Memphisto
New Member
Terve taas!
Elikkäs, homman nimi on tämä ikuisuuskeskustelu, eli öljyt.
Tiedän, että foorumilla on useita topiceja kyseisestä aiheesta, mutta silti ajattelin aloittaa
"oman" keskustelun.
Otsikkolla viittaan siihen, että uskaltaako kuinka hyvin luottaa esim. Teboilin sivustolta
löytyvään tällaiseen hakuohjelmaan, jonka avulla löydät juuri sinun autoosi oikeat öljyt?
Tokihan tuo Teboilin sivuilta löytyvä ohjelma suosittelee vain kyseisen firman
valikoimasta löytyviä öljyjä ja itse käytänki Teboilin moottoriöljyä Diamond 5W-40 (turbokoneelle).
Ei ole ollut valittamista.
Nyt ajattelin vaihtaa muutkin öljyt (meinannut jo pitemmän aikaa, mutta epävarmuus kalvaa) ja
ajattelin Teboilin "kurat" lyödä sisään.
Perä/etupää: Hypoid 80W-90
vaihdelaatikko/jakovaihteisto: EP 75W-90
En tiedä, mitä öljyä on aikasemmin käytetty ja en tiedä millon vaihdettu.
Entä kannattaisko koneeseen lyödä kesäksi vaikka 10W-30 öljyt vaikka ne ei ole "turbokoneelle"?
Onko sillä niin seksuaalista merkitystä? ???
Siinä mielessä olen pitänyt tuosta Teboilin "Lubricant Advisorista", koska sieltä näkee nuo määrät
minkä verran mihinki öljyä menee.
Onkos tuossa mitään mitä pitäis muistaa tai tarkistaa tuossa murikoiden ja laatikoiden öljynvaihdon
yhteydessä, paitsi laittaa tyhjennysproppu kiinni ennen uusien öljyjen kaatamista?? ;D
Autoni edelleen Pajero vm-92 GLS (SS-laatikolla luonnollisesti)
Kiitos jo etukäteen vastauksista mikäli niitä tulee!!! eukku 8)
Elikkäs, homman nimi on tämä ikuisuuskeskustelu, eli öljyt.
Tiedän, että foorumilla on useita topiceja kyseisestä aiheesta, mutta silti ajattelin aloittaa
"oman" keskustelun.
Otsikkolla viittaan siihen, että uskaltaako kuinka hyvin luottaa esim. Teboilin sivustolta
löytyvään tällaiseen hakuohjelmaan, jonka avulla löydät juuri sinun autoosi oikeat öljyt?
Tokihan tuo Teboilin sivuilta löytyvä ohjelma suosittelee vain kyseisen firman
valikoimasta löytyviä öljyjä ja itse käytänki Teboilin moottoriöljyä Diamond 5W-40 (turbokoneelle).
Ei ole ollut valittamista.
Nyt ajattelin vaihtaa muutkin öljyt (meinannut jo pitemmän aikaa, mutta epävarmuus kalvaa) ja
ajattelin Teboilin "kurat" lyödä sisään.
Perä/etupää: Hypoid 80W-90
vaihdelaatikko/jakovaihteisto: EP 75W-90
En tiedä, mitä öljyä on aikasemmin käytetty ja en tiedä millon vaihdettu.
Entä kannattaisko koneeseen lyödä kesäksi vaikka 10W-30 öljyt vaikka ne ei ole "turbokoneelle"?
Onko sillä niin seksuaalista merkitystä? ???
Siinä mielessä olen pitänyt tuosta Teboilin "Lubricant Advisorista", koska sieltä näkee nuo määrät
minkä verran mihinki öljyä menee.
Onkos tuossa mitään mitä pitäis muistaa tai tarkistaa tuossa murikoiden ja laatikoiden öljynvaihdon
yhteydessä, paitsi laittaa tyhjennysproppu kiinni ennen uusien öljyjen kaatamista?? ;D
Autoni edelleen Pajero vm-92 GLS (SS-laatikolla luonnollisesti)
Kiitos jo etukäteen vastauksista mikäli niitä tulee!!! eukku 8)