Päivää, että pätkähti!
Enpä äkkiseltään löytänyt tästä aiheesta topikkia ja olen ihmetellyt tuota oman galantin öljyjen nokeentumista. Viimeisimmän öljyn (+suod.) vaihdon jälkeen olen ajanut vasta ~3tkm ja öljyt on jo melkosen mustaa mänjää, mites teillä muilla galantin omistajilla?
Ainahan ne on mustaksi muuttunut vaihtovälillä, mutta kun nyt vaihdoin vaimokkeen mazdaan (323 -91) öljyt 10tkm ajon jälkeen niin nehän oli korkeintaan ruskeaa, eli vielä suht. kirkasta.
Miksi galantissa mustuu noin nopeasti? Pitäskö öljynvaihtoväliä lyhentää esim 7500km tai jopa 5000km, niinkuin alkuperäinen suositus on? Nykyään olen rullannut sen 10tkm.
Enpä äkkiseltään löytänyt tästä aiheesta topikkia ja olen ihmetellyt tuota oman galantin öljyjen nokeentumista. Viimeisimmän öljyn (+suod.) vaihdon jälkeen olen ajanut vasta ~3tkm ja öljyt on jo melkosen mustaa mänjää, mites teillä muilla galantin omistajilla?
Ainahan ne on mustaksi muuttunut vaihtovälillä, mutta kun nyt vaihdoin vaimokkeen mazdaan (323 -91) öljyt 10tkm ajon jälkeen niin nehän oli korkeintaan ruskeaa, eli vielä suht. kirkasta.
Miksi galantissa mustuu noin nopeasti? Pitäskö öljynvaihtoväliä lyhentää esim 7500km tai jopa 5000km, niinkuin alkuperäinen suositus on? Nykyään olen rullannut sen 10tkm.