-00 galant glx 2.0L tyhjäkäynti yli 2000rpm?!?!?!

jonezy

New Member
Liittynyt
20 Elokuu 2014
Eli tänään alkoi omituinen vika, kun 5 min ajoin, sammutin ja käynnistin uudelleen ja kiekat on ~2200-2500... Siis mitä vittua. Tätä ennen kylmänä ei pysy tyhjäkäyntiä mutta pari minuuttia kun lämmittää niin pysyy.
 
Vs: -00 galant glx 2.0L tyhjäkäynti yli 2000rpm?!?!?!

Imuvuoto, kaasuläppä paskanen tai rikki, tyhjäkäyntimoottori rikki.

Noista vois löytyä. 8g miehet osannee tehdä tiukempaa analyysiä. :)
 
Vs: -00 galant glx 2.0L tyhjäkäynti yli 2000rpm?!?!?!

Äänestän edellisistä imuvuotoa tai rikkinäistä tk-mottia.
 
Vs: -00 galant glx 2.0L tyhjäkäynti yli 2000rpm?!?!?!

Mistähän mahtaisi löytyä räjäytyskuvia/ infoa kyseisistä osista parhaiten Nimim. 2 tuntia googlettanu turhaan....
 
Vs: -00 galant glx 2.0L tyhjäkäynti yli 2000rpm?!?!?!

Kaasuläppä on varmasti helpoin vaihtoehto lähteä liikkeelle. Se on kiinni imusarjassa. Ota se irti ja puhdista.
 
Vs: -00 galant glx 2.0L tyhjäkäynti yli 2000rpm?!?!?!

Et varsinaisesti tarvitse kyllä räjäytyskuvia tuohon hommaan. Kaasuläppä on imusarjasa, kaasupolkimen vaijeri liikuttaa sitä. Löytynee kyllä. Tyhjäkäyntimoottori löytyy siitä välittömästä läheisyydestä, en tiedä tosin 8g:stä että liikuttaako se kaasuläppää vaiko päästää ilmaa sen ohi. Throttle position sensor (kaasuläpän asentotunnistin) on myös siinä pyhässä kolminaisuudessa mukana, ei pidä sekoittaa tk moottoriin.
 
Vs: -00 galant glx 2.0L tyhjäkäynti yli 2000rpm?!?!?!

Eiköhän noilla pärjää, vaikka pärjäisi varmaan ilmankin. Tk-motti on tuo mötikkä kaasuläppäkotelon alla. Huomaa että tarvitset melko varmasti siihen uudet tiivisteet (kl-kotelon ja imusarjan väliin + kl-kotelon ja tk-motin väliin). Osanumerot:

MD614680 tk-motin tiiviste
MD184046 kl-kotelon tiiviste

Hyvä varaosakauppa (esim. Osaset) löytää kyllä näiden perusteella sopivat tiivisteet, uskoisin.
 

Liitetiedostot

  • EA2_intake_TB.jpg
    EA2_intake_TB.jpg
    128.7 KB · Lukukerrat 206
Takaisin
Ylös Bottom