Tamus: Evo I "Viljo"

Vs: Tamus: Evo I "Viljo"

J.Niemi sanoi
Hyvä tietää, tarvii kuitenkin tohon 6g:hen jarrut päivittää.

E:löytyskö kuvaa noista Evon ja RS:n satuloista vierekkäin?

Siis ne jarrut on käytännössä samat. Sama tiivistesarja ja palat, rungossa vaijerin lähtö suunta eri ja länget hieman eri offsetilla.
 
Vs: Tamus: Evo I "Viljo"

tepi sanoi
Juu ei ne hetkessä mene rikki. Kaksi mitsun td05 ahdinta tullut vastaan jossa ahdin sakannut varmasti vuosia, ja ei niissä mitään ihmeellistä ole ollut pientä päittäisvälystä lukuun ottamatta. Tamuksen ahtimessa nyt oli enemmän mutta tiedä onko siinä ees ollut öljyjäkään koneessa :)

Juu mullakin tossa jäärata kulkineessa ahdin sakkaa ihan kiitettävästi, kun on mäntämallinen halppis dumppi. Ei vielä ole aiheuttanut mitään kummallisia ääniä, mutta kai se joskus nöyrtyy.
 
Vs: Tamus: Evo I "Viljo"

Kiireen takia ja lähinnä testi mielessä Viljoon laitetaan uusin "OEM big big brake" modi, minkä jenkit on hokannut. Osat on outtiksesta.

- 294mm levyt 275mm tilalle.
- 8tkm ajetut mitsun 2 mäntäset jarrut jossa länget tuo jarrusatulaa ~10mm ulommaksi.

Nämä menee siis paikalleen bolt on kun poraa levyihin sopivan jaon sekä taivuttaa hieman jarrukilpeä suoremmaksi. 15" vanteet eivät mene enään paikalleen (se on oikea syy miksei nämä jarrut eksyneet rs:ään testattavaksi tulevalle ratapäivälle) :seina
 

Liitetiedostot

  • uusvsvanha.jpg
    uusvsvanha.jpg
    97.7 KB · Lukukerrat 960
  • jarrut.jpg
    jarrut.jpg
    124.8 KB · Lukukerrat 959
Vs: Tamus: Evo I "Viljo"

ei, eiks ne oo 278mm (280) mitkä noi alkuperäsetkin pitäis olla... mittasin vaan että noi vanhat alla olleet oli 275mm. Noi uudet on nyt sen 294 ja jenkkien mukaan 05 ja 06 edm outtiksissa pitäis olla lähes 300mm mutten kyllä itse löytänyt moisia. Noi on nyt -08 2.0 outtiksesta ja 294mm levyt ja kaikki välit on niin kuin pitää olla. Ei olis mahtunut isompia levyjä satuloihin.
 
Vs: Tamus: Evo I "Viljo"

tepi sanoi
ei, eiks ne oo 278mm (280) mitkä noi alkuperäsetkin pitäis olla...

Evo 4 GSR jarrut ovat 294 mm ja 2-mäntäiset. Satuloiden ero RS mallin 276 mm jarruihin on vain tuo kiinnitysrauta eli "länget". Liekö sitten ihan sama levy Evo 4 GSR:ssä ja -08 Outtiksessa.
 
Vs: Tamus: Evo I "Viljo"

tepi sanoi
No sitten ne on samat!

Ja sitä myöten sitten myös Legnumin/Galantin jarrut kävisi? Farkkuun olen juuri tekemässä jarrupäivitystä VR4:n jarruilla ja porautin VR4:n levyihin uuden jaon.
 
Vs: Tamus: Evo I "Viljo"

Skydiver sanoi
Ja sitä myöten sitten myös Legnumin/Galantin jarrut kävisi? Farkkuun olen juuri tekemässä jarrupäivitystä VR4:n jarruilla ja porautin VR4:n levyihin uuden jaon.

Käy.. On just pöydällä vierekkäin 6g 2-mäntäiset ja fl legnumin satulat
 
Vs: Tamus: Evo I "Viljo"

Koitahan löytää se motivaatio ja pistä kikotin ajokuntoon :) :peukku
 
Vs: Tamus: Evo I "Viljo"

Tsemppiä tekoon! :peukku Vaikka se välillä vähän vastustelee, niin kyllä se vielä palkitseekin. ;) Ja sano sille Pukille, että eikös siihen joululahjaan kuulu asennuskin. :p
 
Vs: Tamus: Evo I "Viljo"

Tere!

Mitäs evolle nykyään kuuluu? Kovan onnen kalu tuntunut olevan mutta hetken ku malttaa ni hyvä tulee :peukku .

- Virta
 
Vs: Tamus: Evo I "Viljo"

Kovasti koitan kasata. Tänään lasketaan kansi paikoilleen jne. Nyt on taas vähän draivia tehdä kun tuo pikkuhiljaa on edistynyt.

Koitellut on enemmän kuin olis ollut tarpeen. Monta kertaa ajatuksissa käynyt myyminenkin mutta se on mennyt ohi.
 
Vs: Tamus: Evo I "Viljo"

Tsemppiä! :peukku Ainahan nämä jonkin verran vastustaa, mutta moiset unohtuvat todennäköisesti jo siinä vaiheessa kun auto ensimmäistä kertaa remontin jälkeen hörähtää käyntiin. :)
 
Vs: Tamus: Evo I "Viljo"

Sehän näyttää pitkälti ihan samalta kun omakin tällä hetkellä, tosin mulla on se kröhm cooleri siinä nokalla ;D Mut tsemppiä ensisauhuille ja toivottavasti tällä kertaa vastustaa vähemmän kun saa ajoon :peukku
 
Vs: Tamus: Evo I "Viljo"

Hyvinhä se meni ku käyntii lähti :peukku
Senverta kommenttina että mitsua en vielä ole tavannu joka startilla pelkästää öljyjä paljo jaksaisi kierrättää/nostaa painetta.
Kilpureiden kanssa tehty siten että porakonepumpulla painettu painetta öljynjäähdyttimen toisesta letkusta, siten että toine letku on tulpattuna. Painetta on ku se vapaa (tulpattu) letku nousee vähän ylöspäin ;D.
Sitte startilla ilman tulppia testaus että kaikki toimii ja tulpat kiinni ja tulille.
Toki vastakasattu kone öljytyillä laakereilla voidaa suoraa vetästä startila käyntiin, summa summarum: startti ei jaksa öllepumppua nii paljo pyörittää että öljyt liikkuis.
 
Vs: Tamus: Evo I "Viljo"

Harri K sanoi
summa summarum: startti ei jaksa öllepumppua nii paljo pyörittää että öljyt liikkuis.

evon koneista en ole varma mutta ainakin 8valve galantin alakerralla varustettu 16v kone ilman tulpia
ns suoravetoisella lancerin startilla jaksoi sammuttaa öljyvalon remontin jälkeen ;)


Tamus: onnittelut :peukku kyllä se siitä kun vaan jaksaa :peukku
 
Vs: Tamus: Evo I "Viljo"

Saa nähdä miten alustan kanssa menee kuitenkin vielä kevyempi auto kuin missä olivat. jouset 9Kg edessä ja 7Kg takana muistaakseni ? Se jäykkyys säätö voi olla vähän veemäinen siellä edessä... HUOM ! jos ei liiku niin älä käännä väkisin ! Tai käy PEKEt...

Ja Tsemiä Ratapäiville !! :peukku
 
Vs: Tamus: Evo I "Viljo"

Ei tollaiset jäykkyydet ole ollenkaan pahat jos vipusuhteet ovat suunnilleen samanlaiset kuin uudemmissakin. Mullahan on 11 kg/mm joka kulmassa, auto ei ole radikaalisti painavampi ja ihan "mukava" se on vielä arkiliikenteessäkin :)
 
Vs: Tamus: Evo I "Viljo"

Kiitoksia vaan tsempeistä, tulee meinaan tarpeeseen. ;D


Harri K sanoi
Sitte startilla ilman tulppia testaus että kaikki toimii ja tulpat kiinni ja tulille.
Toki vastakasattu kone öljytyillä laakereilla voidaa suoraa vetästä startila käyntiin, summa summarum: startti ei jaksa öllepumppua nii paljo pyörittää että öljyt liikkuis.

Kyllähän totakin ensiksi sahattiin ilman tulppia, sitten tulppien kanssa pikku käynnistyksiä ja sitten vasta käyntiin. Hyvin tuntu öljyt kiertävän eikä öljynpainevalo palanut.
 
Vs: Tamus: Evo I "Viljo"

Olipa kaunis tarina ;D
Toivottavasti alkais pysymään nipussa ja olis iloa pidemmäksi aikaa nyt.
 
Vs: Tamus: Evo I "Viljo"

Hieno homma että pelittää nyt :) Samaa toivotaan täälläkin että iloa riittäs vähän pidemmäks aikaa :)
 
Vs: Tamus: Evo I "Viljo"

Hyvä kun alkaa taas Viljoa näkymään mutta jos ne numerot pitivät paikkansa niin taitaa olla melko reilu vuoto pakoputkessa tai konehuoneessa jossain...? Sen kun löytäis niin voisi muutkin arvot kaunistua mutta ehtiihän tuota vielä parantelemaan... :)
 
Vs: Tamus: Evo I "Viljo"

samitsu sanoi
Hyvä kun alkaa taas Viljoa näkymään mutta jos ne numerot pitivät paikkansa niin taitaa olla melko reilu vuoto pakoputkessa tai konehuoneessa jossain...? Sen kun löytäis niin voisi muutkin arvot kaunistua mutta ehtiihän tuota vielä parantelemaan... :)

Happikotelon välistähän tuo näemmä vuotaa.
 
Vs: Tamus: Evo I "Viljo"

Hyvin tuntuu taas vetoja olevan ja alusta on MAHTAVA. Niin jämäkkä ja tarkka olematta silti epämukava. Tykkään. Kiitos -JP-:lle jolta sarjan ostin. Nyt kun vielä saisi vähän korkeutta pois.

Hyvä ,että alusta pelaa , en siitä sen takia luopunut ,että se huono olisi ollut. :peukku
 
Vs: Tamus: Evo I "Viljo"

PCV-venttiilin tikittämiseen virinokilla näissä ei taida auttaa kuin sen poistaminen kerääjäsäiliön asentamisen yhteydessä :peukku
 
Vs: Tamus: Evo I "Viljo"

Joo, kerääjäsäiliö tossa olikin asennettuna ja sitä vähän ihmettelin, en enää ihmettele. Kai se säiliö pitää takaisin asentaa.
 
Vs: Tamus: Evo I "Viljo"

En ymmärrä kuinka se venttiili voi pitää ääntä kerääjäsäiliön takia? Puhutaanko nyt siis venttiilikopan ja imusarjan välisestä takaiskusta?
Mullaki on nyt suljettu kerääjä vedettynä imuputkeen, mutta ensviikolla tulee ulospuhaltava isommilla lähdöillä.
Dom sanoi
PCV-venttiilin tikittämiseen virinokilla näissä ei taida auttaa kuin sen poistaminen kerääjäsäiliön asentamisen yhteydessä :peukku
 
Vs: Tamus: Evo I "Viljo"

timppa811 sanoi
En ymmärrä kuinka se venttiili voi pitää ääntä kerääjäsäiliön takia? Puhutaanko nyt siis venttiilikopan ja imusarjan välisestä takaiskusta?
Mullaki on nyt suljettu kerääjä vedettynä imuputkeen, mutta ensviikolla tulee ulospuhaltava isommilla lähdöillä.
ei vaan pitää ääntä koska kerääjäsäiliötä ei ole, kerääjäsäiliön avulla "äänestä" päästään. Ymmärsin näin itse.
 
Vs: Tamus: Evo I "Viljo"

Harri K sanoi
ei vaan pitää ääntä koska kerääjäsäiliötä ei ole, kerääjäsäiliön avulla "äänestä" päästään. Ymmärsin näin itse.

Juuri näin.
 
Vs: Tamus: Evo I "Viljo"

No jo on viljolla kova onni, pettikö jakohihnan kiristys vai joku muu?
 
Vs: Tamus: Evo I "Viljo"

Maxx sanoi
No jo on viljolla kova onni, pettikö jakohihnan kiristys vai joku muu?

En tiä vielä. Veikkaus on että sieltä olis joku pultti irronnut jakopäästä ja mennyt hihnan väliin. Katotaan kun kerkee.
 
Vs: Tamus: Evo I "Viljo"

Skydiver sanoi
Auts... Ei voi muuta kuin toivotella tsemppiä. :peukku

Kiitos. Tää alkaa olla jo niin surkuhupaisaa touhua ettei tätä voi kai enää edes niin tosissaan ottaa. Mutta autot on tehty ajettaviksi ja jos ne ei kestä yhtä ratapäivää niin ne tehdään sitten uusiksi. 8)

Ja Tepin kuolemattomin sanoin Viljosta: "Jos se menee rikki, se menee rikki jostain syystä." ;D On se viisas mies...
 
Vs: Tamus: Evo I "Viljo"

Mikäs jakohihna teillä oli siellä? Joku tarvike vai RACING kevlar vahvistettu?
 
Vs: Tamus: Evo I "Viljo"

Tamus sanoi

Oisko se ollut liika tiukalla tai sit liika löysällä. Ainakin sitä oon lueskellut ettei noi oikein tykkää väristyksestä. Eihän tossa moottorissa mitään muuta kummallista ole? Eli ihan normi 6-bolt ilman tasapainoakseleita.
 
Vs: Tamus: Evo I "Viljo"

Toi on se 6-bolt alakerta/7-bolt yläkerta, tosin tuskin se on syynä tähän rikkoon. Oma veikkaus on se että sieltä on joku pultti tms irronnut tai kiristin menyt rikki. Hihna ei kyllä liian kireellä ollut mut katotaan kun saan aikaseksi nistaa koneen pois keulilta.
 
Vs: Tamus: Evo I "Viljo"

Huh huh, mitä kaikkea tapahtunut tälle. Itsellä olisi kyllä jo menny vehkeet hävitykseen.
Ei muutaku :peukku.
 
Vs: Tamus: Evo I "Viljo"

Tamus sanoi
Toi on se 6-bolt alakerta/7-bolt yläkerta, tosin tuskin se on syynä tähän rikkoon. Oma veikkaus on se että sieltä on joku pultti tms irronnut tai kiristin menyt rikki.

6-bolt + 7bolt hybridejä on tehty tuhansia, se ei varmasti ole syynä rikkoon. Mites ne öljypohjan pultit? Vaurio (siististi yhtä linjaa silvottu hihna) sopisi aika hyvin siihen (ikävään vaihtoehtoon).
 
Vs: Tamus: Evo I "Viljo"

Niko Päivinen sanoi
6-bolt + 7bolt hybridejä on tehty tuhansia, se ei varmasti ole syynä rikkoon. Mites ne öljypohjan pultit? Vaurio (siististi yhtä linjaa silvottu hihna) sopisi aika hyvin siihen (ikävään vaihtoehtoon).

Sliderillähän porsi kans hihna vastaavalla tavalla, mutta ei kyllä silmällä löytynyt ikinä sitä ylipitkää pulttia joka tuhon olisi öljypohjan kautta tehnyt?
 
Vs: Tamus: Evo I "Viljo"

J. Puhakka sanoi
Sliderillähän porsi kans hihna vastaavalla tavalla, mutta ei kyllä silmällä löytynyt ikinä sitä ylipitkää pulttia joka tuhon olisi öljypohjan kautta tehnyt?
mulla oli galantissa pitkä pultii plus vähän löysä hihna, nätisti lähti siivua hihnasta
 
Takaisin
Ylös Bottom