Uusi L200

Juhokaren

Saabisti ja mitsubisti
Liittynyt
11 Elokuu 2010
Sijainti
Vaala
Vs: Uusi L200

Meillä on 2 Saabbia ja ne ovat tunnetusti pohjoisen Euroopan autoja. Samaa kastia kuin Volvo. Yhtä hyvä kätevyys, käytettävyys, toimivuus ja lämpö ovat kuin diesel-Saabien lämpö-/ilmastointilaitteessa. Myös vertailukelpoinen bensa-Saabiin. Itse laitan jo yli 30 asteen pakkasilla Webaston tarvittaessa kaveriksi, niin ei ihan jäädy.

Öljyä auto ei ole ilmeisesti syönyt paljoakaan. Se onkin ollut hyvällä käytöllä. Ja tuon lämpö-/ilmastointilaitteen kanssa olen pärjännyt vallan hyvin. Mielipiteitä joka lähtöön. :) Ja se johtohässäkkä on varmasti myös minun autossani ja ei muuta kuin kovaa ajoa!
 

Klapikauppias

Member
Liittynyt
27 Lokakuu 2015
Vs: Uusi L200

Webastoa tuos ei ole, joten sitä ei laiteta pakkasella avuksi, on ulkona ainoastaan ajossa, muuten tallissa. Öljyä katosin hieman toisellakymmenellä tuhannella yhtäkkiä ylämerkistä alamerkkiin, mutta sen jälkeen se on taas pysynyt ihan normissa, en tiedä mistä mahtoi johtua, sylkikö jostakin huohotinputkesta pihalle, vai mitä tapahtui.
 

Turbomaster

New Member
Liittynyt
21 Elokuu 2016
Vs: Uusi L200

Näyttääkö yhtään tutulta? Yritin pitää automaatilla jonkun päivän vaan eihän siitä mitään tule. Raitisilmasuodattimen otin pois, vaikutti sen verran että enää ei ole lasit huurussa kun Webastolla lämmittää pihalla puoli tuntia ennen liikkeelle lähtöä.. Saattaa olla sattumaakin. Automaattiasento näkyy toimivan paremmin kun on -3 tai kylmempi, ohjaa tuulilasille enemmän kuin lämpimämmällä kelillä.

20161112_145851.jpg


20161112_145923.jpg
 

Juhokaren

Saabisti ja mitsubisti
Liittynyt
11 Elokuu 2010
Sijainti
Vaala
Vs: Uusi L200

Minä en käytä ilmastointia talvella. Raikasilmansuodatin vaihdettiin vuosihuollossa. Auto kaikkinensa lämmityslaitteineen on pelannut loistavasti. Huollossa todettiin autoni ei-vialliseksi eli vikoja ei löytynyt. Ja ilmastointia en käytä talvella muissakaan autoissani kuten Saabeissa. Ja lämpötilaa pidän näytöllä siinä +21-24 astetta tällä hetkellä, ikkunat ovat kirkkaat ja astmaatikkona ilma hytissä hyvä.

Turbomasterin autossa on jotain ongelmaa ja minun omassani ei mitään. Toki vikaa voi tulla ajan saatossa vuosien aikana.
 

Juhokaren

Saabisti ja mitsubisti
Liittynyt
11 Elokuu 2010
Sijainti
Vaala
Vs: Uusi L200

Klapikauppias sanoi
Webastoa tuos ei ole, joten sitä ei laiteta pakkasella avuksi, on ulkona ainoastaan ajossa, muuten tallissa. Öljyä katosin hieman toisellakymmenellä tuhannella yhtäkkiä ylämerkistä alamerkkiin, mutta sen jälkeen se on taas pysynyt ihan normissa, en tiedä mistä mahtoi johtua, sylkikö jostakin huohotinputkesta pihalle, vai mitä tapahtui.
Tuosta öljyn kulutuksesta tulee mieleeni ja voin olla väärässä, että vedät ensikilometreillä kovia kuormia. En tiedä onko sillä vaikutusta...
 

Klapikauppias

Member
Liittynyt
27 Lokakuu 2015
Vs: Uusi L200

Turbomaster sanoi
Näyttääkö yhtään tutulta? Yritin pitää automaatilla jonkun päivän vaan eihän siitä mitään tule. Raitisilmasuodattimen otin pois, vaikutti sen verran että enää ei ole lasit huurussa kun Webastolla lämmittää pihalla puoli tuntia ennen liikkeelle lähtöä.. Saattaa olla sattumaakin. Automaattiasento näkyy toimivan paremmin kun on -3 tai kylmempi, ohjaa tuulilasille enemmän kuin lämpimämmällä kelillä.

20161112_145851.jpg


20161112_145923.jpg

Kylläpä on tutun näköistä maisemaa, noin se juuri toimii, jos sen antaa itse päättää miten ilmaa jaetaan autoon. Onneksi sen voi manuaalisesti ohittaa ja pakottaa tuulet lasille, niin kyllä sen kans selviää.

Autolla vedetään kokoajan raskaita kuormia, mutta tuskin mitään tekemistä sen kanssa, että yhtäkkiä 10-15 tuhannen kilsan välis katoaa merkinväli öljyä, sen jälkeen ei taas ole ollut mitään poikkeavaa. Samaan aikakauteen sattui tosin viimetalven kovimmat pakkaset, joten epäilen itse huohotusta syyksi äkkinäiseen ja hetkelliseen öljyn kulutukseen.

Tuon auton mittariston muuten joku Thaimaan insinööri kans viittiny kopioda suodaan 70 luvun alusta. Luulis tänäpäivänä olevan vähän voinu käyttää ajatusta fiksummasta toiminnosta, se pieni trippimittarin nollausnappula sielä keskellä rattia ja siihen näyttöön kerätty kaiken mailman tieto, mutta vain yksi asia kerralla näkyviin.
 

Juhokaren

Saabisti ja mitsubisti
Liittynyt
11 Elokuu 2010
Sijainti
Vaala
Vs: Uusi L200

Joo, siinä monitoiminäytön ohjaamisessa on suunnitteluvika. Ajattelinkin, että parempi olisi ollut olla ratissa joku nappi.

Kuitenkaan ilmastointi-/lämmityslaitteen kanssa minulla ei ole mitään ongelmia niin kauan kuin freonit ja mekaniikka sähköineen pelaa.
 

Klapikauppias

Member
Liittynyt
27 Lokakuu 2015
Vs: Uusi L200

Kävin tutustumas uuteen hiluxiin eikä kyllä tullut mitään ahaa elämystä, juurikin tuon nelikon vuoksi, kun siitä puuttuu tuo citymaasturi asento, mitä itse eniten tarvitsen. Mutta uusi amarok vinkkelikoneella tulee kyllä olemaan todella harkinnan arvoinen, kun seuraavaa autokauppaa teen, sielä on paukkuja kärrynvetoon vielä hulppeammin ja lastentauditkin ehtii mahdollisesti kadota kun tuota mitsua nyt muutama vuosi kumminkin vielä "testataan" ;)
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Vs: Uusi L200

On melko todennäköistä että ennemmin tai myöhemmin tulee tosiaan Navaraa uuteen L200:een. Toivottavasti vain positiiviset puolet.
 

Turbomaster

New Member
Liittynyt
21 Elokuu 2016
Vs: Uusi L200

Minä en edes ajanut muita kuin Rangerin ja siinä oli jo sen verran karu kokemus että ostin seuraavana päivänä Ällän. Kerran kiertelin uutta hinnat päättyen- Amarokia ja onhan se mahtavan näköinen, tällä palkalla ei vaan tarvinnut edes käydä istumassa sisällä. Aika iso on ero hinnassa. Samalla hinnalla mikä oli tuon minun auton lapussa sai samalta paikkakunnalta vm. 2010 150tkm ajetun lyhythyttisen manuaali-Hiluxin. Minusta Mitsussa on hinta ja laatu eniten kohdallaan! :peukku

"Monitoininäyttö" on tosissaan niin susi että melkein naurattaa. Mutta mitäpä sieltä haluaisi edes nähdä, lämpöanturi on niin huonossa paikassa että näyttää pitkän aikaa vääriä lukemia, trippimittariin kertyy liian vähän tankkauksiin nähden, kulutusnäyttö näyttää liian isoa kulutusta ja huoltovälimuistutin muistuttaa tehokkaasti seuraavasta rahanmenosta. Näin suomalaisittain mietittynä! ;) Ainoa kiva on kokonaismatkamittari joka ei minun autoissa oo vielä ikinä näyttänyt noin pientä lukemaa mutta äkkiähän sekin siitä näkyy kasvavan.

Tuon lämpötila-anturin siirsin muuten alemmas ja lähemmäs ulkoilmaa, parani toiminta vähän! Vielä kun tekee maskinpeitteet niin tuo jää ulkopuolelle, toimii luultavasti jo hyvin.

Mitä nämä muuten muilla kuluttaa? Mulla menee tankkauksista laskettuna kesärenkailla takavedolla 9,4l ja nelivedolla talvirenkailla +Webastoa käyttämällä reilu 10l. Pitkä hytti+automaatti+Mitsun oma lavakate rasitteena. Ajo hyvin sekalaista, maantietä, kaupunkia ja välillä sitä ominaisinta ympäristöä. :)
 

Juhokaren

Saabisti ja mitsubisti
Liittynyt
11 Elokuu 2010
Sijainti
Vaala
Vs: Uusi L200

Kesällä takavedolla mittasin pistoolin näyttämillä luvuilla ja trippimittarin avulla 7,5-8,4 litraa/100km. Auto oli ajettu tuolloin 10 000 - 15 000 km. Talvella menee varmaan litra enemmän webastoa käyttäen hieman.

Amarokissa saattaa nelivetotekniikka olla einiinkehittynyt ja einiinkestävä.
 

Klapikauppias

Member
Liittynyt
27 Lokakuu 2015
Vs: Uusi L200

Kesällä tais kerran onnistua tankata alle kymmentä litraa, mutta kyllä se siinä 12 kahtapuolen ryystää näin keskiarvona, pikkasen lisää pakkasta, niin 15 on aika likellä totuutta tuos kärrynvedos kylmä kangistaa kummasti.

Hinta laatusuhde tuos oli ehdottomasti paikallaan hankintahetkellä, kun muilla ei vielä edes ollu tuota viskonelikkoa volsua lukuun ottamatta, mutta silloin ei tullu mieleenkään laittaa kakslitraista tuohon kärryn eteen, tuo vinkkeli kutonen sensijaan täyttää moottorin mentävän aukon, kestävyydestä en sano mitään neliveto transportterilla ajeleva tuttu, kyllä varoittelee suuresta rahanreijästä :)


Tähän mennessä ei tosiaan varaosia ole vielä mennyt aika näyttää miten jatkossa edellisessä veturissa tapas tulla 70 tuhannen paikkeilla aina massavautipyörä katsomaan, kuka kiusaa odotan mielenkiinnolla miten tämän kanssa käy :)
 

Juhokaren

Saabisti ja mitsubisti
Liittynyt
11 Elokuu 2010
Sijainti
Vaala
Vs: Uusi L200

masa- sanoi
Nimen perusteella se saattaa olla sama systeemi kuin gen3- gen4 Pajerossa? Jos niin on, niin siinä lienee visko ja planeettapyörästö keskitasauspyörästönä, silloin kun se ei ole lukossa.

Edessä avoin tasauspyörästö. Taka-akselilla saattaa olla "hybrid LSD", joka on ilmeisesti jonkin sortin torsenin ja viskon yhdistelmä. Jossei sitä ole niin sitten takanakin lienee avoin tasauspyörästö.

Sitten on jarruihin perustuva luistonestojärjestelmä, jolla lisäksi saatetaan ohjata tuota sivulta toiselle voimanjakoa.
Masa vastasi, että minkälainen nelivetotekniikka tässä uudessa L200 mahdollisesti on. Luultavasti kehittynein neliveto kaikista pick-upeista.
 

Klapikauppias

Member
Liittynyt
27 Lokakuu 2015
Vs: Uusi L200

Ohjekirjassa on myös selitys taka-akselin tasauspyörästön lukosta lisävarusteena, vaikka niitä ei näissä suomeen tuotavissa malleissa kaiketi ole. Katoin että amarokissahan ei muuta olekkaan, kuin viskoneliveto ja lukittava taka-akseli, mikä kyllä itselle riittäisi kovasti, maastossa sen verran vähän ajoa, lähinnä kyse ohjausvirheestä, jos alkaa olla eteneminen vaikeaa. Mulle riittäisi viskoveto ryöminnälläkin, nykyään siitä tulee hirvittävä mörkö, kun kuivalla asfaltilla peruuttelee raskasta kärryä hitaallapuolen johonkin ahtaaseen sokkeloon.
 

Turbomaster

New Member
Liittynyt
21 Elokuu 2016
Vs: Uusi L200

Kulutusten perusteella tässä on siis kaksi autoa hupikäytössä ja yksi oikeissa hommissa. :peukku

Ja juuri Wolkkarin 2,0tdi oli yksi syy miksi päädyin L200:n, kävin ajamssa edellisenä päivänä Transporterin. Ei kyllä tulisi mieleenkään painavia kuormia vedellä kun on tyhjänäkin niin hengetön. En tiedä minkälainen se Amarokissa on mutta porterissa ei kyllä vakuuttanut.

Mitsun lattialla ei ole enää vettä ollut, just tarkistin kun ajelin muutaman kilometrin metsätiellä joka muistutti enemmän ojaa ja jätin vuorokaudeksi pihalle vesisateeseen. Olisikohan se ainoa kerta mennyt konehuonetta pestessä? Sehän oli reilu viikko autoliikkeen pesusta kun sen huomasin.

Ilmastointia parantelin vähän itse, teippasin noin puolet jalkatiloihin menevistä suulakkeista umpeen ja ostin Bauhausissa tyrkyllä olleen kosteudenpoistajan. Seuraillaan miten vaikuttaa..
 

Juhokaren

Saabisti ja mitsubisti
Liittynyt
11 Elokuu 2010
Sijainti
Vaala
Vs: Uusi L200

Okei. :) Minulla entinen Hilux söi parhaimmillaan (siis vähimmillään) 8,2 L/100km keskiarvona, mikä on laskettu polttoainepistoolin ja peruslaskimen avulla. Tämä paras luku ilmestyi noin 50 000 km kohdilla, minkä jälkeen kulutus nousi sinne 8,9 L/100km. Sille autolle luvattiin 7,8 L/100km.

Tälle Mitsulle luvataan 6,9 L/100km ja olen päässyt jo 7,6 L/100km lukemiin samalla "raakalaskennalla". Tämä tuli noin 15 000 km kohdilla. Mielenkiintoista odotella tulevia kulutuslaskelmia, kun jonkinlainen 'optimaalinen' kilometrimäärä saapuu/ilmenee. Näyttö on näyttänyt parhaimmillaan noin 6,5 L/100km matka-ajossa, mutta enpä ainakaan vielä luota tuohon näyttöön.

Eräs pick-uppien harrastaja kertoi, että väittävät Mitsun kuluttavan vähemmän Hiluxin. Ja joo, kyllä 3000 kg:n kuorma tuntuu varmasti kulutuksessa ja vielä saman verran ajotapa.
 

Turbomaster

New Member
Liittynyt
21 Elokuu 2016
Vs: Uusi L200

Automaatille luvattiin 7,2l ja se nyt lähinnä vain naurattaa kun tankkailee noita yli kympin lukemia. Mulla on yleensä mennyt litran enemmän kuin mitä on luvattu. Mutta toisaalta, jos tämän kokoluokan auto vie vain litran enemmän kuin ruotsalainen juoppo (V70 D5 AWD) niin ei se paha ole!

E: Tankkaukset lisäilty, ajettu nyt 6700km ja keskikulutus 9,56l/100km.
 

Juhokaren

Saabisti ja mitsubisti
Liittynyt
11 Elokuu 2010
Sijainti
Vaala
Vs: Uusi L200

Turbomaster sanoi
Automaatille luvattiin 7,2l ja se nyt lähinnä vain naurattaa kun tankkailee noita yli kympin lukemia. Mulla on yleensä mennyt litran enemmän kuin mitä on luvattu. Mutta toisaalta, jos tämän kokoluokan auto vie vain litran enemmän kuin ruotsalainen juoppo (V70 D5 AWD) niin ei se paha ole!

E: Tankkaukset lisäilty, ajettu nyt 6700km ja keskikulutus 9,56l/100km.
Minua ei 6,9L naurata, koska jossain välissä tulen ehkä pääsemään siihen. Tai lähelle sitä. Onko teille muille opetettu nk. taloudellista ajotapaa?

Ja tuo autoni ei liene mikään erityistapaus. Olen kuljettanut myös useita ajoja useiden nuppiajojen lisäksi kärryä, jossa on ollut ylirajojen jarruttomalle kärrylle painoa.

Ja VW Amarokia tuskin tulen laittamaan, mutta eihän sitä tiedä maailmankirjat menee sekaisin.

Olisiko Turbomasterin aika vaihtaa parempaan pick-upiin, joka ei ole L200/Triton?
 

hanski-58

Pajero 3.2D-ID Intense -07
Club Member
Liittynyt
10 Marraskuu 2005
Vs: Uusi L200

Ennakoiva ajo ja turvavälit, turha tolkuton kiihdyttely pois, moottorijarru manuaalilla, tuossa muutama oppi jota itse käytän.
Pajerossa kulutus ei nouse yli 10l/100km oikeastaan koskaan, talvirenkailla mittarivirhe 0, kesärenkailla 3-4kmh.
Hyvät öljyt, puhdas ilmansuodati ja oikeat rengaspaineet.
 

mitsu2000

Member
Liittynyt
10 Maaliskuu 2008
Vs: Uusi L200

Moro vaan moro.

Vilkasta on näköjään välillä keskustelu Ällästä, muutama pikkujuttu nousee esiin muuten mainiossa autossa.

Kyllähän tuo automaatti-ilmastointi vois viksumminkin pelata, ehkä aikaa myöten huomataan pohjoismaiset erikoisolosuhteet.

Kulutukset ollu tossa omassa välillä 7,1 - 11,6L/100km tuo alkulukema pitkässä matka-ajossa ja loppulukema traileri perässä ja pienkuormain kyydissä.


Vaan pois en vaihtais, takana 28000km ja matka jatkuu iloisin mielin.

Onpa tuolla raskaammassa kalustossakin (työkoneet) joku arsyttävä pikkujuttu muuten mainiossa koneessa..
 

Juhokaren

Saabisti ja mitsubisti
Liittynyt
11 Elokuu 2010
Sijainti
Vaala
Vs: Uusi L200

hanski-58 sanoi
Ennakoiva ajo ja turvavälit, turha tolkuton kiihdyttely pois, moottorijarru manuaalilla, tuossa muutama oppi jota itse käytän.
Pajerossa kulutus ei nouse yli 10l/100km oikeastaan koskaan, talvirenkailla mittarivirhe 0, kesärenkailla 3-4kmh.
Hyvät öljyt, puhdas ilmansuodati ja oikeat rengaspaineet.
*Peukutus* Ja riittävän iso vaihde päälle ja sopivat kierrokset moottoriin, tasainen ajotapa. Niin, minulla on manuaalivaihteinen. Ei ole ikinä ollut - sen monenkin kerran jälkeen - 9 litraa enempää keskikulutus. Toisekseen, neliveto päällä kuluttaa enemmän dieseliä.
 

Klapikauppias

Member
Liittynyt
27 Lokakuu 2015
Vs: Uusi L200

Tuo viskoveto muuten ei juuri lisää kulutusta on tullut sen verran montakertaa kokeiltua, seulon samaa noin 30 kilsan maantieosuutta joskus kuus-seitsemän kertaa päivässä edestakaisin ja olen kokeeksi ajanut samaa väliä nelivedolla ja ilman, niin kulutusmittarissa pyörii hyvin samat lukemat, jotain desin eroja voi olla, mutta niistä nyt ei voi tehdä mitään johtopäätöksiä, koska se vaihtelee vähän vaikka vetotapa on samakin. Kerran heitin 300 kilsanpäähän lenkin kärry peräs ja silloin kulutus tippui 11 litran paikkeille talvikelissä, kärry oli lähes tyhjä mennen tullen. Vakionopeussäädintä käytän aina, kun vain mahdollista ja vetovaihteena vitonen, kutosella kierrokset on reippaassa 80 niin alhaalla, että kulutus nousee heti ja muutenkin muuttuu hengettömäksi. Volsussa oli silloin se kakslitrainen ainoa vaihtoehto ja siksi ohitin sen ihan ilman koeajoa, Mitsussa taas houkutti ekana voima ja viskoveto, sekä muutenkin runsas perusvarustelu. Yleensähän nuo autot on "alkaen" malleja, jos haluaa nuo varusteet niin pitää aina erikseen niistä maksella, kuten on uudessa hiluksissakin ja kaikkea ei saa edes rahalla. Itselle yksi miellyttävimmistä varusteista on tuo vakiona oleva peruutuskamera, koska joudun silloin tällöin jättämään täyden kärryn perästä ja voi, kun on helppo ajaa suoraan koukkuun verrattuna siihen, että alkaa käsin jossakin pehmoisella vääntämään sitä kolmentonnin kärryä kohdalle, onnistuuhan se suoraan ajamallakin, mutta pakkaa se vain puskurissa ja rekisterikilvessä näkyä ennemmin tai myöhemmin jälkiä ;)
 

hanski-58

Pajero 3.2D-ID Intense -07
Club Member
Liittynyt
10 Marraskuu 2005
Vs: Uusi L200

Jos tollasta suoraseinästä kärryä vetää niin kyllä senkanssa kulutus tosiaa kasvaa, onhan se kuin vetäs seinää perässä.
On sitten otettava huomioon kulutuksesta puhuttaessa myöskni se että tuo kulutusmittari kertoo nk. keskiarvoa tietylle aikavälille, taitaa olla se seurantaväli ainakin Pajerossa 4 tuntia, eli hetkellinen kulutus ei näy suoraan ellei vaihda asetuksia resetoimalla seurantaa.
Parashan on tuo ajopäiväkirjaan perustuva seuranta vaikka vuoden ajalta jolloin kaikki ajot ja käytöt tulee mukaan.
Kaikkikaikessa loppupeleissä aina se tankki tyhjenee vaikka kuinka tankkais....
 

Turbomaster

New Member
Liittynyt
21 Elokuu 2016
Vs: Uusi L200

Juhokaren sanoi
Olisiko Turbomasterin aika vaihtaa parempaan pick-upiin, joka ei ole L200/Triton?

Jos on just ostanut parhaan, ei kai nyt voi parempaan vaihtaa? :)

Tuo peruutuskamera on kyllä sellainen varuste että parin viikon jälkeen ihmetteli miten on ilman selvinnyt! Kyllä on kärryn ajaminen koukkuun helppoa ja muutenkin peruuttelu.
 

Klapikauppias

Member
Liittynyt
27 Lokakuu 2015
Vs: Uusi L200

Kyllä mä olen sitä kulutusta tankkauksistakin sillointällöin laskeskellu ja aika samansuuntaisia ne lukemat keskimäärin on. Tuo oma mittarihan nollaantuu tosiaan vähintään yön aikana ja saattaa olla tuo neljätuntia hyvinkin mahdollista. Kyllä se aika reaalinen lienee käytännön kanssa, aluksihan se alkaa kärryn kanssa jostain liki sadasta sataselle, mutta jossain kymmenen kilsan jälkeen alkaa tasaantua inhimillisiin lukemiin, lopputuloksella sinänsä ei ole mitään merkitystä, koska tosiaan kaikki sieltä menee mitä sinne tankkaa ;D Pelkällä autolla ajellessa kulutus lähtee nopeasti nousemaan siinä kahdeksankympin paikkeilla, noihin pieniin lukemiin saattaa hyvinkin päästä jos ajaa mittarin mukaan 80, mutta jo nosto todelliseen nopeuteen taitaa tehdä melkein puolilitraa lisää, ite ajelen aina navin näyttämän mukaan, kun auton mittari näyttää 90 mennään siinä sakkorajoilla 83-4 ja kulutusmittari 8-9 väilmaastossa, mäkiähän meillä täällä pohjanmaalla ei ole.
 

JuhisT

New Member
Liittynyt
4 Lokakuu 2015
Vs: Uusi L200

Äkkiä myös rengastus vaikuttaa. Itsellä Pajerossa Goodyearin Wrangler duratecit ja näyttää kulutusta nostavan n. 1,5l, saman tekee kaverin hiluxissa. Mutta minkä mahtaa, kun ei normi maantie renkaalla oo mitään asiaa huonolle teille ja joskus pitää saada tavaraakin vietyä hankaliin paikkoihin.
 

Klapikauppias

Member
Liittynyt
27 Lokakuu 2015
Vs: Uusi L200

Mulla on kesäpyörinä ne alkuperäiset, ms merkityt taivanilais brigestonet, joilla ei ole mitään talviominaisuuksia, jos ei hyvää luistoa lasketa :p Talvipyörinä on brigestonen nastat, en niitäkään maasta taivaaseen kehuisi, mutta nelivedon alla niillä tiellä pärjää. Ne on jotenkin pettymys, kun edellises maasturis päästelin brigestonen kitkoilla ympärivuoden ja olin niihin todella tyytyväinen, syksyllä aina uudet kitkat alle ja keväällä edestä taa, oli äänettömät ja piti ihan mallikkaasti verrattuna noihin nastoihin.
 

Juhokaren

Saabisti ja mitsubisti
Liittynyt
11 Elokuu 2010
Sijainti
Vaala
Vs: Uusi L200

Turbomaster sanoi
Jos on just ostanut parhaan, ei kai nyt voi parempaan vaihtaa? :)

Tuo peruutuskamera on kyllä sellainen varuste että parin viikon jälkeen ihmetteli miten on ilman selvinnyt! Kyllä on kärryn ajaminen koukkuun helppoa ja muutenkin peruuttelu.
Aivan, hyvä tietää. :) Kerropa joku hyväkin puoli autosta...
 

Juhokaren

Saabisti ja mitsubisti
Liittynyt
11 Elokuu 2010
Sijainti
Vaala
Vs: Uusi L200

Olen mitannut varmaan melkein 5-10 kertaa "raakalaskennalla" auton polttoaineen kulutusta. Näyttäisi olevan niin, että todellinen luku on jotain 0,4 L/100km isompi kuin näytössä oleva. Ja näytössä olevaa lukua tarkoitan silloin, kun näyttö näyttää ajon loppupuolella lukemat. Webastoa käytettyäni ennen auton käynnistystä saattaa kulutuslukema olla jopa 35 L/100km (siis sen hetkinen); tämä on kuitenkin päivän selvää.

Tällöin keskimääräinen lukema on jotain 7,4-7,9 L/100km ja taajamakulutus jotain 8,6-9,2 L/100km ja syrjätieajo jotain alle 7 L/100km, nämä siis todellisina. Ja autolla ajettu 21 500 km.
 

Klapikauppias

Member
Liittynyt
27 Lokakuu 2015
Vs: Uusi L200

Tänään harvinaisesti kävin pelkällä autolla noin 70 kilsan lenkin ja jonossa ajelua 82 tunnis navin mukaan mittari jotain 85+ kulutumittari tipahti parhaimmillaan 8,2 heti, kun tulin sivutielle nopeus 60 paikkeilla laski mittari 7,4. Mutta jotain uutta ja ihmeellistä josta en toivo tulevan tapaa, ilmastointi alkoi lykät hyytävän kylmää sisälle toivomuksena näytös 22, tilanne pikkasen parani, kun näpyttelin 24 ja sammutin ilmastoinnin, mutta ei sinne mitään hellettä muodostunut :seina
 

Klapikauppias

Member
Liittynyt
27 Lokakuu 2015
Vs: Uusi L200

Kuinka monella muulla täällä on ollu tuon 200sen kans, ettei apukuskin ovi aukea ennen, kuin kuskin tai joskus pitää laittaa avaimenperästä lukkoon ja avata. Silloin tällöin emäntä kiekaisee, että viitsisitkö päästää mutki ulos ;) ja yleensä ajelen yksin, joten ei pienintäkään käryä, miten usein se jääkin lukkoon, vaikkei sitä koskaan ole lukkoon laitettukaan. Tuolla fasenpuolella siitä on ollu puhetta ja tuntuu vaivaavan mun lisäksi yhtä sun toista, ettei liene mikään harvinainen tyyppivika.
 

JuhisT

New Member
Liittynyt
4 Lokakuu 2015
Vs: Uusi L200

Ainakin mulla on työautossa keskieurooppa asetus, jolloin vänkärin ovi pysyy eka aukaisulla lukossa ja vasta tokalla aukee. Meillä esim rekoissa on oletuksena, että jos lähtiessä painat ovet lukkoon, niin vänkärin ovi pysyy lukossa, vaikka kuskinoven avaat.
 

Juhokaren

Saabisti ja mitsubisti
Liittynyt
11 Elokuu 2010
Sijainti
Vaala
Vs: Uusi L200

Itse en ole tuota vänkärinovi-asiaa pohtinut kovin syvällisesti, mutta näyttäisi olevan kuumalla helteellä ei lukko aukea. Muuten pelannut varsin hyvin. Mielestäni pystyy aukeamaan ennen kuskinpuolen ovea.
 

Klapikauppias

Member
Liittynyt
27 Lokakuu 2015
Vs: Uusi L200

Mitään suoraa tapahtuma yhteyttä en oo siihen keksiny, periaattees se vois olla noita moneskin autos olevia automaattilukituksia, mutta tuo tuntuu toimivan jotenkin ihan sattuman varaisesti ilman mitään järjellistä logiikkaa, joskus aukee ihan normaalisti joskus ei. Ja joskus ei auta muu, kuin pistää avaimenperästä koko auto lukkoon ja avata samantien, niin sitten pääsee apukuski pihalle.
 

Klapikauppias

Member
Liittynyt
27 Lokakuu 2015
Vs: Uusi L200

https://www.youtube.com/watch?v=d5oZsJ3CRuw Naapurimaan poijilla on takapääskin lukko, mistä maininta on myös suomimallien ohjekirjassa, mutta tuosta videon lopusta näkee, ettei kyseessä ole siltikään mikään neliveto :(
 

Juhokaren

Saabisti ja mitsubisti
Liittynyt
11 Elokuu 2010
Sijainti
Vaala
Vs: Uusi L200

Näin hyvällä nelivedolla en ole tainnut ikinä ajaa. Totesinkin jokunen päivä ja viikko sitten mielessäni, että tämän auton neliveto on "piste iin päällä". Erinomainen.

Luultavasti ei ehkä ole aivan niin järeä kuin uuden Hiluxin, mutta siinäpä se onkin ilmeisen yksinkertaisempi luullakseni (eli en ole tutkistellut). Entisen 2008 Hiluxin neliveto oli kauhea tähän nykyiseen nautinnolliseen ajoon verrattuna.
 

Klapikauppias

Member
Liittynyt
27 Lokakuu 2015
Vs: Uusi L200

Niin kyseessä on tyypillinen citymaasturi "neliveto", miellyttävä käyttää ja sopii minunkin ajoihini, mutta oikeasti tieltä poistuva osaa varmasti arvostaa oikeaa nelivetoa.
 

mitsu2000

Member
Liittynyt
10 Maaliskuu 2008
Vs: Uusi L200

Niin.. kaikkihan näistä lavavehkeistä jää esim. ristiriipuntaan tilanteen niin tapahtuessa.
Joten ei näissä liene suuria eroja, joitain vehkeitä kokeilleina..
 

hanski-58

Pajero 3.2D-ID Intense -07
Club Member
Liittynyt
10 Marraskuu 2005
Vs: Uusi L200

Vaikeassa maasrossa ajamaan oppii vaan ajamalla siellä , välillä tarttuu kiinni enempitai vähempi, siellä ne niksit opitaan.
Esim. tuo paljon mainittu ristiriipunta ei ole mikään ongelma, joko itse jarrulla avittaen (käsijarru tai jalkajarru) tai luistonestoon luottaen sieltä pois pääsee, lock tila nuissa sähköisessä tietty kannattaa kokeilla.
Rohkeasti vaan ojien yli, ei se sinne tipahda kun viistoon menee....
 

Juhokaren

Saabisti ja mitsubisti
Liittynyt
11 Elokuu 2010
Sijainti
Vaala
Vs: Uusi L200

Ihan oikea neliveto se on.

Heillä, joilla on valittamista, voivat vaihtaa automerkkiä aivan vapaasti. Toki ymmärrän, että rahatilanne voi olla tiukka ja autoja ei vaihdeta aina, mutta siihen täytyy heidän pyrkiä eli merkin vaihtoon.

Eipä tuo Hiluxinkaan neliveto ollut kummoinen - suorastaan järkyttävä. Tämä hoitaa asian aivan samalla tavalla ja vielä paljon paremmin. Kunnon ryömintävaihdekin näyttää olevan.

Haluaisin omalta osaltani kuulla jotain hyviäkin puolia tästä automallista. Onko mahdollista? Merkkihuollossa kertoivat, että maahantuoja pitää laadukkaimpana automallina Mitsulta tätä uutta L200 vs. muut tämän hetken Mitsut (ainakin hinta-laatu-suhteella).
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Vs: Uusi L200

No perhanan hiljainen se ainakin on verrattuna muihin Mitsuihin.
 
B

Big Al

Guest
Vs: Uusi L200

Tervehdys kaikille uuden L200:n omistajille!

Olen uusi jäsen tällä saitilla. Uusi L200 on tilattuna ja ehkä saapuu Suomeen keväällä...

Mielenkiinnolla olen kokemuksianne lukenut, joten laittakaa vain lisää tulemaan! Minäkin kirjoitan sitten, kun kokemuksia pääsen kartuttamaan.

Katselin tuossa, että L200 on hieman uudistunut vuosimallin 2017 myötä: uusi ratti ja mittaristo, erilaiset astinlaudat, kuskinkin penkin selkänojassa on nyt tasku ja maski näyttää hieman erilaiselta; jotenkin vähäkromisemmalta... Muilta osin näyttää samalta kuin aiempi versio. Minusta ratti ja mittaristo ovat paremman näköiset nyt tässä uudessa, mutta astinlaudoissa ja maskissa on menty väärään suuntaan. Makuasioita...
 

Klapikauppias

Member
Liittynyt
27 Lokakuu 2015
Vs: Uusi L200

Ei se tarkoita, ettei tykkäisi kokonaisuudesta, jos kertoo myös havaitsemistaan puutteista tai siitä, mikä on jossain muussa merkissä paremmin. Jos kaikki on pelkkää hyminää, että tää on paras ja täydellinen ei ikinä missään vehkeessä tapahdu tuotekehitystä, vaan homma jää polkemaan paikalleen ja on se oikeasti itsensä narraamistakin ja siinä narraa liian tuttua ihmistä. Tietysti se voi olla joskus vaikea myöntää, että joku toinen on osannut jonkun paremmin, kun on sijoittanu omaan kulkupeliinsä paljon pelimerkkejä. Mulla ei koskaan ole ollut merkkiuskollisuutta autoa kohtaan, enkä näe, että sellaista olisi jatkossakaan, kyllä kokonaisuus ja tarkoitukseen sopivuus ratkaisee seuraavankin merkin, kun vaihdon hetki tulee, se voi olla mitsu, mutta ihan yhtä suurella todennäköisyydellä joku muukin, mutta siihen palataan varmaan sitten, kun kestotesti on edennyt tuonne 200 tuhannen tuntumaan, sielä yleensä tapaan laittaa auton kiertoon, jos se vain kunnialla sinne kestää.
 

Juhokaren

Saabisti ja mitsubisti
Liittynyt
11 Elokuu 2010
Sijainti
Vaala
Vs: Uusi L200

Aina pitää tehdä tuotekehitystä, ja asiakkaat antavat palautettakin. Mutta omasta mielestäni tämän auton neliveto on vaan niin ÄLYTTÖMÄN hyvä, jos se vain kestää tuolla tavalla kuin on tähän asti kestänyt. Väittäisin sen olevan markkinoiden paras (jos ei oteta amerikanrautoja mukaan, kun ne ovat eri kastissa ja en tunne edes niitä).

Jos minä antaisin palautetta (kehittämisen aihetta tässä automallissa), niin se olisi mittariston napin siirtäminen ohjauspyörään vaikka vasempaan siipeen. Siitä olisi nätti aina painella ja katsella monitoiminäytön lukuja. Nykyinen on suorastaan vaarallinen joissain tilanteissa ja vaatiikin (järjellä ajateltuna) suoraa ja jotakuinkin rauhallista tienpätkää, että kerkeää painelemaan sopivia ja kiinnostavia lukuarvoja.

Auton moottori on myös pelannut vallan mainiosti. Ainakaan viime vuoden loppuun mennessä ei ollut kuluttanut öljyä uhtään. Moottorin polttoaineen kulutus on ainakin minulla ollut mielyttävä ja kohtuullinen eli ei paljon. Voimaa riittää ihan hyvin eli hyvin (laittaisin vielä joskus kunnollisen lastun - ehkä). Neliveto on pisteiinpäällä: se on ollut moitteeton ja todella mielyttävä käyttää ja tolkun näköisesti tehty äkkiseltään katsoen. Ilmastointi pelaa hyvin ja auto on hyvinkin lämmin (mutta alle -30 asteen pakkasilla loppuu vähitellen tehot). Vaihteisto on miellyttävä käyttää ja toimiii hyvin.

Minun mielestäni ainoa ongelma on vain tuo yksi nappi, se voisi olla ohjauspyörässä. Ainoa auto, joka on ollut parempi, oli vuosimallin 2010 ja 2011 NG (New Generation) 9-5 Saab 1.6T - tai oikeastaan yhtä hyvä ajokokemuksellani. Siinä luistonesto pisti auton suoraksi aika tehokkaasti, jopa tätä uutta L200 paremmin. Toisaalta siinä mallissa ei ollut nelivetoa, joten suurten odotusten luominen ei ollut aiheellista. Vitossarjan BMW samaa ikäluokkaa 3.0D ei säväyttänyt oikein.

Ja itse olen merkkiuskollinen, jos merkki antaa siihen aihetta.
 

Klapikauppias

Member
Liittynyt
27 Lokakuu 2015
Vs: Uusi L200

Laskin ihan kuriittani tuon kulutuksen, koko vuodelta noin kolmenkymmen tonnin keskikulutus oli 9,2 l/satanen, mitä pidän tosiaan erittäin kohtuullisena, kun ottaa huomioon miten paljon kärry on auton perässä. Lisäksi voimaa on riittävästi, että se kärry kulkee sielä perässä, eikä tarvi kinnata. Mitä tulee nelivetoon on ihan eri asia neliveto ja neljä vetävää pyörää, olen tottunut siihe, että neliveto sammuu, kun yksi pyörä hirtetään kiinni, oli se mikä tahansa, tuossa on vain neljä vetävää pyörää, joilla pärjää tiellä ihan hyvin, maastossa voi olla vähän mitä sattuu, mutta sinne on paremmat vehkeet, ei sinne tarvitse tuolla yrittää :) Se mittaristo on täysi susi, kun vertaa mitä on tämänpäivän autoissa, nuo tiedot voi olla lähes kaikki näkyvissä yhtäaikaa, eikä tarvi painenlla mistään nappulasta, keskellä rattia, tuon suunnittelija pitää ehdottomasti vapauttaa töistään ja varmuuden vuoksi kastroida, ettei nuo lisäänny. Vähän samaan sarjaan menee se ilmastointi, sen kanssa pärjää, kun ei anna päättää mistään, otin tuossa tammikuussa kuvankin, kun 15 asteen pakkasessa sivulasit ja tuulilasi vaan alkaa umpeutua, eikä tahdo auttaa mikään, pienemmilläkin pakkasilla pitää käsikäytöllä määrätä puhallus suunta ja nopeus samoin kesällä, ei voi antaa auton päättää puhalluksen suuntaa, sehän pakastaa varpaat.
 

Juhokaren

Saabisti ja mitsubisti
Liittynyt
11 Elokuu 2010
Sijainti
Vaala
Vs: Uusi L200

Vastaan äkkiseltään. 9,2 L/100km kärryn kanssa vaikuttaa aika realistiselle. Itselläni on ollut kärry (jarruton isollakin kuormalla ja välillä pienellä) perässä toisinaan ja useimmiten ei. Kulutus on mittariston mukaan harpannut 6,6 aina sinne 9,5 tietämille. Siihen voitaneen lisätä se 0,3L/100km vielä lisää, jotta saadaan realistinen lukema. Itse laskeskelin moneen kertaan oman autoni kulutusarvion ja se on ollut siinä 7,5L/100km realistisella luvulla. Talvella tehokkaampi Webasto hörppii aika paljon ja sen määrä menee hyvin ja allekin tuon isomman luvun (9,5L/100km).

Luin netistä ulkomaalaisen pick-up-testin näistä uusista pick-upeista. Vähiten kuluttivat (ja melkein sen, minkä autonvalmistaja lupaa) VW Amarok ja Mitsun Triton/L200. Ja kas, näissä kahdessa oli ainoana se visko-neliveto. Muistaakseni mitattu kulutus oli siinä 7-8 L/100km välillä. Muut tulivat kaukana takana. Jos Klapikauppias ei ole kokenut raakaa Hiluxin nelivetoa tai vastaavaa, niin ei osaa senkään takia arvostaa tämän auton nelivetoa. En ole ajanut uusimmalla Hiluxilla edes koeajoa, niin en voi sitä autoa täysin lytätä, mutta vanha intuitio on kapineesta. Tämä intuitio voi olla väärässä.
 
Ylös Bottom