Galantissa vähäsen mystinen vika ollut jo hetken, pitemmän ajon jälkeen alkaa tyhjäkäynti pätkiä. Tyypillisimmät vikakohteet on jo hyvinkin läpikäyty.
Mittailin puolat, paikallaan olevassa ja varapuolassa yhtenevät ja wsm:n rajoihin sopivat vastusarvot joten se homma lienee kunnossa.
Mutta:
Tulpanjohtojen vastusten ohjearvoiksi wsm antaa:
ykköspytyn johtoon: 5,8kohm
kakkosen 8,4
kolmosen 10,6
nelosen 9,7
Mittasin Skruvatista tilatut halpikset, mitkä jo aikaisemmin totesin paskoiksi, kun näistä johtuen alkoi kierrorlukumittari nykimään:
1. 1,89kohm
2. 1,52
3. 2,42
4. 2,35
Seuraavana mittasin nyt paikallaan olleet, Coltin romusta joskus nappaamani suht vähän ajetut Champion -merkkiset. Väärän mallisilla hatuilla, mutta se nyt on vaan kosmeettinen seikka.
1. 12,98kohm
2. 12,95
3. 13,20
4. 17,74
Seuraavana autossa ostaessani paikalla olleet, ilmeisesti CB-lancerin orkkikset. Vähäsen pitkät, liian pitkillä hatuilla ja ohuemmille tulpille tarkoitetut
1. 8,53kohm
2. 8,00
3. 11,58
4, 10.17
Viimeisenä kokeilun vuoksi otin Sigman etumaisesta kannesta tota galantin ykköspytyn johtoa vastaavan mittasen, oletettavasti orkkisjohdon ja sehän oli just 5,8kohm
Lopulta laitoin nuo cb-lancerin johdot paikoilleen ja tongin romukopasta niihin sopivat tulpat. Hankin uudet, kunhan tulee "Teimolla" käytyä seuraavaksi. Tulee kuulumaan, että parantuiko pätkiminen. En ihan tarkkaan muista, mutta saattoi vika hyvinkin alkaa just silloin kun vaihdoin nuo Championit cb-lancerin orkkisten tilalle
Onko näitä kukaan muu mittaillut? Orkkikset vissiin on kalliita, mutta onko mikään tarvikemerkki käyttökelpoinen?
Mittailin puolat, paikallaan olevassa ja varapuolassa yhtenevät ja wsm:n rajoihin sopivat vastusarvot joten se homma lienee kunnossa.
Mutta:
Tulpanjohtojen vastusten ohjearvoiksi wsm antaa:
ykköspytyn johtoon: 5,8kohm
kakkosen 8,4
kolmosen 10,6
nelosen 9,7
Mittasin Skruvatista tilatut halpikset, mitkä jo aikaisemmin totesin paskoiksi, kun näistä johtuen alkoi kierrorlukumittari nykimään:
1. 1,89kohm
2. 1,52
3. 2,42
4. 2,35
Seuraavana mittasin nyt paikallaan olleet, Coltin romusta joskus nappaamani suht vähän ajetut Champion -merkkiset. Väärän mallisilla hatuilla, mutta se nyt on vaan kosmeettinen seikka.
1. 12,98kohm
2. 12,95
3. 13,20
4. 17,74
Seuraavana autossa ostaessani paikalla olleet, ilmeisesti CB-lancerin orkkikset. Vähäsen pitkät, liian pitkillä hatuilla ja ohuemmille tulpille tarkoitetut
1. 8,53kohm
2. 8,00
3. 11,58
4, 10.17
Viimeisenä kokeilun vuoksi otin Sigman etumaisesta kannesta tota galantin ykköspytyn johtoa vastaavan mittasen, oletettavasti orkkisjohdon ja sehän oli just 5,8kohm
Lopulta laitoin nuo cb-lancerin johdot paikoilleen ja tongin romukopasta niihin sopivat tulpat. Hankin uudet, kunhan tulee "Teimolla" käytyä seuraavaksi. Tulee kuulumaan, että parantuiko pätkiminen. En ihan tarkkaan muista, mutta saattoi vika hyvinkin alkaa just silloin kun vaihdoin nuo Championit cb-lancerin orkkisten tilalle
Onko näitä kukaan muu mittaillut? Orkkikset vissiin on kalliita, mutta onko mikään tarvikemerkki käyttökelpoinen?