P0505 vikakoodi ja ongelmat..

Tdi??

New Member
Liittynyt
18 Toukokuu 2006
Missä vois olla vika, herjaa koko ajan p0505 vikakoodia.
Vaihdettu:
Tyhjäkäynti moottori
etunmainen lambda
koneen lämpötila-anturi

Maahantuojalta tullut määräys vaihtaa nuo osat. Voisko vika olla imm:ssä
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Koodit on nollattu tuon jälkeen?
ja tehty seuraava toimenpide:
Then follow the learning procedure - warm up the engine, disconnect battery, connect, run on idle for cca 4-5 minutes until he idle goes through the learning cycle

Eli moottori lämpöseks..sitte akku irti hetkeksi..sitte akku takas kii ja antaa tyhjäkäyntiä käydä 4-5min. Tämä tasoittaa/opettaa eculle tyhjäkäynnin.
 

Tdi??

New Member
Liittynyt
18 Toukokuu 2006
Vs: P0505 vikakoodi ja ongelmat..

koodit on nollattu, tuo toinen juttu on varmasti jätetty tekemättä.
 
K

kahti

Guest
Vs: P0505 vikakoodi ja ongelmat..

Jaahas täällä yksi uusi onnellinen evon omistaja. Kuukauden päivät tässä kerettiin ajamaan ilman "ongelmia".

Tosiaan vikakoodit kävin lukemassa ja sinne tuo p0505 oli ilmestynyt. Tuota Harri K jippoa tuli eilen kokeiltuuksi mutta sama vika näytti tulleen taas kun kone oli kylmentynyt. Tänään tehtiin taas uudestaan, katsoo koska alkaa taas palamaan.

Ensi viikoksi sain vasta ajan paikalliselle Veholle, varmaan jotain sieltä tarvitsee vaihtaa?

Tdi?? sanoi
Missä vois olla vika, herjaa koko ajan p0505 vikakoodia.
Vaihdettu:
Tyhjäkäynti moottori
etunmainen lambda
koneen lämpötila-anturi

Maahantuojalta tullut määräys vaihtaa nuo osat. Voisko vika olla imm:ssä

Tälläinenkin pisti silmään mitä voisi kokeilla. Missä päin tuo sensori mahtaa olla?

Tarzi sanoi
22500 km määräaikaishuolto, öljyjen vaihdot + vikakoodin P0505 vuoksi sensorin putsaus. Kokonaishinta 181€

Elämä on ::)
 

Tarzi

Lancer Evolution IX
Liittynyt
31 Heinäkuu 2006
Sijainti
Espoo
Vs: P0505 vikakoodi ja ongelmat..

Minulla tuo vikakoodi ilmestyi moottoripesun jälkeen ja kuittaamalla pysyi poissa vain jonkin aikaa, joten mainitsin siitä seuraavassa määräaikaishuoltoa varatessa, joka oli ihan käsillä silloin.
Mitään oireita ei ollut ja tyhjäkäyntiäkin kävi kuin unelma, mutta sytytti tuon vikavalon ja joka kerran antoi saman koodin. Kuittailin sen aina pois vikavalon ilmestyessä, kunnes huollossa puhdistivat jonkun sensorin (IAC tai ISC, en muista enää tarkkaan) ja ei ole sen jälkeen tuota koodia lykännyt, eikä valoa sytyttänyt vaikka on ajettu yli 10tkm sen huollon jälkeen.

Ei ne siitä ainakaan omien sanojensa mukaan mitään osia vaihtaneet, putsasivat vain. Paikallisella timanttitiskillä en niitä osia uskoisi hyllyssä olevankaan, kun paikkamaalipullokin piti tilata erikseen kahden viikon toimitusajalla, kuten yleensäkin kaikki normaalista poikkeava. Huoltokuittiinkin olivat merkinneet/lisänneet tislatun veden tuosta puhdistuksesta, vaikka se mielestäni kuuluu ihan selkeästi takuun piikkiin. En jaksanut siitä takuu-asiasta paljonkaan hermostua kun se lisäys oli kuitenkin vain 1,50€ luokkaa :)
 

Anakonda

New Member
Liittynyt
18 Elokuu 2009
Vs: P0505 vikakoodi ja ongelmat..

Joo, vanha ketju, mutta tuota P0505 koodia pukkaa täälläkin satunnaisesti. Pitänee mainita siitä huollossa, tosin täytyy kokeilla toi opettaminen ensitöiksi.
 

Tdi??

New Member
Liittynyt
18 Toukokuu 2006
Vs: P0505 vikakoodi ja ongelmat..

Anakonda sanoi
Joo, vanha ketju, mutta tuota P0505 koodia pukkaa täälläkin satunnaisesti. Pitänee mainita siitä huollossa, tosin täytyy kokeilla toi opettaminen ensitöiksi.

Mun autoa ei varmaankaan saada koskaan kuntoon. Nytten vissiin uusitaan moottorinohjaus.
Ruukaako evoissa olla öljyä coolerin molemmin puolin ahtoputkissa??Ei ainakaan muissa omistamissani, turbo autoissa ole putket nuin öljyssä. (Talouspaperin palanen kastui kokonaan öljyyn yhdeltäpuolen).
Mietiskellyt voisko öljy tukkia sen tyhjäkäynti "hässäkän"
 

Anakonda

New Member
Liittynyt
18 Elokuu 2009
Vs: P0505 vikakoodi ja ongelmat..

Kyselin vähän printsportilta että mitä mieltä ovat tosta mun vikakoodista, auto siis siellä ollut laitettavana, niin tokas että anna kenkää sille autolle niin ei tukkeudu sensori ;D Nyt oon sit monottanu ja eipä ole syttynyt vikavalot. Tankkasin myös nyt Nesteen 98E:tä, toki mutua, mutta luulen että ABC:n gaso paloi hieman likaisemmin kuin Nesteen.
 

MakeM

Active Member
Liittynyt
2 Elokuu 2008
Sijainti
Espoo
Vs: P0505 vikakoodi ja ongelmat..

Itse en noita nesteen soppia tankkailisi kun on 10% alkoa seassa.
 

Evo07

New Member
Liittynyt
2 Heinäkuu 2008
Vs: P0505 vikakoodi ja ongelmat..

Tdi?? sanoi
Missä vois olla vika, herjaa koko ajan p0505 vikakoodia.
Vaihdettu:
Tyhjäkäynti moottori
etunmainen lambda
koneen lämpötila-anturi

Maahantuojalta tullut määräys vaihtaa nuo osat. Voisko vika olla imm:ssä

moro, mulla oli vähän samankaltaisia ongelmia viime talvena
moottorin vika valo syttyi ja vein huoltoon sitten vaihdettin lambda, ja toimi viikon pari ja uudestaan huoltoon jne.!
Loppui vikavalon syttyminen heti kun kelit kuivui....
Ja talven aikan ehdittiin vaihtaa:Tyhjäkäynti moottori,lambda,lämpötila anturi, uudelleen ohjelmointi, ja sitten kaasuläppä
Saa nähdä alkaako taas vaivaamaan kun tulee lunta...
 

ewopower

Member
Liittynyt
18 Syyskuu 2006
Vs: P0505 vikakoodi ja ongelmat..

Makeko sanoi
evoille maistuu parhaiten veepoweri! :driver

............Mitä ei tästä käpykylästä saa. Jo vuosi sitten lähetin kyselyn että josko tännekkin mutta ei...Olen huomannut saman että parhaiten toimii ja käy V-bensalla.
 

Anakonda

New Member
Liittynyt
18 Elokuu 2009
Vs: P0505 vikakoodi ja ongelmat..

ewopower sanoi
............Mitä ei tästä käpykylästä saa. Jo vuosi sitten lähetin kyselyn että josko tännekkin mutta ei...Olen huomannut saman että parhaiten toimii ja käy V-bensalla.

Joo, ei saa myöskään Hyvinkäältä kyseistä lientä. Yks tankillinen on mulla ollu ja jos en ihan pimee oo niin jopa auton murinat oli erilaiset v-powerilla.
 

nahkuri

evo ix
Liittynyt
3 Heinäkuu 2009
Vs: P0505 vikakoodi ja ongelmat..

Makeko sanoi
evoille maistuu parhaiten veepoweri! :driver

shelleillä kun oli joskus pari viikkoa sitten se kamppis, jolloin veepoweria sai vissiin halvemmalla kuin ysivitosta. satuin tankkamaan evoa sinä päivänä ja siellä oli joku mainostäti, joka tuli kysymään, meinaanko pistää ysivitosta vai veepoweria. se ei oikeen tajunnu ku sanoin, että ei tänne oikeen ysivitosta sais laittaakaan.. oli melko mielenkiintosta seurata, kuinka tää täti kävi promoamassa veepoweria "tavallisten" 8) perheautojen kuljettajille. suurin osa niistä varmaan luuli, että ferraribensa eroaa ysifemmasta yhtä paljon kuin diisseli.
 

Anakonda

New Member
Liittynyt
18 Elokuu 2009
Vs: P0505 vikakoodi ja ongelmat..

tuli kävästyä auton kanssa printsportilla ja siellä putsattiin tyhjäkäyntimoottori. nyt ei oo viikkoon antanut kyseistä vikakoodia.
 

Anakonda

New Member
Liittynyt
18 Elokuu 2009
Vs: P0505 vikakoodi ja ongelmat..

Nostetaans taas topiccia, nyt kun oli noi kosteat kelit niin jo alkoi antamaan koodia, heti kun kelit kuivuivat ei oo taas koodia antanut. Johan on merkillinen homma!
 

Anakonda

New Member
Liittynyt
18 Elokuu 2009
Vs: P0505 vikakoodi ja ongelmat..

Taas nostetaan aihetta parilla kysymyksellä, osaisko joku vastata: mitenkä ootte tehny, ilmastointi päällä vai pois päältä kun koittaa tota tyhjäkäynnin opetusta? Entäs onkohan mahollista jos dumppi falskaa ees vähän, sekottaa tota tyhjäkäyntii sen verran et antaa ton koodin...
 

Peke

Porsche 911 Turbo, Citroen Xsara VTS, EX Evo 9
Liittynyt
14 Joulukuu 2003
Sijainti
Pääkaupunkiseutu
Vs: P0505 vikakoodi ja ongelmat..

Kokeile säätää sitä "tyhjäkäyntiruuvia", mulla tuli pari kertaa koodia ja se loppu heti ku puol kierrosta pyöräytti sitä ruuvia vastapäivään.
 

Anakonda

New Member
Liittynyt
18 Elokuu 2009
Vs: P0505 vikakoodi ja ongelmat..

Peke sanoi
Kokeile säätää sitä "tyhjäkäyntiruuvia", mulla tuli pari kertaa koodia ja se loppu heti ku puol kierrosta pyöräytti sitä ruuvia vastapäivään.

kerrohan ihmeessä missä kyseinen ruuvi on :) ruuvin pyöräytys ilmeisesti nostaa tyhjäkäyntiä?
 

[jo

New Member
Liittynyt
7 Kesäkuu 2008
Sijainti
Turku
Vs: P0505 vikakoodi ja ongelmat..

Anakonda sanoi
kerrohan ihmeessä missä kyseinen ruuvi on :) ruuvin pyöräytys ilmeisesti nostaa tyhjäkäyntiä?

Näissä vehkeissä nyt EI sitten ole tyhjäkäyntiruuvia. Eli kannattaa hetki miettiä ku alkaa sieltä suunnalta jotain pyörittelemään.
 

Anakonda

New Member
Liittynyt
18 Elokuu 2009
Vs: P0505 vikakoodi ja ongelmat..

[jo sanoi
Näissä vehkeissä nyt EI sitten ole tyhjäkäyntiruuvia. Eli kannattaa hetki miettiä ku alkaa sieltä suunnalta jotain pyörittelemään.

No sitäpä mäkin funtsin, mut kun ei oo oikeen tietoo et mistä ruuvista täs nyt on kyse. Ton koodin pukkaamisesta ois kiva päästä eroon, kun tulee aina kerran kun koneen on käynnistänyt. siitä hyvä et sit kun nollaa niin ei tule uudestaan
 

Tdi??

New Member
Liittynyt
18 Toukokuu 2006
Vs: P0505 vikakoodi ja ongelmat..

Eipä ole yli puoleenvuoteen koodia pukannut, uuden turbon ja downpipe vaihto autto ongelmaan. (onneksi meni takuuseen)
Turbo oli niin paska ja päästi öljyä imupuolelle ja sotki anturin koko ajan.
Huoltoon mainitsinkin monta kertaa, että ahtoputkissa reilusti öjyä. Turbo otti varmaankin aikoinaan siipeensä, kun etukatti meni tukkoon ja huollossa ei löydetty vikaa/ei uskottu että mitään vikaa edes olisi turbo oli jo kilometrin ajon jälkeen ihan punainen (sievää ajoa) liekkä tämä hajoittanut ahtimen, siitä sitten alkoin koodi helvetti.
 

uusis

New Member
Liittynyt
23 Joulukuu 2009
Vs: P0505 vikakoodi ja ongelmat..

Tdi?? sanoi
Eipä ole yli puoleenvuoteen koodia pukannut, uuden turbon ja downpipe vaihto autto ongelmaan. (onneksi meni takuuseen)
Turbo oli niin p*ska ja päästi öljyä imupuolelle ja sotki anturin koko ajan.
Huoltoon mainitsinkin monta kertaa, että ahtoputkissa reilusti öjyä. Turbo otti varmaankin aikoinaan siipeensä, kun etukatti meni tukkoon ja huollossa ei löydetty vikaa/ei uskottu että mitään vikaa edes olisi turbo oli jo kilometrin ajon jälkeen ihan punainen (sievää ajoa) liekkä tämä hajoittanut ahtimen, siitä sitten alkoin koodi he*v***i.



kannattaa ajella ilman katteja niin ei ahdistele ;D siitä saa kyllä riesaksi koodin 421,jos ei tee asialle mitään :mad: ja minähän en ole saanut aikaseksi tehdä mitää asialle,palakoot perkele :-*
 

Peke

Porsche 911 Turbo, Citroen Xsara VTS, EX Evo 9
Liittynyt
14 Joulukuu 2003
Sijainti
Pääkaupunkiseutu
Vs: P0505 vikakoodi ja ongelmat..

[jo sanoi
Näissä vehkeissä nyt EI sitten ole tyhjäkäyntiruuvia. Eli kannattaa hetki miettiä ku alkaa sieltä suunnalta jotain pyörittelemään.
Mä laitoinkin heittomerkeissä, seokseen se kait vaikuttaa, mutta mulla auttoi ku vain puolikierrosta käänti. Eikä nostanu kyl tyhjäyntiä oikeastaan ollenkaan, se mulle tehtiin sit myöhemmin erikseen ST-motorssilla. Siellä kaasuvaijerin vieres se on...
 

Pietari

IV&IX
Club Member
Liittynyt
15 Elokuu 2009
Sijainti
Kuopio
Vs: P0505 vikakoodi ja ongelmat..

Kyllä siinä kaasuläpässä on säätöruuvi jolla säädetään perustyhjäkäynti kohdalleen, tyhjäkäyntimoottori hoitaa sit loput ja muut eri tilanteet (ajossa/paikallaan, AC on/off eri kombinaatiot näiden välillä jne jne). Koska tyhjäkäyntimoottori toimii siinä sivussa, ei ruuvin pyörittely nosta tyhjäkäyntiä sitten lopullisessa tilanteessa, muuttaa vain tyhjäkäyntistepperin asentoa jolla haluttu tyhjäkäynti saavutetaan. Vikakoodihan saatetaan saada siitä syystä että stepperi menee normaalin toiminta-alueensa ulkopuolelle -> perussäädöllä se palautetaan oikealle alueelle.

Tolle löytyy säätöohjeet esim. evo seiskan korjausmanuskasta, ottaen huomioon että ysin tyhjäkäynti on muuttunut seiskaan verrattuna 850 -> 800rpm. Perussäätöä varten tyhjäkäyntimoottori pitää asettaa ohjelmallisesti perusasentoonsa, tämän voi tehdä esim. Evoscannilla. Sit ruuvataan tyhjäkäynti kohdalleen jos tarvetta ilmenee jne jne, ohjetta seuraten. Yleensähän tuohon ei todellakaan tarvitse/pidä koskea koska tuo perussäätö on tehty jo tehtaalla eikä varsinkaan summamutikassa ilman oikeita työkaluja. Mitähän kikkoja autollesi on jo kokeiltu huollossa, onkohan yllä mainittu perussäätö tehty? Jos tarviit noita manuskoja tee-se-itse-turaukseen, laita privalla sähköpostiosoitteesi.
 

Peke

Porsche 911 Turbo, Citroen Xsara VTS, EX Evo 9
Liittynyt
14 Joulukuu 2003
Sijainti
Pääkaupunkiseutu
Vs: P0505 vikakoodi ja ongelmat..

Siis mulla pukkas tota vikakoodia muutaman kerran ihan parin viikon sisällä, sit Kamitecin kaveri laitto uuden softan sisään ja sano et käypä Evos pienellä tyhjäkäyntiä. Pyöräytti puol kierrosta vaan ja sen jälkeen ei vikakoodia ole tullut kertaakaan. Nyt sit ST-Motorssilla säätivät tyhjäkäyntiä ihan ohjelmasta, oisko nyt jotain 900rpm...Lähdöt liikennevaloissa ja ruuhkissa paljon helpompia nyt. Enkä näe mitään haittaakaan, käy tasaisesti eikä vikavaloja tule. :)
 

Pietari

IV&IX
Club Member
Liittynyt
15 Elokuu 2009
Sijainti
Kuopio
Vs: P0505 vikakoodi ja ongelmat..

Joo, no sitä matalaa tyhjäkäyntiä ei nosteta tuosta ruuvista koska se ei siihen lopulta vaikuta (hetkellisesti ehkä ennen uusien asetuksien oppimista) vaan tarvittaessa tyhjäkäyntiä nostetaan parametrista, kuten nyt ST:llä sitten sulle tekivät. Tuo matala tyhjäkäynti karttojen latauksen jälkeen lienee johtunut siitä että uuden kartan latauksen yhteydessä aikaisemmin opittu tyhjäkäynti katosi ja se olisi vain pitänyt opettaa sille uudestaan antamalla sen käydä hieman aikaa tyhjäkäyntiä eikä käydä pyörittelemään tuota perussäätöruuvia.

Tuli muuten huvikseen tehtyä tuo perussäätö tänään itselle ja noin puoli kierrosta sitä sai kiertää vastapäivään jotta sai kierrokset nousemaan 550-> noin 800rpm tyhjäkäyntimoottori perusasentoon asetettuna Evoscannilla. Aikaa tohon operaatioon meni noin kaksi minuuttia + uuden tyhjäkäynnin opetus. Nyt stepperi on lämpimällä koneella arvossa 15-16, normaali asento on välillä 2-25 eli tuo on ainakin nyt kohdallaan ja tyhjäkäynti pysyy hyvin tasaisena vaikka flekti tai ilmastointi lähtee päälle. Mullahan ei tuo koodi ole koskaan kummitellut, toivottavasti ei tuon säädön jälkeen ala vaivaamaankaan :)
 

Peke

Porsche 911 Turbo, Citroen Xsara VTS, EX Evo 9
Liittynyt
14 Joulukuu 2003
Sijainti
Pääkaupunkiseutu
Vs: P0505 vikakoodi ja ongelmat..

Ei niin nosteta(kun se muuttui vaan tasaisemmaks), mutta sen säätäminen joka tapauksessa auttoi vikavaloon. Ja ei tyhjäkäynti tippunut softan asennuksessa, vaan oli ollut "vaivalloista" jo pidemmän aikaa. Ei siis heijannut, mutta oli vähän liian alhaista. Nyt mulla mittarin mukaan melkein tonnissa tyhjäkäynti ja on tasaista. :)
 

Anakonda

New Member
Liittynyt
18 Elokuu 2009
Vs: P0505 vikakoodi ja ongelmat..

Tosi "vaivalloista" on mullakin tyhjäkäynti, jotai 800 kieppeillä ja vähän alle. Täytyy kattoo löytyyks mitää järkevää ruuvia kaasuvaijerin/kaasuläpän luota.
 

Peke

Porsche 911 Turbo, Citroen Xsara VTS, EX Evo 9
Liittynyt
14 Joulukuu 2003
Sijainti
Pääkaupunkiseutu
Vs: P0505 vikakoodi ja ongelmat..

Joo ja pyöräytä eka vaan ihan puoli kierrosta VASTAPÄIVÄÄN, enempää ei välttämättä tartte.
 

Pietari

IV&IX
Club Member
Liittynyt
15 Elokuu 2009
Sijainti
Kuopio
Vs: P0505 vikakoodi ja ongelmat..

Peke sanoi
Joo ja pyöräytä eka vaan ihan puoli kierrosta VASTAPÄIVÄÄN, enempää ei välttämättä tartte.

Mun mielestä parempi ettei pyöräytetä sitä ruuvia yhtään ellei tarvittavia työkaluja ole olemassa (tarkoittaa tässä tapauksessa sopivaa kaapelia, korjausmanuskan ohjetta ja esim. evoscannia). Voihan se olla että sen saa "korvakuulolta" sopivaksi jos tuuri käy mutta tuota perussäätöruuvia ei ole tarkoitettu pyöriteltäväksi umpimähkään. Ei tuossa nyt sinällään mitään rikokaan ja jos ruoska heittää tuota koodia jatkuvasti niin tuskin siinä hirveästi häviääkään mutta miksei tekisi sitä kerralla oikein? Oma ruoska ei muuten tuon perussäädön jälkeenkään ole 505 koodilla kiusannut joten säätö lienee onnistunut :)
 

Anakonda

New Member
Liittynyt
18 Elokuu 2009
Vs: P0505 vikakoodi ja ongelmat..

Juu, pitää katsoa.. edellytyksiä tehä tota hommaa oikein ei mulla ole. Josko koittais korvakuulolla kääntää hiukan ja katsoa mitä tapahtuu ... Oli se ennen hondassa helppoa kun läppärillä sai laitettua uuden tyhjäkäynti lukeman tosta noin vaan 8)
 

cubeqtio

Mr. Cube
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
28 Tammikuu 2009
Vs: P0505 vikakoodi ja ongelmat..

Ecuflässiä vaan ja uudet tyhjäkäyntikierrokset kehiin..
 

Anakonda

New Member
Liittynyt
18 Elokuu 2009
Vs: P0505 vikakoodi ja ongelmat..

Yritin kattella moista ruuvia, mut ei kyllä kaasuläpän luota löytyny minkään moista ruuvii mun mielestä... Taitaa jäädä sekin homma siihen.
 

Temppas

New Member
Liittynyt
1 Helmikuu 2010
Sijainti
Hki
Vs: P0505 vikakoodi ja ongelmat..

Noniin, alkoihan se itelläkin taas tyhjäkäynti oireilemaan, kiekat seilaa 1000-2000 välillä ja kiihdytyksessä kierrokset pysyy ylhäällä hetken, vaikka kaasu jo päästetty...

Hemmetin rasittava ajaa sillä nyt. Onkohan tyhjäkäyntiventtiili hajalla totaalisesti vai mikä hemmetti. Putsasin sen venttiilin tänään ja samalla kaasuläppää vilkaisin, puhtaalta näytti.
Sitten koitin opettaa uudelleen tyhjäkäynnin, mutta ei tainnut onnistua kun samat oireet vielä.
Vikakoodia se ei ole nyt antanut.
 

uusis

New Member
Liittynyt
23 Joulukuu 2009
Vs: P0505 vikakoodi ja ongelmat..

Temppas sanoi
Noniin, alkoihan se itelläkin taas tyhjäkäynti oireilemaan, kiekat seilaa 1000-2000 välillä ja kiihdytyksessä kierrokset pysyy ylhäällä hetken, vaikka kaasu jo päästetty...

Hemmetin rasittava ajaa sillä nyt. Onkohan tyhjäkäyntiventtiili hajalla totaalisesti vai mikä hemmetti. Putsasin sen venttiilin tänään ja samalla kaasuläppää vilkaisin, puhtaalta näytti.
Sitten koitin opettaa uudelleen tyhjäkäynnin, mutta ei tainnut onnistua kun samat oireet vielä.
Vikakoodia se ei ole nyt antanut.


mulla pysyy kanssa kiekat ylhäällä hetken kun kaasua painaa kunnolla ja painaa kytkimen pohjaan..rasittavaa.mutta kun kysyin sitä tyhjäkäyntimoottoria niin hinta oli yli 500e.että siinähän jää kiekat hetkeksi soimaan.vaihdan sitten kun alkaa hirttämään kunnolla :p
 

Temppas

New Member
Liittynyt
1 Helmikuu 2010
Sijainti
Hki
Vs: P0505 vikakoodi ja ongelmat..

uusis sanoi
mulla pysyy kanssa kiekat ylhäällä hetken kun kaasua painaa kunnolla ja painaa kytkimen pohjaan..rasittavaa.mutta kun kysyin sitä tyhjäkäyntimoottoria niin hinta oli yli 500e.että siinähän jää kiekat hetkeksi soimaan.vaihdan sitten kun alkaa hirttämään kunnolla :p

Eikai se perkele ole niin kallis? No pitää koittaa takuuseen saada...
 

uusis

New Member
Liittynyt
23 Joulukuu 2009
Vs: P0505 vikakoodi ja ongelmat..

oli se ainakin lahden mega-autossa..koko tyhjäkäynti moottori :seina
 

Temppas

New Member
Liittynyt
1 Helmikuu 2010
Sijainti
Hki
Vs: P0505 vikakoodi ja ongelmat..

http://www.camskill.co.uk/products.php?plid=m8b0s2331p10025

Ei halpa tuolakaan..
 

ewopower

Member
Liittynyt
18 Syyskuu 2006
Vs: P0505 vikakoodi ja ongelmat..

Oletteko putsanneet tyhjäkäyntivenan ja yrittäneet opettaa tyhjäkäyntiä uudelleen? Minulle ainakin tehosi 10-15 min akunkenkä irti venttiilin putsauksen jälkeen (missä oli ihan olematon karsta) ja sen jälkeen auto käymään ilmastointi päällä tyhjäkäyntiä n. 15 minuuttia. Ajettu ilman vikakoodia kohta 3tkm..
 

Temppas

New Member
Liittynyt
1 Helmikuu 2010
Sijainti
Hki
Vs: P0505 vikakoodi ja ongelmat..

ewopower sanoi
Oletteko putsanneet tyhjäkäyntivenan ja yrittäneet opettaa tyhjäkäyntiä uudelleen? Minulle ainakin tehosi 10-15 min akunkenkä irti venttiilin putsauksen jälkeen (missä oli ihan olematon karsta) ja sen jälkeen auto käymään ilmastointi päällä tyhjäkäyntiä n. 15 minuuttia. Ajettu ilman vikakoodia kohta 3tkm..

Juu, ekalla kerralla n.3kk sitten tein ja toimi hyvin tähän saakka. Nyt oon kahdesti tehnyt tällä viikolla saman ja toisella kerralla näyttää onnistuneen, kun toimii taas melko hyvin. Pikkasen jättää välillä kiekkoja kiihdytyksessa ylös, mutta tyhjäkäynti on jo ihan kohillaan.
 

Anakonda

New Member
Liittynyt
18 Elokuu 2009
Vs: P0505 vikakoodi ja ongelmat..

aika pitkät nuo ajat... mut pitäis kokeilla taas jokupäivä. mulla pukkaa ihan joka kerta ton koodin, vaikka on uus tyhjäkäynti moottori. pitäis koittaa myöski laittaa rs bypass takas ja kokeilla sillä. nyt on kiinni forgen ulos puhaltava dumppi.
 

Anakonda

New Member
Liittynyt
18 Elokuu 2009
Vs: P0505 vikakoodi ja ongelmat..

Nyt taidan uskaltaa jo kertoa tuloksista kun aikaa jo kulunut kuukauden verran. Eli tyhjäkäynti koodia pomppas alvariinsa. Viimeksi huolto käynnillä "raotettiin" kaasuläppää, eli vedettiin kaasuvaijeria hieman kireämmälle. Tämä kokeilu siis sillä pohjalla että oletettiin tyhjäkäynti moottorin säädön olevan jo tapissa, eli riittämätön. Kun tämä toimenpide tehtiin, muuttui tyhjäkäynti aivan toiseksi. Loppui värinät, nostaa tyhjäkäyntiä huomattavasti reilummin flektin käynnistyessä kuin ennen, ja mikä parasta, p0505 koodia ei enää tule :driver
 

Pietari

IV&IX
Club Member
Liittynyt
15 Elokuu 2009
Sijainti
Kuopio
Vs: P0505 vikakoodi ja ongelmat..

Anakonda sanoi
Nyt taidan uskaltaa jo kertoa tuloksista kun aikaa jo kulunut kuukauden verran. Eli tyhjäkäynti koodia pomppas alvariinsa. Viimeksi huolto käynnillä "raotettiin" kaasuläppää, eli vedettiin kaasuvaijeria hieman kireämmälle. Tämä kokeilu siis sillä pohjalla että oletettiin tyhjäkäynti moottorin säädön olevan jo tapissa, eli riittämätön. Kun tämä toimenpide tehtiin, muuttui tyhjäkäynti aivan toiseksi. Loppui värinät, nostaa tyhjäkäyntiä huomattavasti reilummin flektin käynnistyessä kuin ennen, ja mikä parasta, p0505 koodia ei enää tule :driver

Eli jos jo aiemmin tässä ketjussakin mainittu tyhjäkäynnin perussäätö olisi tehty, olisi homma luultavasti tullut kuntoon ilman kaasuvaijerin kiristelyä. Yritettiinkö sitä edes?
 

ewopower

Member
Liittynyt
18 Syyskuu 2006
Vs: P0505 vikakoodi ja ongelmat..

ewopower sanoi
Oletteko putsanneet tyhjäkäyntivenan ja yrittäneet opettaa tyhjäkäyntiä uudelleen? Minulle ainakin tehosi 10-15 min akunkenkä irti venttiilin putsauksen jälkeen (missä oli ihan olematon karsta) ja sen jälkeen auto käymään ilmastointi päällä tyhjäkäyntiä n. 15 minuuttia. Ajettu ilman vikakoodia kohta 3tkm..

Edelleen ajettu ilman vikakoodia tyhjäkäyntiventtiilin putsauksen jälkeen. Ei ole tarvinnut kikkailla mitään.
 

Peke

Porsche 911 Turbo, Citroen Xsara VTS, EX Evo 9
Liittynyt
14 Joulukuu 2003
Sijainti
Pääkaupunkiseutu
Vs: P0505 vikakoodi ja ongelmat..

No mä en ole mitään putsaillut tai opetellut, vain se yksi säätökerta ruuvista puol kierrosta plus sit ST:llä säätivät ohjelmasta tyhjäkäyntiä ylöspäin, niin kertaakaan ei ole vikakoodia puskenut sen jälkeen ja siitä taitaa olla jo yli puol vuotta. :)
 

-JP-

Active Member
Liittynyt
31 Heinäkuu 2007
Sijainti
Tampere
Vs: P0505 vikakoodi ja ongelmat..

ErnoS sanoi
Missä kohtaa ruuvi tarkkaanottaen sijaitsee?

Ilmaläpän rungossa. Pyöreä kolo tulipellinpuolella. Saattaa olla suojattu kumisella tulpalla.
 

JaPato

E8
Liittynyt
7 Helmikuu 2012
Sijainti
Vantaa
Vs: P0505 vikakoodi ja ongelmat..

Itselläni oli samoja ongelmia tuon P0505 -koodin kanssa. Ratkaisu löytyi kuitenkin puolivahingossa, kun auto oli seissyt päivän ja hyppäsin puikkoihin, oli kaasupoljin jumittunut kiinni. Pedaalia sai painaa kunnolla kunnes se loksahti ja rupesi toimimaan normaalisti. Kävin ostamassa pullollisen carb. cleaneria, nappasin hyllystä vanhan hammasharjan (hyvä syy hommata uusi) ja syöksyin hinkkaamaan kaasuläpän ympäristön puhtaaksi. Pikeä ja hiiltä ja vaikka mitä muita mörköjä sieltä lähti pois vaikka millä mitalla, ja kaasupoljin on toiminut tällähetkellä aivan normaalisti, eikä myöskään P0505 -koodi ole tullut takaisin kummittelemaan.
 
Ylös Bottom