Tc-SST vaihteiston käyttö

hanski-58

Pajero 3.2D-ID Intense -07
Club Member
Liittynyt
10 Marraskuu 2005
Mites tuon sst laatikon käyttö on ollut Outlanderin ja RalliArtin omistajilla, laitatteko valitsimen vapaalle esim. liikennevaloissa tai päästattekö vapaalle esim jossain rullatessa?


Ps. muokkasin tuon laatikon tyypin lähemmäs oikeaa...
 

SappGsrTbo

Member
Liittynyt
7 Tammikuu 2003
Vs: TSS vaihteiston käyttö

Taidan aina laittaa vapaalle SST:n valoissa istuessa (se on vain tullut tavaksi..). S-sport on aina käytössä ajossa, toimii melkein yhtä mukavasti kuin muutkin ohjelmat (normaali tai sport) jos vain painaa maltillisesti kaasua. S-sport kuitenkin luistattaa hieman vähemmän. Rullatessa on vaihde päällä lähes aina, ellei sitten ennakoi valoristeystä ja punaisia valoja.

EDIT:(Ralliart)
 

Laza

///Ralliart///
Liittynyt
11 Marraskuu 2009
Joo joskus rullailen kanssa vapaalla, pyrin välttämään luistattelemista / ryömintää kun se väistämättä kuluttaa kytkinlevyjä. Sport-asentoa en käytä juur ikinä, kun se on mielestäni vähän tyhmä (käytännössä vaan käyttää normiasentoa 2 pykälää pienempää vaihdetta). Tuossa saisi olla jokin väliasento vielä, joka olisi normaaliasentoa sporttisempi huudattamatta kuitenkaan konetta. Kun nykyään on useasti 50 rajoitus ei koneessa vaan riitä vääntö jurnutella 6 vaihteella ....
 

Nassek

New Member
Liittynyt
29 Lokakuu 2018
Kysyn nyt tyhmiä mutta voiko tällä tc-sst automaattivaihteistolla vaihtaa liikkuessa d asennosta n asentoon sekä toisinpäin vai? Itse olen käyttänyt vain vanhempia tomaattivaihteita eikä oo tullu mielenkää muutakun pysähdyksissä vaihtaa dltä n asentoon ja toisinpäin.
 

SappGsrTbo

Member
Liittynyt
7 Tammikuu 2003
Voit vaihtaa liikkeeltä D->N. Takaisin jos vaihdat niin muistelisin että tarjoaa ykköstä, joten en tekisi kovemmasta vauhdista sitä. Mutta en ole nyt 100% varma.
 

Laza

///Ralliart///
Liittynyt
11 Marraskuu 2009
Joo en myös vaihtaisi vauhdissa N->D, ei välttämättä tee hyvää. Ihan jostain mateluvauhdista olen joskus ruuhkassa (alamäkeä pitkin rullatessa) tehnyt, se menee vielä ok.
 
Ylös Bottom