuistinen, miks ihmeessä se ei tallenna edellisen ajokerran säätöjä? Nyt pitää lähtiessä aina käydä samat nappulat läpi samassa järjestyksessä. Ja miksi tässä on sähköinen istuimen säätö, mutta ei muistia? Muistin puute tekee siitä täysin hyödyttömän.

Mitsulla on perustekniikka kyllä mielestäni todella hyvää, mutta käytettävyydessä on paljon pieniä juttuja joita ei ole mietitty loppuun asti.
 
Mikä on tuon ilmastoinnin toimintalogiikka näin talvella? Käyttääkö auto kompuraa myös lämmittämiseen, kun kompura välillä tuntuu pyörivän ja flektikin käy.
 
Mikä on tuon ilmastoinnin toimintalogiikka näin talvella? Käyttääkö auto kompuraa myös lämmittämiseen, kun kompura välillä tuntuu pyörivän ja flektikin käy.

Ei se kyllä lämmittämiseen käytä, mutta jos ilmastointilaitteesta valkkaa tuulilasipuhalluksen niin siinähän ilmestyy ruudulle se "lumihiutale" eli lähtee ilmastointilaite päälle. Sen voi sitten siitä erikseen napauttaa pois.

Sitten sieltä monitoiminäytön "vehicle settings"-sivulta löytyy A/C -asetus "automatic" tai "manual", se kannattaa pistää manuaaliksi tai muuten se lähtee typerästi talvikelilläkin viilentämään jos auto on esimerkiksi esilämmitetty lähelle +20C ja polttomoottorikäytön ehkäisemiseksi laittaa tavoitelämpötilan matalammalle..
 
Saikos huoltolaskurin nollattua kotikonstein? Omassa viimeisin huolto tehty ruotsalaisessa Volvo-liikkeessä joulukuussa, eivät näköjään ole laskuria nollanneet kun alkoi jo uutta huoltoa muistuttamaan..
 
Sai nollattua.


Minulla tosin tuli huolto 30tkm päähän, eikös näissä pitäny huolto olla 20tkm välein...no sadan tonnin huolto on mennyt jo muutenkin 12tkm yli.
 
Kiitoksia, tehosi!

Mulla näyttää nyt että seuraavaan huoltoon 44700km tai 17 kuukautta. :) tuossa on kyllä semmoinen logiikka, autohan on käyttöönotettu 8/2014 ja mittarilukema 75300km. Eli seuraava huolto olisi 120000km tai 6v käyttöönotosta, eli juuri se 20000km/vuosi. Mutta kyllähän siinä nyt ainakin yksi huolto pitäisi kai tehdä jo sitä ennen..
 
Onko kukaan keksinyt miten tuon auton bluetoothin puhelimen "soittoäänen" saa vaihdettua tai edes hiljennettyä? Suorastaan säikähtää, kun yhtäkkiä alkaa erittäin kovaääninen ja kimeä pirinä kuulumaan. Ja miksi bluetoothin puheluäänet kuuluvat vain oikeanpuoleisesta etukaiuttimesta?
 
Mites muilla tuo "voimanuoli", eli power viisari käyttäytyy täyskiihdytyksessä? Itselläni ei mene koskaan ns. tappiin. Liekkö tarkoituskaan?
 
Tappiin meneminen vaatii että on vauhtia jotain pitkälti yli satasen varmaan?

Sehän menee silleen että akusta otetaan max 60kW (ECO-alue). Power-alueella tulee polttomoottori auttamaan. Jos polttomoottori toimii series-moodissa, eli "generaattorina", sekin pystyy tuottamaan max 60kW eli yhteisteho on 120kW. Tuo ei vielä riitä läheskään "tappiin" power-mittarissa.

Yli 70km/h vauhdissa polttomoottori pystyy kytkeytymään suoravedolla etupyöriin, parallel-moodiin. Silloin teoreettinen huipputeho on 60kW sähköllä + 89kW bensalla = 149kW, joka varmaankin olisi power-mittarin maksimit.. Mutta polttomoottorihan antaa tuon huipputehon vasta melko isoilla kierroksilla, joka siis suoravedon kanssa tarkoittaa myös isoa nopeutta. Mutta kyllähän tuo ihan kivan tuntuisesti lähtee vaikka satasen vauhdista ohitukseen, kun ollaan bensamoottorin tehoalueella.

Varmaankin asian monimutkaisuudesta johtuen Mitsukaan ei juuri mainostele auton maksimitehoa missään, ei ole ihan yksikäsitteinen. :) tuo 120kW on semmoinen "varma" minkä saa tilanteessa kuin tilanteessa.
 
Tuli takaisinkutsu R30380 / ilmamäärämittari. Onko kukaan kerennyt jo käyttää? Joku puhdistus kyseessä vai ihan vaihtotyö?
 
https://recall.trafi.fi

Tuonne kun tällää hakuun "outlander phev" niin näkee nuo kaikki, viimeisimpänä tuo ilmamäärämittari. Sen mukaan vaihdetaan uuteen.

Mulle ei ole kutsua tullut.. Ei ole tuolle eritelty että onko joku tietty vuosimalli kyseessä vai koskeeko kaikkia. Ehkä silti tulee portaittain kutsut ettei kaikki vie samana päivänä autojaan..
 
Tänään kävi imm vaihdossa. Kaipa siinä on sitten jotain vikaa ollut, en minä ainakaan ole mitään huomannut.
 
Onko kuinka monella hierovat etupenkit? En oikein tajua tuota logiikkaa noiden kauko-ohjaimien kanssa, tuntuu että molemmat ohjaimet ohjaa satunnaisesti molempia penkkejä. Ei sillä, että tulisi juurikaan käytettyä, mutta jos joku toiminto on nii oishan tuo fiksua osata käyttää sitä.
 
Tuli tänään paneuduttua tähän Phevin piipitysmaailmaan. Alkoi tympimään takakontin avaus- ja sulkeutumispiipitys sekä auton käynnissä ollessa ulos kuuluva piipitys joka ilmoittaa auton olevan käynnissä. Ensimmäinen loppui, kun purin kontin luukun verhoilun ja otin pistokkeen kaiuttimesta pois.

Toisenkin olisi saanut hiljennettyä, kun kaiutin löytyi takapuskurin sisältä vetokoukun kohdalta, mutta vaimensinkin sen teippaamalla voimakkaalla teipillä - nyt ulos kuuluu vaimea piipitys, eikä häiritse enää.

Puolen tunnin homma, helpot tehdä.
 
Tostahan ois ihan hyvä olla kuvallinen ohje. Et sattunut ottamaan yhtään kuvia?
 
Tuli tosiaan muutama kuva otettua tuosta takapuskurin sisällä olevasta kaiuttimen sijainnista ja itse kaiuttimesta.

Kaiutin on tuollaisessa telineessä ihan vaan työntämällä kiinni. Irrotusta helpotti crc, kun oli vähän jumissa.

Takaluukun verhoilu oli kyllä helppo purkaa ilman kuviakin :D
 

Liitetiedostot

  • IMG_20190731_180701__01__01__01.jpg
    IMG_20190731_180701__01__01__01.jpg
    179.2 KB · Lukukerrat 966
  • IMG_20190731_180640.jpg
    IMG_20190731_180640.jpg
    291.8 KB · Lukukerrat 954
En nyt osaa videon ääniin verrata, mutta on joo varsin omituinen "sirkkelimäinen" ääni minullakin. Vielä korostuu jos istuu parkissa virrat päällä ilmastointi pauhaten. :)
 
Ääni tossa videon alussa ei kuulosta tutulle. Pitääpä kuunnella miltä oma auto kuulostaa kun menen kotosalle. Valitsin tänään Evon työmatkakulkineeksi Outlanderin sijaan.
 
Joo ei tuo välttämättä normaalilta omaan korvaankaan kuulosta. On tuo ääni kuulunut jo alkukesästä lähtien, mutta nyt ehkä kohentunut (tai sitten vaan korva herkistynyt)
 
Aikalailla samankaltainen ääni kuului/kuuluu omassani, kun parkissa laitoin ilmastoinnin päälle ennen liikkeelle lähtöä. Ja tämä ääni kuului varsinkin aluksi kun autossa varmaan sata astetta ja pihallakin liki 30, vaimokin totesi vain että kuulostaisi siltä kuin lentokone ois lähdössä. Auton sisälle tätä ääntä ei niin kuule, mutta pihalla auton vieressä seisoessa paremmin.
Johtuiskohan jotenkin siitä että aluksi joutuu tekemään kovemmin "töitä" halutun sisälämpötilan saavuttaakseen, koska sitten kun sisälämpö tasaantunut niin tätä ääntä ei mielestäni kuuluu, ei ainakaan noin kovaa ääntä
 
Ok, täytyy varmistella määräaikaishuollossa.. Uus ihmettelyn aihe; eikö näissä ole pissapojan nesteen tason varoitinta? Taas loppu neste kesken maantiereissun, kyllä kyrsi.
 
Oma Hollanista tuotu 2014 Pehva ollut nyt pari viikkoa ajossa ja varsin toimiva peli kaikinpuolin. Huolto vielä tulossa, jossa nuo mahdolliset kamppikset ja wifi-salasana laitetaan kuntoon, jotta myös etänä voi kontrolloida. Autolla ajettu nyt 150tkm ja edellisestä huollosta noin 27tkm. Onkohan mitään isompaa tuossa tulevassa? Mitenkäs muuten, jos on ajastettuna tiettyjä puhallus-aikoja, niin voiko tämän lisäksi äpsillä laittaa hönkimään kun siltä tuntuu?

Tuo moottorilla jarruttaminen on kyllä hieno piirre näissä autoissa ja itse ainakin käytän jatkuvasti. Ainoa miinus tavallaan tulee siitä, että jarruvalot ei syty. Mielestäni B3-B5 käytössä olisi valojen syytä syttyä, mutta näin ei ole.

Ajattelin vaimon kanssa bygata tuolle laturille sellaisen puisen linnunpöntön talonpäätyyn, kun elementtien vaihtelut tässä maassa kuitenkin aikamoisia, ettei pääse nyt ainakaan jäätymään et cetera. Mites muilla?

Peileille löytyy valikoista muuten muutama vaihtoehto käytön suhteen ja talvea varten täytynee valita tuo "jatkuvasti auki" vaihtoehto.

Löytyisikö porukalta heittää hyvän hinta/laatu-suhteen omaavaa kitka-pakettia tuolla vakio koolla?

Ja vielä viimeisenä: Saako tuon kaistavahdin pois päältä siten, että ei joka kerta erikseen tarvitse napauttaa?

P.s. Tuo info-pläjäys luettuna.
 
Oma Hollanista tuotu 2014 Pehva ollut nyt pari viikkoa ajossa ja varsin toimiva peli kaikinpuolin. Huolto vielä tulossa, jossa nuo mahdolliset kamppikset ja wifi-salasana laitetaan kuntoon, jotta myös etänä voi kontrolloida. Autolla ajettu nyt 150tkm ja edellisestä huollosta noin 27tkm. Onkohan mitään isompaa tuossa tulevassa?
Huoltoväli on 20tkm. Vähän pitkäks venähtäny sulla jos nyt jo 27tkm edellisestä huollosta. 160tkm huoltoon kuuluu normaalien toimien lisäksi pa-suodattimen vaihto.

Mitenkäs muuten, jos on ajastettuna tiettyjä puhallus-aikoja, niin voiko tämän lisäksi äpsillä laittaa hönkimään kun siltä tuntuu?
Voi.

Ajattelin vaimon kanssa bygata tuolle laturille sellaisen puisen linnunpöntön talonpäätyyn, kun elementtien vaihtelut tässä maassa kuitenkin aikamoisia, ettei pääse nyt ainakaan jäätymään et cetera. Mites muilla?
Lukollisesta postilaatikosta ajattelin tehdä itse.

Ja vielä viimeisenä: Saako tuon kaistavahdin pois päältä siten, että ei joka kerta erikseen tarvitse napauttaa?
Tästä olisin itsekin kiinnostunut.
 
Vuosimallin 2018 käyttöohjeessa on mainittu pissapojan nesteen alhaisen tason varoitusmerkkivalo. Lienee myös olemassa.
 
Ja vielä viimeisenä: Saako tuon kaistavahdin pois päältä siten, että ei joka kerta erikseen tarvitse napauttaa?

Saa. Sitä nappia kun pitää pitkään pohjassa niin lähtee pysyvästi pois. En nyt osaa sanoa että kuinka pitkään, joitain sekunteja. :)
 
Tuo moottorilla jarruttaminen on kyllä hieno piirre näissä autoissa ja itse ainakin käytän jatkuvasti. Ainoa miinus tavallaan tulee siitä, että jarruvalot ei syty. Mielestäni B3-B5 käytössä olisi valojen syytä syttyä, mutta näin ei ole.

Mulla kyllä syttyy? Myös jos cruise päällä ajelee alamäkeen niin jarruvalot loimottaa. Löytyisiköhän tuolle joku asetus jostain valikkojen syövereistä?

Aiemmin aina väheksyin autoilijoita jotka haaskaa alamäestä saatavan ilmaisen potentiaalienergian jarruihin, mutta nyt vasta valkeni että ehkä ne on kaikki olleet hybridiautoja.. :)
 
Anteeksi jos etukäteen, jos laitan väärään ketjuun. On vain niin monta eri aihealueisiin liittyvää juttua, että en osaa laittaa mihinkään ketjuun.

Itsestäni tuli nyt sitten Outlanderin omistaja. Ensimmäinen Mitsubishi allekirjoittaneelle ikinä. Ostin autoliikkeestä Hollannista tuoden vuoden 2016 mallin 71 tkm, eli tätä uudempaa. Ehdin tosin 2 viikkoa ajaa vuoden 2014 mallilla jo, mutta siinä ilmenneiden huoltokirjamerkintöjen puutteen takia myyjä otti sen takaisin ja vaihdoin tähän uudempaan. Ei tarvinnut edes vääntää, kun se kirjattiin aikanaan paperillekin, että myyjä toimittaa huoltohistorian.

Nyt kun on tämä muutaman viikon kokemus, niin tietysti bensan kulutus on aika huima tyhjällä akulla moottoritieajossa. Vaimolla ja minulla ei ole kummallakaan mahdollisuutta ladata ainakaan toistaiseksi töissä. Vaimon työmatka 28 km ja minulla noin 35 km ja enimmäkseen moottoritietä. Menomatkan kulutus pieni, mutta paluumatkalla se voi olla jopa 9.5 l/100km. Talvella ei varmaan yhtään vähene tuo kulutus. Huomasin, että normaali maantie-ajossa vielä menee aika vähällä, mutta yli 100 km/h, niin kulutus nousee radikaalisti. Perheen toisena autona Diesel Skoda RS Octavia, joka kyllä pitkillä matkoilla taitaa olla kulutukseltaan paljon taloudellisempi. Sen vain huomannut, että RS:ään istuminen tuntuu työläältä, kun tottuu tähän Outlanderiin. Maailman katsominen korkealta avartaa. No lapsien kiekkoharrastusten takia me toinen isompi auto hankittiin. Lisäksi auto kieltämättä on mukava ajaa. Ensimmäinen automaatti ja neliveto minulla ikinä. Oikein kieli pitkällä odottaa talvea tulevaksi.

Itseäni ärsyttävät asiat:

1. Auton vilkun piippaus. Herra jumala. Eikö sitä saa äännettömälle tai ainakin huomattavasti hiljaisemmalle?

Tämä auton esilämmittäminen. Webaston napin painallukseen tottuneelle vähän on hankalan oloinen tuo systeemi. Kummassakaan mallissa ei ollut wifi-koodeja. Siihen vanhaan ehdin Delta-autosta hakea, mutta en saanut uudempien puhelimien 8.0 ja 9.0 android-versiolla siihen yhteyttä. Vanhalla käytöstä jo poistetulla puhelimella sain ja sain toimimaankin, mutta onhan se kantama lyhyt. Kotona sai vielä ulko-ovelta päälle ovea avaamatta, mutta töissä pitäisi kävellä melkein parkkipaikalle asti, jos haluaa saada pöhisemään. Lisäksi työpaikalla varmaan akun latauskin loppunut. Lisäksi työpaikalta lähtöä ei osaa ennustaa edes tunnin tarkkuudella, niin radiosta säätäminen ennakolta ei oikein sovi.

2. Toimiiko tässä uudemmassa mallissa jo android 8 ja 9 versioilla?

3. Lämpiääkö auto 1-2 kilometrin rangella?

4. Saako tähän uudempaan malliin tehtyä sen virityksen, että lämpeää auton avaimesta nappia painamalla? Siinähän on joku ajastinnappi. Itse en kyllä sellaista osanne tehdä. Apua tarvitsisin. Tuunaako näitä joku? Kirkkonummella asun. Meni jo hermot siihen kännykkäsovelluksen asentamiseen ja parittamiseen. Saati sitten, että alan jotain kauko ohjainta muokkaamaan.

5. Napin painallus ei poista tuota työpaikalta lähdön ongelmaa. Olisi kiva saada auto lämpeämään tekstiviestillä tai puhelimella soittamalla. Tähänkin tarvitsisin apua.

Tähän uuteen autoon en ole vielä Deltalla käynyt hakemassa wifi-koodeja, mutta en ole edes auton sisältä säätämällä saanut sitä lähtemään. Testasin tuota, että laitoin ajastimella sen, sammutin auton virrrat ja jäin odottamaan auton sisälle. Mitään ei tapahtunut. Autossa on huolto 2000km sisällä, että varmaan parin viikon sisään varailen ajan huoltoon, että katsovat sen ja saavat katsoa auton muutenkin läpi.

6. Mitä suosittelisitte ratkaisuksi tuohon auton lämmitykseen? Kai tuossa autossa kuitenkin se lämppäri on, kun sellainen valikosta löytyy?

7. Miten tämä auto pitäisi käynnistää? Menen autoon ja painan jarrun pohjaan sekä nappia, niin ilmoittaa, että paina jarru pohjaan ja paina nappia?

8. Autossa pitäisi olla lämmitettävä tuulilasi ja lämmitettävä ratti. Napit ovat vierekkäin ja rattinappiin syttyy valo ja ratti lämpenee, mutta tuulilasin nappiin ei valoa syty.
 
Viimeksi muokattu
1. Auton vilkun piippaus. Herra jumala. Eikö sitä saa äännettömälle tai ainakin huomattavasti hiljaisemmalle?

Tämä auton esilämmittäminen. Webaston napin painallukseen tottuneelle vähän on hankalan oloinen tuo systeemi. Kummassakaan mallissa ei ollut wifi-koodeja. Siihen vanhaan ehdin Delta-autosta hakea, mutta en saanut uudempien puhelimien 8.0 ja 9.0 android-versiolla siihen yhteyttä. Vanhalla käytöstä jo poistetulla puhelimella sain ja sain toimimaankin, mutta onhan se kantama lyhyt. Kotona sai vielä ulko-ovelta päälle ovea avaamatta, mutta töissä pitäisi kävellä melkein parkkipaikalle asti, jos haluaa saada pöhisemään. Lisäksi työpaikalla varmaan akun latauskin loppunut. Lisäksi työpaikalta lähtöä ei osaa ennustaa edes tunnin tarkkuudella, niin radiosta säätäminen ennakolta ei oikein sovi.

2. Toimiiko tässä uudemmassa mallissa jo android 8 ja 9 versioilla?

3. Lämpiääkö auto 1-2 kilometrin rangella?

4. Saako tähän uudempaan malliin tehtyä sen virityksen, että lämpeää auton avaimesta nappia painamalla? Siinähän on joku ajastinnappi. Itse en kyllä sellaista osanne tehdä. Apua tarvitsisin. Tuunaako näitä joku? Kirkkonummella asun. Meni jo hermot siihen kännykkäsovelluksen asentamiseen ja parittamiseen. Saati sitten, että alan jotain kauko ohjainta muokkaamaan.

5. Napin painallus ei poista tuota työpaikalta lähdön ongelmaa. Olisi kiva saada auto lämpeämään tekstiviestillä tai puhelimella soittamalla. Tähänkin tarvitsisin apua.

Tähän uuteen autoon en ole vielä Deltalla käynyt hakemassa wifi-koodeja, mutta en ole edes auton sisältä säätämällä saanut sitä lähtemään. Testasin tuota, että laitoin ajastimella sen, sammutin auton virrrat ja jäin odottamaan auton sisälle. Mitään ei tapahtunut. Autossa on huolto 2000km sisällä, että varmaan parin viikon sisään varailen ajan huoltoon, että katsovat sen ja saavat katsoa auton muutenkin läpi.

6. Mitä suosittelisitte ratkaisuksi tuohon auton lämmitykseen? Kai tuossa autossa kuitenkin se lämppäri on, kun sellainen valikosta löytyy?

7. Miten tämä auto pitäisi käynnistää? Menen autoon ja painan jarrun pohjaan sekä nappia, niin ilmoittaa, että paina jarru pohjaan ja paina nappia?

8. Autossa pitäisi olla lämmitettävä tuulilasi ja lämmitettävä ratti. Napit ovat vierekkäin ja rattinappiin syttyy valo ja ratti lämpenee, mutta tuulilasin nappiin ei valoa syty.

1. Tästä voi olla hieman apua mutta eipä nuita piippauksia oikeastaan muuten saa vaiennettua kuin irrottamalla liittimet auton lukuisista piippareista.

3. Riippuu ulkolämpötilasta. Paljonko tarvitsee lämmittää? Useimmiten kyllä.

4. 2016 malliseen pitäisi onnistua. Tule käymään vaikka pk-seudun kahvimiitissä samaan aikaan kun minäkin tulen niin voidaan kattoa tuota.

5. Jos saat jonkun tekemään tämmösen itelles niin sit.

6. Webasto ja/tai jätä SAVE napilla sen verran rangea että saat lämpimäks.
 
8. Autossa pitäisi olla lämmitettävä tuulilasi ja lämmitettävä ratti. Napit ovat vierekkäin ja rattinappiin syttyy valo ja ratti lämpenee, mutta tuulilasin nappiin ei valoa syty.

Tuulilasinlämmitys toimii, kun ulkolämpötila on tarpeeksi alhainen. En tähän hätään muista oliko alle +4 vai 0 astetta.
 
1. Ainakin 2014-mallissa löytyy vilkun merkkiäänelle kaksi eri vaihtoehtoa sieltä setup-valikosta mihin pääsee kun on paikallaan käsijarru päällä ja kelailee ajotietokoneen valikon läpi.. Semmoinen kammottava elektroninen pompotus, tai sitten perinteinen vilkkureleen kuuloinen naksutus. Samasta valikosta löytyy toinenkin asetus millä saa auton muita piipityksiä hillittyä.

2. Android 8 ja 9 saattaa vaatia lentokonemoodilla kikkailua että sovellus toimii, mutta silleen pitäisi onnistua kyllä. Myöskään puhelin ei saa päästä kytkeytymään mihinkään muuhun wifiin. Puhelin siis hyljeksii tuota auton verkkoa koska siitä ei pääse internettiin, ja yrittää etsiä "parempia" verkkoja mihin kytkeytyä.. Lentokonemoodi päälle ja muut wifit unohduksiin niin pitäisi jäädä auton verkkoon vaikka itkeekin että "wifi ei ole yhteydessä internettiin".

3. Mulla on ainakin joskus käynyt niin että auto unohtunut illalla pistää johtoon, ja sitten aamulla olen vielä tehnyt miehekkään 30min esilämmityksen töihin lähtiessä.. EV range näyttänyt jo viivaa mutta silti pöhisee vaan. Varmaan jos näyttää viivaa jo lämmityksen alussa, ei lähde ollenkaan?

5. Mulla on android-puhelin auton takakontissa, siihen soittamalla lähtee lämmitys käyntiin. Tuo on pelannut tosi hyvin, nytkin oli koko kesän siellä virroissa käyttämättömänä ja kyllä se nyt laakistaan toimi kun syksyllä aloin taas käyttämään. Mutta tuo on tosi vaikea systeemi pystyttää kun Tasker-scriptejä ei oikein saa kopsattua puhelimesta toiseen, en oikein usko että osaisin toiselle tehdä, ainakaan niin että ei tarvisi moneen kertaan viilailla jälkeenpäin. :)

7. Mulla ainakin on toisinaan jarrupoljin niin jäykkä että sitä saa painaa ihan tosissaan että kelpuuttaa käynnistyksessä.. Etenkin tuntuu jos on adaptiivisella cruisella ajellut ja cruise käyttänyt jarrua, jääkö sinne jotenkin paineet päälle kun tuntuu että on pedaali kankeana. Mutta tämähän on vain OMINAISUUS jolla varmistetaan että muistat laittaa ilmastointilaitteen offille ennen käynnistystä. :) Tulet ilmojen viilentyessä huomaamaan..
 
7. Mulla ainakin on toisinaan jarrupoljin niin jäykkä että sitä saa painaa ihan tosissaan että kelpuuttaa käynnistyksessä.. Etenkin tuntuu jos on adaptiivisella cruisella ajellut ja cruise käyttänyt jarrua, jääkö sinne jotenkin paineet päälle kun tuntuu että on pedaali kankeana. Mutta tämähän on vain OMINAISUUS jolla varmistetaan että muistat laittaa ilmastointilaitteen offille ennen käynnistystä. :) Tulet ilmojen viilentyessä huomaamaan..

7. Sama täällä, pari kertaa lainannut autoa vanhemmille ja molemmilla kerroilla on tullut puhelu että miten tällä pääsee liikenteeseen kun käskee painamaan jarrua samalla kuin painaa nappia :) Molemmilla kerroilla ratkaisu -> "Sitä jarrua pitää painaa ihan kunnolla"... Tämä auto ihan tavallisella cruisella.
 
Mulla on juurikin tuommoiset TammerSuojan viimasuojat. Mitään lukuja en osaa sanoa mutta kaikki lämpö mitä moottorissa saa pidettyä on kotiinpäin kun sitä revitään käyntiin ja suoraan rasitukselle kesken ajon. Adaptiivinen vakkari toimii normaalisti ainakin nuiden kanssa.
 
2019 tepseli hypdidi.

Onko kukaan asentanut moottoriin erillistä lämpömittaria Mitsuun?

Itselläni näkyy after-market HUD kautta. Lukee siis OBD-portista. Itse halusin HUD:n näin nopeusvalvontakameroiden aikakaudella, koska saan sen näyttämään juuri oikeaa nopeutta (nopeus OBD kautta ja sitä saa korjattua haluamaansa suuntaan. Hauska efekti tarkan nopeusmittarin kanssa on se että huomaa kanssa-autoiljoiden ajavan jatkuvasti "alinopeutta",.
 
Itselläni näkyy after-market HUD kautta. Lukee siis OBD-portista. Itse halusin HUD:n näin nopeusvalvontakameroiden aikakaudella, koska saan sen näyttämään juuri oikeaa nopeutta (nopeus OBD kautta ja sitä saa korjattua haluamaansa suuntaan. Hauska efekti tarkan nopeusmittarin kanssa on se että huomaa kanssa-autoiljoiden ajavan jatkuvasti "alinopeutta",.


Mistä löytyy toi laite?
 
Takaisin
Ylös Bottom