Vanhojen Mangelsien uudelleenmaalaus

miikka

New Member
Liittynyt
1 Joulukuu 2003
Mulla olisi kivat Mangelsin vanteet Celesteen, ongelmana vaan että vanteissa on ruostetta ja valkoisessa värissä se näkyy aika pitkälle. Maalaus ei sinällään olisi mikään ongelma, mutta vanteissa on on pari yksityiskohtaa jotka mietityttää. Keskivaiheilla kiertää feikki kuusiopultit, eli kanta on kuusiopultin kanta mutta ne on niitattu vanteeseen kiinni. Kannat on alkuperäisenä mustat, mutta ei kai maalaukseen auta sitten muu kuin joko peittää kannat ja toivoa että maalaus onnistuu, tai sitten porata niittaukset irti ja esim koriliimalla laittaa kannat takaisin kiinni? Uudelleen kiinnitykseen otan mielelläni vinkkejä vastaan...

Mutta isompi ongelma on ulkokehää kiertävät kaksi raitaa (sininen ja punainen). Millä ihmeellä ne raidat saisi maalauksen jälkeen taas vanteeseen?

Joku hyvä kuva pitää laittaa näkyviin kun pääsen vanteiden luokse, mutta tässä nyt hyvin vähän osviittaa antava kuva: http://to.pic.fi/kuvat/Celeste/IMG_4937.jpg/full
 

Ile

Member
Club Member
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Laitila
Vs: Vanhojen Mangelsien uudelleenmaalaus

Onko niitattu?? Mulla olivat ne feikki pultit ihan muovia ja varovasti kun vanteen nurjalta puolelta vasaralla napautti niin irtosivat.
 

miikka

New Member
Liittynyt
1 Joulukuu 2003
Vs: Vanhojen Mangelsien uudelleenmaalaus

I. Nieminen sanoi
Onko niitattu?? Mulla olivat ne feikki pultit ihan muovia ja varovasti kun vanteen nurjalta puolelta vasaralla napautti niin irtosivat.

No aina parempi jos on oikeasti muovia, en mä niitä ole uskaltanut vielä naputella mihinkään suuntaan. Täytyykin kokeilla kun pääsee vanteiden luokse.

Ja noista raidoista vielä. En hae mitään TeeSeItse-ratkaisua, vaan ihan tietoa että onko maalareilla tai teippifirmoilla mitään mahkuja saada tollasia raitoja tehtyä uudelleen.
 

MVa~1

Liian korkea ja liian matala..
Liittynyt
4 Syyskuu 2006
Sijainti
Rovaniemi
Vs: Vanhojen Mangelsien uudelleenmaalaus

MAhtaakohan olla liian leveää? Tuolla ei ainakaan äkkiä osunut leveys silmään. Mangelseissahan on ne raidat todella ohuet. Oisko 1,5 - 2mm
 
Ylös Bottom