Vensku_:n Lancer Intense 2.0 HRE '05 - Keskustelu

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: Vensku_:n Lancer Intense 2.0 HRE '05 - Keskustelu

Euroopassa myydyissä autoissa vuodesta 2001 (2004 diesel) eteenpäin on pitänyt olla EOBD tuki eli jos scangauge tukee sitä ja kaikkia mahdollisia signalointiprotokollia niin homman pitäisi pelittää.
 

Vensku_

New Member
Liittynyt
23 Helmikuu 2008
Sijainti
Kouvostoliitto
Vs: Vensku_:n Lancer Intense 2.0 HRE '05 - Keskustelu

Joo näin minäkin lueskelin tuosta OBD:stä, et jos siihen luotetaan niin pitäisi toimia. :peukku
 

Bazeeba

Member
Liittynyt
1 Syyskuu 2007
Sijainti
Soini
Vs: Vensku_:n Lancer Intense 2.0 HRE '05 - Keskustelu

Hirmu kuluneen näkönen on tuo sisusta kun vertaa mitä isän autossa oli keväällä kun vaihtoi pois. Samanikäinen oli se ja n.150 ajettu. Varmaan kannataa henkisesti valmistautua että takana on tukivarsien säädöt jumissa kun suuntaukseen viet.
 

-JP-

Active Member
Liittynyt
31 Heinäkuu 2007
Sijainti
Tampere
Vs: Vensku_:n Lancer Intense 2.0 HRE '05 - Keskustelu

Moro,

Mulla olis sulle hiilikuitua olevat koelaudan listat jos kiinnostuin niin nakkaa privatee. Orkkis Mitsubishi osia samanlaiset kuin Evo ysissä ja sopivuus sun autoon 100%.
 

Vensku_

New Member
Liittynyt
23 Helmikuu 2008
Sijainti
Kouvostoliitto
Vs: Vensku_:n Lancer Intense 2.0 HRE '05 - Keskustelu

Bazeeba sanoi
Hirmu kuluneen näkönen on tuo sisusta kun vertaa mitä isän autossa oli keväällä kun vaihtoi pois. Samanikäinen oli se ja n.150 ajettu. Varmaan kannataa henkisesti valmistautua että takana on tukivarsien säädöt jumissa kun suuntaukseen viet.
Joo mäkin kyllä ihmetelly et miten ratti ja keppi noin kulunu, muuten kyllä esim penkit on ihan siistit. Tosin, ajelinpa tässä yhtä Itella Sprintteriä, 179tkm ajettu, aivan järkyttävän kulunu... Et kait se on aika paljon siitä kiinni kuinka sitä autoa pitää...

Tässä on säädetty kyllä kulmat joku aika sitten, takana oli aika rankasti ollu aurausta. Eli voi olla ettei ihan niin jumissa ole, mutta eihän sitä ikinä tiiä. Aina ne tuppaa autoissa olee jumissa. ;D

Pitää miettiä tuota hiilikuitulista hommaa. :peukku
 

Urran

Active Member
Liittynyt
25 Huhtikuu 2010
Sijainti
Kerava
Vs: RE: Vensku_:n Lancer Intense 2.0 HRE '05 - Keskustelu

Mul on 245tkm ajettu ja nahkaosat ~ehjät. Nahan kanssa tärkeintä on ylläpito ja se että nahkaa puhdistetaan usein. Autoteollisuuden nahka on täysin erilaista kuin esim. Kengät ja Sisustus nahkat ja maalattu polyuretaanimaalilla. Kenkälankki ja kaikki rasva/öljy peräiset tuotteet ei suojaa, vaan pikemminkin altistaa nopeampaan likaantumiseen. Epäilen että sun auton nahkaosat on pilattu rakkaudella -> pilattu öljyperäisillä hoitoaineilla ja putsattu liian harvoin tai liian rankasti.

Nahat tulisi puhdistaa hyvin kerran vuoteen, esim. Nahkaharjalla (moni käyttää pientä tosi pehmeetä hevosharjaa)/vanhalla softi hammasharjalla ja kissasaippualla (Le Chat De Marseille -tekstiilisaippua) tai niille tarkoitetuilla puhdistusaineilla (hyviä valmistajia mm. Furniture Clinic, Ultima, Dr. Leather jne. Ja perus ylläpito hoidetaan säännöllisellä puhdistuksella eli ihan kostealla puuvillaliinalla pyyhinnällä. Nahan kanssa ei myöstään suositella mikrokuituliinojen käyttöä.

Poikkituki on vakio kaikissa 2.0 ja 2.4 koneisissa sekä kaikissa Sport varustepaketillisissa.

Tosiaan taka aurauksen sekä Camberinsäätöpuslat on 98% jumissa ja tod näk. Ulompi taka ala-poikittaistukivarren ulompi nivel (näyttää puslalta) on väljä/kulunut vinoon. Nää kandee tsekkaa ennenkuin vie säädettäväksi.
 

Vensku_

New Member
Liittynyt
23 Helmikuu 2008
Sijainti
Kouvostoliitto
Vs: Vensku_:n Lancer Intense 2.0 HRE '05 - Keskustelu

Joo tähän onkin vaihdettu ulommat takatukivarren helat, tai siis juurikin noi mitä sanoit, oli olleet muutama vuosi sitten väljät katsastuksessa.

Pitäis lähtä hakee/tilaa raidetangonpäätä. :)

Pitänee jotain nahanhoitokamoja hakea.

BMW:ssä on ratti jo niin huono, että meni nahanhoitoaineella (vai mitä pesua tuo Glymin tavara on) huonommaksi, tai siis sellaiseksi aivan huokoisaksi / "puhkikuluneeksi". Kenkälankki teki siitä ainakin taas ihan siedettävän... ::)
 

Urran

Active Member
Liittynyt
25 Huhtikuu 2010
Sijainti
Kerava
Vs: Vensku_:n Lancer Intense 2.0 HRE '05 - Keskustelu

Vensku_ sanoi
Pitänee jotain nahanhoitokamoja hakea.
Jos ei lasketa kissasaippuaa niin mä en kyllä tiedä yhtään myymälää mistä voisi "hakea" nahanhoitotuotteita, mitkä olisi oikeesti hyväksi nahalle. En tiedä jos asustaa Tampereen seudulla josko Detailingshopin Simolta saisi ostettua suoraan, vaikkei myymälää olekkaan :D

Tosiaan se rasva/öljy mitä esim. AG:n kama pitää sisällään ei ole millään tavalla hyväksi nahalle.
 

Vensku_

New Member
Liittynyt
23 Helmikuu 2008
Sijainti
Kouvostoliitto
Vs: Vensku_:n Lancer Intense 2.0 HRE '05 - Keskustelu

Heitetääs tyhmä pohdinta, mutta mites nuo heppavarusteiden hoitoaineet? ;D

Se AG:n tavara on kyl ilkeän jotenkin "märkää", tekee ratista ihan sellasen "mokkasen" siitä kohdin mistä on pinta kulunu pois... :mad:

Tosin kyl se sitä nahkaa tuntuis puhdistavan... ::)
 

Urran

Active Member
Liittynyt
25 Huhtikuu 2010
Sijainti
Kerava
Vs: Vensku_:n Lancer Intense 2.0 HRE '05 - Keskustelu

No kun ne heppavarusteet on värjättyä oikeata nahkaa (Huom. Värjätyllä ja maalatulla on vissi ero) -> niihin käytetään RASVAA eli no go ;)

Ajattele asia näin: Heppakamojen, kenkien ja muiden "nahka" kamojen pinnat on normaalisti käsiteltyä NAHKAA. Autoissa nahka on muovia. Eli niillä ei ole mitään yhteistä keskenään.

Nahan ylläpitopuhdistuksiin paras on vedellä kostutettu nihkeä ratti :peukku Ja jos haluut putsata ne hyvin liasta niin kannattaa testata ensin sitä kissasaippuaa. Prismasta n.2e palikka mikä kestää sulla 10 vuotta vaikka pesisit kaikkien naapureidenkin autojen nahkat pari kertaa vuoteen.

Sitä menetelmällä:
-Vähän lämmintä vettä ämpäriin
-Heitä sinne ämpäriin yks puuvillaliina (esim. sieltä samasta prismasta 15e paketti kestovaippoja -> käytännössä suorakaiteen muotoisia 100% puuvillaliinoja) ja laita toinen apparin penkille odottamaan
-Ota sun vanha, putsattu hammasharja.
-Kastele harja vedessä ja sipase saippuapalan päältä nopeesti vähän matkaan
-Hiero pinnalla _ilman painoa_ siten että se rupeaa vaahtoamaan siinä
-Ota se liina sieltä ämpäristä ja reikänahan tapauksessa (esim. Evo 8-9 ja tämän sukupolven Lancerit, sama ratti) taputtele saippuavaahto liinaan ja sileen nahan tapauksessa ilman painoa pyyhiä saippua pois
-Ota apparin penkiltä se toinen liina ja kuivaa (reikänahka taputtelemalla ja sileetä voi pyyhkiä) nahka.
-Jatka eteenpäin kunnes kaikki nahkaosat (tässä autossa ratti ja vaihdekepin nuppi. Käppä on käsittääkseni keinonahkaa)
-Anna niiden kuivua ainakin puol tuntia ennen käyttöä (esim. se reikänahka ottaa damagea TODELLA helposti ollessaan vähän nihkee)
 
Ylös Bottom