Tein jousille TÜV- todistusta???

Juhani

Member
Liittynyt
1 Marraskuu 2009
Sijainti
Rajamäki
Hei!

Löytyisiköhän joltain Legnumiin Teinin jousille TÜV- todistusta tai tietoa mistä sellaisen todistuksen saisi..?
Muuten moitteeton katsastus hylkääntyi muutoskatsastamattomien jousien takia...
 

miikka

New Member
Liittynyt
1 Joulukuu 2003
Vs: Tein jousille TÜV- todistusta???

Tulihan Teinin sarjan mukana lappu, jossa kerrotaan mihin autoon ko. jouset ovat tarkoitettu? Käytä sitä.
 

Hyeena

Galant Sigma 2000 GLX -80
Liittynyt
15 Toukokuu 2003
Sijainti
Kaarina
Vs: Tein jousille TÜV- todistusta???

http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=19880.msg206770#msg206770
Eli Teiniin ei TUV-lappua saa eika Legnumiin sellaista vaadita.

Sen sijaan tuota miikan mainitsemaa lappua saattavat kysella.
 

Juhani

Member
Liittynyt
1 Marraskuu 2009
Sijainti
Rajamäki
Vs: Tein jousille TÜV- todistusta???

Noniin, tuon aiheen jos olisi löytänyt aikaisemmin, niin olisi yhdeltä kysymykseltä vähemman päässyt...
Mutta ongelma on kuitenkin siinä etten ole itse tuota sarjaa hommannut, eikä mulla muita lappuja ostoksesta ole kuin mitä jousien pakkauksessa on (kuva liitteenä). Mahtaisikohan tämä riittää katsurille?
 

Liitetiedostot

  • IMG_0282b.jpg
    IMG_0282b.jpg
    48.1 KB · Lukukerrat 987

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Vs: Tein jousille TÜV- todistusta???

Mulla o laput talles..voin scannata ensviikol ne sulle jos haluat?

http://harrinkuvat.1g.fi/kuvat/vr4/jouset_yms/IMG_9234.JPG
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: Tein jousille TÜV- todistusta???

Tein UK:n sivuilta löytyy ladattavissa olevia manuaaleja myös jousille. Tosin en ole ihan varma onko juuri tuohon autoon.
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: Tein jousille TÜV- todistusta???

Näkökjään ei ole jousien manuaalia Legnumille, eli Harrilta sitten kopiot.

http://www.tein.co.uk/installation_manual/mitsubishi/EC5W_96-02.html
 

Juhani

Member
Liittynyt
1 Marraskuu 2009
Sijainti
Rajamäki
Vs: Tein jousille TÜV- todistusta???

ast sanoi
Näkökjään ei ole jousien manuaalia Legnumille, eli Harrilta sitten kopiot.

http://www.tein.co.uk/installation_manual/mitsubishi/EC5W_96-02.html

Jees, tuohon asti pääsin itsekin, mutta ei tosiaan manuaalia ja sarjakin on eri kuin mitä on alla...
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Vs: Tein jousille TÜV- todistusta???

http://harrinkuvat.1g.fi/kuvat/vr4/TEIN/papers/

paina kuvan alta: näytä alkuperäinen kuva ja sitten vasta tulosta kuva...niin tulee selkeät tulostukset :peukku
 

MäTSi

Haittaakse?
Liittynyt
22 Huhtikuu 2011
Sijainti
Paimio
Vs: Tein jousille TÜV- todistusta???

Nostetaas vanhaa aihetta.

Mimmoinen maku jäi jousista? paraniko ajettavuus? Laskiko auto yhtään, vai jäikö samalle korkeudelle vrt. vanhoihin kuolleisiis jousiin? mimmoinen kantavuus ?

Harkitsin itsekkin moisia kunnei pahan hintaiset näyttäneet camskilissä olevan

Ter. Matias
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Vs: Tein jousille TÜV- todistusta???

Parani ajettavuus vaikken iskareita vaihtanut. Vaihdoin myös iskarit sitte vajaa vuoden päästä ja nyt olen tykännyt hyvinkin.

Madallus ei ole suuri, jos hakee sitä että loksut renkaan tasolle niin ei onnistu tuolla. Mutta matala siittä silti tulee, että puskuri ottaa kanttarii yms kiinni todellakin joka parkkiksella. Mulla on kyl kuvat ennen/jälkeen mun projektikertomuksessa (näkyy vain jäsenille)
 

MäTSi

Haittaakse?
Liittynyt
22 Huhtikuu 2011
Sijainti
Paimio
Vs: Tein jousille TÜV- todistusta???

Harri K sanoi
Parani ajettavuus vaikken iskareita vaihtanut. Vaihdoin myös iskarit sitte vajaa vuoden päästä ja nyt olen tykännyt hyvinkin.

Madallus ei ole suuri, jos hakee sitä että loksut renkaan tasolle niin ei onnistu tuolla. Mutta matala siittä silti tulee, että puskuri ottaa kanttarii yms kiinni todellakin joka parkkiksella. Mulla on kyl kuvat ennen/jälkeen mun projektikertomuksessa (näkyy vain jäsenille)


Mites tuo legnumin "balanssi" mahtaa tasottua nuiden kanssa ? Kun tuntuu keulivan. Takaana ei niin järkyttävästi tilaa ole renkaan ja kaaren välissä, mutta edessä sitä tuntuu piisaavan (n.5cm?). Osittain varmaan johtuu suokummeistakin (235/45/18), mutta ei oikeen siedä kolmea(n.2-3cm pyörästä kaareen) enään takana, kun kerää kaikista pompuista kaareen. Auttaneeko yhtään kantavuuteen jouset ?
 

mlm

New Member
Liittynyt
27 Tammikuu 2010
Vs: Tein jousille TÜV- todistusta???

MäTSi sanoi
Mites tuo legnumin "balanssi" mahtaa tasottua nuiden kanssa ? Kun tuntuu keulivan. Takaana ei niin järkyttävästi tilaa ole renkaan ja kaaren välissä, mutta edessä sitä tuntuu piisaavan (n.5cm?). Osittain varmaan johtuu suokummeistakin (235/45/18), mutta ei oikeen siedä kolmea(n.2-3cm pyörästä kaareen) enään takana, kun kerää kaikista pompuista kaareen. Auttaneeko yhtään kantavuuteen jouset ?
Mulla jäi perä hiukan turhan ylös teinin jousilla.Nyt ehkä vieläkin ylempänä ku nakkasin kontin tyhjäks verhoilua myöten. :p
 

MäTSi

Haittaakse?
Liittynyt
22 Huhtikuu 2011
Sijainti
Paimio
Vs: Tein jousille TÜV- todistusta???

mlm sanoi
Mulla jäi perä hiukan turhan ylös teinin jousilla.Nyt ehkä vieläkin ylempänä ku nakkasin kontin tyhjäks verhoilua myöten. :p

Meni tilaukseen, saas nährä sitten mitä tapahtuu kun nuo saa alle, että nouseeko se perä vai laskeeko ;D
 

mystinengalant

Mennyt mies
Liittynyt
14 Kesäkuu 2004
Sijainti
Uusimaa
Vs: Tein jousille TÜV- todistusta???

MäTSi sanoi
Mites tuo legnumin "balanssi" mahtaa tasottua nuiden kanssa ? Kun tuntuu keulivan. Takaana ei niin järkyttävästi tilaa ole renkaan ja kaaren välissä, mutta edessä sitä tuntuu piisaavan (n.5cm?). Osittain varmaan johtuu suokummeistakin (235/45/18), mutta ei oikeen siedä kolmea(n.2-3cm pyörästä kaareen) enään takana, kun kerää kaikista pompuista kaareen. Auttaneeko yhtään kantavuuteen jouset ?

Sulla on aivan liian isot renkaat, ei normaalisti osuisi, 18" pitäis laittaa 225/40 ja 17" 225/45....
 

MäTSi

Haittaakse?
Liittynyt
22 Huhtikuu 2011
Sijainti
Paimio
Vs: Tein jousille TÜV- todistusta???

mystinengalant sanoi
Sulla on aivan liian isot renkaat, ei normaalisti osuisi, 18" pitäis laittaa 225/40 ja 17" 225/45....

Jep, ne sopeisi johonkin lantikkaan melkeen paremmin. Mutta en niistä eroonkaan millään pääse, niin täytyy ajella sitten yksin.

Tulivat vanteiden mukana, melkeen iskemättömät kumit.
 

MäTSi

Haittaakse?
Liittynyt
22 Huhtikuu 2011
Sijainti
Paimio
Vs: Tein jousille TÜV- todistusta???

MäTSi sanoi
Jep, ne sopeisi johonkin lantikkaan melkeen paremmin. Mutta en niistä eroonkaan millään pääse, niin täytyy ajella sitten yksin.

Tulivat vanteiden mukana, melkeen iskemättömät kumit.

Komento takasin, nyt on kohta puolin perillä 215/40/18 uutukaiset kesägummit kotona, saas nähdä miten ilme muuttuu nuilla kumeilla ja teinin jousilla.

Veikkaan, että kulku paranee autossa ainakin jossei muuta ;D Painoluokka oli aika hilkulla noilla 215/40 kumeilla, etuakselilla jäi 5kg/rengas pelivaraa ;)
 
Ylös Bottom