Pajeron nimestä :D

B

Bandic

Guest
Tämmönen löyty mbnetin net.nytistä.. Ite en oo ainakaan ennen tienny.
Keskustelu liittyy nettiosotteiden typoihin..

----
www. pajero.net. Tuo ei ole oikea osoite minun tietääkseni, älkää siis kokeilko. Isossa maailmassa on firmoja joiden tehtävänä on ottaa selvää tuotteen ja sen mukana myös weppisivun nimestä. Aikanaan jo vuosia sitten rakennettiin maasturi Mitsubishi Pajero eikä kukaan tarkistanut tuota loppua. Pajero tarkoittaa portugalin kielellä lievänä murresanana miehen iso elintä tanassa. Joten siksi näitä nimenetsijä yrityksiä syntyi.
No, muualla kuin Suomessa kyseinen auto tunnettaan nimellä Galopper ja Monterey....
----
 

L-200

-98 2,8 pitkä ja -8X pätkä :D
Liittynyt
5 Lokakuu 2004
Sijainti
Äänekoski
vanha juttu

Tämä pajero on runkkari on vanha juttu jo

Osattaisiinkohan me runk..eiku pajero porukka tämä juttu...

V
 

V.Taavila

Lancer Sportback 1.8 Intense -09 CX3A
Liittynyt
1 Tammikuu 2001
Ja pajero tarkoittaa espanjan sanakirjan mukaan olkien myyjää ;D
 
H

Hammer

Guest
tää on kyllä jo vähän kulunut vitsi. :p

Ja ne jotka eivät tiedä, niin pajeron nimi on tullut erään pantterin kaltaisen kissaeläimen mukaan jonka lajinimi on pajero.
 
S

scarecrowman

Guest
Sitä vaan halusin sanoa, että vaikka autoni nimi itsensä hiplaamista tarkoittaisikin, niin Monterey ja Galopper eivät liity ko. autoon millään tavalla. Siis Monterey ainakin on Mercuryn malli ja Galopper tuo mieleen Hyundain. Korjatkaa jos olen aivan väärässä.
 
M

mitsu L200

Guest
joo eikö tuo oo ihan sama mitä se tarkottaa.kyllähän sieltä ku penkoo niin vaikka mikä on jonkun toisen kielisenä ihan jotain muuta.mulle on ihan sama vaikka tarkottas lehmän paskaa.
 

PajeGls

Active Member
Liittynyt
16 Helmikuu 2005
Rakkaalla lapsella on monta nimeä.

Pajero on espanjaa puhuvissa maissa r-alkuinen ruma sana.

Espanjassa, USA:ssa ja Latinalaisessa Amerikassa Pajerot ovat joko Montero:ita tai Galloper:ejä.

Isossa Britanniassa kulkinetta kutsutaan nimellä Shogun.
 
H

Hammer

Guest
Mitsu L200 4X4 sanoi
joo eikö tuo oo ihan sama mitä se tarkottaa.kyllähän sieltä ku penkoo niin vaikka mikä on jonkun toisen kielisenä ihan jotain muuta.mulle on ihan sama vaikka tarkottas lehmän p***aa.

Olen täysin samaa mieltä. Minulle on yksi helvetin hailee mitä pajero tarkoittaa jossain huitsin kuusen periferiassa. Pajero on kuitenkin hyvä auto ja varmaan monet tämänkin foorumin pajeron omistajista ovat ylpeitä autoistaan ja pistävät tämän nimi asian toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. :p
 
S

scarecrowman

Guest
Katselin tossa tarkistusta tietoihini, ja Monterey on todellakin Mercuryn 60-luvun mallinimi. Eikä kommenttini Galloperin ja hyundain yhteydestäkään ihan väärään osunut, vaikka Pajeroltahan tuo kovasti näyttää. Voisi kuitenkin olla tarkempi pikkuasioissakin, jos toisten autoja on pakko yrittää solvata. Henk. koht. olen sitä mieltä ettei nimi autoa pahenna jos ei auto nimeä. Ja niinhän ei tässä tapauksessa todellakaan ole!
 

PajeGls

Active Member
Liittynyt
16 Helmikuu 2005
scarecrowman sanoi
Katselin tossa tarkistusta tietoihini, ja Monterey on todellakin Mercuryn 60-luvun mallinimi. Eikä kommenttini Galloperin ja hyundain yhteydestäkään ihan väärään osunut, vaikka Pajeroltahan tuo kovasti näyttää. Voisi kuitenkin olla tarkempi pikkuasioissakin, jos toisten autoja on pakko yrittää solvata. Henk. koht. olen sitä mieltä ettei nimi autoa pahenna jos ei auto nimeä. Ja niinhän ei tässä tapauksessa todellakaan ole!

Näemmä sekä Mitsubishillä ja Hyundailla on ollut Galloper ja Hyundai on ollut käytännössä sama auto (Mitsubishi myynyt tuotantolinjan korealaisille):

http://www.keydeck.com/galleries/galloper/galloper.htm
 
Ylös Bottom