X jenkeistä?

overboost

New Member
Liittynyt
25 Huhtikuu 2008
Onko täällä kellään kokemusta jenkki-X:stä? Onko rekisteröinnin kanssa ongelmia? Mitä osia pitää vaihtaa? Mitä papereita hankkia?
 

Hande

Member
Liittynyt
27 Elokuu 2011
Sijainti
Gunbarrel, CO
Vs: X jenkeistä?

Kokemusta jenkki GSR:stä kyllä parin vuoden ajalta, mutta Suomeen tuonnista ainakaan toistaiseksi ei... Jos auto on hengissä vielä ensi keväänä niin sitten kokeillaan Suomeen tuontia.
Muuttoautona onnistunee kohtuu helposti, mutta ei-muuttoautona voi joutua vaihtelemaan enemmänkin osia... Toisaalta ne on täällä halpaa kuin saippua verrattuna Suomi-hintoihin + taalan kurssi, että saattaa silti kannattaa. Minun auto navilla, xenoneilla, erilaisilla sisustahimmeleillä ym. maksoi noin 24k euroa uutena 2009.

Suomen nykyisistä säädöksistä en tiedä kun en ole siellä asunut pariin vuoteen, mutta ainakin nämä kannattaa varmaan huomioida:
-valoissa on vain DOT leimat
-takasumaria ei ole
-etuparkkipolttimot on oranssit
-mun autossa molemmat puskurit on eri näköiset kuin mitä oon Suomessa käydessä nähnyt (jalankulkijaturvallisuus tms. bullshit?)
-laseissa on E6 leimat
-ECU ohjelma on eri (myös numero), USDM mallista luvataan vakiona 40 nm enemmän kuin euroautosta
-katti/pakoputkisto on erilainen USDM vs EDM, mutta en tiedä millä tavalla en ole koskaan nähnyt EDM putkistoa altapäin

En tiedä onko sillä mitään merkitystä... Mutta kun ECU ohjelmoidaan Mitsu dealerillä uudelleen, tulee konepellin alle tarra "tämän auton modaus on tehty Mitsun ja Californian päästönormien tms. mukaisesti" - jonka jälkeen voi vaikka ottaa katin pois ja sanoa poliisille liikennepysäytyksessä että "kyllä herra konstaapeli, se oli juuri tällainen kun sain sen takaisin korjaamolta" :)
 

evo6

evo6 -> subaru -> Toyota ja vieläpä iso sellainen
Liittynyt
2 Kesäkuu 2009
Sijainti
Vantaa
Vs: X jenkeistä?

Hande sanoi
maksoi noin 24k euroa uutena 2009.

Tuosta on kyllä moni katkera vielä pitkään. Sitten kun vielä ottaa huomioon sen, että myös palkat on siellä jenkeissä pikkasen eritasoa niin mikäs tuollaisella yhdistelmällä on uusia autoja ostaa :p
 

Peke

Porsche 911 Turbo, Citroen Xsara VTS, EX Evo 9
Liittynyt
14 Joulukuu 2003
Sijainti
Pääkaupunkiseutu
Vs: X jenkeistä?

Ei se ihme ole, että siellä on talojen pihoissa monia autoja ja vielä hienoja sellaisia. :mad: Varsinkin nuo tehokkaammat GTI ym. sporttiautot on niin paljon halvempia jenkeis kuin täällä, että pistää oikein vihaks. :seina Ei passaa ajatella koko asiaa, hhmmm paljonkohan ois tuo munkin kottero kustantanu rapakon takana... :-\
 

Evox

New Member
Liittynyt
5 Syyskuu 2007
Vs: X jenkeistä?

Juu ja sitten vielä jos erehtyyn kattomaan mitä suurvallan omat tehopelit maksaa tuolla...
 

nokonzok

Active Member
Yritys
Liittynyt
31 Lokakuu 2005
Sijainti
Espoo
Vs: X jenkeistä?

Menee vähän OT:ksi, mutta kannattaa katsoa hieman laajemmalla skaalalla mitä se eläminen maksaa. Voi aloittaa vaikka sairausvakuutuksen hinnoista. Jos vieläkin herää kademieltä niin seuraavaksi voi tarkistaa esim. vuotuisten lomapäivien määrän. Mutta joo, onhan noi autot halpoja tuolla päin, ei siitä mihinkään pääse.

Alkuperäiselle kysyjälle; etuvalot vaihtoon, papereiden hankinta ja leimalle. Onhan noita Suomessa jo vaikka kuinka, ei ole mitään ylitsepääsemättömiä ongelmia leiman kanssa. Nykyään saattaa jopa etuvalotkin mennä asiantuntijalausunnolla.
 

Hande

Member
Liittynyt
27 Elokuu 2011
Sijainti
Gunbarrel, CO
Vs: X jenkeistä?

Mites etuvalot, valokuvio on jotenkin erilainen olisko termi ollut "symmetrinen" joka on kuulemma Suomessa "kauhean vaarallinen" ?
Saako auton nykyään leimattua ilman takasumaria ?

...ja hiukan lisää offtopic - just the facts :)

Sairausvakuutus on $480 kuussa minulta ja vaimolta, joka maksetaan vaimon työpaikan kautta/palkasta. Jos laskee verot ja terveysvakuutuksen yhteen, summa on noin 55% siitä mitä Suomessa menisi veroa samasta summasta.

Asuminen, autot, ruoka, bensa, bisse jne on halpaa - vaikka ero kaikessa ei ole yhtä iso kuin Suomen moneen kertaan verotettujen autojen ja bensan kohdalla niin kyllä täällä elää samalla summalla huomattavasti mukavammin kuin Suomessa.

No meillekin tulee arki eteen taas kesällä kun tullaan Suomeen takaisin... No aika näyttää miten pitkäksi aikaa. Vaikka pariksi vuodeksi - myy Mitsun siellä ja tulee takaisin tänne - voi ostaa 4-5 vuotiaan auton myyntihinnalla täällä uuden samanlaisen ja jää vielä reippaasti rahaa muuhunkin.
 

Clutchkick

New Member
Liittynyt
22 Lokakuu 2011
Vs: X jenkeistä?

tuontiauto lakiahan muutettiin 29.10.11, että Dot valot kelpaavat suomes.. uudes gti:s asiasta lisää
 

-JP-

Active Member
Liittynyt
31 Heinäkuu 2007
Sijainti
Tampere
Vs: X jenkeistä?

Hande sanoi
Mites etuvalot, valokuvio on jotenkin erilainen olisko termi ollut "symmetrinen" joka on kuulemma Suomessa "kauhean vaarallinen" ?
Saako auton nykyään leimattua ilman takasumaria ?

...ja hiukan lisää offtopic - just the facts :)

Sairausvakuutus on $480 kuussa minulta ja vaimolta, joka maksetaan vaimon työpaikan kautta/palkasta. Jos laskee verot ja terveysvakuutuksen yhteen, summa on noin 55% siitä mitä Suomessa menisi veroa samasta summasta.

Asuminen, autot, ruoka, bensa, bisse jne on halpaa - vaikka ero kaikessa ei ole yhtä iso kuin Suomen moneen kertaan verotettujen autojen ja bensan kohdalla niin kyllä täällä elää samalla summalla huomattavasti mukavammin kuin Suomessa.

No meillekin tulee arki eteen taas kesällä kun tullaan Suomeen takaisin... No aika näyttää miten pitkäksi aikaa. Vaikka pariksi vuodeksi - myy Mitsun siellä ja tulee takaisin tänne - voi ostaa 4-5 vuotiaan auton myyntihinnalla täällä uuden samanlaisen ja jää vielä reippaasti rahaa muuhunkin.

Hyvä että elämä maistuu. Itse maahan melko hyvin tutustuneena tiedoksi muille että hivenen riippu myös siittä missä päin ko. mannerta asustelee ja paljonko sitä rahulia tulee kuussa tilille. Osassa maata pärjää melko pienellä ja taas sitten osassa maata ei oikein riitä mikään ,toki kaikki riippuu siittä millaisella asuin alueella viihtyy ja maksaako asumisen itse vai joku muu.

Autot ovat toki lähes ilmaisia ja niitä on helppo hankkia useitakin pihalle seisomaan.
 

Evox

New Member
Liittynyt
5 Syyskuu 2007
Vs: X jenkeistä?

Kuinka suuria veroja X:stä on tullut vielä? Itsellä oli muutto-autoksi yksi vaihtoehto X, mutta veroa olisi vielä pitänyt maksaa pitkä siivu muutto-auto vähenyksen jälkeenkin.

Parhaan tilin tekisi uudemmalla jälki ahdettulla jenkillä. Verot niissä kovenee ja jälkiahtaminen hankalaa Suomessa.
 

marko_h

New Member
Liittynyt
13 Joulukuu 2006
Vs: X jenkeistä?

Evox sanoi
Kuinka suuria veroja X:stä on tullut vielä? Itsellä oli muutto-autoksi yksi vaihtoehto X, mutta veroa olisi vielä pitänyt maksaa pitkä siivu muutto-auto vähenyksen jälkeenkin.

Parhaan tilin tekisi uudemmalla jälki ahdettulla jenkillä. Verot niissä kovenee ja jälkiahtaminen hankalaa Suomessa.

En heti löytänyt googlettamalla mutta muistelen, että ahtamiset + muut vastaavat muutokset käsitellään muuttoautoissa ihan samalla tavalla kuin muissakin autoissa. Tai ainakin pitäisi toimia näin AKE:n ohjeiden mukaan. Jos joku löytää ko. ohjeen, niin tänne voisi linkittää, että näkee miten asia on.
 

Evox

New Member
Liittynyt
5 Syyskuu 2007
Vs: X jenkeistä?

markho sanoi
En heti löytänyt googlettamalla mutta muistelen, että ahtamiset + muut vastaavat muutokset käsitellään muuttoautoissa ihan samalla tavalla kuin muissakin autoissa. Tai ainakin pitäisi toimia näin AKE:n ohjeiden mukaan. Jos joku löytää ko. ohjeen, niin tänne voisi linkittää, että näkee miten asia on.

En muista mista mistä löytyy, mutta jonkinnäköinen dokummentti asiasta Trafilta(entinen AKE)löytyy. Lisäksi kysytty kahdelta katsurilta mitenkä soveltaisivat. Varminta olisi että muutokset olisi kirjattu ulkomaan rekisteriotteeseen.

Normaalit muutto-auton muutokseet on: Keltaiset parkit pois ja tilalle valkoiset. Kylkivilkut + takasumuvalo asennettava. DOT-valot kelpaa ja punaiset sivuhuomiovalot saavat olla. Päästötodistuksia yms. ei tarvita. 2001-> OBD pistoke pitää olla,mutta ei tartte toimia ; ) Nämä ulkomuistista heitetty.
 

marko_h

New Member
Liittynyt
13 Joulukuu 2006
Vs: X jenkeistä?

Evox sanoi
Varminta olisi että muutokset olisi kirjattu ulkomaan rekisteriotteeseen.

Taitaa olla niin, ettei jenkeissä tuollaisia muutoksia kirjoitella auton papereihin. Suurimmassa osassa osavaltioita saa ahtaa auton kuin auton mutta joitain rajoituksia on. Esim. kattia ei saa poistaa eikä sen paikkaa saa vaihtaa, vanhempaa konetta ei saa laittaa uudemman tilalle yms. Eli tiettyjen rajoitusten puitteissa saa rakennella hyvinkin vapaasti.

Kaliforniassa on erilainen käytäntö eli siellä pitää olla CARB:in (California Air Resources Board) hyväksyntä päästöihin vaikuttaville muutoksille. Laillisien after market osien mukana saa tarran, joka kiinnitetään autoon mutta enpä ole missään törmännyt siihen, että näitä muutoksia kirjattaisiin auton papereihin.
 

Evox

New Member
Liittynyt
5 Syyskuu 2007
Vs: X jenkeistä?

juu näin se on on, tämän takia teki mieli kokeilla asiaa asiaa käytännössä. Eli laittaa ahdin ennen Suomi rekisteröintiä, mutta jäi sitten tekemättä.
 

marko_h

New Member
Liittynyt
13 Joulukuu 2006
Vs: X jenkeistä?

Evox sanoi
juu näin se on on, tämän takia teki mieli kokeilla asiaa asiaa käytännössä. Eli laittaa ahdin ennen Suomi rekisteröintiä, mutta jäi sitten tekemättä.

Minkä auton meinasit ahtaa ja oliko carbin hyväksyntää?
 

Evox

New Member
Liittynyt
5 Syyskuu 2007
Vs: X jenkeistä?

Minkäslainen käytäntö tuolla suuressa ja mahtavassa jenkkilässä on auton muutoksiin esim ahtaminen?

Vissiin osavaltiokohtainen?

Entä normaali vuosikatsastus?
 

marko_h

New Member
Liittynyt
13 Joulukuu 2006
Vs: X jenkeistä?

Ei taida olla mitään muutoskatsastusta eli senkun ahtaa vaan mutta esim kattia ei saa poistaa ja jotain muita vastaavia rajoituksia on. Joissain osavaltioissa on katsastus ja joissain ei. Joissain taitaa olla pelkkä päästömittaus

Poikkeuksena on Kalifornia, jossa on päästömittaus joka toinen vuosi, jolloin katsotaan, että päästöihin vaikuttavilla muutoksilla on carbin hyväksyntätarra. Eli edellisen kappaleen jutut eivät koske Kaliforniaa
 

Hande

Member
Liittynyt
27 Elokuu 2011
Sijainti
Gunbarrel, CO
Vs: X jenkeistä?

Commiefornia on kyllä aivan oma lukunsa :(

Säädökset voi vaihdella county-kohtaisestikin, esim. meillä ei ole mitään katsastuksia tms. Kattia ei toki saisi poistaa, mutta valvonta on aika haastavaa. Jos on päällisin puolin isoja ongelmia kuten valot ei toimi, tuulilasi on pahasti rikki, vuoristossa ei ole 4-vetoa tai lumiketjuja tms. niin poliisi pysäyttää ja antaa sakot - jotka on tosin luokkaa naurettavat Suomen tasoon verrattuna. Interstatella 98 mph 75 mph alueella eli ylitystä melkein 40 km/h - $225 sakkoa :D

Naapuri countyssa on "katsastus" 4 vuoden välein, jossa tutkitaan palaako moottorin ohjauksen vikavalo vai ei ;D Jos palaa, pitää korjata mutta jos vikaa ei saada korjattua $700 hintaan niin todistus korjaamolta kelpaa - hyvää matkaa seuraavat 4 vuotta.
 

Tunari-82

Active Member
Liittynyt
14 Maaliskuu 2005
Vs: X jenkeistä?

En kyllä pidä minään hyvänä juttuna sitä että autoilla ei ole katsastusta,jotkut kun vaan ajaa niillä autoilla niin kauan kun ne menee eteenpäin,millään muulla ei ole väliä.
 

-JP-

Active Member
Liittynyt
31 Heinäkuu 2007
Sijainti
Tampere
Vs: X jenkeistä?

Tunari-82 sanoi
En kyllä pidä minään hyvänä juttuna sitä että autoilla ei ole katsastusta,jotkut kun vaan ajaa niillä autoilla niin kauan kun ne menee eteenpäin,millään muulla ei ole väliä.

No vasta kohtanahan voidaan pitää sitten tätä AKE/Trafi "hätävarjelunliioittelu" linjaa , ei siinäkään mitään järkeä ole , että liikenteeseen turvallisempaa autoa ei voida hyväksyä ilman jotain ihme leimoja ja E/TuV lappuja.... Tai sitä että kaikkia autoja ei edes kohdella saman arvoisesti , jossain vanhassa ruoskassa voi olla lähes mitä vaan virejä tai muuta ihmeellistä ja uuteen 2010/2011 autoon ei voi muuta tehdä kuin huoltaa.... (hivenen kärjistetysti)
 

marko_h

New Member
Liittynyt
13 Joulukuu 2006
Vs: X jenkeistä?

Noin se menee tässä maassa. Ostat esim. vm. 75 auton, joka on jälkiahdettu ennen nykyisiä määräyksiä ja rekisteriotteessa lukee pelkkä A. Ei ole mitään rajoituksia tehon tai päästöjen suhteen, kun jälkimmäisiä ei edes mitata katsastuksessa.
 

Tunari-82

Active Member
Liittynyt
14 Maaliskuu 2005
Vs: X jenkeistä?

markho sanoi
Noin se menee tässä maassa. Ostat esim. vm. 75 auton, joka on jälkiahdettu ennen nykyisiä määräyksiä ja rekisteriotteessa lukee pelkkä A. Ei ole mitään rajoituksia tehon tai päästöjen suhteen, kun jälkimmäisiä ei edes mitata katsastuksessa.
Kuinkas 7kg/kw sääntö,teho/paino suhteesta?
 

marko_h

New Member
Liittynyt
13 Joulukuu 2006
Vs: X jenkeistä?

Tunari-82 sanoi
Kuinkas 7kg/kw sääntö,teho/paino suhteesta?

Ei rajoitukset koske sellaisia autoja, jotka on muutoskatsastettu ennen määräyksen voimaantuloa (Tarkkaa ajankohtaa en tiedä milloin nykyiset määräykset ovat tulleet voimaan mutta arvaus on 90-luvun alussa tai 80-luvun lopussa. Eli nuo pelkällä A-merkinnällä olevat ovat vapaita tehojen suhteen. Nykyään rekisteriotteeseen merkitään ahtopaine ja teho mutta tuolloin ei merkitty mitään. Nykyään muutoskatsastuksessa katsotaan , että 7kg/kw ei alitu eikä teho nouse yli 20% mallisarjan tehokkaimmasta. Lisäksi voi joutua toimittamaan maahantuojan lausuntoja tarvittavista muutoksista alustaan, jarruihin ja voimansiirtoon.

Päästömittaus katsastuksessa tehdään muistaakseni 1977 ja sen jälkeen käyttöönotetuille autoille. Eli aika vapaata on tuollaisen auton rakentelu.
 

marko_h

New Member
Liittynyt
13 Joulukuu 2006
Vs: X jenkeistä?

Palataan taas otsikon alle. Evon tuonti jenkeistä on oikeasti hyvä idea määräystenkin takia. Eli ei ole tyyppihyväksytyn auton rajoituksia. Tyyppihyväksyttyyn, kun ei saa tehdä juuri muuta kuin huoltaa, kuten edellä mainittiin eli hyvä, että saa laittaa wunderbaumin ilman tüv-todistuksia. Sen sijaan jenkkituonnin kohdalla saa tehdä paljon enemmän. Esim. penkit, alustan, ilmanoton, katalysaattorin yms. voi vaihtaa toisin kuin Suomi-autoon.
 

overboost

New Member
Liittynyt
25 Huhtikuu 2008
Vs: X jenkeistä?

Onko kellään kokemuksia jenkkituontifirmoista, jos asiaa veisi ajatusta pidemmälle ???
 

Hande

Member
Liittynyt
27 Elokuu 2011
Sijainti
Gunbarrel, CO
Vs: X jenkeistä?

Jahah, tulipa auton tuontijuttuja selvitellessä esiin tällainenkin Suomalaisen yhteiskunnan hauskuus: http://www.tulli.fi/fi/tiedotteet/asiakastiedotteet/yhteiset/as_tiedote_20111222_1/index.html Kuinka paljon voi viattomia ihmisiä kyykyttää... Argh :seina

No sellainen tuli tuossa mieleen, että meneekö päästöt painon mukaan kun autosta ei ole saatavana CO2 tietoa - vai meneekö esim. Evo X eurooppa-auton mukaan ? Painon mukaan vero jäisi aika paljon pienemmäksi eikä ehkä tarvisi maksaa kovin montaa tonnia verottajalle...

Onko kellään kokemusta auton kokonaispainon mittaamisesta katsastuksessa ? Miten se määritellään autosta jossa ei lue mitään kantavuudesta tms ?
 

Ale

New Member
Liittynyt
2 Maaliskuu 2009
Vs: X jenkeistä?

Hande sanoi
No sellainen tuli tuosa mieleen, että meneekö päästöt painon mukaan kun autosta ei ole saatavana CO2 tietoa - vai meneekö esim. Evo X eurooppa-auton mukaan ? Painon mukaan vero jäisi aika paljon pienemmäksi eikä ehkä tarvisi maksaa kovin montaa tonnia verottajalle...

Kyllä menee. Siksi nämä tuontivehkeet on houkuttelevia.
 

Hande

Member
Liittynyt
27 Elokuu 2011
Sijainti
Gunbarrel, CO
Vs: X jenkeistä?

Ale sanoi
Kyllä menee. Siksi nämä tuontivehkeet on houkuttelevia.

Mielenkiintoista. Onko käsitystä siitä miten kokonaispaino määritellään, jos autossa ei ole mitään lappua missä asiasta lukee jotain ? Tullin sivullalukee katsastusaseman mittauksesta, mutta miten se käytännössä menee ? Jos auto punnitaan, niin miten määritellään sen kantavuus ?

Overboost; täällä puhutaan jopa Suomea ja aika monella tutulla on hyviä kokemuksia: http://www.halmari.com/?page_id=69

Jos lähialueelta löytyy sopiva auto, olen ihan mielelläni avuksi ja käyn katsomassa, koeajamassa tms. mutta mitään takuuta en anna... No 11 vuotta olin alalla töissä, jos se jotain kertoo korjaamon esimiehenä kädet rasvassa :)

Ja Evo X on täällä runsaasti ajossa/myynnissä, yhtäkkiä löysin 6kpl myynnissä 150 kilometrin säteellä. Tosin kannattaa huomata se, että täällä autojen hinnat laskee eri tavalla - muutaman vuoden ikään asti hinta laskee hyvin maltillisesti, mutta sitten yhtäkkiä romahtaa jossakin kohtaa. Tietty nyt on vielä euron kurssi aika alhaalla :(
 

nokonzok

Active Member
Yritys
Liittynyt
31 Lokakuu 2005
Sijainti
Espoo
Vs: X jenkeistä?

Hande sanoi
Mielenkiintoista. Onko käsitystä siitä miten kokonaispaino määritellään, jos autossa ei ole mitään lappua missä asiasta lukee jotain ? Tullin sivullalukee katsastusaseman mittauksesta, mutta miten se käytännössä menee ? Jos auto punnitaan, niin miten määritellään sen kantavuus ?

Minun käsittääkseni "DOT-tarroissa" pitäisi painotiedot olla. Tsekkaa konehuoneessa ja ovenkarmissa olevat tarrat.
 

Hande

Member
Liittynyt
27 Elokuu 2011
Sijainti
Gunbarrel, CO
Vs: X jenkeistä?

Joo oven karmista löytyy tarra jossa on jopa kilopainot.
Onko kellään kokemusta että kelpaako nämä vai pitääkö olla jotaan muuta paperia ?
 

DaJackal

EA5A, Z16A, CB4A, D22, E39A
Club Member
Liittynyt
10 Huhtikuu 2010
Sijainti
Lappeenranta
Vs: X jenkeistä?

overboost sanoi
Onko kellään kokemuksia jenkkituontifirmoista, jos asiaa veisi ajatusta pidemmälle ???

Itse selvittelin yhtä muunmallista kapistusta tuossa kuukausi sitten, ja vaikka auto kerkesikin mennä kaupaksi niin silti jäi hyvä maku suuhun K.K.Carista. Kaverilta sain tähän vinkin, ovat itse tuottaneet muutamia autoja ko. firman kautta ja aina on kaikki mennyt hyvin. Itsellenikin vastaukset tulivat nopeasti, olivat asiallisia ja ennen kaikkea rahtihinnat olivat selkeästi halvimmat. Linkki sivulle.
 

Samppa

Voima hävis, vääntö jäi.
Liittynyt
20 Helmikuu 2008
Vs: X jenkeistä?

Hande sanoi
Overboost; täällä puhutaan jopa Suomea ja aika monella tutulla on hyviä kokemuksia: http://www.halmari.com/?page_id=69

Toivat mulle vanteet Jenkkilästä 2005. Erittäin hyvä palvelu ja edulliset hinnat ainakin tuolloin.
 

nokonzok

Active Member
Yritys
Liittynyt
31 Lokakuu 2005
Sijainti
Espoo
Vs: X jenkeistä?

Hande sanoi
Joo oven karmista löytyy tarra jossa on jopa kilopainot.
Onko kellään kokemusta että kelpaako nämä vai pitääkö olla jotaan muuta paperia ?

Tuo riittää, muuta ei tarvita.
 

Tarzi

Lancer Evolution IX
Liittynyt
31 Heinäkuu 2006
Sijainti
Espoo
Vs: X jenkeistä?

Vaikka omani ei olekaan USA:sta tuotu, vaan EU:sta muuttoautona, niin kun päästötiedot/tyyppihyväksyntänro puuttui paikallisesta rekisteriotteesta niin maahantuojalta saadun tyyppihyväksyntänron ja lausunnon perusteella saatiin nuokin tiedot merkittyä rekisteriotteeseen ja rekisteröintikatsastus läpi. Siitä huolimatta päästöt vaikuttaa olevan laskettu painon mukaan, sillä vuosittainen ajoneuvovero on selvästi pienempi kuin mitä se on forumilta lukemani perusteella suomeen alunperin rekisteröidyillä Evoilla. Autoa ei punnittu missään vaiheessa, mutta se tieto toki löytyi jo alkuperäisestä rekisteriotteestakin.
 

nokonzok

Active Member
Yritys
Liittynyt
31 Lokakuu 2005
Sijainti
Espoo
Vs: X jenkeistä?

Tarzi sanoi
Vaikka omani ei olekaan USA:sta tuotu, vaan EU:sta muuttoautona, niin kun päästötiedot/tyyppihyväksyntänro puuttui paikallisesta rekisteriotteesta niin maahantuojalta saadun tyyppihyväksyntänron ja lausunnon perusteella saatiin nuokin tiedot merkittyä rekisteriotteeseen ja rekisteröintikatsastus läpi. Siitä huolimatta päästöt vaikuttaa olevan laskettu painon mukaan, sillä vuosittainen ajoneuvovero on selvästi pienempi kuin mitä se on forumilta lukemani perusteella suomeen alunperin rekisteröidyillä Evoilla. Autoa ei punnittu missään vaiheessa, mutta se tieto toki löytyi jo alkuperäisestä rekisteriotteestakin.

Sulla on käynyt tuuri, koska sinun tapauksessa painon mukaan verottaminen on yksinkertaisesti virhe.
 

Tarzi

Lancer Evolution IX
Liittynyt
31 Heinäkuu 2006
Sijainti
Espoo
Vs: X jenkeistä?

nokonzok sanoi
Sulla on käynyt tuuri, koska sinun tapauksessa painon mukaan verottaminen on yksinkertaisesti virhe.
Juu, tähän lopputulokseen päädyin itsekin tuon keskustelun jälkeen. Kerrankin näin päin.
 
Ylös Bottom