öljyvuoto lancerissa.

H

Hannu Siivonen

Guest
Elikä on semmonen 90 vm 1.5 lankku ja konevuotaa öljyä jostain. Kanspahvin vuotoon ei viittaa mikään ja kannella ei ole oljyä eli ei siis venttikoppa. Vaiheloota on saanu oman osansa liejusta, eli mistähän tuo mahollisesti siihen valuu? Nokan tiiviste?
 
venakopan tiiviste kovettuu ajan myötä kivikovaksi, nokan stefa voi vuotaa ja joissain malleissa (esim. 4G32) venakopan päädyssä on sellainen "puolikuu" tiiviste, joka myös kovettuu ja rupeaa vuotamaan.

Sama ongelma vaivaa myös öljykorkin tiivisterengasta.

Kun vaihdat tiivisteen, tarkista että venakoppa (peltinen) on suora, saattaa nimittäin olla, että joku on kiristänyt kopan pultin reikien kohdalta solmuun...

Victor Reinz-merkkisen venakopan tiivisteen mukana tulee kuulemma se puolikuukin, jos sellainen on ko. moottorissa. (tiiviste vinkin tarjosi mr. fisu ;D)
 
Nokan stefa tuli mieleen siksi kun olen tosiaan kuullut että se alkaa ajanmyötä vuotaa, mutta kummalta puolelta se vuotaa, ja onko se enää 90 malleissa (kun vanhemmissa kuulin olevan sen vikana)

Kauhee tää mun kieliasu
 
no ei kai sillä ole väliä; jos otat sen nokan irti, niin kandee uusia kaikki tiivisteet samalla, ne on yleensä aika samalla lailla "valmiita" kaikki...
 
Itse ihmetttelin samaa kun alkoi lätäkköjä auton alle. Vika löytyi siitä että venakopan tiiviste oli kovettunut ja huohotus on niin huimaa että puski öljyt pihalle kannen ja venakopan välistä. Vaihdoin tiivisteen ja sillä selvä. (Tosin vaihdoin samalla kaikki muutkin yläpään tiivisteet siis kannen tiivisteestä ylöspäin)
 
luulis valuvan kantta pitkin sen öljyn jos venakopasta vuotaa. Mulla kun kansi on suht puhdas ja näyttäs öljyt tulevan vaihteiston päälle.
 
Takaisin
Ylös Bottom