- Liittynyt
- 5 Tammikuu 2003
- Sijainti
- Lahti
Tuli tuossa vaihdettua tulpat -98 GDI Space Stariin. Pari huomioita samaa hommaa miettiville:
*Tietoa oikeasta kärkivälistä ei löytynyt mistään, ei ohjekirjasta, eikä edes WSmanuaalista, jossa oli koko GDI kone. Raivokkaalla guuglettamisella löysin jostain volvo-foorumilta 0.8 mm. Pistin sen, ja vaati säätämistä (paketista ottaessa tulpissa liian pieni välys). En mene takuuseen onko se oikea kärkiväli.
*Tulppakaivot ovat TODELLA ahtaat ja todella syvät. Jouduin ohentamaan tavallista 16 mm tulppahylsyä rälläkällä aika tavalla, ennen kuin se suostui menemään alas, ja ennen kaikkea tulemaan ylös. Varo + varaudu. Jos liian iso hylsy jää koloon kiinni, sen takaisin onkimisessa on aika savotta.
*Tulppahylsyssä on hyvä olla se pidikekumi tallessa, muuten tulppia on hankala saada ylös koloista. Vaihtoehtoisesti tulppia voi noukkia, laskea ja kierrellä sopivalla letkunpätkällä, kuten itse tein.
Koneessa oli väärät Boschin tulpat kiinni, nyt sinne tuli oikeat iridium NGK:t. Kaikki käyntihäiriöt/nykimiset eivät kadonneet, mutta käynti parani silti kyllä HUOMATTAVASTI. Kylmäkäynnistyksessä vaivannut "moottorikelkkakäynti" hävisi.
Yhdessä tulppakaivossa oli öljyä. Huonompi juttu.
*Tietoa oikeasta kärkivälistä ei löytynyt mistään, ei ohjekirjasta, eikä edes WSmanuaalista, jossa oli koko GDI kone. Raivokkaalla guuglettamisella löysin jostain volvo-foorumilta 0.8 mm. Pistin sen, ja vaati säätämistä (paketista ottaessa tulpissa liian pieni välys). En mene takuuseen onko se oikea kärkiväli.
*Tulppakaivot ovat TODELLA ahtaat ja todella syvät. Jouduin ohentamaan tavallista 16 mm tulppahylsyä rälläkällä aika tavalla, ennen kuin se suostui menemään alas, ja ennen kaikkea tulemaan ylös. Varo + varaudu. Jos liian iso hylsy jää koloon kiinni, sen takaisin onkimisessa on aika savotta.
*Tulppahylsyssä on hyvä olla se pidikekumi tallessa, muuten tulppia on hankala saada ylös koloista. Vaihtoehtoisesti tulppia voi noukkia, laskea ja kierrellä sopivalla letkunpätkällä, kuten itse tein.
Koneessa oli väärät Boschin tulpat kiinni, nyt sinne tuli oikeat iridium NGK:t. Kaikki käyntihäiriöt/nykimiset eivät kadonneet, mutta käynti parani silti kyllä HUOMATTAVASTI. Kylmäkäynnistyksessä vaivannut "moottorikelkkakäynti" hävisi.
Yhdessä tulppakaivossa oli öljyä. Huonompi juttu.