sapporo 1988 tekniikkan vaihto tai parannus!

sapporo88

New Member
Liittynyt
21 Marraskuu 2017
Morjensta kaikkille! Assisi täällä! En ole varsinainen jäsen, mutta tiedustelisin, kun täällä kerran on alan ammattilaiset... eli omistan 88 vm sapporon, jossa on 4g64 moottori, ongelmana on se, että laite ei ole tarpeeksi tehokas mun makuun ja kilowatteja ja vääntöjä täytyy saadaa enemmän! Kansikoneistamon hinta portaukselle ja ns koko koneen käsittelylle on n 1300e, ja luvataan n20% lisä tehoa. Toisaalta kansi 4g63,sta maksaa n 500e, mutta se on varmaan työläämpi asentaa, kun kuulemaa 4g64,n alakerta on sama kuin evoissa?
Kysymys kuuluu, mitä tehdä? Mikä tekniikka käy tähänsuoraan, jos halua koko myllyn vaihta, tai löytyykö joku, joka vois toteutta toivettani muulla tavalla!
:eek:
 
Vs: sapporo 1988 tekniikkan vaihto tai parannus!

Kaikki riippuu siitä paljonko olet valmis laittamaan projektiin rahaa.

Ja ei, 4G64 moottorilla ei ole mitään tekemistä evojen koneiden kanssa..
 
Vs: sapporo 1988 tekniikkan vaihto tai parannus!

aijaa... no sanotaan varaa olisi n 2000e, jos koko tekniikka vaihtaa, käykö tähän suoraan tai mahd. piuenellä modifiointilla mikään muu tekniikka?!kiitos
 
Vs: sapporo 1988 tekniikkan vaihto tai parannus!

T. Kiili sanoi
Ja ei, 4G64 moottorilla ei ole mitään tekemistä evojen koneiden kanssa..

No onkai sillä vähän tekemistä evon kanssa, kun eikö tuon (100mm isku) kampuraa ole käytetty strokeissa? Ja jotain juttua löyty miten saa 63 16v-kannen muokattua 64 päälle, jos en ihan väärin katsonu. Ei kyl ole omakohtasta kokemusta...
 
Vs: sapporo 1988 tekniikkan vaihto tai parannus!

AYE_GTI sanoi
No onkai sillä vähän tekemistä evon kanssa, kun eikö tuon (100mm isku) kampuraa ole käytetty strokeissa? Ja jotain juttua löyty miten saa 63 16v-kannen muokattua 64 päälle, jos en ihan väärin katsonu. Ei kyl ole omakohtasta kokemusta...

Lähinnä tuohon että "sama alakerta kuin evoissa" niin siihen viitaten ei ole sama asia. :)

4G64 koneen päälle voi läppäistä 16v kannen, mutta projektin laajuus on sitä luokkaa että kannattaa hommata tekniikan luovuttaja (koska tarvitsee sähköt, anturit ecun yms) Lisäksi nokkapyörät pitää hommata säädettävät ja jakopää tarvitsee hivenen erityishuomiota. Nämä siksi että lohko on 6mm korkeampi kuin perus 4G63.

Eli suosituksena ketjun aloittajalle, hommaa jostakin GTI galantti ja swappaa siitä moottori ja oheislaitteet sapporoon.
 
Vs: sapporo 1988 tekniikkan vaihto tai parannus!

Hmmh, mulla vois olla ylimääräisenä kansipahvivikainen 4g63 kone gti galantista, tarvittaessa etuvedon tai nelikon laatikko, anturit ecut johtosarjat yms. vermeet.. Ilmasella en tosin noista luovu, arvelin alunperin myydä vasta ensi kesänä mutta mutta, jos joku koko läjän ottaisi kerralla niin saattaisin myydäkkin..
 
Vs: sapporo 1988 tekniikkan vaihto tai parannus!

kiitokset kaikkille vastauksista! päädyin viedä moottori portaukselle! n 1000,lla rakennutan koko koneen! tehoja pitäisi tulla n 23% lisää, ja alkuperäi-lookikin säilyy... :peukku
 
Takaisin
Ylös Bottom