Remote control

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja BillyBob
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

BillyBob

New Member
Liittynyt
4 Syyskuu 2014
Mo. Onkohan Pehvan omistajia paljon windows-leirissä, itse lukeudun heihin. Puhelimeen tottuneena pitkin hampain ostin Anteroidi-luurin ihan vaan auton takia ja yritin elää sen kanssa mutta ei niin ei. Saatanan sekavuus ja mainokset ja tökkiminen ei vaan sovi Lumia 925 jälkeen. Nyt on neljänsadan anteroidi vaan kaukosäätimenä. Kai sen sovelluksen vois tehdä ihan vaan mua varten ;D ;D. I-jutuista ei edes puhuta.
 
Vs: Remote control

Aika samat fiilikset on. Puhelimena on nyt Lumia 930, eikä androidia ole kyllä tulossa. Ostin 150 euron android-tabletin lähinnä remote controllia varten. Pari kuukautta jaksoin sitä ihmetellä mutta nyt ei ole muutamaan kuukauteen tullut edes konetta avattua. En tykännyt kyllä pätkääkään.
 
Vs: Remote control

Minäkin ostin aikoinani kaukosäätöä varten I Pad Airin, kait jotain 600 e. Taitaa olla kahden käden sormin laskettavissa kaukosäätimen käyttö, no muuten IPad kovassa käytössä. En ole edes päivittänyt remoten ohjelmistoa, olenko missannut jotain oleellista?
 
Vs: Remote control

InsideOutlander foorumilla muuan gos nimimerkki heitti aika oivallisen idean tavasta käyttää tätä Remote Control:ia.
Kaveri oli tehnyt Androidin Tasker ohjelmalla toiminnollisuuden, jonka avulla tekstiviestillä pystyy lämmittämään PHEV:in.

Idea oli sen verta siisti, että otin selvää mitä kaikkea pitää tehdä ja nyt mullakin auto lämpenee tekstarilla 8)
Kyseiseltä foorumilta löytyy 3 threadia aiheesta, jos kiinnostaa:
http://insideoutlander.boards.net/thread/476/remote-control-phev-heating-messages
http://insideoutlander.boards.net/thread/478/tasker-program-remote-control-phev
http://insideoutlander.boards.net/thread/480/remote-control-using-standard-android
 
Vs: Remote control

Hieno systeemi, mutta eihän se toimi jos auton wifi on kytkeytynyt pois päältä. Joku lisävarusteakun suojaus katkoo sitä ainakin mun autossa.
 
Vs: Remote control

BillyBob sanoi
Hieno systeemi, mutta eihän se toimi jos auton wifi on kytkeytynyt pois päältä. Joku lisävarusteakun suojaus katkoo sitä ainakin mun autossa.

Jos sulla on auton systeemeissä häikkää, niin kannattaa viedä se takuukorjaukseen.
Jos intoa riittää, niin tuota wifi resettiä voi kokeilla omalla vastuulla itsekin:
Here a link how to reset your wifi. Be sure before you do this to remove the app from your Phone, after the reset and the new connection with your ssid number and your password than you install the remote app again.
Read more: http://insideoutlander.boards.net/thread/444/wifi-inactive-software-update#ixzz3ObhGieGH

www.mitsubishi-motors.com/en/products/outlander_phev/app/remote/jizen.html

Tuo saattaa auttaa asiaan, tosin omakohtaisia kokemuksia ei ole. Omassa autossa wifi on toiminut moitteetta.
 
Vs: Remote control

Niin paljon on tuota lämmityksen käyttäjäystävällisyyttä kirottu, että tämä idea piti toteuttaa.

Hommaan meni aika tehokkaasti parikymmentä tuntia aikaa, eli olishan tuon voinut tehdä paremminkin, tai siis käydä ostamassa uusi luuri Android 4.4:llä, niin olisi toiminut tuo valmis softa (Joka tosin omaan korvaan kuulostaa kalliilta, lisäksi kun siinä tulee vielä disclaimer, että ei välttämättä toimi.

Mulla vaiheet meni näin:

1. Löytyy Android kännykkä (Sony Xperia Tipo)
2. roottaus (2 min + 3h opiskeluineen)
3. Huomataan, että Android versio (4.0.4) ei tue input tap käskyä ( eli pitää olla >4.1.2 )
4. Keksitään, että puhelimeen voi ajaa uudemman version.
5. puhelimen boottisektorin avaus (5 min + n. 4h ohjelmien asennusten kanssa)
6. Clockwork Recoveryn asennus (CWM) 15 min. (edelliset opiskelut tuottavat jo tulosta)
7. Alienware 4.4 Rommin asennus (30 min)
8. Todetaan, että input tap ei toimi edelleenkään...
9. Kokeillaan Shendu ROM > puhelin jumittaa.
10. Kokeillaan Cyanogen 10 ROM. input tap toimii, mutta Wlan putoaa toiminnasta. :-(
11. kokeillaan 3 eri Rommia, joista osa ei käynnisty laisinkaan.
12. Kokeillaan MIUI Rom, joka oli surkein kaikista. Puhelin tahmaa ihan ...vetisti..
13. AOKP Rom sisään, ja nyt tuntuisi soivan...
14. Tasker (2,99e), Secure Settings ja Phev lataus Google Playsta
15. Puhelimen muokkausta ja ohjelman tekoa Taskeriin. (1h)
16. Phev lämpenee nyt AC tekstiviestillä...

huuto.netistäkin tuli huudettua 3 ja 4 kohtien välissä yhtä toista Sonya, jota en nyt tarvitse, mutta jos joudun sen ostamaan, niin voin häkätä sen kuntoon ja luovuttaa jollekin sopivaa korvausta vastaan. Onko kiinnostuneita?
 
Vs: Remote control

Garrett sanoi
...
3. Huomataan, että Android versio (4.0.4) ei tue input tap käskyä ( eli pitää olla >4.1.2 )
...

Ihan vaan sellanen huomio jos joku tähän törmää eikä jaksa / voi käyttistä päivittää, niin se mun skriptiversio toimii myös vanhemmissa käyttiksissä, jotka ei tue tuota input tap komentoa.
 
Vs: Remote control

Onko kellään tietoa miten palautetaan tehdastila? Ostin käytetyn PHEV:n ja yritin liittää oman puhelimen Remote Controlliin. Ilmoitti että rekisteröityjä laitteita ei voi lisätä(täysi). Miten saan vanhat laitteet pois? ??? ???
 
Vs: Remote control

Tony sanoi
Onko kellään tietoa miten palautetaan tehdastila? Ostin käytetyn PHEV:n ja yritin liittää oman puhelimen Remote Controlliin. Ilmoitti että rekisteröityjä laitteita ei voi lisätä(täysi). Miten saan vanhat laitteet pois? ??? ???

Ohjeet vanhojen laitteiden poistoon löytyy samasta paikasta johon linkki jo ylempää löytyy.
<http://www.mitsubishi-motors.com/en/products/outlander_phev/app/remote/jizen.html#reset>

1. Autoon, ovi kiinni
2. Hätävilkku päälle
3. Autoon virta päälle, painamatta jarrua (ACC-ON)
4. avaimesta yhteensä 10* lukkoon-auki
-auto piippaa 3 kertaa
5. avaimesta yhteensä 20* lukkoon-auki
- auto piippailee taas
6. Hätävilkku pois, autosta virta pois.

Jussi
 
Vs: Remote control

Toimi hyvin linkin ohjeistus 2015 vuotisen pheffan entisten laitteide poistoon ja uudelleen luonti omaan Androidiin.
 
Vs: Remote control

Talvi lähestyy ja PHEV olisi kiva saada lämpimäksi Android puhelimella joka siis olisi koko ajan autossa ja wifi yhteydessä Mitsun Remote Appiin.
Kyseessä on MY17 joten nimim. gos:in väsäämä 'Outlander PHEV SMS Remote' android app ei käsittääkseni toimi Outlander PHEV II remoten kanssa.

Koitin ensin yhdistelmää jossa auton puhelimessa on etäkäyttöä varten TeamViewer host, ja datayhteys piti saada toimimaan Mitsun wifin rinnalla Speedify VPN softalla. No, Speedify ei näköjään suostu hyväksymään Mitsun wifiä koska siitä ei pääse internettiin...

Seuraava vaihtoehto taitaa olla sitten Tasker, jolla tuo gos:in appikin taisi olla tehty. Mutta onkohan jollain tällä foorumilla jo valmiina Tasker skripti joka toimii roottaamattomassa Androidissa ja Outlander PHEV II remoten kanssa?
 
Vs: Remote control

En tiedä, onko tuo toimimattomuuden syy pelkästään se, että mitsun appin nimi on muuttunut näissä uudemmissa versioissa. Itselleni kun asennettiin tietoturvapäivitys sitä vanhinta remotea käyttävään autoon, samalla oli pakko päivittää uudempaan mitsun remoteen. Sen jälkeen loppui tuon sms-softan toiminta, koska Mitsun Android appin nimi on eri kuin millä tekstari-softa sitä kutsuu. Softan uudelleen nimeäminen samaksi kuin vanha oli auttoi.
 
Tuli hommattua 2013 vuoden phev ja nyt tämä etälämmitys kiinnostaisi. Oliko jollakin tosiaan valmiin tasker skriptiä? Tuo SMS remote softa maksaa, eikä taida toimia. Muutenkin kiinnostaisi ehkä laittaa tuo toimimaan telegrammin tai whatsapin kanssa eikä tekstiviestien. Pitänee tutkia.
 
Näyttäisi tuo teamviewer ja speedify toimivan ihan ok ja puhelimeen saa yhteyden etänä. Nyt onkin sitten ongelmana vanha puhelin jonka akku ei kestä kauaa. Pitänee laittaa joku virtapankki tuohon seuraksi. Mitenkäs muilla tuo on toiminut kovilla pakkasilla? Pysyykö puhelin päällä autossa?
 
Android Huaweissa päivittyi ja remote lakkasi toimimasta. Herjasi appsissa, että tarkoitettu vanhemmalle käyttikselle. Onkohan muilla samaa murhetta? Wifiin yhdistyy, mutta aplikaatio ei toimi.
 
Android Huaweissa päivittyi ja remote lakkasi toimimasta. Herjasi appsissa, että tarkoitettu vanhemmalle käyttikselle. Onkohan muilla samaa murhetta? Wifiin yhdistyy, mutta aplikaatio ei toimi.

Sama murhe täällä. P20 Pro:n Android päivittyi eikä toimi enää kaukosäädin. En ole ehtinyt perehtyä asiaan, ehkä pitää ottaa joku lasten vanha romupuhelin ja yrittää sillä.
 
Kv-palstalla oli esitetty tällainen workaround:

It's something with how Android treats wifi networks without internet access.

Put the phone in Flightmode and then enable WiFi (still in flight mode).
Then try to connect.

Works for me.

Still the worst app I've ever used..

Kokeilin äsken kertaalleen mutta en saanut toimimaan.
 
Kiitos vinkistä, tuolla lentotila + wifi sallittu, minulla yhdisti. Onhan tuo nyt verrattoman kätevä :)
Onkohan Mitsulta tulossa päivitystä jossain vaiheessa?
Puhelin myös P20 pro
 
Laitoin vanhan MotoG:n takakontin akkuun kiinni. Sille kun teki tuommoisen hienon pehmustetun kotelon niin kännykän mahtuu sujauttamaan tuosta avattavasta luukusta mistä näkyy akun miinusnapa..

Tuossa on tuo Tasker-scriptikin, se kyllä on ehkä vielä vähän työn alla. Hiukan on kinkkinen tuo ohjaus kun Mitsun appi voi täräyttää vaikka mitä erroreita joka väliin jotka pitää OK:lla kuitata että pääsee takaisin päävalikkoon..

Tuossa on triggerinä "Phone ringing from favorite number". Eli puhelinmuistion tähdellä merkityistä numeroista kun soittaa niin pitäisi teoriassa lähteä pöheltämään. :) Ohjelman eka rivi (joka ei näy ruudulla) on "End call" eli tasker täräyttää luurin korvaan soittajalle.


20190126_190829.jpg20190123_190321.jpg20190123_190739.jpg
 
Laitoin vanhan MotoG:n takakontin akkuun kiinni. Sille kun teki tuommoisen hienon pehmustetun kotelon niin kännykän mahtuu sujauttamaan tuosta avattavasta luukusta mistä näkyy akun miinusnapa..

Tuossa on tuo Tasker-scriptikin, se kyllä on ehkä vielä vähän työn alla. Hiukan on kinkkinen tuo ohjaus kun Mitsun appi voi täräyttää vaikka mitä erroreita joka väliin jotka pitää OK:lla kuitata että pääsee takaisin päävalikkoon..

Tuossa on triggerinä "Phone ringing from favorite number". Eli puhelinmuistion tähdellä merkityistä numeroista kun soittaa niin pitäisi teoriassa lähteä pöheltämään. :) Ohjelman eka rivi (joka ei näy ruudulla) on "End call" eli tasker täräyttää luurin korvaan soittajalle.


Näytä liitetiedosto 19649Näytä liitetiedosto 19650Näytä liitetiedosto 19651
Siis miten kytkit sen akkuun tuolla kotelossa? Oma luuri myös niin vanha ettei akku riitä mutta jos kokoajan saisi virtaa niin toimisi paremmin. Täytyy miettiä vielä tuota taskerin käyttöä. Voisi olla selkeämpi kuin tuo nykyinen. Tolla etäyhteydellä saa tosin kaikkea säädettyä tarvittaessa.
 
No siis ostin Tokmannilta tuommoisen, taisi maksaa noin 3.90e. Lisäsin kyllä sulakkeen plus-johtoon. Tuohon vaan normaali autolaturi perään..
61uvxNyBWwL._SX425_.jpg
 
Flightmoden käyttäminen ei auttanut tuohon android päivityksen jälkeiseen tilaan. Onneksi laatikosta löytyi vanhempi puhelin ja sen parittaminen auton kanssa onnistui kertalaakista, mennään tällä ratkaisulla toistaiseksi.
 
Itsekkin tässä odottelen Android päivitystä käyttöpuhelimeen ja kyllä ärsyttää jos tuo hajottaa tuon toiminnan. Onkohan odotettavissa päivitystä ohjelmaan? Ehkä virittelen itsekkin tuon vanhan luurin tuonne akun viereen jatkuvaan virtaan.
 
Flightmoden käyttäminen ei auttanut tuohon android päivityksen jälkeiseen tilaan. Onneksi laatikosta löytyi vanhempi puhelin ja sen parittaminen auton kanssa onnistui kertalaakista, mennään tällä ratkaisulla toistaiseksi.

Tänä aamuna kun piti pistää lämmitys päälle, ei auton wifiä löytänyt kumpikaan puhelin... Eilen illalla vielä varmistin että löytyy tuolla vanhemmalla luurilla käyttöönoton jälkeen. Noh, nyt taas wifi näkyy ja appi yhdistää, mutta aikas epävarman oloinen systeemi näin muutaman kk kokemuksella...
 
Tänä aamuna kun piti pistää lämmitys päälle, ei auton wifiä löytänyt kumpikaan puhelin... Eilen illalla vielä varmistin että löytyy tuolla vanhemmalla luurilla käyttöönoton jälkeen. Noh, nyt taas wifi näkyy ja appi yhdistää, mutta aikas epävarman oloinen systeemi näin muutaman kk kokemuksella...

Voisko tässä olla luuri/softa syytön. Itse ihmettelin sitä, että auton WIFI vain yksinkertaisesti joskus katoaa ja löysin sieltä softan FAQ:sta tälläisen käsittämättömyyden: https://www.mitsubishi-motors.com/en/products/outlander_phev1/app/remote/reference.html#2

Wi-Fi communication may be temporarily stopped to prevent the auxiliary battery from running out when you do not use the vehicle for a long time.(*)
You can restart Wi-Fi communication if more than 10 minutes have passed since Plug-in Hybrid EV System has been started. (Ready indicator is on).
* If 36 hours have passed and none of the following have been performed:

  • The vehicle has not been run for 10 minutes.
  • The drive battery has not been charged more than 10 minutes.
  • Automatic charging of the auxiliary battery has not occured.
Also, if the vehicle has been outside for 36 hours and the outside temperature is less than -15 degrees C.

Eli ts. jos olet esim. 1.5 vrk ajamatta autolla näillä kovemmilla pakkasilla (< -15) niin WIFI katoaa sen takia, että auto yrittää säästellä sitä pienehköä 12V akkua.
 
On kyllä todella huonosti suunniteltu tuo softa ja sen käyttö. Tekisivätpä kokonaan uuden. Onko tosiaan samanlainen uusissakin autoissa?

Itsellä päivittyi tänään note9 uuteen androidiin ja ainakin näytti toimivan ilman mitään kikkailuja.
 
Voisko tässä olla luuri/softa syytön. Itse ihmettelin sitä, että auton WIFI vain yksinkertaisesti joskus katoaa ja löysin sieltä softan FAQ:sta tälläisen käsittämättömyyden: https://www.mitsubishi-motors.com/en/products/outlander_phev1/app/remote/reference.html#2

Wi-Fi communication may be temporarily stopped to prevent the auxiliary battery from running out when you do not use the vehicle for a long time.(*)
You can restart Wi-Fi communication if more than 10 minutes have passed since Plug-in Hybrid EV System has been started. (Ready indicator is on).
* If 36 hours have passed and none of the following have been performed:

  • The vehicle has not been run for 10 minutes.
  • The drive battery has not been charged more than 10 minutes.
  • Automatic charging of the auxiliary battery has not occured.
Also, if the vehicle has been outside for 36 hours and the outside temperature is less than -15 degrees C.

Eli ts. jos olet esim. 1.5 vrk ajamatta autolla näillä kovemmilla pakkasilla (< -15) niin WIFI katoaa sen takia, että auto yrittää säästellä sitä pienehköä 12V akkua.

Jaa, tuo voisi ehkä selittää. Nippa nappa oisko 36h mennyt koskematta autoon, taidettiin kyllä juuri noina päivinä mennä stigalla päiväkotiin joten menköön sen piikkiin :)
 
Tän Remote Control v1 täytyy olla joku vitsi . Ei taida mitään päivityksiä (edes epävirallisia) olla olemassa? Ulkonäkö ja toteutus on mitä on, käännöskukkasia, yhdistää milloin yhdistää ja katkeaa viimeistään 10m päässä autosta.
 
Piti ihan rekisteröityä, kun eilen tuli meikäläiselle Auriksen tilalle Outlander PHEV vuosimallia 2013. Auto on Hollannista tuotu ja siinä on tuolla asetuksissa tuo remote heater toiminto, eli jossa voi asettaa ajastimella lämmitykset. Oliko se nyt niin, että jos se löytyy, niin sitten pitäisi olla WiFi-modulikin kiinni? Mistään en löytänyt salasanaa, joten se lienee pitää sitten käydä merkkihuollosta hakemassa "edullisesti", jos haluaa kännykän kautta tuon toimimaan.
 
Ihme touhua kun tuntuu, että melkein kellään eivät ole jättäneet uutta salasanaa mukaan? Itse ainakin tulisi vaikka huoltovihkoon merkattua koodi mut hei mehän ollaankin rehellistä kansaa :D
 
Itse sain lopultakin merkkiliikkeestä ajan kamppiksien hoitoon. Tekivät sen päivityksen ja tuli 14 numeroinen koodi. En vaan ole vielä keksinyt mitä hyötyä tästä on, kun ei tuo appi toimi lainkaan ja wifi kantavuus on tyyliä "toimii auton välittömässä läheisyydessä" :D
 
No se pitää se yksi puhelin jättää sinne auton kyytiin, mihin soittamalla alkaa asioita tapahtumaan. Hyvin pelannut.

Harmi kun tuo Tasker niin hankala ettei oikein saa ohjelmia jaettua.
 
Millähän sen wifin saisi näkyviin? Uudet SSID ja passu on noudettu merkkiliikkeestä, vaan pitäis kaiten wifi jotenkin (ensiksi?) löytyä. iPhone käytössä, jos tuolla mitään merkitystä on.
 
Ei sitä tarvitse saada näkyviin kun lisäät siihen vaan uuden langattoman verkon ja annat siihen verkonnimeen sen SSID:n ja sitten salasana salasana kohtaan.
 
Auton ovet lukossa? Muuten ei taida wifi aktivoitua.

Siis ovet pitää olla lukossa vai ei pidä olla lukossa? Mähän olen tietysti istunut autossa ohjekirjoja pläräämässä ja wifiä etsimässä... :D Mitä noita ulkomaisia kokemuksia olen lukenut, niin taitaa olla vähän henkimaailman juttu löytää se sieltä. Ehkä jatkan yrittämistä, ei vaan ole oikein koskaan aikaa kykkiä autolla pitkiä aikoja.
 
Ei minulla ainakaan tarvitse ovien olla lukossa. Huomasin tässä eräs päivä, että puhelimen apilla sai autoon yhteyden, kun laittaa lentokonetilan päälle ja avaa WiFi yhteyden siinä vaiheessa kun appi käynnistyy. Ei yhdistä jos wifi on jo päällä ennen apin käynnistämistä. Oneplus 6t luuri..

Pitäs toi Zuikkiksen systeemi tehdä itsekin tulevaa talvea ajatellen, mut vaikuttaa olevan sen verran atk hommia et voi jäädä tekemättä :)
 
Ei tarvitse olla lukossa. Minulla myös Oneplus 6 ja on tosiaan kätevästi lentotilassa wifi päällä yhdistettävä. Käsittämätöntä ettei tuota appia päivitetä muuten niin loistavassa autossa, se vaikuttaa varmasti monella seuraavan auton valintaan.
 
Uudemmat androidit vierastaa wifejä mistä ei pääse nettiin. Siitä voi ihan tulla ilmoituskin että "wifi ei ole kytketty internetiin, siirrytty käyttämään mobiilidataa".. Lentokonetilassa se ei saa mobiilidataa päälle niin siksi suostuu pysymään wifissä.

Mulla on tuossa auton mukana kulkevassa puhelimessa android 7.0, siinä vielä toimii ilman lentokonetilaa..
 
Mulla toimii kyllä android 9:llä, eikä tartte käyttää lentokonetilaa. Autossa mukana kulkevassa puhelimessa on android 8.
 
Ostin Hollannista tuodun 2016 PHEVn jossa Remote Control. Eikö todellakaan ole olemassa sim-kortillista lisälaitetta saatavilla lämmittimen kaukokäynnistykseen mistä päin maapalloa tahansa? Edelliseen autoon hankittiin tuollainen webbikäyttöinen lisäke Eberiin ja oli aivan upea käyttää. Nyt jos tuo kaukokäynnistäminen on noin hankalaa niin hermo menee jo heti alkuunsa. Voisiko joku viritellä mulle vaikka sms-viestillä toimivan korvikkeen. Korvausta vastaan tietty.
 
Ostin Hollannista tuodun 2016 PHEVn jossa Remote Control. Eikö todellakaan ole olemassa sim-kortillista lisälaitetta saatavilla lämmittimen kaukokäynnistykseen mistä päin maapalloa tahansa? Edelliseen autoon hankittiin tuollainen webbikäyttöinen lisäke Eberiin ja oli aivan upea käyttää. Nyt jos tuo kaukokäynnistäminen on noin hankalaa niin hermo menee jo heti alkuunsa. Voisiko joku viritellä mulle vaikka sms-viestillä toimivan korvikkeen. Korvausta vastaan tietty.
Kannattaa lisätä avaimeen nappi. Sen kantama on kohtuullinen.
 
Takaisin
Ylös Bottom