Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu

Harmi että vastustaa, nää on välillä tällaisia...

Kuvassa näkyvää Permatexin Supra Blackia en muuten käytä enää edes vähäarvoisimpiin ja helppoihin kohteisiin. Viime aikoina olen käyttänyt Reinzosiliä ja tuntuu pelaavan varmasti joka saumassa ja joka kerran. Myös hankalassa öljypohjassa missä öljy maksaa koko ajan sauman päällä ja meinasi mennä hermot muilla aineilla kun oli sen verran kiero ettei pitänyt vaikka mitä teki.
 

Slider

Galant VR-4 Monte Carlo e39 / Lancer 1.6 CB RE85
Ylläpitäjä
Club Member
Liittynyt
11 Toukokuu 2003
Sijainti
Taipalsaari
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu

Joo näin minäkin olen asian ajatellut. Sit kun kaiken tekee ekaa kertaa suurinpiirtein niin sellanen varmuus puuttuu. Paitsi jakopää on tullu kyl nyt harjoteltua.

Eniten ahdistaa vaan kun joutuu laina-autolla kulkemaan töihin. Toiseks eniten ahdistaa kun toi vetäs nyt vitun hyvin ja ahdin herää kivasti jne. ja jäärataki ois.

En käyttäny Supra Blackia, vaan Greytä tos rojektis, kun sen näki paremmin öljypohjassa. :p mut joo ymmärsin pointin.
 

samitsu

Turbo yössä...
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
29 Tammikuu 2004
Sijainti
Taipalsaari
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu

Tuollaiseen osaan "ei oo olemassa mitään muuta vaihtoehtoa" kuin uusi alkuperäinen vaikka maksaisikin... :( :) Korkeintaan ehjä ja hyvä käytetty alkuperäinen... :) Ellei sitten jonain hyvälaatuisena viritysosana löytyisi mutta voisko se olla yhtään sen halvempi...?
 

Slider

Galant VR-4 Monte Carlo e39 / Lancer 1.6 CB RE85
Ylläpitäjä
Club Member
Liittynyt
11 Toukokuu 2003
Sijainti
Taipalsaari
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu

No kun tuon ACL:n piti olla vähän sellanen hyvälaatuinen.. Ajoittain tulee kyllä mieleen että voiko olla mitenkään mahdollista että tuo JDM lohko olisi jotenkin erilainen kun muut.
 

Slider

Galant VR-4 Monte Carlo e39 / Lancer 1.6 CB RE85
Ylläpitäjä
Club Member
Liittynyt
11 Toukokuu 2003
Sijainti
Taipalsaari
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu

Ja epäilystä hieman vahvistaa se että ASA antaa tälläisen ikkunan kun koittaa tuota frontcasea valita..
Vastaavanlainen tuli niiden männänrenkaiden kanssa.. :D
 

Liitetiedostot

  • asaop.PNG
    asaop.PNG
    47.3 KB · Lukukerrat 652

Slider

Galant VR-4 Monte Carlo e39 / Lancer 1.6 CB RE85
Ylläpitäjä
Club Member
Liittynyt
11 Toukokuu 2003
Sijainti
Taipalsaari
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu

.. ja noita klikkailemalla saa sitten 3 eri vaihtoehtoa front caselle..
 

Liitetiedostot

  • asafr.PNG
    asafr.PNG
    7.4 KB · Lukukerrat 624

samitsu

Turbo yössä...
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
29 Tammikuu 2004
Sijainti
Taipalsaari
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu

Kunhan nyt tutkit tarkemmin... Euroopan ohjelmasta katsottuna ekaa ei tunnista mihinkään, toinen taas käy johonkin Lancereihin ja Eclipseihin ja vissiin melkein jokaiseen E39-Galantiin ja kolmas taas johonkin diesel-malleihin...?
 

Slider

Galant VR-4 Monte Carlo e39 / Lancer 1.6 CB RE85
Ylläpitäjä
Club Member
Liittynyt
11 Toukokuu 2003
Sijainti
Taipalsaari
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu

Joo ja toi ACL käsittääkseni osuu tohon toiseen just kans.
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu

Käy ostamassa se OE osa vaan tilalle niin todennäköisesti loppuu nuo murheet.
 

Slider

Galant VR-4 Monte Carlo e39 / Lancer 1.6 CB RE85
Ylläpitäjä
Club Member
Liittynyt
11 Toukokuu 2003
Sijainti
Taipalsaari
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu

Juu, ongelma vaan on siinä että en tiedä mikä tuohon kuuluu laittaa.
 

J. Puhakka

Active Member
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
7 Tammikuu 2003
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu

Hauskasti taitaa olla että Sliderin vehje on tuo just "välistä" 90/91 niin asa ehdottelee mitä sattuu kun ei tiedä kumpikohan se nyt on?
Koska mulla asa antaa vaan yhden, eli MD175762
 

samitsu

Turbo yössä...
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
29 Tammikuu 2004
Sijainti
Taipalsaari
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu

No viimeistään nyt sitten alkaisin luottamaan 99,99-prosenttisesti siihen että se on se :)
 

Slider

Galant VR-4 Monte Carlo e39 / Lancer 1.6 CB RE85
Ylläpitäjä
Club Member
Liittynyt
11 Toukokuu 2003
Sijainti
Taipalsaari
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu

Juu tuo ACL just piti olla MD175762 eli se uudempi.

Sain käännöksen toho ASA:n tekstiin:

WHEN YOU USE NEW FRONT CASE(MD175762) INSTEAD OF MD129347, YOU HAVE TO CHANGE A DRIVE GEAR AND DRIVEN GEAR OF OIL PUMP TO NEW TYPE(MD174581,MD174582)

Ja mulla siis oli se suorahampainen öljypumppu paikallaa, mikä on ilmeisesti vanhempi. ACL:ssä oli vinot hampaat.

Mikään ei kuitenkaan selitä että miks tuo kamppari ei osu keskelle front casen reikää. :D muuta kun ehkä sitten ACL:n koneistustarkkuus.
 

samitsu

Turbo yössä...
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
29 Tammikuu 2004
Sijainti
Taipalsaari
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu

En oo sellaista remonttia tehnyt mutta tarviikohan niitä tasapainoakseleita mistään syystä siitä pois ottaakaan...?
 

Slider

Galant VR-4 Monte Carlo e39 / Lancer 1.6 CB RE85
Ylläpitäjä
Club Member
Liittynyt
11 Toukokuu 2003
Sijainti
Taipalsaari
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu

Niin koitin asiaa pähkäillä ja kaipa ne voi aukoa ne tasapainoakselien mutterit ja jättää ne lohkoon, tai sitten vetää ne sen front casen mukana ulos, jos mahtuvat.
 

ST

Well-Known Member
Club Member
Liittynyt
24 Syyskuu 2003
Sijainti
Manse
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu

Ei niitä irti tarvi ottaa, helposti mahtuu vaihtamaan pelkän pumpun.
 

Slider

Galant VR-4 Monte Carlo e39 / Lancer 1.6 CB RE85
Ylläpitäjä
Club Member
Liittynyt
11 Toukokuu 2003
Sijainti
Taipalsaari
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu

Nii tai siis koko frontcasen? pumpussahan mulla ei oo mitää vikaa.
 

ST

Well-Known Member
Club Member
Liittynyt
24 Syyskuu 2003
Sijainti
Manse
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu

Slider sanoi
Nii tai siis koko frontcasen? pumpussahan mulla ei oo mitää vikaa.
Just niin.

Siihenhän ne akselit hollilleen jää kun mutskun/pultin irrotat.

Toivo vain että oot momenttiin laittanut sen ylemmän TP:n pultin..
 

Slider

Galant VR-4 Monte Carlo e39 / Lancer 1.6 CB RE85
Ylläpitäjä
Club Member
Liittynyt
11 Toukokuu 2003
Sijainti
Taipalsaari
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu

Joo ei ne missää sikamomentis ole. Pitäs olla iha momenttiavaimella kiristetty.
 

Makkke

New Member
Liittynyt
27 Elokuu 2016
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu

Ratkesko se vuoto sillä OEM frontcasella? Alkaa olemaan itelläkin mysteerivuotoa jakopään puolella, vaihdoin OEM stefatkin jo kerran mutta ei tunnu auttavan...
 

Slider

Galant VR-4 Monte Carlo e39 / Lancer 1.6 CB RE85
Ylläpitäjä
Club Member
Liittynyt
11 Toukokuu 2003
Sijainti
Taipalsaari
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu

Enpä tiiä kun ei ole nappoa enää koskeakkaan siihen tossa tasasella tallin lattialla ja samitsun nosturitsänssi on peruuntunu täs muutamaan otteeseen.

Suurin virhe koko remontissa oli kyllä ostaa ACL:n front case..
 

Shadow

There's A Shadow On Everybody's Back...
Liittynyt
10 Helmikuu 2008
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu

Aa että sä olet kaunis poika <3 :-* :-* :-* :-* :-* :-*
 

Slider

Galant VR-4 Monte Carlo e39 / Lancer 1.6 CB RE85
Ylläpitäjä
Club Member
Liittynyt
11 Toukokuu 2003
Sijainti
Taipalsaari
Vs: Sliderin Galant VR-4 'Monte Carlo' -keskustelu

Nii oon <3
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Älä poista sitä säiliötä Galantista vaan vaikka ennemmin tee Lanceriin oma limupullosta tms.
 

Slider

Galant VR-4 Monte Carlo e39 / Lancer 1.6 CB RE85
Ylläpitäjä
Club Member
Liittynyt
11 Toukokuu 2003
Sijainti
Taipalsaari
Nojoo, mutta jos se tohon tahtiin täyttyy niin en jaksa sitä kyllä tyhjennelläkkään, pitää hommata sitten sellanen tyhjennyspropullinen malli vaikka. Ja en tiedä onko siitä vedestä nyt varsinaisesti haittaa siinä palotapahtuman yhteydessä? Suihkutteleehan ne jotkut vettä imusarjaan vissiin ihan lisätehon toivossa. :p
 

J. Puhakka

Active Member
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
7 Tammikuu 2003
Nuo recall kitit sit on loppu että seuraavat menee full priced, ellei löydä jostain jotain sopivaa non-oem ristikkoa .. Itse mietin että eikö me ilotalon kanssa tehty tuo kardanin purku siellä Samitsun ajosillalla ilman ruuvipenkkejä, en kyllä oo varma. Varmaan joku työkalu on ollut.. Mut siellä ne palasina oli .
 

Ilotalo

Member
Liittynyt
22 Toukokuu 2008
Juu onhan noita vaihdettu ilman ihmeempiä työkaluja. Voi olla et Suomen olosuhteet on hoitaneet homman.
 

Slider

Galant VR-4 Monte Carlo e39 / Lancer 1.6 CB RE85
Ylläpitäjä
Club Member
Liittynyt
11 Toukokuu 2003
Sijainti
Taipalsaari
Joo siis se ois menny varmaan sillä puupuristin metodilla, mut just sitä ei sattunu nyt olee käytettävissä. :D Prässillähän noita on kaikista mukavin ehdottomasti painella, naapurilla kun se on seinän vieressä niin tuli tiettyjä rajoituksia täyspitkän kardaanin kans. Ootte kyllä aika sankareita jos ootte tyyliin hakkaamalla painellu ne kupit sisään? Sillon kun tehtiin samitsun kans samoihin aikoihin siihen (sillon mun) dynamiciin tota hommaa niin sillon me kyllä kannettiin suosiolla se kardaani sisälle prässin läheisyyteen.

Mie laitoin ihan rasvanipalliset tarvikeristikot tonne, eiköhä ne kestä iha hyvin, mysteeriks tosiaan jäi että mistä se kulmavaihteen ympäristössä ollut öljyn väri oli peräisin, toivon että se on siitä yokesta, se nyt on ainakin sellanen suht potentiaalinen ehdokas.
 

dani

Galant VR4 6G
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
21 Elokuu 2006
Sijainti
Vantaa
Pitäs omaaki pian näyttää leima-sedälle, puolen vuoden seisottelun jälkeen. Mun jarrulevyistä on nyt "puhuttu" konttorilla aina joka toinen vuos, ruostuneelta kuulemma näyttää mut mittaukset aina priimaa, vielä mennään tehtaan orkkislevyillä :D.
 

Slider

Galant VR-4 Monte Carlo e39 / Lancer 1.6 CB RE85
Ylläpitäjä
Club Member
Liittynyt
11 Toukokuu 2003
Sijainti
Taipalsaari
Joo kaipa se käytön puute on yks potentiaalinen jarrulevyjen pilaaja :p Mitäpä niitä vaihtelemaan jos paloja ei lähde ja paksuus vaan riittää.
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Putooko myös pumpulle menevä jännite ahdoilla? Entä akun jännite?
 

Slider

Galant VR-4 Monte Carlo e39 / Lancer 1.6 CB RE85
Ylläpitäjä
Club Member
Liittynyt
11 Toukokuu 2003
Sijainti
Taipalsaari
Tänää kävin tiellä testaamassa niin ei se paine onneks heilunu mihinkään. Varmaan säädin vaa touhus jotai ku tallissa polki että just alko menee ahdoille ja päästi kaasun pois ku kehannu rajottimelle huudattaa. :)
 

J. Puhakka

Active Member
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
7 Tammikuu 2003
Ratkoitko sen moateksen patteriongelman jollain? En oo itse löytänyt uutta paristoa mistään.. :)
 

Slider

Galant VR-4 Monte Carlo e39 / Lancer 1.6 CB RE85
Ylläpitäjä
Club Member
Liittynyt
11 Toukokuu 2003
Sijainti
Taipalsaari
No "ratkoin" ku nyppäsin sen sieltä veketsuu ja päräytin softan lastulle. Silloha se toimii iha hyvi jos läppäri o kokoajan siinä kiinni. :D eli just ku tarvii säädellä.
 

dani

Galant VR4 6G
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
21 Elokuu 2006
Sijainti
Vantaa
Hyvä kun täälläkin muistutus siitä patterihommasta, lisätään tääki myös omalle työlistalle :D.
 

Slider

Galant VR-4 Monte Carlo e39 / Lancer 1.6 CB RE85
Ylläpitäjä
Club Member
Liittynyt
11 Toukokuu 2003
Sijainti
Taipalsaari
Pitäs, tai sit funtsia viel lisää että voiko olla joku muu syy mikä aiheuttaa kovemman paineen kylmänä.
 

A.Hätänen

Outlander turbo
Liittynyt
27 Tammikuu 2016
Kokeile ottaa paluuletku irti ja vedä suoraan isolla letkulla kanisteriin ettei ole yhtään vastapainetta ja katso vaikuttaako. Jos ei ole muutosta , paineensäädin luultavasti vainaa. En kyllä usko oikein tuohon viskositeetti muutokseen, on sen verran litkua tavaraa. Omassa ainakin Aem-säädin pelaa moitteettomasti.
 

Slider

Galant VR-4 Monte Carlo e39 / Lancer 1.6 CB RE85
Ylläpitäjä
Club Member
Liittynyt
11 Toukokuu 2003
Sijainti
Taipalsaari
Kokeile ottaa paluuletku irti ja vedä suoraan isolla letkulla kanisteriin ettei ole yhtään vastapainetta ja katso vaikuttaako. Jos ei ole muutosta , paineensäädin luultavasti vainaa. En kyllä usko oikein tuohon viskositeetti muutokseen, on sen verran litkua tavaraa. Omassa ainakin Aem-säädin pelaa moitteettomasti.
Joo ja sitten kun tuossa polttoaineen paineet ei muutu vaikka mulla on se ali/ylipaine letku paikallaan. Eikös sen pitäisi tollasessa 1/1 säätimessä sen reilun 1 bar verran liikuskella kun vakuumilta pukkaa ahdoille?
 

A.Hätänen

Outlander turbo
Liittynyt
27 Tammikuu 2016
Kyllä se pitäisi muuttua ihan tyhjäkäynnilläkin kun irroittaa alipaineletkun. Ja kun tulee ahtopainetta ,bensapaine pitäisi kasvaa. Säädin on todennäköisesti rikki.
 

Slider

Galant VR-4 Monte Carlo e39 / Lancer 1.6 CB RE85
Ylläpitäjä
Club Member
Liittynyt
11 Toukokuu 2003
Sijainti
Taipalsaari
Juu, nyt se itseasiassa rauhottu se kylmänä paineen nousu jonkun verran kun ruuvasin sen tasan 3 bariin. Mutta eise enää hyvin pelaa ahdoilla, kun tuo säädin sitä painetta nosta. Käytännössähän se taitaa tarkottaa sitä kun on 3 bar polttoaineen paine ja 1 bar ahtopainetta suutinten lähtöpuolella niin ne virtaa nyt sitten saman verran kun 2 bar paineella polttoaineenpaineella oleva vapari, mikä tuskin on enää mitään 1000cc luokkaa. Jatketaan tätä hommaa jonkun toisen säätimen kanssa, niin ei tule niin paljoa tikkuja kynsien alle kun raapii päätä. :D
 
Ylös Bottom