vm91 Pajero, huomasin nyt uuden jutun, remontin aikana oli akut pois ja latasin sillä aikaa ne erikseen laturilla.
Hanttipuolen lataus meni ok, mutta kuskinpuolen akku oli muka täynnä jo muutamassa minuutissa, ihmettelin sitä, mutta sitte laitoin takasin molemmat.
Pikkusen oli nahkeaa pyöritys ja latausmittari joka on jälkiasennus, näytti yllättäen koko ajan 14 volttia latauksen alaista akkujännitettä. Normaalisti
vain vähän aikaa kunnes laskee siihen normaaliin reilu 12v.
No, aikansa siinä käytin ja sammutin, ajattelin, että olisko kuskinpuolen akku oikosessa, otin siitä maakaapelin irti, mihinkään ei tullut sitte jännitettä.
Laitoin kaapelin takas ja irroitin hanttipuolen maakaapelin, ja jännitettä tuli ja starttas, joskin huonosti.
Kysymys....
Akut ovat rinnan kytketyt, miksi toisen akun maan poisto pimentää kaiken ja kun tekee sen samoin toiselle niin ei pimene...mulle nyt vähän mysteeri.
Hanttipuolen lataus meni ok, mutta kuskinpuolen akku oli muka täynnä jo muutamassa minuutissa, ihmettelin sitä, mutta sitte laitoin takasin molemmat.
Pikkusen oli nahkeaa pyöritys ja latausmittari joka on jälkiasennus, näytti yllättäen koko ajan 14 volttia latauksen alaista akkujännitettä. Normaalisti
vain vähän aikaa kunnes laskee siihen normaaliin reilu 12v.
No, aikansa siinä käytin ja sammutin, ajattelin, että olisko kuskinpuolen akku oikosessa, otin siitä maakaapelin irti, mihinkään ei tullut sitte jännitettä.
Laitoin kaapelin takas ja irroitin hanttipuolen maakaapelin, ja jännitettä tuli ja starttas, joskin huonosti.
Kysymys....
Akut ovat rinnan kytketyt, miksi toisen akun maan poisto pimentää kaiken ja kun tekee sen samoin toiselle niin ei pimene...mulle nyt vähän mysteeri.