Jani T sanoiAinoa mistä tulee hyvin pieni miinus, niin mun silmään se vanhempi keula missä valot oli pikkasen upotetut niin ol vähän räyhäkämpi... Mut mut, ei kyllä pilaa kokonaisuutta juurikaan tämä "uudempi" keula
olen samaa mieltä että tuo vanhempi keulanen on hienonpi.
Niko Päivinen sanoiErittäin hieno laite, ja erittäin kunnioitettava saavutus pitää laite hengissä tuolla vähintäänkin omintakeisella kaasariturbo-koneella! Itsekin moisen kanssa joskus pelanneena tiedän, että helppoa se ei varmasti ole ollut.
A15 Coltissa vaan on SITÄ JOTAIN. Ajettavuus, johon ei vaan millään nykyautolla pääse. Kevyt auto ja tehostamaton hammastanko-ohjaus= yhdistelmä, johon MILLÄÄN elektroniikka-gizmolla ei pääse PISTE.
Saitko koneswapin tehdessäsi haalittua KAIKKI turbon spesifiset osat, alustaan ja muualle? Niitä on yllättävän paljon, sellaisiakin, joita katsuri ei tajua edes kysellä.
vertsii sanoi..... ne osat jotka maahantuojan mukaan piti vaihtaa oli jarru pääsylinteri, jarru levyt, taka jouset
kyllä jonkun verran osaa vielä tallessa eihän niitä raski hävittää. vaihdoin kyllä silloin etu tolpat kokonaisuudessaan. mutta eikös turbossa esim. takaakseli ole vähän erinlainen,Niko Päivinen sanoiNo huh huh..... toivottavasti sinulla on vielä se varaosa-auto tallella.... jos kiinnostaa, niin voin kertoa mitä OIKEASTI olisi noiden lisäksi pitänyt vaihtaa, ja mitä vielä niiden lisäksi olisi KANNATTANUT vaihtaa....
-takaakselia en vaihtanut kun on niin pirun mätä.Niko Päivinen sanoiTurbossa on erilaista:
-taka-akseli (vakaajan takia) + kiinnityspuslat (olisi pitänyt vaihtaa, ja kannattanut vaihtaa)
-etuvakaaja (ja kiinnityspuslat) erilaiset (olisi pitänyt vaihtaa, ja kannattanut vaihtaa)
-nopeampi ohjaus (olisi pitänyt vaihtaa, ja kannattanut vaihtaa)
-vaihdelaatikko (vahvempi, eri välityksillä (olisi kannattanut vaihtaa, jos ei vaihdettu))
-etutukivarren puslat
-erilainen mittaristo
-ohuempi takaluukun lasi
-sisustus
-etuspoileri, etuloksut (ainakin pre-facelift mallissa)
Taka-akselille pystyy halutessaan sovittamaan levyjarrut, tosin ne etujarrut ovat isompi ongelma (lähinnä navan typerän rakenteen takia), ja niiden vaihtamiseksi pitää joko sovittaa Cordian tukivarret vippaskonsteilla, tai toisenlainen alapallo.
Facelift-malliin jos haluaa hakea eri lookkia, niin siihen SAATTAISI sopia vanhimman mallin Space Wagonin yksiripainen maski. Näyttää samankaltaiselta (kuten etuvalotkin), en ole tosin kokeillut tätä itse, eli varma ei voi olla.
Niko Päivinen sanoiTakavakaajan (korvakkeineen) näppärä poju siirtää rälläkällä ja MIG-liimalla mädästäkin akselista. (Juu juu, laitontahan se, mutta hitsaamalla se on tehtaallakin laitettu peltiseen tukivarteen). Ja se siirto kannattaa tehdä, jos on vaan vielä tallessa, takavakaajalla on ISO vaikutus auton ajettavuuteen.
EDIT: huomaa, editoin aiempaa vastausta: edessä nimenomaan PITKITTÄIStuen puslat ovat turbossa erilaiset.
Tbo-Cordian lodju on käytännössä sama kuin tbo-Coltin.
Sitten vielä yksi ero lisää: vetoakselit. Molemmat. Mutta tiedän, kuskinpuolen ei enää käy 4G32 koneen kylkeen, korvakkeen takia. Ehkä joku yhdistelmä Cordian vetaria ja Coltin omaa, oletko kokeillut? Se tukikorvake varmasti vähentäisi ohjauksen vetelyä.
Pelkkää takalasia ei kannata yrittää vaihtaa, koska tiivistettä tuskin saa enää mistään, jos se sattuu irrottaessa hajoamaan. Eli koko luukku sitten, jos vaihtaa.
Cordian tukivarsien sovittaminen ei sitten ole mikään pikku juttu, mm. leveys voi tulla ongelmaksi.