TSAP Evo 9

TSAP

Member
Liittynyt
18 Kesäkuu 2018
Kaikkihan meistä varmaan on haaveillut joko subarusta tai evosta talveksi. Nyt sattui sopiva rako itsellä ja avautui mahdollisuus ostaa itselle neliveto talveksi. Alkuun suosikkilista täyttyi evoista ja subaruista. Sitten muka koitti olla jollain tavalla järkevä ja lisäilin muutaman audinkin sinne... Tuusulassa sulan alueella käytiin sitten kiertelemässä ajatuksella "jos kävisi kokeilemassa millaisia ne on ajaa". Ei sieltä löytynyt yhtään hyvää vaihtoehtoa edes. Sitten taas suosikkilista nettiautosta auki. Muutamaan olinkin jo aiemmin viikolla laitellut viestiä eikä kaikki edes vaivautuneet vastaamaan.. ??? Yksi oli pidempään jo aiheuttanut sellaista kevyttä viagramaista toimintaa ja taas huomasin laittavani viestiä siitä. Saatiin sovittua tapaaminen ja auto oli ensivaikutelmaltaan livenäkin hyvinkin omaan silmään istuva.
Pikku lenkin jälkeen hierottiinkin jo hintaa kohdilleen ja sopuun päästiin. Auto toimitettiin vielä minulle illalla kotiin edellisen omistajan toimesta.

apjl1h.jpg


Kaverilla sattui lojumaan ylimääräisenä hyllyssä muutama "hipostelu" osa jotka löysikin tiensä heti konehuoneeseen. :nykii

35mllaa.jpg


(kyllä, vakkarikin löytyy :driver )

Nyt ei ole muuta kuin tutustuttu autoon ja ajeltu. Paremman puoliskon kanssa meinaa vaan tulla riitaa että kumpi ajaa mitsulla... (Ehdotuksena oli jo että toimisi minulla talviautona ja hänellä kesäautona :-D )
Itsellä kun tuota kesäauton virkaa hoitaa toinen japanilainen 8)

wj9l5u.jpg
 

TSAP

Member
Liittynyt
18 Kesäkuu 2018
Vs: TSAP Evo 9

Seuraavaksi tuleekin vaihdettua takatukivarret säädettäviin ja kaikki perän puslat. Huomattiin pientä väljyyttä öljynvaihdon yhteydessä.

2rxurd3.jpg


Sieltä sitten suoraan maalarille joka korjailee kukkasen takakarista... :peukku

28ji0k7.jpg


Ehkä sitten pärjäilee talven ja saa vaan nauttia ajamisesta. :driver
 

TSAP

Member
Liittynyt
18 Kesäkuu 2018
Hommahan ei mennyt sitten ihan putkeen kuitenkaan. Autoa vietäessä takatukivarsien vaihtoon alkoi esiintyä käynnistysongelmaa ajoittain. Loppujen lopuksi ei lähtenyt enää käyntiin ollenkaan. Onneksi mekaanikolla oli aikaa ja kärsivällisyyttä etsiä vikaa joka loppujen lopuksi paikantui bensapumpun sähköihin liittyväksi. Uudelleen johdottamalla saatiin auto käyntiin jälleen. Pitäisi bielä tutkia ihan virallinen paikka missä katkos on. Kuitenkin ilm. AMW asentama flexifuel-kitti autossa on. En osaa sanoa onko siellä tehty muutoksia sähköihin ja auto todella toimi aiemmin hienosti. Jos jollain tietoa tekeekö AMW asentaessaan flexifuel-kittiä muutoksia sähköihin niin olisi mukava tietää, osaisi ehkä paremmin etsiä paikkaa jossa vika voisi olla. Tietenkin voi olla että ihan omat sähköt antautuvat vanhuuttaan.
Kaarien maalauskin jouduttiin siirtämään ongelman vuoksi kun ei saatu auto korjaamolta ajoissa. Se on vielä edessä tässä talven aikana.
 

-mulizor-

Member
Liittynyt
16 Marraskuu 2016
Hommahan ei mennyt sitten ihan putkeen kuitenkaan. Autoa vietäessä takatukivarsien vaihtoon alkoi esiintyä käynnistysongelmaa ajoittain. Loppujen lopuksi ei lähtenyt enää käyntiin ollenkaan. Onneksi mekaanikolla oli aikaa ja kärsivällisyyttä etsiä vikaa joka loppujen lopuksi paikantui bensapumpun sähköihin liittyväksi. Uudelleen johdottamalla saatiin auto käyntiin jälleen. Pitäisi bielä tutkia ihan virallinen paikka missä katkos on. Kuitenkin ilm. AMW asentama flexifuel-kitti autossa on. En osaa sanoa onko siellä tehty muutoksia sähköihin ja auto todella toimi aiemmin hienosti. Jos jollain tietoa tekeekö AMW asentaessaan flexifuel-kittiä muutoksia sähköihin niin olisi mukava tietää, osaisi ehkä paremmin etsiä paikkaa jossa vika voisi olla. Tietenkin voi olla että ihan omat sähköt antautuvat vanhuuttaan.
Kaarien maalauskin jouduttiin siirtämään ongelman vuoksi kun ei saatu auto korjaamolta ajoissa. Se on vielä edessä tässä talven aikana.

Morjesta. Veikkaan suuresti ettei tuolta amw:n päästä tuota ongelmaa ole tullut tuohon autoon, sen verran luotettava kaveri näissä viritys/ säädätys asioissa,etten suoralta kädeltä häntä lähtisi syyttelemään.Voihan tietenkin jokaiselle asentajalle käydä virheitä. Miten tämä juttu on edennyt? :)
 

TSAP

Member
Liittynyt
18 Kesäkuu 2018
Kaaret saatiin maalattua ja nyt taas kehtaa ajella. AMWlle ajettiin dynoon katsomaan säädöt kohdalleen sekä 5v jälkeen tarkistamaan paljonko on hevosia karkuteillä. 2014 siellä saatu 428hp, nyt tuli 406hp/547nm... Ilmeisesti ei meinaa jaksaa enää kunnolla tuo 5v vanha ahdin jolla ajeltu melkein 100tkm. Hienosti kyllä muuttui luonne ja herääminen kun sitä penkissä hierottiin vielä (jopa vaimo huomasi ;))
Bensa ongelmakin alkoi selviämään kun juttelin Juhan kanssa siinä dynotellessa. Mahdollisesti joku pumppua ohjaavista releistä pimeänä. Pitää tutkia kunnolla ja laittaa kuntoon koska nyt on "suoralla" virralla. Pakko kyllä sanoa että oli todella mukava reissu ajaa Lappeenrantaan AMWlle säätöihin. Paljon neuvoja ja asiantuntevaa palvelua. Kunhan autoa saadaan taas laitettua lisää niin mennään kyllä 100% uusiksi.
 
Ylös Bottom