1.5 lancerini hörsii liikaa..

massamake

New Member
Liittynyt
6 Helmikuu 2009
Meikällä on lancer 1.5 glxi -91 hatback katti 12 v ja ajettu vaan 142 tkm. ja se vie mun mielestä liikaa löpinää, tällä hetkellä 8,5 matka ajossa. Vasta vaihdettu tulpanjohdot,tulpat,virranjakajan kansi. viime kesänä ilmansuodatin+bensasuodatin ja kaikki hihnat. oisko kellä ajatusta ja tai samanlaista autoa et vois verrata kulutusta ja mis ois vika? :driver
 
Vs: 1.5 lancerini hörsii liikaa..

pikkasen kova kulutus,vastaava menee noin 7 paikkeille matkassa.nurkissa kulutus kasvaa.

onko sytkä säädetty ja koska/miten? alla olevat renkaat kun kulutusta laskettu? ja se ajotapa!! se lisää myös kulutusta/laskee sitä riippuen kuskista ;D
eli samalla autolla kuskista riippuen voi päästä eri lukemiin :-\
 
Vs: 1.5 lancerini hörsii liikaa..

mikko412 sanoi
ja se ajotapa!! se lisää myös kulutusta/laskee sitä riippuen kuskista ;D
eli samalla autolla kuskista riippuen voi päästä eri lukemiin :-\
Mun ajotavalla/autolla ainakin tuo samainen malli vie kanssa aikas runsaasti, ei mikään matka-auto vaikka pienimoottorinen onkin.. ::)
 
Vs: 1.5 lancerini hörsii liikaa..

Sytkästä en muute tiiä millo sääetty.. kyl meikä ajaa nii taloudellisesti ku voi mut ei kulutus tipu ???..alla on 13" 155/80 nakit ;D
 
Vs: 1.5 lancerini hörsii liikaa..

massamake sanoi
Sytkästä en muute tiiä millo sääetty.. kyl meikä ajaa nii taloudellisesti ku voi mut ei kulutus tipu ???..alla on 13" 155/80 nakit ;D
Autossa jossa ei ole vakkaria, niin moni voi luulla, että ajaa taloudellisesti. Hyvä esimerkki oli meillä edellinen 1,6 Mazda 3. Emäntä, kun ajoi sillä, niin aina meni semmoinen 7,3 litraa sataselle ja minun ajotyylillä meni 6,6 litraa sataselle ja siitä huolimatta minulla oli keskinopeus suurempi. Syynä oli emännän suurempaan kulutukseen se, että sillä nopeus humpasi paljon enemmän eli oli tarpeetonta kiihdyttelyä ja hidastelua ja se vaikuttaa paljon etenkin bensa autossa. Mutta ei maantiellä kuitenkaan 1,5 litran säästöjä sataselle saada pelkästään ajotyylillä vaan jotain on autossa pielessä. Lisäisin tarkastuksen kohteeksi tässä tapauksessa myös lambda anturinkin. Onko muuten käyty mittaamassa päästöt viimeaikoina?
 
Vs: 1.5 lancerini hörsii liikaa..

Lambda kunnossa? Vaihda uuteen laatulambdaan jos ei ole tietoa..
 
Vs: 1.5 lancerini hörsii liikaa..

MitsuMi sanoi
Mutta ei maantiellä kuitenkaan 1,5 litran säästöjä sataselle saada pelkästään ajotyylillä vaan jotain on autossa pielessä. Lisäisin tarkastuksen kohteeksi tässä tapauksessa myös lambda anturinkin. Onko muuten käyty mittaamassa päästöt viimeaikoina?

Kylläpä vaan saa matka-ajossa 1,5 litran eroja ajotavasta riippuen. Ja tohon päälle vielä kylmäkäynnistykset. Onhan 8.5 litraa aikapaljon ton kokoselle autolle, miten oot mitannu sen kulutuksen?
 
Vs: 1.5 lancerini hörsii liikaa..

katti tai perä pönttö tukossa ... näin eukon autossa oli rupes kulkeen paremmin ja kulutus tippu
 
Vs: 1.5 lancerini hörsii liikaa..

Ajelin tässä vklopun aikana ku olin reissussa nii 1050 km nii kulutukseksi sain 6,5 l satkulla niin näyttäs sittenkin vaikuttavan ku vaihoin nuo tulpanjohot ja virranjakajan kannen! 8) :peukku. Viime toukokuussa viimeks katastuksessa päästöt mitattu niin oli parhaat mahdolliset.
 
Takaisin
Ylös Bottom