Jakohihnojen vaihtoväli on 90 tkm, samalla kannattaa aina vaihtaa myös tarvittavien kiristin- ja ohjainrullien lisäksi myös vesipumppu sekä sytytystulpat. Mitä olen hinnoista kuullut, niin rempan hinta on ollut 500, 850 ja 1250 e paikasta riippuen.
Saksan autoissa tuskin on pahemmin ruostevaurioita, mutta mitsujen perisynti eli hydraulisten venttiilinvälysten tasaajien ääntely kannattaa kuunnella. Eli jos käy kova kalke, niin ei ehkä kannata ostaa. Moottoriöljyn vaihtosuositus onkin tiputettu 7500 km:ään juuri tuon ongelman takia. Sen takia myös käytettävän öljyn kanssa kannattaa olla tarkkana. Vaihteiston toiminta kannattaa testata varsinkin automaattivaihteisissa yksilöissä. Ja automaattiin sitten vain Mitsun omaa öljyä!
Tyyppivikoja ei varmaan niin kauheasti ole, mutta ABS-antureita noista on mennyt pimeäksi. Yhden anturin hinta vaihdettuna merkkiliikkeessä 550 e. Eli jos ABS:n ja luistoneston varoitusvalot palaa, on yksi tai useampi anturi sökönä ja kannattaa varautua hinnakkaaseen remonttiin.
Jos autossa on nelipyöräohjaus, niin se yleensä toimii ongelmitta. Mutta elektronisesti säätyvän alustan kanssa on ollut ongelmia, ainakin sen ohjainyksikön kanssa, jonka hinta uutena on kuulemma 1800 euroa... eikä ne iskaritkaan ole mitään halpoja tohon malliin.
Omassa autossani on ollut ongelmia jumittavien jarrujen kanssa, eli jarrut ainakin vaativat huolta ja huolenpitoa. Myös tiesuolan aiheuttamia ruostevaurioita on ollut alustan suojaamattomissa osissa, kuten tukivarsissa, polttoaineen täyttöputkessa jne., vaikka kori onkin muuten täysin ruosteeton.
Kaiken kaikkiaan Sigman osat ja huollot on kalliita, mutta onneksi yleisimpiä kulutusosia saa tarvikkeenakin, kuten jarrupalat ja -levyt sekä normimallin iskarit ainakin Monroelta. Auto on erittäin miellyttävä ja hiljainen ajaa, sekä ylellisen tuntuinen ja näköinen. Suosittelen!