Outlander takaisinkutsu R30409?

JSO

Member
Liittynyt
1 Huhtikuu 2016
Mitäköhän Outlandereita tuo koskettaa, tietääkö kukaan tai saako mitenkään selvitettyä? R30409, aloitettu 17.6.2021, 3906 autoa. "Ohjelmavirheen vuoksi järjestelmä voi tunnistaa edessä olevan kohteen väärin ja aktivoida jarrutuksen. Korjauksena ohjainlaitteen ohjelmisto päivitetään." Minun autossa joskus ottaa teräskaiteiden päihin, sekä polkupyöräilijät, tiedä sitten onko turhan herkkä
 
Viimeksi muokattu

AnselmiPanda

Member
Liittynyt
3 Joulukuu 2020
Olikohan joskus Facen outlander phev ryhmässä asiasta. Muistaaksseni koski uudempia. Ehkä ->19 eteenpäin. Voin muistaa väärinkin.
Omaa autoa -16 ei koskenut.
 

maltio

New Member
Liittynyt
12 Tammikuu 2018
Mitäköhän Outlandereita tuo koskettaa, tietääkö kukaan tai saako mitenkään selvitettyä? R30409, aloitettu 17.6.2021, 3906 autoa. "Ohjelmavirheen vuoksi järjestelmä voi tunnistaa edessä olevan kohteen väärin ja aktivoida jarrutuksen. Korjauksena ohjainlaitteen ohjelmisto päivitetään." Minun autossa joskus ottaa teräskaiteiden päihin, sekä polkupyöräilijät, tiedä sitten onko turhan herkkä
Itselläni valmistusuosi 2017. Tuli kutsu päivitykseen. Ko. järjestelmä ei oletoiminut ennen eikä jälkeen päivityksen. Mistään ei löydy apua asian selvittämiseksi. 3 kertaa käytetty merkkihuollossa. Edllisessä Outlanderissa toimi hyvin. tässä ko. kamera on vaihtunun laseriksi!?!
 

ZAP^

Member
Liittynyt
21 Tammikuu 2010
Sijainti
Kuopio
Itselläni valmistusuosi 2017. Tuli kutsu päivitykseen. Ko. järjestelmä ei oletoiminut ennen eikä jälkeen päivityksen. Mistään ei löydy apua asian selvittämiseksi. 3 kertaa käytetty merkkihuollossa. Edllisessä Outlanderissa toimi hyvin. tässä ko. kamera on vaihtunun laseriksi!?!
Onkohan autoon vaihdettu tarvike tuulilasi? Pari tullut vastaan joissa tarvike tuulilasin aukko on hieman väärässä kohdassa ja täten järjestelmä ei toimi.
 

Mitsupitsi

Member
Liittynyt
16 Kesäkuu 2021
Sijainti
Oulu
Miten tuon FCM toiminnon PITÄISI toimia? Mulla kun auto havaitsee edessä esteen, niin mittaristoon tulee teksti BRAKE ja piipitys. Ei se kyllä omatoimisesti jarruta... En tiedä sitten kuinka lähelle pitäis antaa vaan mennä että jotain muutakin tapahtuisi kuin peräänajo.
 

ZAP^

Member
Liittynyt
21 Tammikuu 2010
Sijainti
Kuopio
Miten tuon FCM toiminnon PITÄISI toimia? Mulla kun auto havaitsee edessä esteen, niin mittaristoon tulee teksti BRAKE ja piipitys. Ei se kyllä omatoimisesti jarruta... En tiedä sitten kuinka lähelle pitäis antaa vaan mennä että jotain muutakin tapahtuisi kuin peräänajo.
Sen piipityksen ja tekstin jälkeen jos kuljettaja ei reagoi niin auto alkaa itse jarruttamaan. Mutta jos itse höllää kaasun tai painaa jarrua niin järjestelmä ei tee mitään, koska silloin on oletus että kuljettaja on havainnut varoituksen ja esteen itsekki. Jos haluaa kokeilla niin laita vaikka iso pahvilevy tai muu vastaava eteen ja aja sitä päin nostamatta jalkaa kaasulta. Omalla vastuullaan testata järjestelmän toimivuutta
 

JSO

Member
Liittynyt
1 Huhtikuu 2016
Keulassa on tuommonen sensori:

8638A092CONTROL UNIT,FWD COLLISION MITIGATION SYSTEM

Mitsubishi Forward Collision Mitigation (FCM) is a radar-based autonomous emergency braking system. A single 77GHz radar is situated behind the front grille and is used to detect objects up to around 200m ahead which might present a risk of collision.


Tiedä sitte?
 
Viimeksi muokattu

JSO

Member
Liittynyt
1 Huhtikuu 2016
Mun mielestä ACC/FCM käyttää tuota samaa keulan tutkaa ja tuulilasilla on kaistavahti ja valoisuus.

Edit: tuossa keskustelussa olikin näköjään kohteena 2017 malli. Minun on 2014 jossa tutka keulassa eli lienee sitten erilainen, kiitos ja anteeks.
 
Viimeksi muokattu

maltio

New Member
Liittynyt
12 Tammikuu 2018
Edellisessä oli erilainen ko. kamera ja se toimi loistavasti. Nykyisessä pitäsisi olla Laser ja peilin takana. Nyt on yhden kerran toiminut. Poro hyppäsi tielle. 2 metrin päässä syttyi "BRAKE" ja voimakas jarrutus. Valintana etäisyydelle oli Far. Kuinka lähellä ko. raktio tapahtuisi, jos valinta olisi ollut MIDLE tai NEAR.
Maahantuoja on sitä mieltä, että järjestelmä toimii , kun mikään varoitusvalo ei pala. Mielestäni pitäisi näyttöön tulla englanniksi.: TOIMINTA ON AKTIVOITU., kun toiminta kytketään. päälle, ei tule autossani. Ko. ohjelma on päivitetty FCM:n osalta, ettei se olisi liian aktiivinen. On hyvin turhauttavaa, kun maahantuoja ei usko käyttäjää. Yksi vastaus tuli maahantuojan huoltopääliköltä, joka vertasi toimintaa turvatyynyihin, ettei pitäisi tarkistaa tutkan toimintaa ajamalla liian lähelle esteitä. Käsittääkseni FCM: m tehtävänä on, ettei turvatyynyt laukeaisi. Merkkihuolto suhtautuu asiaan hyvin, mutta sanoivat, ettei he voi tehdä mitään, kun maahantuoja on sitä mieltä, että kaikki on ok!?! Käsittämätöntä. Pitää yrittää apua Japanista tai Euroopan Mitsubishin telniseltä osastolta. Onko jollakin Outlanderin omistajalla samanlaisia ongelmia FCM:n kanssa?
 

hanski-58

Pajero 3.2D-ID Intense -07
Club Member
Liittynyt
10 Marraskuu 2005
Meillä MY17 Diesel Outlander, tuo FCM toimii normaalisti tuossa, joskin joissakin tapauksissa reagoi esim. edestä kääntyvän kuorma auton takaylitykseen turhan innokkaasti.
Poro on ilmeisesti sellainen kohde että ei sitä kauempaa havaise siitä ei ole ollut kokemuksia vaikka nuita kituroita on kyllä riesaksi asti ollut tuolla tielläkin.
 
Ylös Bottom