Pajero vm 2014 neliveto-ongelma

Tomppa S

New Member
Liittynyt
5 Tammikuu 2021
Tervehdys! Tosiaan tuommonen 3.2 did on ollu käytössä kolme vuotta. Nelivetoa ja varsinkin hidasta nelivetoa on vain harvoin tullut käytettyä. Nyt sitten jouduin käyttämään hidasta nelivetoa. Ja päällehän se sitten jäikin eli ei löysää ollenkaan. Mitähän konsteja tuohon olisi? Eli koko ajan palaa 4L ja kaikkien renkaiden valot. Vetotavan valitsimesta kun vaihtaa vaikka 4H tai 2H niin kaikki renkaat vilkkuu. Vilkkuminen loppuu kun laittaa valitsimen 4L asentoon.
 

pekko123

Member
Liittynyt
9 Elokuu 2007
Sijainti
Oulu
Ajele 4H tai 2L päällä kaartaen, ei yleensä lähde paikallaan pois neliveto, varsinkin jos lukot päällä.
 

Tomppa S

New Member
Liittynyt
5 Tammikuu 2021
Eteen ja taakse on tullu liikutelta vaikka kuinka monesti. Samoin tiellä ajeltua kilometritolkulla. Oisko sitten apua tuosta ympyrän ajosta molempiin suuntiin?
 

Tomppa S

New Member
Liittynyt
5 Tammikuu 2021
Eteen ja taakse on tullu liikutelta vaikka kuinka monesti. Samoin tiellä ajeltua kilometritolkulla. Oisko sitten apua tuosta ympyrän ajosta molempiin suuntiin?
Ei tunnu löysäävän, onkohan sillä siirtäjällä oma sulake jossakin? Ei kuulu siirtäjästä surinaa vetomuotoja vaihdellessa. Oiskohan tuo tönkissä kun ei ole juuri käytetty, onko paha käyttää irti?
 

hanski-58

Pajero 3.2D-ID Intense -07
Club Member
Liittynyt
10 Marraskuu 2005
Onko renkaat tasaisesti kuluneet?
Jos pyörissä on liian suuri pyörimisero niin ei kytkeydy päälle kovinkaan nätisti eikä irrotakkaan.
Normaali tilanteessa kytkeytyminen tapahtuu parhaiten suoraan ajamalla tai hieman rattia käännellen.
Onko etuperän ja jakolaatikon öljyt vaihdettu milloin?
Etuperän kytkentä toimii alipainepumpulla ja akseli liikkuu edestakaisin tuon pumpun ohjaamana ja saattaa jumiutua käyttämättömyyttään.
Valitsinkytkin ohjaa sähkömoottoria joka siirtää valitsimen pyydettyyn vetotapaan , ei sitä valitsimen ääntä taida juurikaan kuulla ellei mene auton alle kuuntelemaan...
 

Tomppa S

New Member
Liittynyt
5 Tammikuu 2021
Ei tunnu löysäävän, onkohan sillä siirtäjällä oma sulake jossakin? Ei kuulu siirtäjästä surinaa vetomuotoja vaihdellessa. Oiskohan tuo tönkissä kun ei ole juuri käytetty, onko paha käyttää irti?

Tervehdys! Tosiaan tuommonen 3.2 did on ollu käytössä kolme vuotta. Nelivetoa ja varsinkin hidasta nelivetoa on vain harvoin tullut käytettyä. Nyt sitten jouduin käyttämään hidasta nelivetoa. Ja päällehän se sitten jäikin eli ei löysää ollenkaan. Mitähän konsteja tuohon olisi? Eli koko ajan palaa 4L ja kaikkien renkaiden valot. Vetotavan valitsimesta kun vaihtaa vaikka 4H tai 2H niin kaikki renkaat vilkkuu. Vilkkuminen loppuu kun laittaa valitsimen 4L asentoon.
RATKAISTU: Alla olevalla englanninkielisellä ohjella lähti jumiutunut 4L pois päältä.

"Put the car in 4L, drive up the street slowly.
Stop in a straight line and put in Neutral.
Move the superselect down 1 position in 4H with centre diff lock.
Wait and see if the centre orange light stops blinking, takes a few seconds.
If not, drive forward and reverse a bit and back into Neutral."
 
Ylös Bottom