Vs: 2.0 8v swappi GTi 2.0 16v
Tästä aiheesta löytyy muistaakseni tietoa haullakin, ku on moni tota pohtinu, ja jotkut tehnykki
Gti mallissa on sit myös eri laatikko, täysin eri välityksillä (reippaasti lyhyemmät),
gti kone toki käy glsi laatikon pariksi, mutta pitää muistaa semmonen asia että tuo DOHC pannu ei pahemmin väännä, että jos siitä sporttisuudesta tykkkää niin pitäs vaihtaa loota ja silloin menee vetaritkin vaihtoon, navoista en osaa enää sanoa. Toki jos dohcista sais revittyä enemmän menoa ja meininkiä niin sitten saattas liikahtaa noilla pidemmilläkin välityksillä. Esim veikkaisin et menis jo kakkosella satasta.
Eikä tuo GTI yleisestikään ottaen ole mikään "vapahtaja" jos vertaa 8v malliin, bensaa menee kaupunkiajos sit ainakin enemmän noilla lyhyillä välityksillä, maantiellä menevät suht tasoihin.
Turha odottaa mitään rakettia. Isoimmat erot tulee kiihtyvyydessä 50-> 40 asti on paljon vaivasempaa kiihdyttää tolla gti:llä.
Mikäli tykkäät 8V koneen väännöstä niin en edes suosittele vaihtamaan gti myllyyn, ainakaan vakio kuntoiseen sellaiseen, josta otettu irti nuo 106kw.
GLSI:n koneesta saa kantta laskemalla ja muilla keinoilla ihan hyvin tehoa irti. Esim erään herran ex-auto veti mittarin tappiin, mitä vakio GLSI ei todellakaan tee. Kys henkilö saa itse tulla kertomaan lisää.
Japan moottorituonti tuo noita koneita, hintaa tulee pelkälle koneelle sieltä 1200e ja tosiaan tarvitset johtosarjan + ecun. Johtosarja on siis ihan kokonainen komponentti, eikä raksittava kasa johtoja. Lisäksi saattaisi olla suositeltavaa saada vielä GTI:n mittaristo. Tästä en oo ihan varma. Kannattais melkein joku purkuauto käydä läpi.
Jarrupuoli on sama, siitä ei pitäs tulla mitään eroa, parempi vaan jos ei oo absia ollenkaa noin vanhassa, gti:ssä se tuli vakiona. paitsi tuossa omassa, joka on mallia ruotsintuonti. On myös muitakin pieniä eroja, esim gti:n öljyn"lauhdutin", mutta ne on vaan muotoseikkoja enää.