Xenonit ysiin

Assari

New Member
Liittynyt
10 Maaliskuu 2011
Sijainti
Porvoo
Ajattelin xenonit omaan ysiin laittaa ja kysymys mikä lähinnä itseäni kiinnostaa on se, että hajoaako toi volokuvio kuinka pahasti noissa ysin umpioissa? Onko kuinka mukava homma asentaa ja mitä xenoneita suosittelette (merkki, malli, kanta), sekä kannattaako pitkiin laittaa myös?
Kiinnostaisi myös nähdä kuva jälkiasennusxenoneista ysissä, jos jollain sellainen on.

Kiitos neuvoista.
 

maurichia

Märkämake
Club Member
Liittynyt
11 Toukokuu 2009
Sijainti
Lahti
Vs: Xenonit ysiin

itse suosittelisin laittamaan pelkkiin pitkiin niin ei oo laitonkaan se asennus ja copran kseenonit on ihan hyviä laadultaan mielestäni, ja jos tuossa ysissä on projektorit lyhkäsissä niin ei sen pitäisi kauheasti hajavaloakaan tuottaa silloin.
 

Mani

VW GOLF V Variant 1.9TDI
Liittynyt
26 Helmikuu 2010
Sijainti
Kirkkonummi
Vs: Xenonit ysiin

Ei hajoa, koska ysissä on projektorit eikä heijastinpohjaiset H1 valot ajovaloissa.
Ballastit saa nätisti laitettu umpion pohjaan ( valmiit paikat ballasteille )

Kantana kantsii olla toi sama H1 35w huomina et tarviit semmoset 2cm paksut muoviset rinkulat mitkä kestää lämpö, et ne xenonpolttimot ei pompi siellä ( pystyy tekemään itsekkin)

Paras tehokkuudeltaan on 4300k..eli noi luvut kertoo värilämpötilasta ei paljon noissa lumeneita.

Vertailun vuoksi 4300k on 3100lumenia
Kun taas 12 000k on 2000lumenia
Ja tosissaan 35W normaalivaloihin.

Huomioithan, että xenonit tarvitsevat ajovalopesurit, automaattisen korkeussäädön sekä hyväksytyt umpiot, jos meinaat saada ne leimalla läpi.
 

Assari

New Member
Liittynyt
10 Maaliskuu 2011
Sijainti
Porvoo
Vs: Xenonit ysiin

Mani sanoi
Ei hajoa, koska ysissä on projektorit eikä heijastinpohjaiset H1 valot ajovaloissa.
Ballastit saa nätisti laitettu umpion pohjaan ( valmiit paikat ballasteille )

Kantana kantsii olla toi sama H1 35w huomina et tarviit semmoset 2cm paksut muoviset rinkulat mitkä kestää lämpö, et ne xenonpolttimot ei pompi siellä ( pystyy tekemään itsekkin)

Paras tehokkuudeltaan on 4300k..eli noi luvut kertoo värilämpötilasta ei paljon noissa lumeneita.

Vertailun vuoksi 4300k on 3100lumenia
Kun taas 12 000k on 2000lumenia
Ja tosissaan 35W normaalivaloihin.

Huomioithan, että xenonit tarvitsevat ajovalopesurit, automaattisen korkeussäädön sekä hyväksytyt umpiot, jos meinaat saada ne leimalla läpi.

ok, tämä selvensi aika paljon...mistä xenonit kannattaisi hankkia? onks merkeissä eroja ja onko muuten kellään mitään asennuskuvia?
 

maurichia

Märkämake
Club Member
Liittynyt
11 Toukokuu 2009
Sijainti
Lahti
Vs: Xenonit ysiin

itse ainakin yhden kopran sarjan ostanu tuolta http://www.xenonkauppa.fi/
 

Jupe88

New Member
Liittynyt
2 Lokakuu 2010
Sijainti
Myrskylä
Vs: Xenonit ysiin

Mä tilasin tuolta xenonkaupasta 2 sarjaa cobran xenoneita ja on asennettuna evo seiskassa ysin umpioissa. Hyvin on toiminu ja asentaminen onnistuu helposti! :peukku
 

Assari

New Member
Liittynyt
10 Maaliskuu 2011
Sijainti
Porvoo
Vs: Xenonit ysiin

Kiitoksia kaikille avusta. Taidanpa laittaa tilaukseen. Pitkiä ei ilmeisesti kannata vaihtaa vai kannattaako?
 

Mani

VW GOLF V Variant 1.9TDI
Liittynyt
26 Helmikuu 2010
Sijainti
Kirkkonummi
Vs: Xenonit ysiin

Huomioitavaahan xenoneissa on se et mielummin antaa palaa koko aika ku rämpyttää.
Samaten xenoneilla kestää syttyä tovin, varsinkin näillä tarvike ballasteilla.

Eli jos asut maalla on pimeetä eikä vastaan tulijoita niin kyllä, jos asut kaupungissa niin turhat.
Noi 9 omat pitkä on suht hyvät.

http://www.xenonled.com/ Itsellä todella positiivisia kokemuksia kyseisestä puljusta.
Tai sitten katuauto.fi josta samaten pelkkää positiivista sanottavaa


6000k setti http://www.katuauto.fi/product_info.php?cPath=33_53_57&products_id=122
4300k setti http://www.katuauto.fi/product_info.php?cPath=33_53_57&products_id=191

Omaan silmään 5000k ( valkoinen ) tai 6000 ( kirkkaan valkoinen ) on valo mistä eniten tykkään ja lumenit ei tipukuin 100-200.
Ja edelleenkin jokainen ihminen näkee värit vähän erillailla.
 

Pade

Lancer Evolution IX -06
Liittynyt
18 Tammikuu 2009
Sijainti
Helsinki
Vs: Xenonit ysiin

Itellä juurikin tuolta katuauto.fi:stä tilattu 6000k setti omassa ysissä ja hyvin on pelittänyt.
Ballastit tosiaan saa nätisti umpion pohjaan kiinni pienellä kiinnikkeiden muokkaamisella.
 

nahkuri

evo ix
Liittynyt
3 Heinäkuu 2009
Vs: Xenonit ysiin


mulla on ysissä cobran kitti, tilattu muistaakseni tuolta: http://www.jussinmaki.net/cobra-xenonmuutossarja-p-839.html. hyvin toimii, eikä valokuviosta näe, että on jälkiasennetut. pitkiin en laittaisi xenoneita, ne kun ovat kohtuu hyvät vakionakin, ja niitä tulee kuitenkin välillä räpsittyäkin.

ensin oli reilun vuoden ajan 5000K sarja, jonka valo näytti mun makuun hieman liian halogeenimaiselta. sitten, kun tuli katsastuksessa hylsy muutossarjan takia, vaihdoin samalla vaivalla tilalle 6000K polttimot. nyt on ihan jees näköiset, kun en kuitenkaan liian sinisiä valoja halua.

tuossa kuva 6000K kitillä. parkkipolttimoina jotkut samasta paikasta tilatut (halvat) ledit.

eeva.jpg
 

Biim

New Member
Liittynyt
24 Elokuu 2007
Sijainti
Vantaa
Vs: Xenonit ysiin

IMO 6000K on aivan liian sininen. Vaihdan 4300K kun seuraavan kerran puskuria irrottelen. 6000K melkeinpä vaatii (laittomat) lediparkit, kun taas halogeenisävyisemmät 4300K ei välttämättä koska ero ei ole niin suuri.
 

nahkuri

evo ix
Liittynyt
3 Heinäkuu 2009
Vs: Xenonit ysiin


no, makuasioista ei kannata kiistellä, mutta ei noi 6000K xenonit kauhean siniset kyllä ole. tai sitten muistan värilämpötilan väärin. ::) kyllä mun mielestä xenoneista saa näkyä, ettei ne ole hehkulangat. toki liian siniset rupeavat sitten ärsyttämään, ainakin vastaantulijoita. ilmeisen monissa uusissa autoissa tehdasasennetut xenonit ovat tosi matalia värilämpötila-arvoiltaan. esim. mun työasx:n xenoneista piti ensin oikein tutkimalla tutkia, etteivät ole halogeenit. sitten, kun ekan kerran laittoi pimeällä valot päälle, asia varmistui. tosin ainakin joissain uusissakin autoissa on aikanaan ollut häiritsevän siniset xenonit tehtaalta. mieleen tulee äkkiseltään b-mallin omega ja chrysler 300C (malliston tullessa myyntiin).
 

Peke

Porsche 911 Turbo, Citroen Xsara VTS, EX Evo 9
Liittynyt
14 Joulukuu 2003
Sijainti
Pääkaupunkiseutu
Vs: Xenonit ysiin

Itellä nämä http://www.slamit.net/product/5557/ollo-xenon-valosarja-h1-50w
ja on pelanneet hyvin, asennuksessa vaan joutui pikkasen hiomaan, mutta pieni vaivahan se loppujen lopuksi oli. Täällä juttua
http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=18091.75
Nämä siis 6000K
Xenonit1.jpg

Xenonit2.jpg
 

Anakonda

New Member
Liittynyt
18 Elokuu 2009
Vs: Xenonit ysiin

Itsellä motivaation keruu menossa xenonien poistamiseen autosta. Kun ei kuitenkaan mee leimasta läpi, ja muutenkin noita jälkiasennus xenoneita on jo joka rouskussa, niin totesin että olkoot halogeenit evossa. Josko ens viikolla sais puskurin irroteltua tiedä häntä.
 

Pade

Lancer Evolution IX -06
Liittynyt
18 Tammikuu 2009
Sijainti
Helsinki
Vs: Xenonit ysiin

Anakonda sanoi
Itsellä motivaation keruu menossa xenonien poistamiseen autosta. Kun ei kuitenkaan mee leimasta läpi, ja muutenkin noita jälkiasennus xenoneita on jo joka rouskussa, niin totesin että olkoot halogeenit evossa. Josko ens viikolla sais puskurin irroteltua tiedä häntä.

Itelläkin katsastus edessä ja pitäs jotenkin jaksaa tehdä tuo sama valo-jumppa :p
Mullakin kävi mielessä jättää ne halogenit sit sinne.. Helpottais kummasti elämää (ainakin sen yhden päivän vuodessa :D )
 

Assari

New Member
Liittynyt
10 Maaliskuu 2011
Sijainti
Porvoo
Vs: Xenonit ysiin

Mitäs kaikkea muokkausta joutuu tekemään jos päädyn esim tohon cobran kittiin? (Olen niin kädetön niin sen takia kyselen ;D )
 

Urran

Active Member
Liittynyt
25 Huhtikuu 2010
Sijainti
Kerava
Vs: Xenonit ysiin

Vaikkei kys. automalliin liitykkään niin porukka vois kommentoida miten muttunu väri ja valoteho. Itellä mielessä 4300K sarja heijastinumpiolliseen, ei siis projektorimalliin. Lähinnä toivoisin lisää valotehoa syksyn pimeisiin. Itse tosin inhoon ksenonien sinistä/sinertävän valkoista väriä ja haluisinkin tietää miten paljon eroaa halogeeni vs. 4300K. Oon siis niin sairas että tykkään jopa kusi-sumareista :D Ja heijastinumpioissa näyttää niin tyhmältä sininen valo.

Nyt kun "poliisit ottivat jälkiasennus ksenonit tehoseurantaan" niin onks ketään oikeesti ratsattu näillä vähemmän sinisillä tuikuilla?
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Vs: Xenonit ysiin

Koko talven ollu 4300K kiinasenonit kiinni sekä lyhyissä että pitkissä ja pitkiä räpsytelty paljonkin matka-ajossa. Ekalla pitkien päällelaitolla pitkien syttyminen kestää melkein 10sek että ovat täyskirkkaat, mutta sitten vaikka pitäisi 20-30sek lyhyillä niin syttyvät heti tämän jälkeen täyskirkkaina.
Olen tyytyväinen ja 4300K on valkoista valoa.

http://www.harrinkuvat.1g.fi/kuvat/xenon/ löytyy joku vertailukuva.

Eikä poliisien eikä muidenkaa kanssa mitään ongelmia :peukku
 

Divi

New Member
Liittynyt
1 Kesäkuu 2011
Sijainti
Karkkila
Vs: Xenonit ysiin

Itselläni kanssa mielessä tuo 9 valojen vaihto xenoneihin. Kellään hajua näistä uusista led mallin parkeista jne.... ovatko ihan lailliset vai ei? Tekis mieli vaihtaa nekin samalla ja tartteeko niissä olla jonkinlainen jännitteen muunnin välissä? ???
 

Jupe88

New Member
Liittynyt
2 Lokakuu 2010
Sijainti
Myrskylä
Vs: Xenonit ysiin

Mulla on xenonled.com sivulta tilatut valkoiset led polttimot parkkeina. Eipä taida olla e-hyväksytyt mutta eipä näytä poliiseja ainakaan kiinnostavan. Ja halogeenin tilalle vaan ilman mitään välipalikoita.
 

Divi

New Member
Liittynyt
1 Kesäkuu 2011
Sijainti
Karkkila
Vs: Xenonit ysiin

Eli siis eikun tilailemaan polttimoita katotaan millasia sieltä saa.. Parkit ja kilven valot nyt ainakin.

Ja sittenhän sen näkee mitä ne asiasta sanoo tuskin huomautusta kummallisempi asia.
 

oudie

- Autoton tätä nykyä -
Liittynyt
15 Marraskuu 2010
Sijainti
Kemi/Keminmaa
Vs: Xenonit ysiin

Täten totean että viksuin ratkasu taitaa olla itellekkin nuo 4300K satsit x 2 eli pitkiin ja lyhkäsiin, koska tuo sininen valo on jotaki aivan kauheaa... Heittäkääpä ulkomuistista mitkä esim. noista: http://www.katuauto.fi/index.php?cPath=33_50 led parkeista passaa tuohon evo 9 parkkien kantaan?
 

Divi

New Member
Liittynyt
1 Kesäkuu 2011
Sijainti
Karkkila
Vs: Xenonit ysiin

oudie sanoi
Täten totean että viksuin ratkasu taitaa olla itellekkin nuo 4300K satsit x 2 eli pitkiin ja lyhkäsiin, koska tuo sininen valo on jotaki aivan kauheaa... Heittäkääpä ulkomuistista mitkä esim. noista: http://www.katuauto.fi/index.php?cPath=33_50 led parkeista passaa tuohon evo 9 parkkien kantaan?

Eikös tuo ole ihan normaali W5W jos ainakin ohjekirjaan on luottamista ^^
Seisontavalot: 5W (W5W)
Rekisterikilven valot: 5W (W5W) Suluissaoleva ilmoittaa polttimon tyypin jos ohjekirjaan on uskominen. Ja eikös tuo kanta ole silloin ihan normaali T10 jos joku tietää enemmän niin korjatkoon :nykii

Ja Vois täs samalla kysästä itse että millä "k" luvuilla porukat on noita parkkeja/ kilven valoja tilannu? mietin itse jotain 6000k vai onko noissa niin paljon eroja.
 

Divi

New Member
Liittynyt
1 Kesäkuu 2011
Sijainti
Karkkila
Vs: Xenonit ysiin

Jaaha se lähti nyt sit jussinmäeltä H1 4300K cobrat ja pari pakettia ledi polttimoita tulemaan jos sitä ens viikolla pääsis evoa purkamaan :peukku saa nähdä miltä näyttää. ;)
 

Maxbrotha

New Member
Liittynyt
5 Joulukuu 2010
Sijainti
Vantaa
Vs: Xenonit ysiin

H1 6000K cobrat lähti xenonkauppa.comista tulemaan. Lediparkit vielä ja sit puskuria irti.
 

emsii

3.0tdi A5 coupe
Liittynyt
4 Elokuu 2011
Sijainti
Orimattila
Vs: Xenonit ysiin

Onko muilla ollu sellasta ongelmaa, ettei meinaa xenonit syttyä?
Just laitoin itelle uudet Cobrat 35w 6000k ja toinen syttyy ihan hyvin mut toinen vaa välähtää muttei jää palamaan, paitsi välillä.
Edelliset xenonit teki sitä et jos oli automaatti päällä ja käänsi virrat ne sytty mut sit ku käynnisti auton nii sammu taas.
Pakko oli käyttää aina pois päältä periaatteessa et sai takas päälle.
 

Mr mmc

CS5W ralli///art
Liittynyt
18 Maaliskuu 2004
Sijainti
Polvijärvi
Vs: Xenonit ysiin

emsii sanoi
Onko muilla ollu sellasta ongelmaa, ettei meinaa xenonit syttyä?
Just laitoin itelle uudet Cobrat 35w 6000k ja toinen syttyy ihan hyvin mut toinen vaa välähtää muttei jää palamaan, paitsi välillä.
Edelliset xenonit teki sitä et jos oli automaatti päällä ja käänsi virrat ne sytty mut sit ku käynnisti auton nii sammu taas.
Pakko oli käyttää aina pois päältä periaatteessa et sai takas päälle.

Mulla teki samaa kun katkes se lampun ohi tuleva keraaminen suoja toisesta johtimesta, löi läpi runkoon ja sytty vain ihan kylmänä


Tapatalk@iPhone
 

oudie

- Autoton tätä nykyä -
Liittynyt
15 Marraskuu 2010
Sijainti
Kemi/Keminmaa
Vs: Xenonit ysiin

emsii sanoi
Onko muilla ollu sellasta ongelmaa, ettei meinaa xenonit syttyä?
Just laitoin itelle uudet Cobrat 35w 6000k ja toinen syttyy ihan hyvin mut toinen vaa välähtää muttei jää palamaan, paitsi välillä.
Edelliset xenonit teki sitä et jos oli automaatti päällä ja käänsi virrat ne sytty mut sit ku käynnisti auton nii sammu taas.
Pakko oli käyttää aina pois päältä periaatteessa et sai takas päälle.

Cobralla on sama ominaisuus kaikissa jälkiasennus kseenoneissa. Pitää startata aina parkit päällä ja käynnistyksen jälkeen vääntää valot päälle. Starttaus antaa rajun virtapiikin ballastiin niin yleensä toinen valo sammuu aina. Näin olen ymmärtänyt. Pitää opetella uudestaan auton käynnistys kun joka kerta aina vääntää valot eka parkeille!
 

emsii

3.0tdi A5 coupe
Liittynyt
4 Elokuu 2011
Sijainti
Orimattila
Vs: Xenonit ysiin

oudie sanoi
Cobralla on sama ominaisuus kaikissa jälkiasennus kseenoneissa. Pitää startata aina parkit päällä ja käynnistyksen jälkeen vääntää valot päälle. Starttaus antaa rajun virtapiikin ballastiin niin yleensä toinen valo sammuu aina. Näin olen ymmärtänyt. Pitää opetella uudestaan auton käynnistys kun joka kerta aina vääntää valot eka parkeille!

Mulla ollu T-Sport Corollas ja OPC Astrassa ihan samat cobrat ja sytty kyllä kun käynnisti auton, mutta neki teki sillon aluks sitä ettei aina molemmat syttyny.
Ajan myötä rupes sit toimimaan hyvin, paitsi jos auto oli seissy muutamia päiviä.
Täytyy vissiin taas purkaa kaikki ja katto jos ois huonoo liitosta tai muuta sellasta.
 

nahkuri

evo ix
Liittynyt
3 Heinäkuu 2009
Vs: Xenonit ysiin

oudie sanoi
Cobralla on sama ominaisuus kaikissa jälkiasennus kseenoneissa. Pitää startata aina parkit päällä ja käynnistyksen jälkeen vääntää valot päälle. Starttaus antaa rajun virtapiikin ballastiin niin yleensä toinen valo sammuu aina. Näin olen ymmärtänyt. Pitää opetella uudestaan auton käynnistys kun joka kerta aina vääntää valot eka parkeille!

mulla ainakin syttyy ysissä cobran xenonit ihan samalla tavalla, miten oem-xenonitkin eri autoissa, missä niitä on ollut.
 

emsii

3.0tdi A5 coupe
Liittynyt
4 Elokuu 2011
Sijainti
Orimattila
Vs: Xenonit ysiin

nahkuri sanoi
mulla ainakin syttyy ysissä cobran xenonit ihan samalla tavalla, miten oem-xenonitkin eri autoissa, missä niitä on ollut.
Etkä oo tehny mitään omia juttuja vaan suoraa liittimillä vaan kiinni?
 

Mr mmc

CS5W ralli///art
Liittynyt
18 Maaliskuu 2004
Sijainti
Polvijärvi
Vs: Xenonit ysiin

mulla noi kiina ihmeet ainakin syttyy oli sitten miten lyhyt katkos tahansa, joten onkohan jotain vikaa sarjassa?
 

nahkuri

evo ix
Liittynyt
3 Heinäkuu 2009
Vs: Xenonit ysiin

emsii sanoi
Etkä oo tehny mitään omia juttuja vaan suoraa liittimillä vaan kiinni?

ei siellä mitään extravirityksiä ole. noi on asennettu muistaakseni syksyllä 2009, polttimot vaihdoin erisävyisiin katsastusjumpan yhteydessä. tuskinpa nuo cobran xenonkitit ovat kuitenkaan muuttuneet tässä välillä?!
 

emsii

3.0tdi A5 coupe
Liittynyt
4 Elokuu 2011
Sijainti
Orimattila
Vs: Xenonit ysiin

Mr mmc sanoi
mulla noi kiina ihmeet ainakin syttyy oli sitten miten lyhyt katkos tahansa, joten onkohan jotain vikaa sarjassa?

Olis aika outoa kun on nyt kolmas auto mihin saman valmistajan xenonit, että kaikissa olis vikaa.
Tosin kaveriki totes et oisko asentajassa se vika.. :D
Eipä niitä voi ku kahella tapaa kytkeä ja toisinpäin ei syty ollenkaa.
Voiskohan vaikuttaa, että tohon on vaihettu tollanen bannerin halpa akku joka on viel vähän píenempi ku orkkis?
Eine vanhatkaa xenonit kyl syttyny vanhalla akulla jos oli automaatti päällä.
 

Mani

VW GOLF V Variant 1.9TDI
Liittynyt
26 Helmikuu 2010
Sijainti
Kirkkonummi
Vs: Xenonit ysiin

Mulla toinen auto menossa missä Ollo:n xenon setti ja hyvin futaa ! Ei tarvii mitään valokikkailuja. Vuoden ajana noilla eikä mitään hätää eikä ongelmia. Ainut mikä noissa on niin hitaasti syttyy noi xenonit mut sen 5sec joutuu muutenkin oottelee talvisin ku kone just käynnistäny.

Itellä räpsi samalla tavalla ku ei ollu ihan piuha pohjassa toisen polttimon kannassa.
Heittäkää kuuseen tuommoset cobrat jos ei toimi tai asentaja.
 

emsii

3.0tdi A5 coupe
Liittynyt
4 Elokuu 2011
Sijainti
Orimattila
Vs: Xenonit ysiin

Jos vika on asentajassa niin joku voi tulla kokeilee jos sais heitettyä mutki kuuseen. ;D
Eikai siin auta ku hipsiä talliin ihmettelemään tota valoa ->
 

emsii

3.0tdi A5 coupe
Liittynyt
4 Elokuu 2011
Sijainti
Orimattila
Vs: Xenonit ysiin

Vaihtelin noita ristiin rastiin ballastit, umpiot, polttimot jne.
Tulin siihen tulokseen, että toinen poltin on rikki. Ulkosesti kyllä ihan ehjä mut ei vaan pala ei.
Laitan xenonkauppaan kyselyä josko sais uuden tilalle.
 
Ylös Bottom