1g DSM ecujen eeprommi päivityksestä.

M

maxpain

Guest
Tietoa kuinka saat muutettua defaulttien suuttimisen kokoa, revlimiterin muunnos, fuel cut, maf modin etc...

Tietoa
Tietoa 2
Bin generaattori html:lä
http://www.google.fi/search?hl=fi&q=1G+ecu+eeprom&lr=
google

Tosin en usko että täällä suomessa kukaan tommosia osais tehdä. Jos joku väittää osaavansa niin joku vois todistaa ja tekis mulle sit vaikka pelkän chipin 650 suuttimille, fuelcut pois ja vaikka 2g maf modi  ;D
 
ollaanhan nuita jokunen lastu kyseisten ohjeiden avulla tullu tehtyy... ;)...hommaat vaan eprommerin ja eikun töihin..... ;D..
 
jep toi oli vaan vähän vedätystä toi osaaminen ;D

ps. eli sulle piirit postiin niin prommailet parit piirit mulle
 
Miltäs kuulostais semmottinen viritys, että samassa ecussa olisi vaikkapa 2 tai 4 erilaista ohjelmaa yhtäaikaa, kytkimellä valittavissa? ::)

Ja montakos laitetaan...? 8)
 
Esku:

Nyt kun mullakin on tää ecuvammanen 88-91 auto

Olisitko kiinnostunut ecun tarkistuksesta/konkkien vaihdosta + juottasit ton epromin alle asennus kannan. sit vaikka kourallisesta noita piirejä ja ton prommerin hankkimisesta.  ::)
 
ja sitten fyi että kaikissa 1g dsm:ssä ei ole eprommia.... ...

93-94 vuosimalleissa ei ole ollenkaan
91-92 vaihtelee jotta joissakin on ja joissakin ei...
90vm kaikissa on.
 
Tepi:

Joo, kyllähän se vaan passaa. Mulla on kyllä prommeri täällä, että jos ei miellytä hankkia semmoista, voin paistella lutikoita aikani kuluksi. Tosin onhan se vähän hidasta noin, mutta eipä tule kiireessä kosautettua koko konetta :)

Ja sitten noista eprommittomista laatikoista. En ole ottanut (vielä) selvää, miten homma onnistuu, mutta niihinkin, joissa eprommia ei ole, pitäisi voida mokoma lisätä. Jos jotkut ystävälliset saisivat lähetettyä tänne yhden prommillisen ja yhden prommittoman, niin voisin harrastaa vähän vertailua...
Kyse on oikeastaan vain siitä, että prosessorin muistiväylään pitää kytkeä se prommi ja sitten johonkin nastaan antaa tieto, että pitäisi käyttää ulkoista eikä sisäistä muistia.
 
Esku sanoi
Tepi:


Kyse on oikeastaan vain siitä, että prosessorin muistiväylään pitää kytkeä se prommi ja sitten johonkin nastaan antaa tieto, että pitäisi käyttää ulkoista eikä sisäistä muistia.

Kun selviää voiko 87-91 epromia muuttaa/tehdä/vaihtaa, olen kiinostunut tilaamaan omaani moisen virityksen...

Mitenkäs muuten, voiko kyseisen muutoksen jälkeen käyttää datalogeria?
 
voi muuttaa.

kattelin yhdestä yahoo groupista että siellä on pari kolme eri vr4 rommia jaossa ja tyyppien varastosta varmaan löytyis varmaan esim tmo:n ja ralliartin rommi dumpit, mutta se olisi piratismia noita jaella  ::)

http://www.autoserve.8m.com/ChipTable_28B.html#Mit
http://autos.groups.yahoo.com/group/dsm-ecu
 
Löytyykös joltain täältä kovalevyltä erillaisia binitiedostoja, saa laittaa pm jos o 8)
 
no mitenkäs on, haitaako jos on kaksi kerrosta piirilevyjä  (duallayer?), kun normaalisti on vain yksi

Siis tosin tää nyt ei ole varma tieto; en ole aukonut boxia vielä...
 
siinäpä se onkin. mitä ehdin tuolla lueskella noita juttuja niin pinnitkin vaihtelee ICM moottorin käämit tms on toisipäin etc Pitänee tutkia ja lueskella.

esku:

Onnistuuko sulta tuon eeprommin tiedon imurointi tuosta satiaisesta ja sitten muuttais vaikka vaan suuttimien kokoa ja laittais sit sen muunnellun binin ohjelmoitavaan prommiin ja sit se ecuun kiinni.
 
Arnold:

Ei haittaa hampurilaismalli ollenkaan. Paitsi että jos laatikko on eri osista koottu, eivät nuo rommitkaan ole yhteensopivia. Mutta kaikista niitä voi kumminkin muuttaa. Dataloggeri taas ei liity asiaan mitenkään, sen käyttö ei esty eikä helpotu yhtään.

Tepi:

Siis tarkoitatko eprommilla varustettua versiota vai sitä, missä sitä ei ole? Sitä eprommitonta versiota ei pahemmin pääse lukemaan. Pitäisi lukea semmoisesta, jossa se on ja soveltaa sen jälkeen minne mielii.. Nuo kontrollerien muistit on yleensä suojattu lukemista vastaan. Tosin enpä ole siitäkään varma, onko ne näissä..mutta tod. näk. o.
 
tarkotin ihan tuota eeprommia (onko toi nyt ihan normi muistipiiri ?)

ELi jos semmonen löytyy piirilevyltä niin siitä imetään binitiedosto -> johon muokataan esim suuttimien koko -> bini poltetaan toiselle prommille ja laitetaan piirilevylle "jalan" kanssa.
 
Ai... no enhän mä nyt mitään noin helppoa uskaltanut edes kuvitella....:)

Eli juu, kyllä onnistuu. Tosin, jos on eeprom, miksikä sitä ei sitten tälläisi muutettua ohjelmaa vaikka samaan piiriin... Tosin onhan se kiva, että on alkuperäinen tallessa.

Vähän tietoa: prom=kerran kirjoitettava, eprom= monta kertaa kirjoitettava ultraviolettivalolla pyyhittävä ja eeprom=monta kertaa kirjoitettava sähköisesti pyyhittävä. Ja flash on vähän saman tapainen kuin eeprom. Sanottakoon nyt vaikka että ihan sama. Ne ketkä tietävät eron, tietävät eron :)
Ja kaikki nämä käyvät tuonne ecun sisään.
 
Pitää ottaa eskuun yhteyttä ku meni muutenkin tuo moottori rikki! :mad: niin nyt on hyvää aikaa korjailla... Jouluja.
 
Mites onnistuuko tollasella WinOLS:lla tutkailu?
http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=28367
 
Juu... ainahan niitä on voinut muutella, mutta työmäärä on ollut aika valtaisa. Nyt kun noita työkaluja alkaa näköjään löytymään joka oksalta, muuttuu meininki ihan toisenlaiseksi.... :)

WinOLS sinänsä on ihan OK. Vaan kehottaisin kurkkaamaan tuota Tepin linkkiä ;)
 
Perketi. Perun kaikki aikaisemmat pahat puheeni ja teen pienoisen oikaisun.

Eli siis eprommittomaan laatikkoon ei sitten tosiaan laitetakaan sitä eprommia mitenkään erityisen helposti. Homma on kyllä työn alla, mutta se tosiaan vaatii sitä työtä. On nimittäin asia niin, että tuo eprom on liitetty mikrokontrolleriin multiplekserin kautta, mistä seuraa se, ettei niitä eprommin jalkoja täräytetäkään vain yksinkertaisesti väylälle. Pitäisi ensin tietää, miten alkup. multiplekseri toimii. Ja lisäksi pitäisi tietää, miten sille kontrollerin pirulaiselle kerrotaan, että passaisi hakea ne tiedot ulkoisesta muistista...
 
HUH !

Eskun ja muiden avustuksella sain ecuni dumpin luettavaan muotoon. Ei mennyt ihan kuin noissa ohjeissa, mutta nyt on helppoa! Softa päälle ja muutteleen


Kuvassa
olevia parametrejä  nyt pystyy muutteleen. Softa auki -> muuttelu -> tallennus -> poltto -> lutikka ecuun kiinni ja testaan.

Periaatteessa tota samaa systeemiä voi käyttää vaparimitsuun, kunhan muistipiiri on ulkoinen. Vapari miehet, miltä kuulloistais 9500rpm kiertävä 4g63 mosa   ;D
 
Offtopikkina:

Näistä mitsuista löytyy ainaskin prommillisia ecuja:

MD184827 Galant E52 1.8 4G93 SOHC 16V
MD166252 Galant E38/E39 2.0 DOHC 4G63
MD154075 Eclipse D22A 2.0 DOHC 4G63
MD175667 Lancer CB4W 1.6 SOHC 16V
MD308311 Lancer 1.3 w MAP sensor
MD169144 Eclipse D22A 2.0 DOHC 4G63

Eskullahan noita ecuja menee lävitse, niin se varmaan tietäis paremmin....
 
Ralliartin, eiku tepiartin sipsit tuli  ;D


P1010062.JPG
 
No nyt on alkanut himottaan tuommoinen piuha tuon tunerpro softan ja ecun välille. Sais reaaliaikasesti muutettuu kaikkia noita arvoja suoraan läppärillä

Eli siis sytkää, polttoainetta, haluttua seossuhdetta etc.. hinta vaan 170 dollarii  :peukku

http://www.moates.net/product_info.php?products_id=57

Tuossa kuva viel tunerprosta:
http://mau.ton.tut.fi/~maxpain/romedit/tunerpro.jpg

Mitä oon lukenut niin porukka on jättänyt suoraan autoon tuon mokkulan ja ajanut muistipiirin virkaa tuolla boxilla... tarvittaessa sitten säätää ilman mitään uudelleen käynnistyksiä yms! Kyllä maailma on ihmeellinen.
 
Takaisin
Ylös Bottom