Pajero Junior Japanista

nokonzok

Active Member
Yritys
Liittynyt
31 Lokakuu 2005
Sijainti
Espoo
Vs: Pajero Junior Japanista

Harri K sanoi
ja toinen on foorumilaisella...

Foorumilaisella on Pajero mini :)

Mitä valoihin tulee niin tuollaiset pyöreät lamputhan saa mistä tahansa Motonetistä tms. parilla kympillä.
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Vs: Pajero Junior Japanista

nokonzok sanoi
Foorumilaisella on Pajero mini :)

Mitä valoihin tulee niin tuollaiset pyöreät lamputhan saa mistä tahansa Motonetistä tms. parilla kympillä.
Ai juu Mini on vielä pienempi?
 

SpoonCivic

Celsior UCF31, Pajero Mini, Z50J's
Liittynyt
14 Maaliskuu 2009
Sijainti
Fagersta, Porvoo
Vs: Pajero Junior Japanista

Harri K sanoi
Ai juu Mini on vielä pienempi?
Ei, Junior on yhtä pieni/suuri kuin Mini paitsi Junior on vähän leveämpi.
Minin moottori (4A30) on ahdettu 660cc, 68hv 110Nm ja Juniorin moottori (4A31) on NA 1100cc, 71hv 98Nm.
Muuten ne on täysin samat. Mitat, varaosat ym...
Ihan tavalliset 7" pyöreät umpiot ilman parkkivalo kelpaa.

EDIT: Suomen ensimmäinen Pajero Mini, Punainen Automaatti, löytyy samassa kylässä kuin minun.
Jos en muistan ihan väärin niin se meni rekisteriin hieman alle 3 vuotta sitten. Ajettu jo lähellä 200tkm ja hyvissä iskussa vielä.
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: Pajero Junior Japanista

Oletko selvittänyt paljonko 660 cc koneesta saa tehoa irti jos lähtee virittelemään? :)
 

SpoonCivic

Celsior UCF31, Pajero Mini, Z50J's
Liittynyt
14 Maaliskuu 2009
Sijainti
Fagersta, Porvoo
Vs: Pajero Junior Japanista

Noh... :-X en ole. Huhujen mukaan 1999 -> ECUt pystyy säätämään. Mulla on MH6211 piiri ilman EPROM. Uudemmassa on jo EPROM varustettu ECU.
Nyt Fuelcut iskee jo @ 1.1 Bar.
Infoa löytyy tosi niukkaasti ja jos löytyy niin kaikki on Japanin kielellä... Omaa Japani on vähän ruosteessa ja Google kääntä miten sattuu... ;D
Japanissa Ei kovin monta virittää nämä Pajero Kei-autot. Ylellisiin lisävaruste on korotettu jousitus ja Cuscon lukkoperä. Monet ajaa kuitenkin maastossa.

EDIT: Isompi Ahdin olis kiva saada... Jopa TD03 kelpaa. vakio on TD02 twinscroller ja ahtaa tosi hienosti mutta mutta... Kuitenkin liian pieni! :D
 

MSRH

I'm so JDM, I sleep on the right side of the bed
Liittynyt
21 Tammikuu 2011
Vs: Pajero Junior Japanista

Minkälainen toi juniori/mini on maantie/moottoritienopeuksissa?

Mites kulutus?
 

SpoonCivic

Celsior UCF31, Pajero Mini, Z50J's
Liittynyt
14 Maaliskuu 2009
Sijainti
Fagersta, Porvoo
Vs: Pajero Junior Japanista

Hi hi :D
Äänekäs... Äänenvaimennus on olematon.
60 km/h @ 4500 rpm 120 km/h @ 7000 rpm.
Omaa huippunopeus on 136km/h ja silloin tuli rajoitin vastaan.... Eli 9000 rpm ;D
Juniorilla on pidemmät välitykset. Pääset 60 km/h @ 3200 rpm

Oma Minin kulutus on noin 8L/100km, Juniorin kulutus on hieman pienempi... 6-7L /100 suunnilleen.
Ainakin Mini on vieläkin todella tulenarkaa. Heiluu kovasti kun rekat ohittaa.

Njooo... Mutta mahtava laite kuitenkin. Kyllä Junior on mun mielelstä järkevämpi kuin Mini. Vähän leveämpi, hiljaisempi ja taloudellisempi. Mutta Ahdin puutui sekä juuri "SE" fiilis tai "tunne" (it factor) joka ainoastaan Minillä on... Siksi minä päädyin hankkimaan Minin. Ratin takana on aina hauskaa.

"A Kei-car gives the phrase "Compact Fun" a whole new meaning"
 

AnttiHartik

Active Member
Liittynyt
26 Kesäkuu 2006
Sijainti
Hyvinkää
Vs: Pajero Junior Japanista

SpoonCivic sanoi
60 km/h @ 4500 rpm 120 km/h @ 7000 rpm.
Omaa huippunopeus on 136km/h ja silloin tuli rajoitin vastaan.... Eli 9000 rpm ;D
Hivenen OT: 120km/h@7000rpm?!?! ;D ;D :nykii ;D :eek:
Aikamoista huudattamista pidemmillä siirtymillä. Kai tuo onkin kaupunkiin tarkoitettu, mutta joku roti. :D
 

SpoonCivic

Celsior UCF31, Pajero Mini, Z50J's
Liittynyt
14 Maaliskuu 2009
Sijainti
Fagersta, Porvoo
Vs: Pajero Junior Japanista

:eek:fftopic ;D Hehe... Juuri!
Noh vähän liiottelin mutta... You get the point. Vedin noi numerot ihan hatusta...
Oikea luku on 3500 ja 7000 rpm (60/120).
Mutta joo kierroskone se on. Alle 4000 ei juuri mitään tapahdu.
Tästä johtuen öljynvaihtovälit on 1500km.
Vaihdelaatikko on tosi tiheä ja vitonen on ns suora vaihde. Ei oo overdrive eikä eco vaihde.
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Vs: Pajero Junior Japanista

SpoonCivic: onks sunkin mini 2 paikkainen?
Vai saako suomes 4 paikkaiseksi tuommosia...
Vero näytti heinäkuus olleen 500e

MITSUBISHI PAJERO MINI 0.7 2D MA 4WD 38KW N 20120725 19961231 117tkm veroarvo: 2508.80 veromäärä: 504.26

tämmöne 2002 vuotine ois pähee kyl! (tosin varmaa liian uusi kilvitettäväksi?)

gi.php
 

SpoonCivic

Celsior UCF31, Pajero Mini, Z50J's
Liittynyt
14 Maaliskuu 2009
Sijainti
Fagersta, Porvoo
Vs: Pajero Junior Japanista

Harri K sanoi
SpoonCivic: onks sunkin mini 2 paikkainen?
Vai saako suomes 4 paikkaiseksi tuommosia

tämmöne 2002 vuotine ois pähee kyl! (tosin varmaa liian uusi kilvitettäväksi?

Joo toi on mun joo. Naapurin Pajeron verot oli 300e jotain. Tosiaan minun on vm 1997 vaikka lukee 31.12.96.
2-paikkaset kaikki ovat. Minun, naapurin ja Nettiautossa oleva Junior. Kantavuus on jtn 130 kg, siksi.

Toi 2002 käyttä sama moottori (4A30) mutta kansi on 16 valve (päästöjen alentamiseksi??). Muistaakseni 2004 tai 2005 ja etenpäin kaikki Minit täytää Euro3 ja OBD-II löytyy sekä valojen korkeussäätö löytyy.(Minullakin on OBD pistoke ja Evoscsn tomii mutta Uni EOBD laite ei saa yhteyyttä.) Että semmoinen 2005 Mini Mk 3 olis kyllä hieno. Uudemmat ovat vähän isommat.
2012 valmistettiin viimeinen malli. Vanha moottori ei täyttänyt uudet pakokaasuvaatimukset. (Or so I been told).
 

mitsumasi

New Member
Liittynyt
5 Maaliskuu 2014
Vs: Pajero Junior Japanista

Mul on tulos mitsubishi pajero mini japanista. Mistä löytyisi halvimmalla vastaavuustodistus? :driver
 

Slider

Galant VR-4 Monte Carlo e39 / Lancer 1.6 CB RE85
Ylläpitäjä
Club Member
Liittynyt
11 Toukokuu 2003
Sijainti
Taipalsaari
Vs: Pajero Junior Japanista

SpoonCivic sanoi
Oikea luku on 3500 ja 7000 rpm (60/120).

H58A tomaattilootalla menee kuvanmukaisilla rundeilla. :) Jotain pientä päivitystä ainakin tuossa tapahtunut H56A ja H58A välillä.

main.php


Teoriassaha tuo koirankoppi kulkis yli kahtasataa jos voima riittäs ja uskaltas ajaa. :D

Jännä ilmiö on myös tuon joku ihme overboost tyylinen systeemi, ois kiva kattoo ecusta tarkalleen miksi se sen tekee. Mutta ajoittain isoilla rundeilla 5krpm jälkeen ja täyskaasulla se nostaa ahdot normista 0,6 -> 0,8bar Ainakin sillon tuo tapahtuu kun tomaatti vaihtaa kakkoselta kolmoselle, kolmosella ahdot nousee. Liekkö joku laatikonsuojeluhomma vaiko mikä ihme kun en oo huomannu että kertaakaan ois pienemmillä vaihteilla tuota tehny.
 

SpoonCivic

Celsior UCF31, Pajero Mini, Z50J's
Liittynyt
14 Maaliskuu 2009
Sijainti
Fagersta, Porvoo
Vs: Pajero Junior Japanista

Slider sanoi
H58A tomaattilootalla menee kuvanmukaisilla rundeilla. :) Jotain pientä päivitystä ainakin tuossa tapahtunut H56A ja H58A välillä.

Kato Kato!! :eek:
Joo, 4 vaihde on lisätty, eikö niin. Minun entinen 3-v aut kulki samalla tavalla kuin manuaali vaikka se on 5-v. Täytyy taas kokeilla kun minulla on uudet renkaat.
Bensankulutus on laskenut vähän... Ennen oli noin 8l/100, nykyään kulutus pyörii 6.8 - 7.2l/100 välissä.
 

Slider

Galant VR-4 Monte Carlo e39 / Lancer 1.6 CB RE85
Ylläpitäjä
Club Member
Liittynyt
11 Toukokuu 2003
Sijainti
Taipalsaari
Vs: Pajero Junior Japanista

Ajotietokone näyttää tällähetkellä jotain 12,4km/l mikä vastaa jotain yli kasin kulutusta. En tiedä kuinka hyvin siihen voi luottaa tosin.
Kunhan saa enemmän tankkauksia nii sittenhän se selviää.

Ei tuo nyt kuitenkaan mitenkään älyttömän ekoautolta vaikuta, toisaalta tiedossa olikin että tuollaisen koirankopin ilmanvastus aiheuttaa hieman polttoaineenkulutusta koneen koosta huolimatta. :)
 

Slider

Galant VR-4 Monte Carlo e39 / Lancer 1.6 CB RE85
Ylläpitäjä
Club Member
Liittynyt
11 Toukokuu 2003
Sijainti
Taipalsaari
Vs: Pajero Junior Japanista

Tää on ensimmäinen auto millä oon ajanut kaasu pohjassa Lahdesta Järvenpäähän, ilman että syyllistyttiin älyttömiin laittomuuksiin. ihan testiksi tuli luukutettua se 120km/h motaripätkä.

Se overboost tulee näköjään kun pitää jonkun 5-10s kaasua pohjassa, ja se kestää aika pitkään. Jossain vaiheessa auto luovuttaa ja ahdot putoaa takaisin normaaliksi. Tänään selvinnee dynossa siitä enemmän.

Nopeusmittari seilasi 110-135 väliä riippuen että oliko ylämäkeä, alamäkeä, imussa tai overboosti päällä. :p Välillä joutui ylämäissä käyttämään kaasua hieman pois että saatiin taas "isot" ahdot päälle. :D

main.php


Soppaa menikin sitten puoli tankkia 60?km matkalla, paluumatkalla ajelin satasta ja kulutus oli huomattavasti hillitympi. Ei vaan jaksa tuo koirankoppi mennä 120.. Jotenkin tuntui tuon setin jälkeen että moottori oli hieman pirteämpi. Liekköhän katissa tapahtunut jotain puhdistautumista, veikkaan että se naisihminen japanissa ei ole tuohon tyyliin tuota vehjettä käskyttänyt..
 
Ylös Bottom