T. Laukkanen, Mitsubishi Galant Sigma 1980 keskustelu

Webtrap_86

Well-Known Member
Club Member
Toimihenkilö
Moderaattori
Liittynyt
16 Huhtikuu 2004
Sijainti
Lahti
Vs: T. Laukkanen, Mitsubishi Galant Sigma 1980 keskustelu

On nätti ja kelpais kyllä tuon mallin gallu mullekkin... tiedän yhden mikä maatuu yhen kuusen alla, mutta ku omistaja ei viitti luopua siitä! prkl.... (siel se on ollu jo 13v) ;D
 

nostokurki

A121 Galant Sigma 1600GL
Liittynyt
5 Marraskuu 2005
Vs: T. Laukkanen, Mitsubishi Galant Sigma 1980 keskustelu

Webtrap_86 sanoi
On nätti ja kelpais kyllä tuon mallin gallu mullekkin... tiedän yhden mikä maatuu yhen kuusen alla, mutta ku omistaja ei viitti luopua siitä! prkl.... (siel se on ollu jo 13v) ;D

Kiitos kiitos :) wanhat japsit useimmiten on komeita, vielä joskus ostan tätä edeltäneen korimallin galantin. Siinä vasta on korilinjat kohdallaan, ai että.

Jotkut "latolöydöt" vaihtaa parhaiten omistajaa, kun heti kättelyssä antaa isännälle viinapullon ja toteaa että "taitaa olla tuo peli kohta pelastamattomissa, mitenkä olisi jos tehtäisiin siitä paperit ja rupeaisin entisöintipuuhiin, saataisiin wanhus takaisin arvoiseensa loistoon ja tien päälle minne se on tarkoitettu :)" ja jos ei isäntää napostele, niin jättää silti sen viinapullon sille hyvän tahdon eleenä, voi hyvinkin mieli muuttua kun asiaa hetken ajattelee.
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Vs: T. Laukkanen, Mitsubishi Galant Sigma 1980 keskustelu

Onnittelut leiman johdosta!
 

curwood

New Member
Liittynyt
3 Heinäkuu 2008
Vs: T. Laukkanen, Mitsubishi Galant Sigma 1980 keskustelu

Onnittelut,hatun nosto ja pään lyönti polviin!!!
 

A.Pirinen

Member
Liittynyt
13 Joulukuu 2007
Sijainti
leppävesi
Vs: T. Laukkanen, Mitsubishi Galant Sigma 1980 keskustelu

nyt sit vielä vaihdat kesän aikana pariin kertaan öljyt, niin poistuu ne vielä koneeseen jääneet sakkaumat...
 

nostokurki

A121 Galant Sigma 1600GL
Liittynyt
5 Marraskuu 2005
Vs: T. Laukkanen, Mitsubishi Galant Sigma 1980 keskustelu

A.Pirinen sanoi
nyt sit vielä vaihdat kesän aikana pariin kertaan öljyt, niin poistuu ne vielä koneeseen jääneet sakkaumat...

Juuri näin, seuraavan kerran vaihtuu jakohihnan vaihdon yhteydessä ja siitä sitten x ajomäärän jälkeen :) yllättävän mustat öljyt sieltä huuhtelulla lähti, vaikka mittatikussa öljy olikin ihan kirkasta ennen vaihtoa.
 

A.Pirinen

Member
Liittynyt
13 Joulukuu 2007
Sijainti
leppävesi
Vs: T. Laukkanen, Mitsubishi Galant Sigma 1980 keskustelu

siihen käyntiongelmaan...luulisin tarkemmin näkemättä ja kuulematta et olis syttypuolen ongelma... vaihdat ekaks tulpat, käret ja konkan. samalla ropatessa tarkasta/säädät KAIKKI perus säätöarvot (venttiilit vaikka 0,05 normaalia isommaks ettei vaan kanna, kärkien välys ohjearvoon samoin tulpat. Ja säädät sytytyksen... jos ei oo parempaa tietoo ni vaikka 10 astetta perusennakko ihan vaan virtakynällä, se kuitenkin on varmin kun tekee huolella).

Jos ei auta, putsaat kaasarin, kun tuo kylmänä toimimattomuus vois viitata siihen et käy laihalla, toisaalta jos se käy vajaalla tyhjää voi myös koittaa vaihtaa tulpan johtojen paikkoja (huonommin käyvä pytty löytyy pakosarjaan vaikka syleksimällä (kylmin ei polta kunnolla/ollenkaan)...

seuraavaks vois sit vaihtaa virranjakajankannen, pyörijä, tulpanjohdot (nää kai voi mitatakkin onmako hyvät, google kertoo varmaankin arvot) ja puolan. Onhan tankissa varmasti tuoretta bensaa?

noilla eväillä pitäs kyllä kärellisellä sytyllä olevan kaasari koneen ruveta toimimaan, jos ei, täytyy epäillä jo vähän venttiilivikaa (se mikä kantoi?)

Pahoittelen surkeaa kirjallista ulosantia, puhelimessa voin kans koitaa selittää jos epäilet et siitä olis jotain apua...
 

nostokurki

A121 Galant Sigma 1600GL
Liittynyt
5 Marraskuu 2005
Vs: T. Laukkanen, Mitsubishi Galant Sigma 1980 keskustelu

Sytkäosat vaihdoin silloin kun tein öljyhuuhtelun, eli ~kuukausi sitten. Uudet kärjet, pyörijä, konkka ja tulpat sekä ajoituksen säätö. Venttiilit tarkastin eilen illalla, kaikki oli samoissa arvoissa kuin silloin kun säädin ne. Kaasuttimen puhdistin, sakkaa oli pohjalla mutta silti booaa kaasua painettaessa. Tällä kertaa kiihdytyspumppu toimii, tosin kiihdytyspumpun akselin välistä ruikkaa bensaa kaasuttimen yläpuolelle polkaistessa... Ja olen tankannut pelkästään 98, mutta eipä se mitään auta jos tiivisteet kovettuu vanhuuttaan.

Lisäksi venttiilien ääni on koventunut, vaikka välykset ovat ohjearvossaan ???
 

A.Pirinen

Member
Liittynyt
13 Joulukuu 2007
Sijainti
leppävesi
Vs: T. Laukkanen, Mitsubishi Galant Sigma 1980 keskustelu

Eipähän olis eka kerta kun esim. uusia tulppia olis sökönä... koita vanhoilla jos on vielä tallessa... puristuspaineiden mittaus kertoo aika paljon kans... lataahan se kunnolla?
 

Skydiver

Active Member
Liittynyt
20 Tammikuu 2005
Sijainti
Kerava
Vs: T. Laukkanen, Mitsubishi Galant Sigma 1980 keskustelu

Tuli vain nopeasti mieleen ja voi olla kunnon aivopieru, mutta kun mainitsit tankista ja käyntihäiriöistä samassa yhteydessä, niin... Jos tankista olisi liuennut epoksitervaa, niin eihän sitä vaan olisi voinut päästä myös suodattimelle tai siitä eteenpäin ja siksi tulisi käyntihäiriöitä?
 

nostokurki

A121 Galant Sigma 1600GL
Liittynyt
5 Marraskuu 2005
Vs: T. Laukkanen, Mitsubishi Galant Sigma 1980 keskustelu

Skydiver sanoi
Tuli vain nopeasti mieleen ja voi olla kunnon aivopieru, mutta kun mainitsit tankista ja käyntihäiriöistä samassa yhteydessä, niin... Jos tankista olisi liuennut epoksitervaa, niin eihän sitä vaan olisi voinut päästä myös suodattimelle tai siitä eteenpäin ja siksi tulisi käyntihäiriöitä?

Se kävi itselläkin mielessä, mutta suodatin on ihan puhdas. Pitää nyt vielä vaihtaa se suodatin, mutta epäilen ettei siinä ole ongelma. Tuossa kun on sähköinen polttoainepumppukin, niin se kyllä ilmoittaa jos soppa ei riitä...
 

A.Pirinen

Member
Liittynyt
13 Joulukuu 2007
Sijainti
leppävesi
Vs: T. Laukkanen, Mitsubishi Galant Sigma 1980 keskustelu

Koita nyt vielä eri astiasta puhtaalla tuoreella pensalla ja uusi ne tulpanjohdot ja puola... tulppia voi koittaa myös sekottaa eri pyttyjen välillä, jos sitä huonoa palamista sais siirrettyä...

Olikos tää hihna koneella? ettei olis käyny vanhan aikasesti ja tullu pyöritettyä konetta nokasta ja sen seurauksena jako hypänny?
 

Laffi

New Member
Liittynyt
29 Toukokuu 2005
Vs: T. Laukkanen, Mitsubishi Galant Sigma 1980 keskustelu

Mulla on tuohon käyvät uudet takaiskarit (Tokico kaasu).

Ja silloin aikoinaan kauppaan kuuluneet maski ja joku puskuri sekä 4-vaihteinen laatikko ovat vielä mulla.
 
Ylös Bottom