No ihanpa olet oikeassa. Enpäs hoksannut, että tällä alueella on tosiaan muitakin malleja. Kysymyksessä on vm. 2016 Outlander, CVT -laatikolla. Voimanlähteenä toimii kaksilitrainen bensiinimoottori. Auto on toiminut täysin moitteetta muutoin. Eikä tuollaista heilautusta tule mielestäni milloinkaan muutoin kuin, että auto päättää itse käynnistää itsensä.
Jaa niin. Kun ostin auton vaihdatin kaikki nesteet ja huollatin laatikon. Laatikko avattiinkin ja todettiin olevan erinomaisessa kunnossa. Toimenpiteen teki tuttuni omistama autokorjaamo ja he lähettivät vielä valokuvatkin sisuskaluista. Nyt en oikein osaa enää enempää kertoa.
Jokatapauksessa on selvää, että käynnistyessään moottori aiheuttaa vääntöä tukiinsa. Mikäli tuet ovat loppu välittyy tämä auton runkoon paljon terävämmin kuin normaalisti. Kaikki liikevoima tietenkin koriin välittyy jokatapauksessa, sillä tämänkin on kunnioitettava Newtonin liikemekaniikan lakeja.
Tästä syystä minä intuitiivisesti epäilin moottorintuentaa.