Vs: 1:gen Pajeron valojen sähkökaavio + automaattivalot
Nyt tutkailin noita kaavioita.. päässä ja silmissä pyörii johtoja väri- ja kokokoodeineen. Pitkästä aikaa luettuna melkoista viivasotkua koko kaaviot.. ;D
Näyttäis, että ei tarvi ku kaks vaihtorelettä ja ehkä yksi tavallinen ns. lisävalorele. Kaksi auton omaa johtoa irrottaa liittimestä, eli ei tule edes tuhoja johtosarjoihin. Ja näin sais ns. "oikeat" automaattivalot, eli sammuksissa toimii katkaisijasta normaalisti ja käynnissä off-asennossa palais lyhyet + parkit ja muissa asennoissa toimis normaalisti..
Palaan asiaan savun hälvettyä.. onneksi on toinen johtosarja jos sattuu tulemaan isompia tuhoja kokeilujen yhteydessä ;D
EDIT:
Vielä hetken tutkittuani tulin siihen tulokseen, että jos haluaa releet siististi vierekkäin konehuoneeseen, pitää jättää toinen noista aikasemmin mainitsemistani liittimistä paikolleen ja katkaista lyhyille valoille menevä johto. Eli johtosarjaa joudun yhden johdon verran tuhoamaan jos se sarja sattuu menemään sieltä mistä luulen sen menevän..
Minkähänlaisia vastuksia noissa automaattivaloissa käytetään, että palavat automaatti-asennossa himmeämmin.. Vois sitte taas hypettää ja laittaa jokku paremmat hehkut lyhyihin valoihinkin, kun ei "kuluisi" niin nopeasti valosassa ku palais himmeämmin..