Öljynmäärän merkkivalo

p11421

New Member
Liittynyt
10 Elokuu 2009
Merkillinen vika Pajerossani 3,2 DID vm 2001, kun ajettuani pari kilometriä syttyy öljynmäärän merkkivalo joka tosin sammuu jos päästän kierrokset tyhjäkäynnille ja polkaisen taas kaasua.Öljyä (0-40 Mobil) on kyllä moottorissa tikun yläreunaan asti. Norm.lämpöisessä moottorissa ei ole tätä ongilmaa. Ajattelin, että oire voisi olla peräisin liian ahtaista öljyn valumakanavista kannesta alas jolloin anturi kuvittelee ettei öljyä ole riittävästi alakerrassa. Kaverini Mitzussa on sama vika.
Uusi anturi on varmaankin aika hinnakas. Vikahan ei käsittääkseni ole vaarallinen mutta häiritsee.Mikä neuvoksi vai poltin pois mittarista?
 
Vs: Öljynmäärän merkkivalo

No mulla oli GDI Galantissa vastaavanlainen vika, kun ajelin 5w40 shell helix ultra:lla. Tein moottorihuuhtelun ja vaihdoin öljyt kokeilun vuoksi Teboil Diamond 5w40 ja se oranssinvärinen öljymäärän merkkivalon palaminen loppui. En tiedä loppuiko se motorflush käsittelyn ansiosta vai öljymerkin vaihdon vuoksi.
 
Vs: Öljynmäärän merkkivalo

No mulla on omassa Pajessa ihan sama vika, nyt kun vaihdoin öljyt (Mobil Delvac MX) ni ei oo enää tehnyt sitä.
Oma ajatus asiaan on mutta se on niin kaukaa haettu etten vielä sitä tuo julki 8)
Ei kai toi sen vaarallisempaa ole, mut en kyllä missään tapauksessa suosittele polttimon poistamista, mieluummin sitte vaihdat sen anturin tai totuttelet siihen tosiasiaan että se valo siellä silloin tällöin palaa...
 
Vs: Öljynmäärän merkkivalo

asiasta en mitään tiedä(vaikka omassa gallussakin kyseinen valo kerran vilkahti)mutta nuo yllä olevat postaukset ja ne luettuaan vaikuttaisi jotenkin vaikuttavan öljyn viskositeettiin.äkkipikainen yhteenveto että paksut öljyt ei valuisi tarpeeksi nopeesti takas öljypohjaan jolloin kiukuttelis sitä öljynmäärää ::)

tää on mun oma mielipide/ajatus moisesta.oma kohtainen kokemus gallusta myös että samantien ton välkähdyksen jälkeen öljyy lisäsin--->pelas ok ,nyt öljynvaihdon jälkeenkään ei ole valoa vilkuttanut.öljyt muistaakseni puolisynteettiset 15w 40 tai sinnepäin,ei todellakaan mitään synteettisiä huippuöljyjä ;D
 
Vs: Öljynmäärän merkkivalo

mikko412 sanoi
asiasta en mitään tiedä(vaikka omassa gallussakin kyseinen valo kerran vilkahti)mutta nuo yllä olevat postaukset ja ne luettuaan vaikuttaisi jotenkin vaikuttavan öljyn viskositeettiin.äkkipikainen yhteenveto että paksut öljyt ei valuisi tarpeeksi nopeesti takas öljypohjaan jolloin kiukuttelis sitä öljynmäärää ::)

tää on mun oma mielipide/ajatus moisesta.oma kohtainen kokemus gallusta myös että samantien ton välkähdyksen jälkeen öljyy lisäsin--->pelas ok ,nyt öljynvaihdon jälkeenkään ei ole valoa vilkuttanut.öljyt muistaakseni puolisynteettiset 15w 40 tai sinnepäin,ei todellakaan mitään synteettisiä huippuöljyjä ;D
Tässäpä melkein sama ajatus mikä mulla tosta aiheesta on, öljy saavuttaa tietyn "iän" niin viskositeetti muuttuu ja sitte ei enää valu kunnolla... Eli tässäpä meillä on öljynvaihto-ilmoitin :peukku
 
Takaisin
Ylös Bottom