VW päästöhuijaus

Vs: VW päästöhuijaus

Päivinen: älä lue tästä eteenpäin tätä viestiä ;D

PT: mut sinäki tiedostat ilmeisesti TSI ja DSG ongelmat kun kuiteki ajelet semmosella?
Itsehän kunnostin vastaavan kolaripelin kaverin kanssa alkukeväästä ja kesä ajellen. TSI suurin ketjuvenymä vissiin kuitekin on longlife öljyt (kuten kaikissa paskoissa missä ko. öljyä käytetään, se pitäisi kieltää. ) Toki ketjussakin se vika on. Mut onhan se jo 1.8T:ssäkin ollut ketjuvenymää ja rallatusta. Ja ei se noin 600e remppa paha ole, itseään saa mun mielestä syyttää ellei herää ihmettteleen tarpeeksi ajoissa jos rohinaa kuuluu jo ketjusta kunnolla.
Ja dsg sama vika: ei mikään laite kestä mun mielestä mahdottomuuksia ilman öljyjen vaihtoa...
Ja kyllä, voisin käyttöautoksi ottaa ko, kombon edelleen. Se DSG oli ihan kiva ;D

ps. Nyt juurikin päästöhuijaus päivänä tuli ko. sarjaan kuuluva 1.6D passatti ostettua ;D ::)
 
Vs: VW päästöhuijaus

Harri K sanoi
Päivinen: älä lue tästä eteenpäin tätä viestiä ;D

PT: mut sinäki tiedostat ilmeisesti TSI ja DSG ongelmat kun kuiteki ajelet semmosella?
Itsehän kunnostin vastaavan kolaripelin kaverin kanssa alkukeväästä ja kesä ajellen. TSI suurin ketjuvenymä vissiin kuitekin on longlife öljyt (kuten kaikissa paskoissa missä ko. öljyä käytetään, se pitäisi kieltää. ) Toki ketjussakin se vika on. Mut onhan se jo 1.8T:ssäkin ollut ketjuvenymää ja rallatusta. Ja ei se noin 600e remppa paha ole, itseään saa mun mielestä syyttää ellei herää ihmettteleen tarpeeksi ajoissa jos rohinaa kuuluu jo ketjusta kunnolla.
Ja dsg sama vika: ei mikään laite kestä mun mielestä mahdottomuuksia ilman öljyjen vaihtoa...
Ja kyllä, voisin käyttöautoksi ottaa ko, kombon edelleen. Se DSG oli ihan kiva ;D

ps. Nyt juurikin päästöhuijaus päivänä tuli ko. sarjaan kuuluva 1.6D passatti ostettua ;D ::)

Tiedostettu, mutta en itse tuolla ajele, kuin hyvin harvoin. Ei sillä, etenkin tuo uudempi 7-lovinen dsg on kyllä hienosti vaihtava jo ja ei tuon koneen käytännön suorituskyvyssä valittamista ole. Ensi kokeilut olivat juuri niin yllättyneitä, kuin pienen koneen aliarvioinnin jälkeen voi olla.

Öljynvaihtoväli pudotettu "normaaliksi," kun tuolla öljymäärällä ja vaihtovälillä se ei nyt vaan oikein ole järkevän oloinen.. Tosin, tuon kanssa on vältytty rempoilta ainakin vielä.. Mutta kuten kirjoitit, niin en tuota ketjun vaihtoa sinällään pidä yhtään pahana rastina, kunhan sitä ei nyt ihan muutamien kymmenien tuhansien välein tee.

Olen hieman antanut ymmärtää, että nuo öljytilavuuksien pienenemiset ja vaihtovälien pidentymiset ovat olleet kytköksissä myöskin päästökauppoihin tai tehtaiden "hiilijalanjälkiin," mutta voin olla myös väärässä. Siis jos lasketaan per auto 5litraa öljyä, joka vaihdetaan 10tkm välein, niin on luonnollisesti pahempi, kuin 2,6l joka vaihdetaan 35tkm välein.


Nyt kun hieman sivutaan aihetta, niin oliko jossain 1.8t koneessa ketjukin? Voinee sen verran vanhempia olleen omistetut, että olivatten hihnoilla.
 
Vs: VW päästöhuijaus

pt. sanoi
Nyt kun hieman sivutaan aihetta, niin oliko jossain 1.8t koneessa ketjukin? Voinee sen verran vanhempia olleen omistetut, että olivatten hihnoilla.

Nokkien välissä on ketju. Ainakin-07 A4 quattros oli. Ja hydraulikiristin +LL öljyt ja kiristin tukkoon jne.. tai imusihti tukkoon.
Ja juu, 1.4 TSI suorituskyky yllätti täälläkin. Jopa 5 aikuista kyydissä NesteoilRallyssä.
 
Vs: VW päästöhuijaus

Harri K sanoi
Päivinen: älä lue tästä eteenpäin tätä viestiä ;D

PT: mut sinäki tiedostat ilmeisesti TSI ja DSG ongelmat kun kuiteki ajelet semmosella?
Itsehän kunnostin vastaavan kolaripelin kaverin kanssa alkukeväästä ja kesä ajellen. TSI suurin ketjuvenymä vissiin kuitekin on longlife öljyt (kuten kaikissa paskoissa missä ko. öljyä käytetään, se pitäisi kieltää. ) Toki ketjussakin se vika on. Mut onhan se jo 1.8T:ssäkin ollut ketjuvenymää ja rallatusta. Ja ei se noin 600e remppa paha ole, itseään saa mun mielestä syyttää ellei herää ihmettteleen tarpeeksi ajoissa jos rohinaa kuuluu jo ketjusta kunnolla.
Ja dsg sama vika: ei mikään laite kestä mun mielestä mahdottomuuksia ilman öljyjen vaihtoa...
Ja kyllä, voisin käyttöautoksi ottaa ko, kombon edelleen. Se DSG oli ihan kiva ;D

ps. Nyt juurikin päästöhuijaus päivänä tuli ko. sarjaan kuuluva 1.6D passatti ostettua ;D ::)

^ Tämä viesti. Siinä kiteytyy niin moni asia, ettei moni tajuakaan. Ei muuta kuin jatkakaa samaan malliin. :peukku
 
Vs: VW päästöhuijaus

Eiköhän mitsun pitäisi hakea klonkswagenilta korvauksia kun ovat ainakin 2-litrasta mottia asiakasmoottorina mitsulle myyneet.
 
Vs: VW päästöhuijaus

http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2015110320608297_ul.shtml

Homma leviää vieläkin. Joko Päivisellä loppui bingopalkinnot, vai riittääkö papukaijamerkkejä jaettavaksi vielä tällekin rundille? ;D

Nyt on sitten myönnetty että näissä on Co2-päästötkin "vähän sinne päin". Verotukseen tuskin kuitenkaan vaikuttaa? Taas olisi Sipilän pojalla hyvä välikkö paikkailla pikkuisen valtion budjettialijäämää ilmoittamalla, että näillehän pitää käsitellä verotus uusiksi korjattujen lukemien mukaan. Koska kuluttajaa ei voida asiasta syyllistää, niin veroerotus (autovero + käyttömaksuista esim. 20v aikajänteeltä - vai mikä se autojen keskimääräinen romutusikä Suomessa nyt onkaan - kertyvä summa) langetetaan tehtaan maksettavaksi + päälle vielä käsittelykuluja sanotaanko 300€/auto. Tulisi ainakin jokunen miljoona virkamiesten elatusapurahaa.
 
Vs: VW päästöhuijaus

DaJackal sanoi
http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2015110320608297_ul.shtml

Homma leviää vieläkin. Joko Päivisellä loppui bingopalkinnot, vai riittääkö papukaijamerkkejä jaettavaksi vielä tällekin rundille? ;D

Nyt on sitten myönnetty että näissä on Co2-päästötkin "vähän sinne päin". Verotukseen tuskin kuitenkaan vaikuttaa? Taas olisi Sipilän pojalla hyvä välikkö paikkailla pikkuisen valtion budjettialijäämää ilmoittamalla, että näillehän pitää käsitellä verotus uusiksi korjattujen lukemien mukaan. Koska kuluttajaa ei voida asiasta syyllistää, niin veroerotus (autovero + käyttömaksuista esim. 20v aikajänteeltä - vai mikä se autojen keskimääräinen romutusikä Suomessa nyt onkaan - kertyvä summa) langetetaan tehtaan maksettavaksi + päälle vielä käsittelykuluja sanotaanko 300€/auto. Tulisi ainakin jokunen miljoona virkamiesten elatusapurahaa.

Positiivista se, että vielä ei ole ollut aika ostaa Volkkarin osakkeita. Notkahtaa, notkahtaa..


Ja katsotaan tuleeko sieltä jotain lappua nyt postissa näiden bensojen osalta, sekä mitä niille ehdottelevat ;D
 
Vs: VW päästöhuijaus

DaJackal sanoi
Nyt on sitten myönnetty että näissä on Co2-päästötkin "vähän sinne päin".

Tilanne on kyllä vastaava 99% muistakin autoista, eikä Volkkari ole edes pahin.

Tästä oli ihan mielenkiintoinen tutkimuskin tehty briteissä:
http://www.transportenvironment.org/sites/te/files/publications/Real%20World%20Fuel%20Consumption%20v15_final.pdf

Hienoa kyllä, että asia etenee, mutta toivottavasti kaikki ei mene yhden valmistajan piikkiin.

PS. Tehtiin tuossa keväällä kulutustesti, BMW 220i '15 vs. BMW 323i '96.
Uusi nelisylinterinen vei karvan alle 6l/100km ja tuo 20v vanha kutoskoneinen 6,6l/100km. Eli todelliset CO2-päästöt ovat laskeneet 20v aikana noin 10%. Ilmoitetut lukemat ja tulevat EU-tavoitteet ovatkin sitten vähän eri hommia..
 
Takaisin
Ylös Bottom