mystinengalant
Mennyt mies
- Liittynyt
- 14 Kesäkuu 2004
- Sijainti
- Uusimaa
Ajattelin tällaisen topicin tehdä kun eihän näistä täällä ole hirveesti puhetta. Ei tule nyt tästä pkseudulta mieleen kun yksi klubilainen jolla ylipäätänsä on tämän mallinen auto ja sekin on ralliart -versio.
Mielenkiintoista on ehkä se että kyseinen korimalli ei ole hirveän suosittu? Nyt kun hieman enemmän on kokemusta niin jotain käytännön havaintoja ajattelin tuoda esille.
Edeltäjäänsä verrattuna auton ajettavuudesta on tehty vähemmän urheilullinen mutta huomattamasti mukavampi.
Useampaa bensaa ja dieseliä ajaneena tuli huomattua että dieselissä ohjaus ja yleinen ajettavuus on jotenkin parempi kuin bensassa. Bensa tuntui enemmän lelulta (voisiko tehostin olla eri kuitenkin). 1.5 bensaa en edes ajanut.
1.8 bensakonetta ei voi hirveästi ylistää. Käynti on kyllä koneessa tasaista ja se on ehkä se positiivisin puoli. Tyhjäkäynnillä ei nimittäin huomaa että kone on käynnissä. Tosin nyt kun muistelen taaksepäin niin carismassa oli sohc koneessa kanssa tosi siisti tyhjäkäynti. Voisiko olla konekokoon liittyvä asia. Kulutuksen ja suorituskyvyn suhde oli heikko. Gdi galant menee pienemmällä polttoainemäärällä 10v vanhemmalla tekniikalla ja korilla kuitenkin kaasunvasteen ollessa parempi. Jos autot laittaisi viivalle niin uskon että 2.4 Gdi jättäisi lancerin. Lancerilla oli vähän ongelmia liikkeellelähtöjen kanssa ja kadunkulmissa kun se alin vääntö oli tarpeettoman ohutta. Tavallaan huvittavaa kun miettii jotain 1.8 SOHC carismaa jonka konetta ei voinut kuin ylistää. Ja taas puhutaan ikivanhasta tekniikasta.
Diesel onkin sitten jännä tapaus. Tässä ehkä ikävintä on tuo käynnin epätasaisuus johtuen tosta volkkarin museopumppusuutinkoneesta. Ehkä en ole vielä oppinut ajamaan oikealla tavalla mutta tuntuu että se siististi käyvä kierrosalue on todella kapea. Sitten kyllä kaikki liikkellelähdöt ja pikkupyörittely on naurettavan helppoa ja niissä tilanteissa auto tuntuu väkivahvalta. Kulutus vaikuttaa näin äkkiseltään hieman korkeammalta kuin mitä klonkkareissa mutta ei nyt mitään suhteetonta. Ei tuo mikään raketti ole mutta käytännön tilanteissa ei tule ongelmia. Taajamassa on vähän hankalaa millä vaihteella ajat 50km/h. kolmosella hirvee huuto ja nelosella jyristää jo. Noh ajetaan sitten ylinopeutta
Tässä korimallissa olisi kyllä galantin perinteen jatkajana ollut potentiaalia. Se että diesel tuntuu järjestäen paremmalta ajaa on hieman outoa. Olisipa mitsu tehnyt sen executive -tason mallin ton dieselin pohjalle. Siihen joku MITSUN edistynyt tomaatti ja kaikki varusteet navia ja nahkoja myöten niin mikäs siinä olisi rullatessa. Nyt ne on sitten ollut saatavilla vaan 1.8 -versioon. Nyt kun näitä kattelin niin ei tullu vastaan yhtäkään dieseliä Intense -varustelulla. Yhdestä puuttui jopa cruise. Sitä vasten 1.8 -bensaa oli intensenä aika paljonkin ja yksi aika helmi jäi sen takia kauppaan että oli väärän värinen eli musta.
Jännä olis tietää mimmonen se 1.6 -versio on. Neekerivarusteilla on kaikki eli cruiset puuttuu ainakin. Tämä on siis 2010-> vissiinkin.
Onko muilla kokemuksia etuvetoisista lancereista? Evoa olen kerran testannut ja tuon lancerin ajettavuuden perusteella voisin sanoa että itse kyllä laitan kympin ysin edelle. En tosiaan ole hakemassa sitä mikroautomaista ajettavuutta vaan kompromissia. Arvostan myös autoa jossa on vakionopeudensäädin ja nahat. Ja edes ulkolämpötilan mittari. Lancerissa on kuitenkin selkeästi oikea tunnelma ja ulkonäkökin kohdallaan. Ajettavuus tuntuu selkeästi "isolta autolta" eikä tuo td häviä yhtään EA:lle. Aijai kun olisvat löytäneet vähän parempia moottoreita tuohon sarjaan.
Mielenkiintoista on ehkä se että kyseinen korimalli ei ole hirveän suosittu? Nyt kun hieman enemmän on kokemusta niin jotain käytännön havaintoja ajattelin tuoda esille.
Edeltäjäänsä verrattuna auton ajettavuudesta on tehty vähemmän urheilullinen mutta huomattamasti mukavampi.
Useampaa bensaa ja dieseliä ajaneena tuli huomattua että dieselissä ohjaus ja yleinen ajettavuus on jotenkin parempi kuin bensassa. Bensa tuntui enemmän lelulta (voisiko tehostin olla eri kuitenkin). 1.5 bensaa en edes ajanut.
1.8 bensakonetta ei voi hirveästi ylistää. Käynti on kyllä koneessa tasaista ja se on ehkä se positiivisin puoli. Tyhjäkäynnillä ei nimittäin huomaa että kone on käynnissä. Tosin nyt kun muistelen taaksepäin niin carismassa oli sohc koneessa kanssa tosi siisti tyhjäkäynti. Voisiko olla konekokoon liittyvä asia. Kulutuksen ja suorituskyvyn suhde oli heikko. Gdi galant menee pienemmällä polttoainemäärällä 10v vanhemmalla tekniikalla ja korilla kuitenkin kaasunvasteen ollessa parempi. Jos autot laittaisi viivalle niin uskon että 2.4 Gdi jättäisi lancerin. Lancerilla oli vähän ongelmia liikkeellelähtöjen kanssa ja kadunkulmissa kun se alin vääntö oli tarpeettoman ohutta. Tavallaan huvittavaa kun miettii jotain 1.8 SOHC carismaa jonka konetta ei voinut kuin ylistää. Ja taas puhutaan ikivanhasta tekniikasta.
Diesel onkin sitten jännä tapaus. Tässä ehkä ikävintä on tuo käynnin epätasaisuus johtuen tosta volkkarin museopumppusuutinkoneesta. Ehkä en ole vielä oppinut ajamaan oikealla tavalla mutta tuntuu että se siististi käyvä kierrosalue on todella kapea. Sitten kyllä kaikki liikkellelähdöt ja pikkupyörittely on naurettavan helppoa ja niissä tilanteissa auto tuntuu väkivahvalta. Kulutus vaikuttaa näin äkkiseltään hieman korkeammalta kuin mitä klonkkareissa mutta ei nyt mitään suhteetonta. Ei tuo mikään raketti ole mutta käytännön tilanteissa ei tule ongelmia. Taajamassa on vähän hankalaa millä vaihteella ajat 50km/h. kolmosella hirvee huuto ja nelosella jyristää jo. Noh ajetaan sitten ylinopeutta
Tässä korimallissa olisi kyllä galantin perinteen jatkajana ollut potentiaalia. Se että diesel tuntuu järjestäen paremmalta ajaa on hieman outoa. Olisipa mitsu tehnyt sen executive -tason mallin ton dieselin pohjalle. Siihen joku MITSUN edistynyt tomaatti ja kaikki varusteet navia ja nahkoja myöten niin mikäs siinä olisi rullatessa. Nyt ne on sitten ollut saatavilla vaan 1.8 -versioon. Nyt kun näitä kattelin niin ei tullu vastaan yhtäkään dieseliä Intense -varustelulla. Yhdestä puuttui jopa cruise. Sitä vasten 1.8 -bensaa oli intensenä aika paljonkin ja yksi aika helmi jäi sen takia kauppaan että oli väärän värinen eli musta.
Jännä olis tietää mimmonen se 1.6 -versio on. Neekerivarusteilla on kaikki eli cruiset puuttuu ainakin. Tämä on siis 2010-> vissiinkin.
Onko muilla kokemuksia etuvetoisista lancereista? Evoa olen kerran testannut ja tuon lancerin ajettavuuden perusteella voisin sanoa että itse kyllä laitan kympin ysin edelle. En tosiaan ole hakemassa sitä mikroautomaista ajettavuutta vaan kompromissia. Arvostan myös autoa jossa on vakionopeudensäädin ja nahat. Ja edes ulkolämpötilan mittari. Lancerissa on kuitenkin selkeästi oikea tunnelma ja ulkonäkökin kohdallaan. Ajettavuus tuntuu selkeästi "isolta autolta" eikä tuo td häviä yhtään EA:lle. Aijai kun olisvat löytäneet vähän parempia moottoreita tuohon sarjaan.