1.8 Lancerin koneet?

jarno

siinä on 4 pyörää,., mitä sitten
Liittynyt
19 Syyskuu 2006
Sijainti
Lappeenranta
Taas kun ei ymmärrä niin pitää kysyä. :seina

Huomasin nettiautossa myynnissä C62 korista Lanceria 1.8 nelikkona.

Samasta korimallista löytyy 1.8 GTI joka on DOCH koneella, onko tuossa 1.8 Glxi 4WD mallissa sama kone? Vai onko tuota koria eri

1.8 koneilla. Ku tuommoinen 4WD kiinnostaisi. ;D
 
Vs: 1.8 Lancerin koneet?

Ei ole sama kone. Ei edes samaa sarjaa. Nelikossa on 4G37 SOHC 8-valve puhistin, etuvetoisessa 4G67 DOHC.
 
Vs: 1.8 Lancerin koneet?

Eli voikos tuohon 4x4 laittaa esim tuon GTI:n kannen? Käykö sama kansi! tuosta 4G67 tuohon 4G37
 
Vs: 1.8 Lancerin koneet?

ELi siis koneissa on jotain konkreettista eroa lohkoissa? Hitsi!
Tosin GTI koneen vaihtaminen 4x4 alustaan varmaan on mahdollista?
 
Vs: 1.8 Lancerin koneet?

Jarno sanoi
ELi siis koneissa on jotain konkreettista eroa lohkoissa? Hitsi!
Tosin GTI koneen vaihtaminen 4x4 alustaan varmaan on mahdollista?

sellasen konversion olen nähnyt kerran myynnissäkin,tosin oli itelle liian kallis sillon mutta hienosti oli yhteen istutettu.täytyy vaan muistaa ottaa myös moottorin ohjaus mukaan eikä vaan pelkkää GTI pannua ;)
 
Vs: 1.8 Lancerin koneet?

mikko412 sanoi


sellasen konversion olen nähnyt kerran myynnissäkin,tosin oli itelle liian kallis sillon mutta hienosti oli yhteen istutettu.täytyy vaan muistaa ottaa myös moottorin ohjaus mukaan eikä vaan pelkkää GTI pannua ;)

ois tossa Imatralla yks GTI, ja vähän matkan päässä yks 1.8 4x4. Nyt lähtee molemmat talliin ;D :driver :driver
 
Vs: 1.8 Lancerin koneet?

Ja jos kilpiin meinaa saada, niin kannattaa kysyä konttoriltakin ennen ostoksille lähteä. Menneinä vuosina on saanut tehtyä vaikka minkälaisia swappeja, jotka enää eivät onnistu. Nelikko tulkittaneen omaksi mallisarjakseen, jolloin tehokkain moottori on se ainoa 4G37 SOHC (105hv?) -> +20hv on vasta 126hv... (= ei riitä edes etuvetoisen GTI:n pataan)

JOS jostain syystä nelivetoinen alusta jollain ihmeellisellä tavalla tulkittaisiin automattisesti paremmaksi kuin etuvetoinen, niin silloin kai voisi käyttää vertailuun 4G67 GTI konetta, jolloin taas kannattaa swappi tehdä suoraan 4G63 DOHC pannulla. Mutta nämä tietää ainoastaan konttori ja AKE. Epäilen kyllä, että näin harrastajaystävällinen tulkinta ei tule siellä kuuloonkaan.

Jos swappi tehon ja muiden pykälien puolesta onnistuu, niin muistaa sitten haalia sen 4G63 tai 4G67 pannun vähäpäästöisestä yksilöstä. Nelikko 4G37 SOHC on luultavasti sellainen, joten myös uuden koneen on oltava.
 
Vs: 1.8 Lancerin koneet?

onko tuo 4G63 Galantin GTI kone?? Jo olisikos mahdollista saada tuohon 4G37 koneeseen minkään koneen Doch kantta? Ei tarttis vaihtaa koko pannua?? :driver :driver

Ja meneekö 4G63 samoihin kiinnikkeisiin? :peukku ???
 
Vs: 1.8 Lancerin koneet?

On, Galantin GTI/dynamic-4 kone. 4G37 pataan ei tietääkseni ole olemassa 16V kantta. Ja muitten konesarjojen kannet eivät ainakaan suoraan käy.

Kiinnikkeitä pitää vaihdella, mutta sopivasti eri mallien kiinnikkeitä soveltamalla pitäisi onnistua ilman rälläkkä/mig-liima hommia..... nick "Joppe" voisi ehkä kertoa niistä paremmin...?
 
Vs: 1.8 Lancerin koneet?

öö onko tuossa GTI Galantin koneessa 4G63 vähemmän tehoa kuin 4G67 koneessa, jos kerran tuo 4G 63 on parempi vaihtoehto?

Onhan Dynamic4 enemmän potkua, vai meinasitko ku se on nelikko niin ei haittaa!
 
Vs: 1.8 Lancerin koneet?

4G63 DOHC on jotain luokkaa 144 hv
4G67 DOHC on luokkaa 136 hv

Ja ainahan tehokkaampi on parempi. ;D

Mutta JOS saa puhuttua hyväksynnän 4G67 koneelle, niin periaatteessa 4G63 koneenkin PITÄISI silloin mennä läpi. Kaikki riippuu siitä, voidaanko nelikon vertailukoneena käyttää etuvetoisen 4G67 konetta vai ei.
 
Vs: 1.8 Lancerin koneet?

Niin aivan joo. Pitääkin ottaa selvää tuosta nelikosta mitä mieltä AKE on. Jatkamisiin sen jälkeen
:peukku
 
Takaisin
Ylös Bottom