2.0i vai 2.0 gti

Galant_1.8glx

Mitsubishi Galant -89 Glx & Audi A4 2.0 -03
Liittynyt
24 Huhtikuu 2003
Sijainti
Kuopio
Olisi tarkoitus vaihtaa tuon 1.8 koneen tilalle uusi kone ja vaihtoehtoina olisi 2.0i 8v ja 2.0i 16v. Mitenkä paljon osia yleensäkin joudun vaihtamaan ja miten paljon enemmän jos laitan gti koneen paikoilleen? Mitkä osat kävisivät entisestä jo suoraan jotta saisin paperiin leiman?
Eilen selailin tekniikka osaston läpi ja en oikein löytänyt sopivia vastauksia kysymyksiini.
 
joutuisit vaihtamaan lähes kaiken: jarrut, jouset iskarit, vakaajat, koneen, johtosarjan, ehkä laatikonkin.

Työmäärä on niin iso, että helpommalla pääset kun ostat valmiin GTI:n -ei ne tekniikan osatkaan ilmaisia ole.

Valmiissa GTI:ssä saattaa olla myös joitain varusteita, joita ei nykyisessä autossasi ole (mutta mitä ei siis tekniikanvaihto mielessä tarvitsisi vaihtaa).
 
mitenkä onnistuu 2.0 8v koneen vaihto 2.0 16v GTi koneen kanssa? pitääkö vaihtaa mitä osia?
 
1.8 tilalle saa vaihtaa 2.0 8v koneen siten että takajarrut
vaihtaa levyiksi, kone sopii vanhaan lootaan kyllä ja pitäs viel kestää...

jos laitat 2.0i koneen ,ruiskun kanssa sitten tulee ongelma... johtosarjoja pitää vaihtaa...
eli moottori-ecu sarja samaten auton sisällä oleva koelaudan johtosarja sarja että saat bensapumpun johdot saa paikalle...
myös bensatankki pitää vaihtaa... kun ruiskussa on tankissa pumppu...


tuohon että 2.0i 8v koneen tilalle 16v... pitäs riittää koneen vaihto ja ecu-moottori johtosarjan vaihto samaten ecu vaihtoon...

jarrut pitäs riittää jos vain on levyt joka nurkassa...
 
Se johtosarjan vaihto eii välttämättä ole ihan mikään pieni duuni ;)
 
Kari.L sanoi
Mitä tuossa ykskasissa on voimaa?

66 kW (90 hv) @ 5500 r/min
137 Nm @ 3500 r/min

Katalysaattorilla varustetussa sitten on nuo JKorpelan antamat lukemat.
 
eli siis 2.0i 8valve tilalle vaihtaa 2.0i 16valve niin joutuu vaihtamaan sen ecu boksin? joutuuko myös johto sarjan?mihin asti sitä tarvii vaihtaa? entäs tällänen vaihtaa kannen ja ruiskun ja jos tarvetta niin ecuboxin???
 
Webtrap_86 sanoi
eli siis 2.0i 8valve tilalle vaihtaa 2.0i 16valve niin joutuu vaihtamaan sen ecu boksin? joutuuko myös johto sarjan?mihin asti sitä tarvii vaihtaa? entäs tällänen vaihtaa kannen ja ruiskun ja jos tarvetta niin ecuboxin???

Joo eli ecu menee vaihtoon, samaten ecu-moottori johtosarja, ja muistaakseni joku puhui että rinki kello pitäs vaihtaa... ettei toimi gti:n eculla...
 
JKorpela sanoi
muistaakseni joku puhui että rinki kello pitäs vaihtaa... ettei toimi gti:n eculla...

Eeei se ihan noin voi mennä, kun ei se kiekkamittain juttele ecun kanssa ollenkaan. Se saa pulssinsa sytkäosastolta. Vai taasko hourin?
 
Esku sanoi
JKorpela sanoi
muistaakseni joku puhui että rinki kello pitäs vaihtaa... ettei toimi gti:n eculla...

Eeei se ihan noin voi mennä, kun ei se kiekkamittain juttele ecun kanssa ollenkaan. Se saa pulssinsa sytkäosastolta. Vai taasko hourin?

e3x galantissa syöttö rinki kellolle tulee eculta... sytkä ohjaus o ecussa...
 
sytkän ohjaus ecussa joo, mutta kaavion mukaan trankulta tulee suoraan kiekka mittarille...
 
Molmis sanoi
sytkän ohjaus ecussa joo, mutta kaavion mukaan trankulta tulee suoraan kiekka mittarille...
Joo taitaa tuossa 8valve koneessa tullakin...
trankun ohjauksen kanssa samassa johdossa on rinkikello eikös niin?  tuo haarautuma tapahtuu ihan ecun lähellä (toinen konehuoneen puolelle trankulle ja toinen koelaudan johtosarjaan)

16v koneessa on kaksi trankkua sytkä boxis... johtoja tulee kaksi...
mut en löytäny tähän hätään 16v koneen kaavioista kytkentää kiekkakelloon...
onhan niis sekin ero että toinen o 9 tonniin ja toinen 8tonniin  ;D
 
Varma en ole tuosta, mutta kaikissa niissä, mitä olen itse ronkkinut menee piuha transistorin ja puolan välistä kiekkamittarille. Eli vasta sytytyksenvahvistinyksiköltä menee rinkikellolle. Ettei ecun tartte syöttää kahdelle vehkeelle signaalia... ja toisaalta, jotta mittarista näkis suoraan, tuleeko sytkälle asti pulssia.

Vaan mitäs väliä tuolla on? Jos se on samassa johdossa trankun kanssa, niin joka tapauksessa pulsseja tulee oikea määrä. Eli toimii. Jos siinä on joku jännitetaso- tai muu ero, niin väliin nyt tekee alta aikayksikön jonkun pienen konvertterin.
 
vähän ehkä off topic mut tota Tuolla oilis huuto.netin sivuilla galantin gti kone myynnissä! ja yksi galantti missä kori huonossa kunnossa! et jos jollain ois tarvetta gti koneelle tai koko autolle! linkkejä en osaa tehdä suoraan mut laittakaa hakusanaks: Galant
 
Takaisin
Ylös Bottom