2.0 GLSi galant ja kulutus

MVa~1

Liian korkea ja liian matala..
Liittynyt
4 Syyskuu 2006
Sijainti
Rovaniemi
Paljonkos teillä 2 litranen galannti syö?? siis -89 vuosimallia ja 8 tappinen.. Mulla menee maantiellä 9 litraa ja kaupungissa en oo ehtiny mitata mut reilusti yli kympin satkulle.. Suihkut siin vissiin vuotaa läpi ku ei meinaa lähtee lämpimänä käyntiin muuta kuin kaasu pohjassa..? edellinen omistaja oli kokeillu niitä suihkuja irrallaan ja sano et ainaki kaks tippasee paineen alla.. voisko toi aiheuttaa noin valtavan kulutuksen lisäyksen vai onkoo galantti oikeesti noin kova syömään ku esim vertaa toyota camryyn joka vie maantiellä 2-3 litraa vähemmän?+ :'(
 
...ja vielä lisäystä tuohon edelliseen, mistä mahtaisi saada noita ruiskun suuttimia ja mitä lie maksavat? nimim. taitaa olla sama homma ,valskaa läpi :seina
 
Pienin mitattu kulutus ollut 7,8l maantiellä ja suurin 11,6 kaupungissa talvella. Eli kyllä tuolle bensa maistuu, autona itsellä -90 hb GLi (4g63 2.0l, 8v). En tosin koskaan aja aivan rajoitusten mukaan ::)

Ja myös itsellä suuttimet vuotaa, lämpimänä vaatii aina pitemmän starttauksen.
 
Vs: 2.0 GLSi galant ja kulutus

elikkäs ajattelin uuden vuoden kunniaksi saada galantista syönnin kuriin ku ei kenenkään lompakko kestä nuita määriä... Suihkut olisi tarkotus vaihtaa uusiin kun ne tihkuu läpi, mutta mistäs tiedän että anturit ovat kunnossa? Eli kaikki anturithan rupeavat iän myötä antamaan virheellistä tietoa ja mietiskelin että oliskohan kellään missään mitään mittausarvoja.. esim paljonko lämpötila-anturin vastus on esim normaalilämpösessä koneessa? ja eniten kai huolestuttaa tuo ilmamäärä anturi.. voiskohan sitä mitata jotenkin?

Värkkäsin tuohon semmosen tojotatyyppisen economi valonkin, mutta ei sekään kauheita auttanut vaikka ajotyyliä muuttikin paljon..

Ja jos on muitakin hyviä säästö/ säätövinkkejä niin niitä otetaan vastaan..
 
Vs: 2.0 GLSi galant ja kulutus

Aika kova kulutus kasitappiselle, viimeisin mittaus niin pääsee alle 7:llakin maantiellä. OIskohan ennätys jotain tyyliin 6.8l. Semmoses kaupunkiajos mitä se ny täällä kylillä eli siirrytään paikasta toiseen ja sammutetaan ni menee kyl melkeen se 10 l satasella.

ECU voisi myös tuossa tilanteessa olla syypää, miten on napsahtaako siellä joku rele vast 5 sek päästä ku moottori sammutettu, nykiikö yms. Vikakoodeja? CE valon palamista?

Tuntuuko muuten että tehot tallessa, ei joudu painamaan kaasua hirmusesti et auto jaksaa edetä tasaisella maantiellä? Savuttaako?

Eli jos suuttimet vuotaa niin käynnistyy varmaan kylmänä todella hyvin, ihan hörähtää käyntiin ? Ja puolilämpimänä kaasu auttaa. Kyllä tuo on ihan klassinen suutin vika...ei siihen varmaan voi muuta sanoo ku suuttimet vaihtoon, harvemmin anturivikoja galantissa.

Jos säästövinkeistä puhuu galantilla, ni älä aja motarillakaan kovempaa ku mittari 90 kohalla, siitä ku alkaa ottaa nopeutta ni kulutuksen suhteellinen kasvu tosi iso, etenkin 8 venttiilisessä. Nastarenkaatki tykkää ;)

Ja tietty esim kylillä ajellessa niin turha huudattaa konetta, 1500 rpm -.> vakiokaasuajossa riittää potkua, esim 40 aluella nelosella mittari viidessäkympissä, ja vitosella seittämässä kympissä menee nätisti. Ei pitäis vaihteistonkaa viel kärsii josset hiljempaa mee.

Normaalitilanteessa ei tarttee hirveesti tota ruiskukonetta "säädellä", pitäs mennä ihan omalla painolla ku uusii noita perus kulutusosia, esim ecua :p
 
Vs: 2.0 GLSi galant ja kulutus

Ööö.. hmm.. ei se ainakaan viimeksi tutkiessa ole vikakoodeja antanu ja CE valo ei oo syttyny.. Ei lähe helposti käyntiin muuta kuin 10 min sisällä sammuttamisen jälkeen.. ei mitään väliä onko kylmä tai lämmin (tai no roikassahan se aina on eli ei tosi kylmä).. Kyllä se etenee ihan kevyesti eikä ole minkäänlaista nykimistäkään ilmaantunu.. en ole mitään releitä kuullu, mutta en ole kyllä edes kuunnellukkaan.. pitänee kuunnella ku lähtee taas johonki autolla.. Maantiellä on pienin kulutus taidettu mitata semmosella reilulla moottoritienopeudella eli 120-130 mittarissa.. Mutta pitää nytten vaihtaa ne suihkut ja tutkitaan sitte enemmän.. ja voishan noita antureitakin tutkia jos niitä vain tosiaan löytyy niitä arvoja.. ei oikein ecua kehtais vielä tunnustaa viaksi ja irrottaa.. ;)
 
Vs: 2.0 GLSi galant ja kulutus

itsellä kanssa menee seka-ajossa noin ~10l / 100km, eli käsittää siis lähinnä päivittäiset 2 x 10 km matkoja, molemmat roikan nokasta käynnistettynä (toinen 1-2h, ja toinen hela dagen), joista 60-80% matka-ajoa noin 60km/h vauhdilla ja loput 20-40% sekalaista liikkumista liikennevalojen mukaan..
 
Vs: 2.0 GLSi galant ja kulutus

J. Puhakka sanoi
itsellä kanssa menee seka-ajossa noin ~10l / 100km, eli käsittää siis lähinnä päivittäiset 2 x 10 km matkoja, molemmat roikan nokasta käynnistettynä (toinen 1-2h, ja toinen hela dagen), joista 60-80% matka-ajoa noin 60km/h vauhdilla ja loput 20-40% sekalaista liikkumista liikennevalojen mukaan..

Itse itseäni toistaen kuulostaa tälläkin autolla vähän turhan isolta kulutukselta, vaikka GLSI HB nyt painaakin jo hiukkasen enemmän kuin esim allekkirjoittaneen GLI sedan. Mutta täytyy valittaen todeta et noissa galanteissa on nähtävästi yksilöitä ton kulutuksen suhteen. Senpä takia galant on saanu tommosen bensatuhlarin maineen. Tietäspä vaa sitten syyn et miksi jotkut noista vie sitä kymppiä satasella siististi ajettuna ja jotkut vaan sitä 8 litraa. Ite en oo omaa gti:tä saanu menee alle 8 litralla ja toi toinen menee tarvittaessa alle 7:llä. GTI vei viimeksi 10 (suurimmaks osaks matkaa) mikä on ihan liikaa ja jossei sitä asiaa saa korjattua niin kyseinen auto lähtee jonnekkiin vaihtoon, yhtä hyvin voi ajaa SIGMALLA, siinä saa sentään vastinetta kulutukselle. ¨

edit. Ja sen verran täytyy todeta et jos motarilla menee sitä 120-130 niin lähemmäs 9 litraa voi helposti viedä, se ei oo tavatonta.
 
Vs: 2.0 GLSi galant ja kulutus

Onkos kukaan kuullu semmosta urbaania legendaa, että 98:lla jos ajaa niin auto kuluttaa sen verta vähemmän, että tulee saman hintaseksi/ jopa halvemmaksi ajaa ku 95:llä.. itse ajattelin kokeilla ja ensimmäiset 98:t on jo tankissa.. perstuntumalta vois sanoa että auto ainakin toimii paremmin ??? tai sitten kuvittelen vain.. mutta aika näyttää miten tuo vaikuttaa kulutukseen.. kaasariooppelissa ero ainakin oli huomattava kulutuksessaki, mutta sehän on alunperin tehtykkin 98:lle..
 
Vs: 2.0 GLSi galant ja kulutus

MVa~1 sanoi
Onkos kukaan kuullu semmosta urbaania legendaa, että 98:lla jos ajaa niin auto kuluttaa sen verta vähemmän, että tulee saman hintaseksi/ jopa halvemmaksi ajaa ku 95:llä.. itse ajattelin kokeilla ja ensimmäiset 98:t on jo tankissa.. perstuntumalta vois sanoa että auto ainakin toimii paremmin ??? tai sitten kuvittelen vain.. mutta aika näyttää miten tuo vaikuttaa kulutukseen.. kaasariooppelissa ero ainakin oli huomattava kulutuksessaki, mutta sehän on alunperin tehtykkin 98:lle..

Ainakin tossa kasitappisessa galantissa hyväksi todettu, käytetty nyt 2 vuotta melkeen 98 futuraa, sillä nimenomaan kulutus laskee. Auto myös tuntuu huomattavasti pehmeemmältä. Oli juttuaki jossain tuoreessa lehdessä 98 futuran vaikutuksista, huipputeho saattaa laskee mut tekee hyvää nimenomaa matka-ajon kulutukselle, sehän on osittain biobensaa. Mikäli nyt jutun oikeen luin siinä parturissa istuessani. Ihan selkee ero oli, toi 2.0 litranen kone kun tuli aluksi ilman kattia niin sinne on voinut lurauttaa aikoinaan vaikka 99 bensaa. GTI-koneella tais vaan kaikki arvot heiketä, vois palata 95:teen. Joskus vaan lueskelin sitä dsm foorumia jossa oli eclissä vaikuttanutki jotai niin sen rohkaisemana kokeilin, tosin toi galantin kone ei oo yhtä korkeeviritteinen:(
 
Vs: 2.0 GLSi galant ja kulutus

Päiviä! mulla vei gallu 13-15l/100km seka-ajossa mut lambdan vaihdon jälkeen putos 8,4l seka-ajossa mut pelas hyvin noin kk:n ja sytytti nyt ajon aikana check engine valon ja taas bensa kelpaa mut ei ihan niin paljon ku aikasemmin???
 
Vs: 2.0 GLSi galant ja kulutus

Viime mittauksia:

-30 litralla ysikasia 380 kilometriä (100 km motaria @ 120 km/t, loput taajamaa ja maantietä) keskikulutuksella 7.89 litraa / 100 km
-24 litralla ysikasia 320 kilometriä (300 km maantietä @ 80-100 km km/t, loput taajamaa) keskikulutuksella 7.5 litraa / 100 km

Tiedän, pitäisi varmaan mitata koko tankillisia niin olisi luotettavampaa tietoa. Mutta kyllä nuo on aivan tyhjiksi ajettu ;D Tavoitteena on alle 7:n kulutus tankilliselle talvimaantieajoa, luulisi onnistuvan. Ai niin joo, pidän tuon auton aina tyhjänä turhista tavaroista (löytyy tyyliin cd-kansio, vararengas ja varoituskolmio). Mutta lämmityksessä tuo ei ole ollut vielä kertaakaan koska lämppäri ei toimi, eli kylmäkäynnistyksiä kaikki :(

edit: ECU on nollattu vasta ja kaasuläppäkotelo puhdistettu jne, eli käy nätisti ja tehot tallella :peukku
 
Vs: 2.0 GLSi galant ja kulutus

JH sanoi
Päiviä! mulla vei gallu 13-15l/100km seka-ajossa mut lambdan vaihdon jälkeen putos 8,4l seka-ajossa mut pelas hyvin noin kk:n ja sytytti nyt ajon aikana check engine valon ja taas bensa kelpaa mut ei ihan niin paljon ku aikasemmin???

tulipa tuossa mieleen, kun joku joskus sano että kerta kun meitin autossa ei ole katalysaattoria, niin siinä ei ole tuota lambdaakaan ole, vaan seoksien säätö hoidetaan muilla tavoin, miten lie..? voisko tuo tehdä sen sitten että kulutus on isompi kuin lambdallisessa?
 
Vs: 2.0 GLSi galant ja kulutus

J. Puhakka sanoi
tulipa tuossa mieleen, kun joku joskus sano että kerta kun meitin autossa ei ole katalysaattoria, niin siinä ei ole tuota lambdaakaan ole, vaan seoksien säätö hoidetaan muilla tavoin, miten lie..? voisko tuo tehdä sen sitten että kulutus on isompi kuin lambdallisessa?
Ja jos niin on, niin lambdattomaan ei tietenkään mitenkään helposti saa lambdaa?
 
Vs: 2.0 GLSi galant ja kulutus

Melko varmasti edessä olisi ecun vaihto, ja lambdattoman johtosarjassa ei ole valmiutta "bolt-on" lambdan asennukselle. Lisäksi eteen tulee pakosarjan vaihto lambdallisesta mallista. Jos ei halua itse alkaa nykertämään lambdalle paikkaa pakosarjaan.

Polttoaineen säästämismielessä en näe syytä miksi vakioautoon pitäisi lambda saada jälkiasennettua. Senverran kuitenkin osille tulee hintaa, Polttoainekuluissa sen rahasumman säästöön menisi valovuosi ;D

Jos polttoainesäästöjä haluatte, tutkailkaapa ajotapojanne, se on ilmainen keino säästää polttoainekuluissa.
 
Vs: 2.0 GLSi galant ja kulutus

itse ajan aina kun mahdollista vakionopeudensäädin päällä enkä edes polje tuota (kun ei se auta mitään)
ja ihan ok kulutus tuo on minulle, ei mulla kaadu talous siihen syökö se sen 10 vai 9..

pikkuveljen 528i BMW:llä jossa siis 2.8 litran (193hv/280nm tms) moottori olen päässyt hieman erillä työmatkalla palttiarallaa samaan 9.5-10l kulutukseen.. mutta painoa onkin sitten hivenen enemmän..

eniten tuolla matkalla ainakin bmw:een ajotietokoneen mukaan lisää kulutusta juurikin valoissa seisominen..
 
Vs: 2.0 GLSi galant ja kulutus

Mun käsityksen mukaan lambdallinen kone on epätaloudellisempi kun lambdaton, koska se lambdallinen pyrkii muuttaa sen seoksen siihen KATALLYSAATTORILLE ominaisimpaan kohtaa. On olemmassa myös kaksi muuta seosta, tehon kannalta paras ja KULUTUKSEN kannalta paras.

Veikkaisin että tuo lambdaton malli osaa jo ilmamäärämittarin perusteella säätää seoksen niin että bensaa menee vähemmän, esim tehtaan kulutuslukemat on pienemmät 88 esitellylle GLSI galantille, jossa ei oo KAT+lambda yhtdistelmää. Vastaavasti 90 mallissa ne taisivat pikkasen kasvaa, tai eivät ainakaan vähentyneet lambdan myötä.¨

Veikkaanmyös tota painoo isoimmaks syyks: GLI sedan painaa 1170kg, GLSI GB taasen autotallin mukaan 1300kg, vaikkakin tossa nimimerkki Mart sai nimenomaan GLSI Hb:llä pienen kulutuksen. Ja pahinta noille koneille on just se jos ajaa sen 10km kerrallaan, sitte menee sitä bensaaki enemmän. Pidemmällä matkalla vasta päästään lähentelemään noita tehtaan kulutuslupauksia, ja se meinaa et autoo on ajettu noin 50km yhtämenoo. ;D
 
Vs: 2.0 GLSi galant ja kulutus

pitääkö se paikkaansa ku kaikki sanoo et vie 98:lla vähemmän??? ite käytän 95:sta ja jos vie vähemmän tuleeko loppupeleissä halvemmaksi??? ???
 
Vs: 2.0 GLSi galant ja kulutus

mystinengalant sanoi
harvemmin anturivikoja galantissa.
Vanhemmiten noita anturivikoja alkaa esiintymään. Esim. lämpöanturi, lamba-anturi, jotka lisäävät kulutusta...
 
Vs: 2.0 GLSi galant ja kulutus

Niinnojoo noi perusanturiviat, mut meinasin sitä et useemmin vika löytyy todellisuus muualta ku jostain yksittäisestä anturista. Ite ajellu pikkasen viallisella lambdalla ja hyvin on toiminu mut toi lämpöanturi vähän askarruttaa, onko kellään tietoa missä kohtaa se on ja mitä arvoja siitä ois hyvä mitata?
 
Vs: 2.0 GLSi galant ja kulutus

mystinengalant sanoi
Niinnojoo noi perusanturiviat, mut meinasin sitä et useemmin vika löytyy todellisuus muualta ku jostain yksittäisestä anturista. Ite ajellu pikkasen viallisella lambdalla ja hyvin on toiminu mut toi lämpöanturi vähän askarruttaa, onko kellään tietoa missä kohtaa se on ja mitä arvoja siitä ois hyvä mitata?
No sehän sitten nostaa sitä sun kulutustakin..?
Ja lämpöanturista sen verran, että kannattaa ostaa alkuperäinen. Maksaa noin 50€ muistaakseni.
 
Vs: 2.0 GLSi galant ja kulutus

Siis se lambda on rikki mun 8v gallussa,CE valo pajaa ajoittain ja polkemalla sammuu. 16v:ssä lambda ok. Ja kyllä mullaki taitaa sitteki bensapuoli vuotaa, luultavasti palautuspuoli, mutta varmuutta ei oo, lätäkköö ei tee mutta kaikki viittaa nyt siihen.

Nyt löyty ohjeet sille lämpöanturille:

löytyy termarikopasta ja 0 celsius lämpötilassa vastusarvo 5700-5800 ohmia
ja pitäisi kuulemma mitata muissakin lämpötiloissa.
 
Vs: 2.0 GLSi galant ja kulutus

Oma gallu syö matka-ajossa keskimäärin 8 litraa satasella.

Vertailun vuoksi esim. tasasella 90km/h nopeudella pitkällä matkalla oon kulutuksen saanut n. 7 litraan satasella.
Eli mun mielestä ikäsekseen hyvinkin taloudellinen 20 desinen ja kasitappinen.

Moottoritienopeuksilla (120-130km/h) menovettäkin menee sitten jo nopeuden mukaan 9-10 litraa satasella.

Kaupunkikulutukseen en ole hirveästi perehtynyt kun harvemmin tulee niin paljon ajeltua että saisi jotain tarkkaa arviota kulutuksesta, mutta aika rauhallisesti neula tippuu verrattuna moneen muuhun autoon... :driver
 
Vs: 2.0 GLSi galant ja kulutus

Nuotitettiin tunturin pätkiä ja ajettiin 450km 95:llä.. auto söi jotain 9,5l / 100 km.. Ja nuotittaminenhan ei ole mitään taloudellista ajoa, kun kokeillaan nuotin istuvuutta, mutta toki siirtymiäkin oli tuosta 450:stä reilusti yli puolet.. pätkäajossa (max 25km matka kerrallaan, mut useimmiten alle 10km) 95:llä tai 98:lla en ole ikinä tommosiin lukemiin päässy.. tekikö pitkä matka tosiaan noin paljon? kun pätkäajollahan tuo periaatteessa aina sammutuksen jälkeen vuotaa jonkun verran läpi.. eli jos siirryt kilometrin paikasta toiseen niin kulutus ois jotain vajaan desin verran ja kun sammutat koneen niin saman verran valuu suihkuista läpi.. :D Mites on talvi vaikuttanut galantin kulutukseen kun tulee kuitenkin kylmäkäynnistyksiä ja auton lämmittämistä, jotka ainakin pahentaa tuota pätkäajon kulututsta reilusti.. itse en ole vielä kesällä päässyt mittaamaan, ja toivon että sillon kulutus putoaisio edes alle kympin..

Tuon nuotituksen jälkeen aloin vain miettiä, että eikö galantilla kestä ajella "autokoulun taloudellisuusajoa" kun näyttäis vedätettäessä vievän noin paljon vähemmän..??? kun ei ne siirtymätkään aivan autokoulun oppien mukaan menny.. en siis itse ajanut vaan istuin siinä kartturin paikalla.. taidan ottaa kaverin aina kuskiksi kun menen johonki jos se pystyy ajaan noinkin selvästi pienemmällä kulutuksella :D
 
Vs: 2.0 GLSi galant ja kulutus

Mun mielestä toi kylmä ei oo hirveesti vaikuttanu kulutukseen, mulla meni kesällä vastaavassa ajossa aika lailla samanverran bensaa. Nyt on puolet lähdöistä johdon päästä , puolet ei. Matka ainan sama, 37 km. Ja kyllä noi vie pätkäajossa bensaa, oli sit talvi tai kesä. Kesälläki tuntuu et mittari laskee ihan helteilläkin kun lähtee kylmällä koneella.

Itsehän en IKINÄ lämmitä autoa tyhjäkäynnillä, en nää mitä hyötyä siitä on. Jos pitää ikkunoita avata, niin ikkunat auki, auto lähtövalmiuteen, kone käyntiin ja menoks. Tommonen ruiskukone vetää alusta asti oikeen hyvin.

Mitä vedättämiseen tulee niin onhan siinä omat rajansa, vois jotain semmosta sääntöä koittaa kehittää et tol 8 venttiilisellä on varmaan turha kiihdytyksis nostaa kierroksia 4->trpm ylöpäin, ja sit vakioajossa kierrokset alueella 1700-2500 rpm, vaihteesta riippuen. Alle ei kannata yrittää.

Nyt muuten mennyt ehkä pikkasen vähemmän bensaa tolla gti:llä ku ollu pakkasia, ei varmaan vuoda niin hirveesti. Vaihdoin siinä 98 futurasta 95seen. Ei kulutus ja tehot tainnu ainakaa heikommiksi muuttua. Ei taida toi alkoholibensa olla hyvästä sille koneelle.
 
Vs: 2.0 GLSi galant ja kulutus

kävin tuossa reissussa ja ajoin vakionopeuden säädettynä keskimäärin 88kmh niin kulutukseksi tuli 7.5-7.7 litraa sataselle, pakkastahan oli -10 - -15
 
Vs: 2.0 GLSi galant ja kulutus

Joo, itelläkin kulutus pyörii samoissa lukemissa kuin edellisillä, mutta se riippuu hirveästi siitä miten paljon on tavaraa/ henkilöitä kyydissä, missäpäin Suomea ajelee ( onko tasaista tietä vai mäkiä) ja ajeleeko rajoitusten mukaan vai sakon rajoilla. Myös ohittelut vaikuttaa, jos aina paahtaa kaasu pohjassa menemään. Mun mielestä vakionopeudensäädintä käytettäessä vie n. 0.5-1 l enemmän sadalle, koska itse saa sovitettua nopeuden paremmin kuin mitä kone tekee jos on paljon ylä/alamäkiä, ruuhkaa tms. Myös tuntuu että porukoitten gli malli kuluttaa vähemmän kuin oma glsi, juuri painoeron takia (gli mallissa ei sähkövarusteita eikä muutakaan "turhaa" nostamassa auton massaa) lisäksi gli tuntuu selkeästi pirteämmältä. Ainakin kun itellä on vielä bitumimattoa ja alustamassaa työnnetty jokapaikkaan varmaan 20 kiloa ;) Voi toki olla merkitystä, että sillä on ajettukin noin 70 tkm vähemmän kuin omalla :)
 
Vs: 2.0 GLSi galant ja kulutus

Edellinen kirjottaja on kyllä oikeessa. Vakkaria ei kannata käyttää, jossei liikuta jossain 120 nopeuksissa, ainakin tolla gti mallilla vakkari vei vaan bensaa, ja tuntuu et se kaasupoljin uppoaa tosi alas ku mäki vaan jyrkkenee ( einäin :seina) Menee paljo vähemmällä ku kiihdyttelee pikkasen ennen mäkeä ja pyrkii menee mäet vakiosyötöllä.

On kyllä tosi tarkkaa hommaa tuo maantieajokin, ton kanssa kun osaa ajaa nätisti niin monella uudemmalla vääntävämmällä autolla saanu aika hyviä lukemia.

Ja mäkisyyskin kyllä vaikuttaa paljon, esim just tossa porintiellä (2 tie) oli suht mäkistä niin senkin kyllä huomas bensankulutuksessa.

Hitto tullu ihan neuroosi tosta kulutuksien tarkkailusta meikäläiselle nykyään, ei meinaa auto välil pysyy tiellä ku pitää sitä mittaria kyylätä.

GLi -malli menee noin sitä yhdeksääkymppiä jollain pikkasen yli 7 litran keskikulutuksella, kuhan ei oo hirveitä lasteja/ mäkiä. Jos on kolme aikuista kyydissä esim niin menee jos hulppeammin, on todettu ennenkin, ei nää mitään vääntökoneita ole. :'( mutta komeita autoja senkin edestä...
 
Vs: 2.0 GLSi galant ja kulutus

mystinengalant sanoi
Hitto tullu ihan neuroosi tosta kulutuksien tarkkailusta meikäläiselle nykyään, ei meinaa auto välil pysyy tiellä ku pitää sitä mittaria kyylätä.

Kyllä tämä tosiaan alkaa neuroottista olemaan.. mutta jos nyt sais ne suihkut vihdoin hankittua niin vois viel kattoa.. jos yrittäis siihen asti vaan tottua ajatukseen et kaikki menee mitä sinne tankkaa.. mut vähän nopeammin vain.. mutta vieläkin kyselen et onko niitä anturien arvoja / mittauskonsteja tiedossa.. nollakeliä odotellessa et sais tuon lämpötila-anturin edes mitattua
 
Vs: 2.0 GLSi galant ja kulutus

mystinengalant sanoi
Edellinen kirjottaja on kyllä oikeessa. Vakkaria ei kannata käyttää, jossei liikuta jossain 120 nopeuksissa, ainakin tolla gti mallilla vakkari vei vaan bensaa, ja tuntuu et se kaasupoljin uppoaa tosi alas ku mäki vaan jyrkkenee ( einäin :seina) Menee paljo vähemmällä ku kiihdyttelee pikkasen ennen mäkeä ja pyrkii menee mäet vakiosyötöllä.

On kyllä tosi tarkkaa hommaa tuo maantieajokin, ton kanssa kun osaa ajaa nätisti niin monella uudemmalla vääntävämmällä autolla saanu aika hyviä lukemia.

se on se kasi tappisen taisteluvääntö jolla mennään, olihan tuolla viime reissulla mäkiäkin jonkun verran, ei hirveenä mutta jonkin verran.. katselin nimittäin tuota että jaksaako vääntää vitosella kun tuli jyrkkä mäki, ja hyvin meni.. kierrokset ei tippunut kuin 200rpm
 
Vs: 2.0 GLSi galant ja kulutus

GLi galantilla pääsi näkemä 100km 8,5 litralla bensiiniä kaupungissa.

Ei mielestäni yhtään huono, kun ottaa huomioon matkat (keskimäärin 2km) ja tolpattomat käynnistykset (n. puolet).

Mitattu niin, että bensavalon syttyessä laitoin kymmenellä eurolla bensiiniä (ja tuli sopivasti 8,5 litraa) ja nollasin trippimittarin, bensavalon taas syttyessä oli trippiin kertynyt aavistuksen reilu satku. Molemmilla kerroilla bensavalo syttyi samassa kohdassa, eli työpaikalta lähtiessä.

Ei tuo nyt loppuunsa niin hirveästi kuluta :)
 
Vs: 2.0 GLSi galant ja kulutus

MVa~1 sanoi
mutta vieläkin kyselen et onko niitä anturien arvoja / mittauskonsteja tiedossa.. nollakeliä odotellessa et sais tuon lämpötila-anturin edes mitattua

Mä laitoin tohon yhet arvot aiemmin tähän topicciin ja turha odottaa nollakeliä ku anturi irti ja testaa vedessä sen.


Nostokurjella taitaa olla aika timmi galantti ... :driver
 
Vs: 2.0 GLSi galant ja kulutus

Isoveli kehu että tolla meirän omalla galantilla pääsee alle 6l/100km, jos ajelee suht rauhas :eek:

Ittellä tosin meni melko lähelle 10l/100km kun 100km kaupunkiajoa kylmällä moottorilla ja 300km matkaa. Ja kaasua ei säästelty kummaskaan ;D
Ulkona oli 20 astetta pakkasta.
 
Vs: 2.0 GLSi galant ja kulutus

oma gli vie n.8-8,5 matkassa ja seka ajossa 10 ja kaupungissa 15 :p johtuen kaasujalasta ;D

sapporon 2.4 koneen asennuksen jälkeen pääsin 7,5 pintaan parhaillaan matkassa :peukku
 
Vs: 2.0 GLSi galant ja kulutus

oma 2.0GLSI vie n.10+ sekalaisessa.. check engine valo yllättää välillä ???
 
Vs: 2.0 GLSi galant ja kulutus

muah, tulipa tuossa jyväskylän reissulla testattua tuo kulutus niin että tuli faktaa ja todellisia lukemia. 6.9 litraa/100km matka-ajossa. :peukku

p.s. autossa ei ole vakkaria, vaikka se kiva olisikin.
 
Vs: 2.0 GLSi galant ja kulutus

Ite käytän sitä aina moottoritiellä, on niin mukava 8)
 
Vs: 2.0 GLSi galant ja kulutus

Ensimmäiset 200km oli tuolla EXE:llä n.8l sekalaista ajoa,näköjään vei sitten öljyäkin kuin kaksitahti,parisen desiä,eli remonttia tiedossa..
 
Vs: 2.0 GLSi galant ja kulutus

Tuli käytyä Oulussa tuossa pari viikkoa sitten, ja mittailin kans kulutusta maantiellä.. Cruisella se vei semmonen 8 litraa sataselle, eli ei se pitkillä matkoilla kovin paljoa syö, mutta tuo pätkäajo ei näköjään oikein sovellu.. EGR:n alipaineletkun tulppasin ja putsailin sen läppäkotelon, mut siitä ei ollu oikein minkänlaista merkittävää hyötyä
 
Vs: 2.0 GLSi galant ja kulutus

MVa~1 sanoi
Cruisella se vei semmonen 8 litraa sataselle, eli ei se pitkillä matkoilla kovin paljoa syö, mutta tuo pätkäajo ei näköjään oikein sovellu..

Juuri näin. Pätkäajo on vihonviimestä. Vaikka olis kesä ja jos aikoo pätkäajoa ajaa niin pitäs olla auto johdon päässä, noi omat galantit saa kesälläkin käynnistäessä kunnon ryyppyjä moottorinohjauksen toimesta, ja se kai sitten kuuluu asiaan kun toisessa on ecukin huollettu. Nuo käy jonkin aikaa 1500rpm tyhjäkäyntiä ihan kesäkeleilläkin jos kylmänä käynnistää. Sitten taas jos johdon päästä käynnistää tälleen niin tasaantuu heti se tyhjäkäynti.
 
Vs: 2.0 GLSi galant ja kulutus

Vanhaa aihetta kaivella vähän esille..
Nyt sitten sais vaihdettua ne suihkut muutaman vuoden suunnittelun jälkeen. Menihän siihen ainaki ½ tuntia. Ei ne vanhat mitenkään pahasti tihkunu näköjään läpi, mutta nämä "uudet" oli aivan tiiviit. Kulutusta en oo viel ehtiny mitata, mut käyntiinlähtö on ainaki paljon parempi. Ei tarvi enää kaasu pohjassa startailla :peukku
Niin joo ja 60€ makso paikallisella purkaamolla nuo suihkut, et ei se nyt niin kallista ollutkaan. Jos ees pikkusen tuota syöntiä tiputtais niin maksaishan se ittensä joskus takasinkin
 
Vs: 2.0 GLSi galant ja kulutus

http://www.tankkaus.com/graph_yearcons.php?car=21487

Siinäpä minun tämän hetken statsit, matka-ajoa lähinnä.. tai siis, työmatka-ajoa.. koostuu moottoritieajosta (90%) + kaupunkiajosta (~10%)
Eli 30km motaria, ja ~4km kaupunkia (rampilta ylös, ja kolme risteystä (vasen käännös, oikea käännös, vasen käännös, oikea käännös ja parkkihalliin), Keskinopeutena 105km/h, matka-aikana noin 20 minuuttia :peukku

ps. Luulen että jarrut hieman ottaa kiinni kun kulutus on litran kovempi kuin mitä sen pitäisi olla.. tosin onhan tuossa startit mukana (lohkolämppärin avustamana tosin)
 
Vs: 2.0 GLSi galant ja kulutus

Hei vaan kaikille!
Olen mielenkiinnolla lueskellut noita bensan kulutuksia, itsellä on 2l/8v glsi hb -93 aut. ja kulutus on kesat-talvet sekalaisessa ajossa n.10l/100 km. Tasaisella maantieajolla kulutus laskee aika reippaasti eli alle 8 litraan. Nämä kaikki tulokset on saatu vertaamalla litroja auton omaan matkamittariin.
Mikähän lienee todellinen kulutus kun nopeusmittarin näyttäessä 100km/h näyttää tienvarsitaulu 88km/h kun alla oli 187/70-14 kokoiset kuluneet kesäpyörät? Jos alle laitetaan halkaisijaltaan isommat ympyrät niin jo muuttuu tod.nopeus/mittarin näyttämä ja sama vaijeri kun veivaa matkamittaria niin muuttuuhan kulutuslukematkin. Eli oikean kulutuksen mittaamiseksi pitäisi kai mitata matka gps:llä.
Ed.Mitsuni oli vm -90 gli 2l/8v hb man. myös kattikoneella ja kulutuslukemat jokseenkin samat kuin automaatilla. Takavuosina alla oli takavetoinen kaasutinkoneinen kaksilitrainen jolle liemi maistuikin ihan eritavalla -kaupungissa talviaikaan 15l lienee ennätys tosin matka-ajossa mentiin alle 8l/100km.
Taas auton oma matkamittarilukema perusteena.
 
Vs: 2.0 GLSi galant ja kulutus

itsekkin lueskelin noita stoorejanne bensan kulutksesta ja olen puulla päähän lyöty :nykii
itselläni on 2.0 glsi 8v automatic ja vie ajossa kuin ajossa vähintään 11 litraa... paras mitä olen tankillisella ajanut on
rapiat 450 kilometriä :seina ja olen kokeillut 98:sia enkä huomannut mitään eroa kulutuksessa, olen myös vaihtanut lambdan eikä sekään ole mielestäni vaikuttanut paskan vertaa :(
siis mikä neuvoksi? syynä ei voi olla enää kuin ilmamassamittari, mut onko kenelläkään mitään hajua mistä voisi löytää ehjän käytetyn kun olen kuullut huhuja et uusi maksaisi yli 300 eskoa johon opiskelijana ei ole varaa...
joten kertokaa mitä tutkimalla voisi löytyä syy bensan kulutukseen?
 
Vs: 2.0 GLSi galant ja kulutus

ajotapa ja se että automaatti vie heti n.litran manuaalia enemmän. myös leveet renkaat vaikuttaa asiaan lisäämällä kulutusta.

voihan siellä olla pikkasen viallinen termari/lämpöanturikin--->käy rikkaammalla ;)

syitä on monia
 
Vs: 2.0 GLSi galant ja kulutus

Eilen mittasin taas piruuttani,kun tuli ajettua ~700km.

Tuolla GTI:n lodjulla,~100km/h matkanopeudella vakkarilla (ja kaikista joista pääsi ohi,mentiin myös) KK 8,1.




Kaverille haettiin 1,8T -98 passatti,ja sille tuli KK 7,1..
 
Vs: 2.0 GLSi galant ja kulutus

Uskon katittoman manuaali Glsi:n menevän juuri tuolla 8 (maantie) ja 10 (kaupunkiajoa/kylmäkäynnistyksiä) litran lukemilla sen kummemmin yrittämättä. Paljonko alle kasin sillä pääsee, tuskin paljoa, en ole itse jaksanut edes yritellä mitään talousajoa sillä.
 
Vs: 2.0 GLSi galant ja kulutus

Niko Päivinen sanoi
Uskon katittoman manuaali Glsi:n menevän juuri tuolla 8 (maantie) ja 10 (kaupunkiajoa/kylmäkäynnistyksiä) litran lukemilla sen kummemmin yrittämättä. Paljonko alle kasin sillä pääsee, tuskin paljoa, en ole itse jaksanut edes yritellä mitään talousajoa sillä.

kesällä saa menee katittoman "7.5" vakkari päällä, kaupungissa tuo 10-11 on ollut itselläkin, minun työmatka ajossani, galant vie sen noin 8.8-9.2l (manuaali 380tkm rullattu glsi)
 
Vs: 2.0 GLSi galant ja kulutus

ajotapa on se jännä ;D joo aiheeseen :)
vakkari päällä tulee ajettua enimmäkseen ettei pääsis lipsahtamaan nilkka suoraksi..
mut miten se voi viedä niin saatana paljo vaikka kuinka yrittää ajaa rauhalliesti ja aina roikasta kylmänä käyntiin näin talvella..
 
Takaisin
Ylös Bottom