1.8 GTI Lancer -95 Mistä yläpään tiivistesarja?

Gimpe

:)
Liittynyt
15 Toukokuu 2011
Sijainti
kajaani
Joo elikkäs mistä saisin moisen sarjan? saako niitä edes yhtenä pakettina vai pitääkö niitä tilailla 1 kerrallaan?

Moottori on 4g93 ja porattu 1.9
 
Vs: 1.8 GTI Lancer -95 Mistä yläpään tiivistesarja?

miten sää oot saanu koneen alikokoon porattua? 4g63 on 2 litranen ;D :peukku
 
Vs: 1.8 GTI Lancer -95 Mistä yläpään tiivistesarja?

eiköhän tuo tarkoita 4g93:sta moottoria.. kyseisestä moottorista penkitetty rapiat 180hp? ja tältä foorumilta taitaa löytyä rakentajakin..
 
Vs: 1.8 GTI Lancer -95 Mistä yläpään tiivistesarja?

Edit, moottori tyypin olin laittanut tosiaan väärin, kiitos huomatuksesa :peukku

Ja on sama kone kyseessä, 183hv otettu irti.
 
Vs: 1.8 GTI Lancer -95 Mistä yläpään tiivistesarja?

Tuohonhan on laitettu 83mm wisecot, eli vakiotiivisteellä sitä ei saa kasaan. Mulla on sama alakerta omassa, nii mulla on irralliset liekki renkaat ja sit vakiotiiviste, josta on suurennettu reikiä. Sitä en tiedä mikä tiiviste siinä moottorissa on.
Itse olen ostanu yksitellen tiivisteitä mitä on tarvinnu.
 
Vs: 1.8 GTI Lancer -95 Mistä yläpään tiivistesarja?

Niin on. Aivan, ootko varaosa liikkeestä hommannu vai merkkiliikkeestä? Pitäis kannen tiiviste saada, ja venttiilikopan tiiviste ja sisälle samalla kaikki :eek:
 
Vs: 1.8 GTI Lancer -95 Mistä yläpään tiivistesarja?

hehheh. tuntuu näitä kutiteltuja lankkuja olevan muillakin, kenentekemiä nokkia olette käyttäny? vakio imusarja/kaasuläppä? ns kaikki tieto olis plussaa.. on nimittäin ihan näinä päivinä omasta kone levällään.. kunhan saan aikaiseksi.. ;D
 
Vs: 1.8 GTI Lancer -95 Mistä yläpään tiivistesarja?

miksi ei voinu heti laittaa ekaan postaukseen että kutitettu konetta,ja esim vakio kansipahvi ei sovi :seina on se kumma kun apuja tarvitaan,mutta tiedot tulee tipottain ja muilta kun alkuperäseltä kysyjältä. sietäs jäädä ilman neuvoja kyseinen kysyjä :seina
 
Vs: 1.8 GTI Lancer -95 Mistä yläpään tiivistesarja?

4G92-tiipparisrj on muuten sama kuin 4G93,mutta i-sarjan tiippari on erikokoinen.

Eli tarvikkeena yläpää,kustomi pahvi ja Deltalta i-sarjan tiippari (ei muistaakseni paljon yli kymppiä maksanut).
 
Vs: 1.8 GTI Lancer -95 Mistä yläpään tiivistesarja?

tikkku sanoi
hehheh. tuntuu näitä kutiteltuja lankkuja olevan muillakin, kenentekemiä nokkia olette käyttäny? vakio imusarja/kaasuläppä? ns kaikki tieto olis plussaa.. on nimittäin ihan näinä päivinä omasta kone levällään.. kunhan saan aikaiseksi.. ;D

Gimpen autossa on Virtasen hiomat nokat, ne on minun exät.... omassa on cat camsin nokat, jotka hiotutin uudestaan R-Koneistuksella (ei oo ollu vielä ajossa) ja sit tulee uusi kansi isommilla venoilla, läppärungot ja Hestec! :)
 
Vs: 1.8 GTI Lancer -95 Mistä yläpään tiivistesarja?

gimpe siinä koneessa on bemarin veivit ;D

siis jos ei oo joku hommannu siihen eaglen veivejä, mitä epäilen ;)
 
Vs: 1.8 GTI Lancer -95 Mistä yläpään tiivistesarja?

Gimpe sanoi
Niin on. Aivan, ootko varaosa liikkeestä hommannu vai merkkiliikkeestä? Pitäis kannen tiiviste saada, ja venttiilikopan tiiviste ja sisälle samalla kaikki :eek:

miks siihen muuten tiiviste pitää saada, onko jotain ongelmia, joko oot purkanu kannen pois, et näkis mikä tiiviste siellä on? kupari tiivisteestä puhu ainaki sillonen auton omistaja....


itehän tilasin joskus italiasta tiivisteen, se oli irrallisilla liekkirenkailla. sit oon käyttäny niitä liekkirenkaita uudestaan monta kertaa. 8)
 
Vs: 1.8 GTI Lancer -95 Mistä yläpään tiivistesarja?

LancerGTI-93 sanoi
miks siihen muuten tiiviste pitää saada, onko jotain ongelmia, joko oot purkanu kannen pois, et näkis mikä tiiviste siellä on? kupari tiivisteestä puhu ainaki sillonen auton omistaja...

itehän tilasin joskus italiasta tiivisteen, se oli irrallisilla liekkirenkailla. sit oon käyttäny niitä liekkirenkaita uudestaan monta kertaa. 8)


Ku se vuotaa, mut ei mitenkään hirveesti, mut pelottaa jos se siitä sit isonee :eek:
Joo, olin tos yhteyksissä rakentajaan niin se sano että siinä on kupariset liekkirenkaat, ja teetetty kansi pahvi 1,6mm mut materiaalista ei ollut puhetta :eek:
Ja nokka-pyörien välistä vuotaa kans vähän sekä öljypohjantiivisteen välistä :s miten onko öljy pohjan tiiviste mahdollista vaihtaa koneen ollessa paikallaan suht helposti?
 
Vs: 1.8 GTI Lancer -95 Mistä yläpään tiivistesarja?

Öljypohjassa ei ole tiivistettä, vaan se on tiivisteliimalla. Kyllä sen pystyy kone paikallaan irrottamaan aika helposti.
 
Vs: 1.8 GTI Lancer -95 Mistä yläpään tiivistesarja?

Gimpe sanoi
Ku se vuotaa, mut ei mitenkään hirveesti, mut pelottaa jos se siitä sit isonee :eek:
Joo, olin tos yhteyksissä rakentajaan niin se sano että siinä on kupariset liekkirenkaat, ja teetetty kansi pahvi 1,6mm mut materiaalista ei ollut puhetta :eek:
Ja nokka-pyörien välistä vuotaa kans vähän sekä öljypohjantiivisteen välistä :s miten onko öljy pohjan tiiviste mahdollista vaihtaa koneen ollessa paikallaan suht helposti?

täytyy sanoo et melkoinen tekele on kun monesta saumasta vuotaa,hyvin ja oikeen tehtynä ei vuotaisi.en haluu mollata mutta huono on työ koneen kasauksessa.
 
Vs: 1.8 GTI Lancer -95 Mistä yläpään tiivistesarja?

mikko412 sanoi
täytyy sanoo et melkoinen tekele on kun monesta saumasta vuotaa,hyvin ja oikeen tehtynä ei vuotaisi.en haluu mollata mutta huono on työ koneen kasauksessa.


No joo onhan tää moottori ollu jo n. 7 vuotta ajossa ja eikä ole mikään vakio kone.

Mattilan Sakke on ollu sitä tekemässä, eli tietotaitoo pitäs löytyy, mut sitä en tiedä kuka sen on kasannu.

Nää meidän moottorit melkosia sekasikiöitä, ja harva tietää mitä ne sisältää, jos ei edelliset omistajat kerro mitään, kuten tässäkin on varmasti käyny. :peukku
 
Vs: 1.8 GTI Lancer -95 Mistä yläpään tiivistesarja?

Se on juuri näin, onneks täältä löyty ainakin 1 joka tietää ja kiitän kovasti :peukku 8)


LancerGTI-93 sanoi
No joo onhan tää moottori ollu jo n. 7 vuotta ajossa ja eikä ole mikään vakio kone.

Mattilan Sakke on ollu sitä tekemässä, eli tietotaitoo pitäs löytyy, mut sitä en tiedä kuka sen on kasannu.

Nää meidän moottorit melkosia sekasikiöitä, ja harva tietää mitä ne sisältää, jos ei edelliset omistajat kerro mitään, kuten tässäkin on varmasti käyny. :peukku
 
Vs: 1.8 GTI Lancer -95 Mistä yläpään tiivistesarja?

pitääkö siis paikkaansa että tuon 4G92 kannen tiiviste sopii tuohon 4G93 DOCH gti koneeseen?
entäpä käykö tuohon muista 4g93 koneista tuo tiiviste??
 
Vs: 1.8 GTI Lancer -95 Mistä yläpään tiivistesarja?

4g93 löytyy myös soch jossa siis sama kansitiiviste 4g92 kanssa,epäilen että DOCH 4G93 ei enää sama olekkaan ;)
 
Vs: 1.8 GTI Lancer -95 Mistä yläpään tiivistesarja?

mikko412 sanoi
4g93 löytyy myös soch jossa siis sama kansitiiviste 4g92 kanssa,epäilen että DOCH 4G93 ei enää sama olekkaan ;)
Sama orkkisnumero..

Itsehän siis olen yhden 4g93 mosan kasannut 4g92 tiippareilla.
 
Vs: 1.8 GTI Lancer -95 Mistä yläpään tiivistesarja?

nyt ei kyllä mistään nopeesti löytyny noita kannen kiristys momentteja eli mitkä mahtais olla

-nokka akselin pukkien kiristustiukkuus sekä kannen kiristys tiukkuudet??

olis vähän hoppu saada tietoa jos vaikka auton sais tänään vielä kasattua
 
Vs: 1.8 GTI Lancer -95 Mistä yläpään tiivistesarja?

marezki sanoi
nyt ei kyllä mistään nopeesti löytyny noita kannen kiristys momentteja eli mitkä mahtais olla

-nokka akselin pukkien kiristustiukkuus sekä kannen kiristys tiukkuudet??

olis vähän hoppu saada tietoa jos vaikka auton sais tänään vielä kasattua
Lataa tuolta huoltomanuaali, sieltä löytyy: http://pdftown.com/PDF-Mitsubishi-Colt-Lancer-1992-1996-Workshop-Manual.html

4G93

Nokkapukit 24Nm (suuremmat nokkapukkien päässä) ja 11Nm muut. Kiristys 2-3 vaiheessa järjestyksessä:
nokkapyörä-11-9-7-8-10-12
nokkapyörä-5-3-1-2-4-6

Kannen pultit 75Nm -> 0Nm -> 20Nm -> +90 astetta -> +90 astetta, järjestys:
imupuoli 7-5-2-4-10
pakopuoli 9-3-1-6-8
 
Vs: 1.8 GTI Lancer -95 Mistä yläpään tiivistesarja?

Saahan noihin 4g92/3 koneisiin ihan mitsulta metallikansipahveja, ei tarvi kestämätöntä turata. 1.8mm paksunen on.
 
Vs: 1.8 GTI Lancer -95 Mistä yläpään tiivistesarja?

Gimpe sanoi
Ku se vuotaa, mut ei mitenkään hirveesti, mut pelottaa jos se siitä sit isonee :eek:
Joo, olin tos yhteyksissä rakentajaan niin se sano että siinä on kupariset liekkirenkaat, ja teetetty kansi pahvi 1,6mm mut materiaalista ei ollut puhetta :eek:
Ja nokka-pyörien välistä vuotaa kans vähän sekä öljypohjantiivisteen välistä :s miten onko öljy pohjan tiiviste mahdollista vaihtaa koneen ollessa paikallaan suht helposti?

suosittelen ottamaan kannen irti ja lähettämään vanhan pahvin konetiiviste lingrenille, jos on enään sellaista firmaa :nykii ;D

uudet liekkirenkaat teetätät jossain konepajassa, loput tiivisteet alkuperäisenä. kun ne on niin halpojakin!! :D
 
Vs: 1.8 GTI Lancer -95 Mistä yläpään tiivistesarja?

LancerGTI-93 sanoi
No joo onhan tää moottori ollu jo n. 7 vuotta ajossa ja eikä ole mikään vakio kone.

Mattilan Sakke on ollu sitä tekemässä, eli tietotaitoo pitäs löytyy, mut sitä en tiedä kuka sen on kasannu.

Nää meidän moottorit melkosia sekasikiöitä, ja harva tietää mitä ne sisältää, jos ei edelliset omistajat kerro mitään, kuten tässäkin on varmasti käyny. :peukku
son hyvä ku joku puolustaa vanhaa kunnon lankkua! ;) ;D hauska käydä täällä pitkästä aikaa... mutta vanha sanonta pätee, minkä tehoissa voittaa sen matkassa häviää.
 
Vs: 1.8 GTI Lancer -95 Mistä yläpään tiivistesarja?

b1tch sanoi
suosittelen ottamaan kannen irti ja lähettämään vanhan pahvin konetiiviste lingrenille, jos on enään sellaista firmaa :nykii ;D

uudet liekkirenkaat teetätät jossain konepajassa, loput tiivisteet alkuperäisenä. kun ne on niin halpojakin!! :D

Se on nykyään Konetiiviste Konttinen. Lindgreni jäi eläkkeelle. Tällä Konttisella on Lindgrenin vanhat laitteet.
 
Takaisin
Ylös Bottom