1syl laakerin kiinnileikkaaminen 4g63 dohc moottorissa( tyyppivika?) ????

Mr mmc

CS5W ralli///art
Liittynyt
18 Maaliskuu 2004
Sijainti
Polvijärvi
tässä kun oon lukenu noista kone rikoista....

kaikki 16v doch 4g63 koneissa on 1 syl kiertokangen laakerit leikannu
ja joka kerta on kone avattu ennen ks. vikaa tai jakopää on vaihdettu.
näin ainakin mulla tuon gti galantin kanssa oli (ostin kone vikaisena) (kone remppa kurinkan merkkihuollossa)
sekä irrallinen toinen varaosakoneeksi hankittu täältä pohjoiskarjalasta (tp akselit poistettu)

mulla on vieläkin kutina että syy voisi olla siinä kun jakopään kiristin vedetään liian tiukkaan
se murtaa öljypumpunpäätylevyn alumiinia ja sitä kulkeutuu ensimäisenä 1 syl. laakerille, kampuran kaula on niin iso että menee läpi
mutta kiertokangesta ei mene...

miksi tällästä ämpylöin ? no jotain yhteistä on pakko olla eripuolilla suomea hajoneissa koneissa.
onko vika sitten muualla siitä voisi hyvinkin keskustella.

mulla oli joka tapauksessa samanlaisessa kunnossa varaosakone ja gti gallu
kuin evo Haanpäällä ja useempi vuosi sitten Imperiolla ecli

http://mmc.1g.fi/kuvat/Galant+HB/DSC_0417.JPG


http://mmc.1g.fi/kuvat/Galant+HB/koneen+korjaus/DSC_0436.JPG
http://mmc.1g.fi/kuvat/Galant%20HB/koneen%20korjaus/DSC_0439.JPG
 
Vs: 1syl laakerin kiinnileikkaaminen 4g63 doch moottorissa( tyyppivika?) ????

missäkohtaa öljynkiertoa toi 1 kanki on?siis onko ekana laakerina vai painekierron loppupäässä?jos loppupäässä niin voishan se olla et paine putoaa liikaa sinne päästessään.(suunnittelu virhe,liian pienet kanavat? esim)

öljypohjaanhan nuo rojut ekana valuu ,vai onko tuo murtunu osa kenties pumpun pesästään myös hajalla.jos se pumppupesä sökönä niin sillonhan ne menee ekalle laakerille ja tuhoaa sitä eniten.

nää nyt tälläsiä ajatuksia mitkä ekana mieleen näin yleisesti, en ole tohon moottoriin sen enempää perehtyny.
 
Vs: 1syl laakerin kiinnileikkaaminen 4g63 doch moottorissa( tyyppivika?) ????

mikko412 sanoi
missäkohtaa öljynkiertoa toi 1 kanki on?siis onko ekana laakerina vai painekierron loppupäässä?jos loppupäässä niin voishan se olla et paine putoaa liikaa sinne päästessään.(suunnittelu virhe,liian pienet kanavat? esim)

öljypohjaanhan nuo rojut ekana valuu ,vai onko tuo murtunu osa kenties pumpun pesästään myös hajalla.jos se pumppupesä sökönä niin sillonhan ne menee ekalle laakerille ja tuhoaa sitä eniten.

nää nyt tälläsiä ajatuksia mitkä ekana mieleen näin yleisesti, en ole tohon moottoriin sen enempää perehtyny.

tuo on siis päätylevy ja toinen on öljyn tulo suodattimelle toinen meno koneeseen ja menevät hyd.kiristimen alta lohkoon.
1syl on ensimmäinen voitelussa (kampurankaula->kiertokanki) seuraavana öljuruisku ja sitten vasta seuraava kampuran kaula.
 
Vs: 1syl laakerin kiinnileikkaaminen 4g63 doch moottorissa( tyyppivika?) ????

Itsellä myöskin oli sama homma ja kyseessä evo3... Tässä tapauksessa vähän enemmän kyllä taustatekijöitä...

Ensimmäinen tapahtuma oli kun maantieajossa toissa talvena syttyi öljynpainevalo, koneet seis ja sivuun. öljyä valui pihalle asti ja kone tietysti lähes kuiva. noo, siinä kun auton sai kotiin ja jakopään purettua niin sieltähän oli öljypumpun stefa pullahtanut pihalle... uudet stefat ja jakopään hilut paikalleen ja tulille... öljynpaineet tallella joten totesin että ajo jatkuu... hienostihan se pelas taas...

Sitten keväällä joku kaunis päivä kiihytin maantielle ja kolina alkoi, kärryllä kotia ja pienen vittuuntumisen jälkeen kone auki... ykkösen kk-laakeri kaksinkerroin ja lopuista kolmesta tietysti männät halki niin kuin asiaan kuuluu... tuossa öljypumpun päätylevyssä en kyllä muista huomanneeni mitään vikaa tai halkeamaa, kauan sitä kuitenkin pyörittelin käsissä kun vanhoja tiivisteitä hiestin pois...

Kun akselin ja osat vein koneistukseen lapualle niin ehdoton suositus oli että porataan kanavan proput auki ja porataan myös kaikki kanavat auki, ollut kuulemma aina aika tukkoisia kun ovat aika paljon näitä mitsun koneita tehneet.

Alakerta nyt tuli täysin käytyä läpi ja tietysti uusilla männillä ja veiveillä kasaan. hienosti on sen jälkeen auto pelannut...
 
Takaisin
Ylös Bottom