2.4 GDI Gallut -98 -->

Toppo

Galant 2,4GDI GLS -99
Liittynyt
14 Kesäkuu 2004
Ystävälliset asiantuntijat - eritoten Mika, I.Ojala & ristor!

Nyt on sellainen päähänpinttymä meikäläisellä, että 2.4 GDI Gallu on _pakko_ saada! Hakureissu Saksaan lienee edessä - johtuen hintatason lisäksi jo valinnanvaran määrästä..

Jo pelkkä ulkonäkö, ja ehkä melko yllättäväkin harvinaisuus Suomen teillä sai siitä kiinnostumaan, mutta nyt kun 2 Litraista "pikkuveljeä" kävin testaamassa, on ostopäätös käytännössä hakattu kiveen!! ;D Heppojahan ei 2,4:ssa ole kuin n. 14 enemmän, mutta kuvittelisin paremman väännön tuovan mukavan lisän kulkuun - lienee hieman kovemman vakuutuksen hinnan väärti lisä - vai olenko väärässä? Kulutustahan niille mainostetaan lähes samaksi matka-ajossa..

Joten; nyt kun _koko_ Internetti on aiheesta läpi koluttu, olisin vielä kysynyt teiltä, joilla oikeasti ko. autosta kokemuksia on, tuleeko teille mieleen _mitään_ syytä miksi ei? Tai kenties mitä erityistä ottaa kaupoissa huomioon.. Miksi niitä on Suomessa niin vähän? ??? Mitä mieltä itse olette Galluistanne yleisesti olleet? Onko ne todella niin hyviä, kuin miltä ne näyttää? ;)
Onko esim. huoltojen/varaosien hinnoissa tullut ylläreitä? Voisin kuvitella että nyt kun Mitsu meni Vehoon, on huoltojen hinnat kenties hieman "pompsahtaneet"..? Tarvikeosia joutunee myös hieman etsiin jos itse laittelee - johtuen auton harvinaisuudesta Suomessa - niitähän ei uutena käsittääkseni tänne ole vähään aikaan enää tuotu?

Kaikki gallu-kommentit otetaan kiitollisena vastaan, ja toivottavasti pääsen niitä tänne pikapuoliin itekin antamaan ;)

nimim. "Galantti-kuumetta +42C" ;)
 
Galantin hinta nousi suomessa niin huimaksi ettei se ollut enää kilpailukykyinen. maahantuontiloppui v.2002. uusi korimalli tulee taas suomen markkinoille.

älä lähde saksaan turhaan vaan osta multa vm98 2,5 V6 Galant. juuri saksasta haettu :) sekin on hyvän näkönen ;) ja kyllä kelpaa ajella kun ihmisten päät kääntyilee 8)
 
..no Suomesta osto ei ole suinkaan pois suljettu vaihtoehto - niinkuin ei myöskään toi V6:nen.. ..jos vaan muuten kysyntä ja tarjonta kohtaa ( lue. hinta ) ;)

Ei kai toi sun oo STW? - ne on tällähetkellä skoopin ulkopuolella.. Sattusko siitä kuvaa oleen heittää vaikka tohon mun s. postiin? ja hiukka lisätietoo - esim. kilometrit ja varusteet..

-T
___________________________

katos vaan, eihän meikäläisen osote näkynytkään profiilissa.. noh, nyt näkyy, ja on siis toppo_t@hotmail.com

linkistä kuviin olis tietysti muillekin kiinnostuneille iloa..
 
Eipä tule mieleen syytä, että miksi ei kannattaisi hankkia. Kaikinpuolin on ollut loistava auto. Ei nuo huollot taida normaalia kalliimpia olla ja noista varaosista en tiedä, koska ei ole ollut tarvetta vaihtaa mitään ;) Tuskimpa nekään sen kalliimpia ovat ja niitä pitäisi kyllä saada ihan helposti. En oikestaan muuta ole kaivannut autoon kuin turboa ;D
 
Harvemmin näitä tosiaan vastaan tulee, ei ole kovin paljoa uuskoppasia Galantteja yleensäkään liikenteessä...

Moottori on mukava ominaisuuksiltaan, alakierroksilla vääntöä on itseasiassa enemmän mitä kuutosessa... Tulee melkein rauhallisessa kruisailussa ajettua liiankin isolla vaihteella kun ei yli 1500 rpm käytännössä tarvi ollenkaan ;)

Kulutuksesta ei voi sanoa muuta kun että vähän menee :) Matka-ajossa pääsee alle seitsemään yrittämättä, tosin reiluilla ohitteluilla sain nousemaan melkein kahdeksaan litraan. Koko ajan keskikulutus mitä auto on minulla ollut on noin 8,5 litraa, ja normaali ajosta puolet on lyhyttä muutaman kilometrin ajoa kylmällä koneella, ja toinen puoli matka-ajoa. Vertauksena todettakoon että edellisellä (-89 2.0i) Galantilla samassa ajossa meni 2 litraa enemmän...

Jos nyt pitäisi auto vaihtaa niin vaihtoehdot olisi vähänä, samanlainen tai kuutonen tilalle, ja luultavasti kulutus saisi valitsemaan GDI:n, oletan kuutosen olevan "hieman" janoisempi...

90tkm huolto on _kallis_, se maksaa tonnin luokkaa. Siihen kuuluu jakopään hihnat yms., se selittää sitä osaltaan. Muuta huonoa sanottavaa ei ole, tosin saapahan ajaa vielä yli 80 tkm ennenkuin tulee seuraavan kerran kallis huolto eteen ;D
 
olen töissä juuri nyt mutta jos illalla kerkiän niin voin pistää kuvia ja tietoja tulemaan.
ja on sedan:)
 
tässä on nyt muutama kuva:

http://photo.jippii.fi/fi/image//data/photo/jippii.fi/j/u/juhoval/1087483051588.jpeg

http://photo.jippii.fi/fi/image//data/photo/jippii.fi/j/u/juhoval/1087482421204.jpeg

http://photo.jippii.fi/fi/image//data/photo/jippii.fi/j/u/juhoval/1087483086048.jpeg

http://photo.jippii.fi/fi/image//data/photo/jippii.fi/j/u/juhoval/1087483187290.jpeg

http://photo.jippii.fi/fi/image//data/photo/jippii.fi/j/u/juhoval/1087483352800.jpeg

http://photo.jippii.fi/fi/image//data/photo/jippii.fi/j/u/juhoval/1087483418146.jpeg
 
Nihkeesti noita on myynnissä :-\
mulla on kanssa tutka päällä jos sattuis jostain löytymään GDI STW, ja mieluiten tietty Sport-kiluilla.
 
Kyllähän noita nyt on näkynyt myynnissä ihmeestikin vaan kun ne katoaa liikkeestä aika nopeasti... Esim tommonen GDI STW oli vielä muutama päivä sitten herttoniemen veholla vaan ei oo enää, reilun viikon taisi keretä olla....
 
Melkein suosittelisin, että metsästäisit mielummin 2.0 tai 2.5 v6. GDI:stä olen kuullut niin "sisäpiiristä" kuin muualtakin turhan paljon kielteistä ko. konetyypistä.

Ja olettekos huomanut, että GDI koneet vaikuttaa "kadonneen" uusista mitsun malleista jonnekin?

Hieno idea mutta toiminta vähän niin ja näin, ehkä 10v päästä toimii kuten suunniteltu ;)
 
Alkaa ihan oikeasti **tuttamaan tämä touhu, hallituksen jäsenet vuoron perään haukkuu GDI:tä...
 
eihän ketään hauku mitään vaan kertoo raakaa faktaa, elä nyt ota ittees tuommoista.

gdi:ssä on huono puolensa eikä sille maha mitää. ;)
 
no "uutta" tekniikkaa.. kyl mä ainaki jaksaisin sen 40 tkm(vai mikä se ny olkaa) yhe läpän puhistaa....ja GDi voisin ostaa...
 
ja kyllä mitsu GDI:tä käyttää, monessakin autossa, eri asia käyttääkö euroopan markkinoilla..

on muistaakseni jopa V8 GDI.. mut jos autossa on karstaongelma ja huoltokrija kehoittaa putsaa kotelon xx km välein, ja tunnetusti suomalaiset ON NIIN ahkeraa kansaa autojen "suositeltavien" huoltojen kanssa.. autoa yleensä huolletaan aina sillonkun se menee rikki ja öljyt vaihdetaan koska ne on pakko.. niin voiko lopputulosta laittaa tekniikan piikkiin.. ja eipä valtamediassa / ulkomailla oo kätinää GDI:istä ole ollu.. vai meneekö vika vain laiskan omistajan harteille?

ja valittaako myxi? ei? ja itsekkin tiedän yhdellä tutulla GDI mitsin jossa ei oo mittään vikkaa ollu, tosin se puunaakin sitä niinku hullu.. (=tervettä) :p
 
Myytävänä Mitsubishi Galant Sport STW 2.4 gdi autom. -01
Alkuperäinen suomiauto. Ajettu 135 tkm. Tumma violetti. Huoltokirja, automaatti-ilmastointi, sähkölasit/peilit, cd, sport sisusta, tummat lasit ym. 17" vanteet uusilla renkailla, 15" talvirenkaat, ei tupakoitu eikä kuljetettu koiria.
Tosiostajan harvinainen tilaisuus.

H.24.000 €
Helkaman ovh. 2001, 270.000 mk
 
Loistavaa - täähän poiki juuri sellaista keskustelua kuin kaipasinkin! :)

Itekin epäilin ton GDI:n täydellisyyttä - niinkin "uutena" tekniikkana... (vaikka johan sitä saksalaiset kuulemma WW-II:ssa testailivat.. :)

Näyttäisi tosiaan Suomessakin myytävissä Pajerossa ja Carismassa (ainakin) sitä olevan tarjolla ja lähitulevaisuudessa on kuulemma uusiakin malleja tulossa useampia..

Täällä on noussut parissa threadissä esille tuo kaasuläppäkotelon(?) likaantuminen, ja jossain britti-artikkelissa oli mainintaa suuttimien nokeentumisesta, mutta nepä ei taida ikuisia olla yleensä muissakaan ruiskuissa.. Eli mielestäni varsin siedettäviä "ominaisuuksia" 150hv koneessa, joka vie matka-ajossa vähemmän soppaa ku meikäläisen nykynen 1,6 Primera.. :)

Rayan Airilla pääsis ens torstaina Tampereelta Frankfurtiin 35 egellä.. :) (aina yhen juhannuksen hyvään tarkotukseen uhraa! ;D)

Kiitokset tähänastisista kommenteista - jatkakaa toki!
 
vaikka hieman offtopiccia onkin, niin ajattelin hieman vetästä faktaa (vois olla kivoja edustusautoja) ;D

http://www.mitsubishi-motors.co.jp/PRODUCTSS/proudia.html
http://media.mitsubishi-motors.com/pressrelease/e/products/detail522.html

Proudiahan on tekstin mukaan 5 metrinen luksus sedan, kun taas dignity 5.3 metriä pitkä limusiini, GDI moottorit 3.5 V6 ja 4.5 V8 pienempää V6 GDI konetta tullaan näkemään pajeroissa sekä mitä ilmeisemmin JDM galanteissa..

Luin myöskin että karstaongelmat johtus euroopan huonompi laatuisesta bensasta (japanissa noin 10 x puhtaampaa), ja tästä syystä GDI:iitä ei ole tuotu täydellä teholla eurooppaan..

Rellu on todennut ilmeisesti samat ongelmat omassa GDI viritelmässään (IDE)

Lehdistötiedotteesta:
In Renault press release material, there is implication that "a Japanese design" suffers from the relatively high Sulphur fuel in Europe, which is 150ppm compare with Japan 10-15ppm (although still a lot lower than that of the US). In Japan the GDI needs a special catalyst to clean the excessive NOx generating under ultra-lean combustion. However, the high Sulphur fuel could "pollute" the catalyst and makes it permanently ineffective.

Therefore the European Carisma GDI runs at much richer air fuel mixture than Japan sisters in order to reduce NOx, hence require only a normal Catalyst. While the Japanese GDI achieve a fuel / air ratio of 1 : 40 at light load, the European GDI can only reach 1 : 20 or so, compare to conventional engine 1 : 14. This greatly reduce fuel efficiency.


mut nuokin "viat" voidaan välttää lukemani perusteella säännöllisellä kaasuläppäkotelon putsauksella ja ainakin carisman tapauksessa mitsubishi on kuulemma antanut "tiedoksiannon" (ei siis recall) merkkiliikkeille aikaanaan että huollossa ois suositeltavaa vaihtaa firman piikkiin suuttimet ja kaasuläppä kotelo, moniko sit on vaihtanut..

ja tuossa ois linkkiä:
http://www.bba-reman.com/auto-mine/mitsubishi/mitsubishi_gdi.htm

mielestäni teoriassa GDI on varsin toimiva ratkaisu yhtenä pointtina voisin sanoa että kukapa EI haluaisi kasikonetta nelosen kulutuksella :p

mut nyt minäkin hiljenen tältä saralta, tutkitaan ennenku hutkitaan :-X
 
Toppo sanoi
Täällä on noussut parissa threadissä esille tuo kaasuläppäkotelon(?) likaantuminen, ja jossain britti-artikkelissa oli mainintaa suuttimien nokeentumisesta, mutta nepä ei taida ikuisia olla yleensä muissakaan ruiskuissa.. Eli mielestäni varsin siedettäviä "ominaisuuksia" 150hv koneessa, joka vie matka-ajossa vähemmän soppaa ku meikäläisen nykynen 1,6 Primera.. :)
Ei nuo ongelmat minustakaan pahalta kuulosta... kaikissa autoissa on aina jotain probleemaa. Mulle henk.koht. auton ulkonäkö on tärkeä, todella tärkeä... Glantti on yksi ainoista silmää miellyttävistä, siinä ei pari teknistä probleemaa paina ;) Ja jos nuo probleemat ovat tiedossa niin tietää niihin varautua ja ennaltaehkäistä.

GDI:stä vielä, onkos niissä ollut nostajien kanssa ongelmia? Tutun 2.0 glanttiin (vm00) vaihtoivat kun oli 60tkm mittarissa :eek:
 
Niin Suomessahan nimeltä mainitsematon huoltoasema-ketju on aloittanut myymään rikitöntä (10 ppm) bensiiniä ja muut seuraavat kohta perässä, mitenkähän se vaikuttaa sitten asiaan vai vaikuttaako mitenkään? Silloinhan ollaan ilmeisesti samalla tasolla Japaniin kanssa.

Toisena, kaikki varmaan muistanevat polttoaineiden vertailut 90-luvun lopulla, silloin osa polttonesteistä ihan oikeasti karstoitti, silloin on varmasti toimivuuteen vaikuttanut jo pelkästään se kenen polttoaineilla on ajanut. Parissa uusimmassa vertailussahan ei enää ole käytännössä eroja ollut, eikä juuri karstaakaan.

Kellään tietoa miten Sport sisusta eroaa tavallisesta?
 
bensan laatu on yksi syy GDI:n nokeentumiseen, toinen syy on melko varmasti Suomen ilmasto: ajatelkaa miten usein auto altistuu täällä todella kylmälle ilmalla ja sillä ajetaan viileänä. Tilanne on toinen jossain etelämmässä, jossa ulkoilmakin on aina jo niin lämmintä, että auto on lähtiessä puoli lämmin. Kyllä se dieselikin nokeaa kylmänä enemmän. Ja kyllä GDI:n monet edut kompensoivat varmasti satunnaisen imusarjan putsaamisen vaivan monin verroin -no, sen saavat GDI omistajat kertoa, onko näin....
 
GDI: moottorin huonot puolet ovat lähinnä tuossa nokeentumisessa. Vanhemmista Carismoista sai sen kierrätyspiuhan vielä irti, mutta uusista Galanteista ei enään saa (?). Sillä tavalla sen homman sai korjattua. Laihaseosmoottorin ominaisuuksiin kuuluu myös pieni nykiminen hitaassa nopeudessa, mutta tämän noteeraaminen on sitten ihan kuskista kiinni. Meillä on vm. -99 GDI gallu ja hyvin on pelannut. "GDI Eco" alueella auto on pieni ruokainen, mutta sitten kun siirrytään ns. "tehoalueelle" niin menovesi alkaa maistumaan. Itse näen kuitenkin asian niin, että GDI moottorin edut ovat huomattavasti suuremmat kuin "haitat". Muutenkin niitä ongelmia ilmeisesti esiintyi ensimmäisissä GDI Carismoissa eikä niinkään enään näissä uudemmissa autoissa. Ja kyllä tosiaan diesel huomattavasti enemmän nokeaa (ennen oli diesel auto taloudessa) ja niistähän ne suuttimet piti aina välillä vaihtaa / puhdistaa (senhän takia nuo vanhat "nokivasarat" savuttavatkin liikenteessä kun suuttimia ei ole huollettu).

Niin ja todellakin 2.4 GDI -koneessa on jonkin verran enemmän vääntöä varsinkin alakierroksilla kuin V6: ssa. GDI -koneella varustettu Galant lisäksi painaa hiukan enemmän kuin V6 -koneellinen, vaikka ei ehkä luulisi. Itse kyllä en missään vaiheessa harkinnutkaan ostavani "normaalia" 2.0 litraista. Kaveri on Vemicillä duunissa ja ei sieltä ole mitään suurempia ongelmia kuulunut liittyen uusiin GDI koneisiin. Ainoastaan juuri tuo pakokaasunkierrätys, joka sekään ei ole mikään todellinen ongelma ko. koneessa ja huollon pitäisi hoitaa nuo putsaamis hommat. :)
 
Myxi sanoi
Kellään tietoa miten Sport sisusta eroaa tavallisesta?

Oon koittanu tota kans kattella, mutta muuta eroa en keksi kuin kojelaudan "titaani -tyyppinen" panelointi(valmistajan sanoja lainatakseni) - Noista voi tietty olla montaa mieltä - enkä ite oo nähnyt kuin kuvissa, mutta samaan kategoriaan taitaa omalla kohdallani mennä kuin jalopuutkin; irti ja paukkupullolla mattamustaksi _heti_.. ;)
 
butch1278 sanoi
In Renault press release material, there is implication that "a Japanese design" suffers from the relatively high Sulphur fuel in Europe, which is 150ppm compare with Japan 10-15ppm (although still a lot lower than that of the US). In Japan the GDI needs a special catalyst to clean the excessive NOx generating under ultra-lean combustion. However, the high Sulphur fuel could "pollute" the catalyst and makes it permanently ineffective.

Therefore the European Carisma GDI runs at much richer air fuel mixture than Japan sisters in order to reduce NOx, hence require only a normal Catalyst. While the Japanese GDI achieve a fuel / air ratio of 1 : 40 at light load, the European GDI can only reach 1 : 20 or so, compare to conventional engine 1 : 14. This greatly reduce fuel efficiency.

Niin nyt kun tässä syksyllä päästään tuonne Japanin tasoihin rikkipitoisuuksissa niin herää kysymys että miten saadaan polttoaine - ilma suhde samaksi kuin Japanissa 1 : 40? Olettaen että tuo mikä koskee Carismaa koskee myös Galanttia...
 
Tuskin nyt kumminkaan GDI -koneelliset jää talleihin seisomaan moisen takia ;D Noita Carismoita kumminkin liikenteessä ties miten paljon.

Tuskin tuo hirveästi tulee vaikuttamaan ja tuokin on luultavasti vain säätökysymys (?).
 
Mukava olisi jos sais säädettyä, sehän tarkoittaisi polttoaineen säästöä pintakaasulla ajettaessa, jos seos olisi 1 : 20 sijasta 1 : 40 ;D
 
Mutta turhaan huolehdit ::) Tuskin tässä mitään sen kummempia. Hain varmistuksen asiasta, niin kyseinen henkilö oli vain ihmeissään moisesta tekstistä. Ei pitäisi tuolla bensa jutulla olla mitään vaikutusta / ongelmaa gdi -moottorissa.
 
Itse olin tosi pettynyt edelliseen galluun joka oli 2.4 GDI
-00. Vaihdoin joulun alla tohon Sigmaan koska; Gallu ei menny päästöjen takia katsastuksesta läpi remontti n. 2000 euroo onneksi liike maksoi, öljyä meni noin 3-5dl/1000km ja oli muuten perhanan kova ääninen auto sisälle, etenkin kun ajoi mutkatietä. Mutta oli se vaan pirun nätti auto, viininpunainen, kaikki lasit tummat, 17" pyörät ja alusta 50mm...
 
Jos Galantista pitäis joku huonopuoli sanoa niin rengasmelu on oikeastaan ainoa huono puoli joka tulee mieleen, ja se taas ei ole moottorista kiinni...
 
Jakke sanoi
Itse olin tosi pettynyt edelliseen galluun joka oli 2.4 GDI
-00. Vaihdoin joulun alla tohon Sigmaan koska; Gallu ei menny päästöjen takia katsastuksesta läpi remontti n. 2000 euroo onneksi liike maksoi, öljyä meni noin 3-5dl/1000km ja oli muuten perhanan kova ääninen auto sisälle,
:eek: No huh! Toihan kuullostaa _toudella_ hyvältä... :p
Mitä tossa 2000 egen huollossa oikein tehtiin? (Jos kärsii udella?) Ohjausboksit ja/tai katti vaihtoon? Ja kai nyt sentään tossa öljyn kulutuksessa on typo!?!? :eek: Yksi nolla liian vähän? Vai trollailetko ? ;)

On nimittäin lentoliput tilattu ja lainat sovittu tollasen hakemiseksi, joten kyllä tuon suuntaset kommentit hiukka karmii :) ..saksan tuliaisen murheisiin kun tollanen liikkeen maksumieheksi saaminen ei oikein taida onnaa.. ;) (Tosin vielä sitä parilla tonnilla korjailee, ja silti jäänee sumppirahat hakupalkkaa Suomen hintoihin verrattuna)

Mitä tohon rengasmeluun tulee, niin koeajon perusteella pystyn sen kanssa kyllä elämään, vaikka ei tosiaan ehkä mikään "lentävä matto" ollutkaan.. Tohon toki vaikuttanee hiukan myös alla olevat gummit..
 
Itse kävin katsastamassa tässä kuussa, inssillä ei ollut mitään moitittavaa päästöissä eikä missään muussakaan...

Tokihan autoissa on yksilöitä, onhan meissä pitäjissäkin moneen lähtöön mutta silti tohtinen epäillä että tuollaista vikaa monessa autossa olisi...
 
;DJoo tota siihen vaihdettiin esim: kaasulaäppäkotelo ja kaikki siihen liittyvät hilppeet ja jotain muutakin, en ihan kaikesta ollut perillä...
Öljyn kulutus oli oikeasti tolkutonta siihen tilattiin jo uudet osat kanteen, mutta maahantuoja pisti stopin asiaan, noh sain kuitenkin aina öljyä paikallisesta mitsuliikkestä ilmaiseksi silloin kun sitä piti lisätä.
Mut kuitenkin jos kiinnostaa mul on yksi 17" vannesarja ja yksi sarja konin säädettäviä iskareita (ovat vielä paketissa) ;)
 
vanteet o mil jaolla ? (e muista taas mite ne carismas vaihtel)

edit: eikui GAllus siis..taiski olla 5 pulttinen
 
Jakke sanoi
Mut kuitenkin jos kiinnostaa mul on yksi 17" vannesarja ja yksi sarja konin säädettäviä iskareita (ovat vielä paketissa) ;)

Onko vanteista kuvia? Paljonko olet vailla etuiskareista / onko 8040-1233Sport ?
 
Jakke sanoi
;DJoo tota siihen vaihdettiin esim: kaasulaäppäkotelo ja kaikki siihen liittyvät hilppeet
Ihan sivuhuomautuksena kiinnostuneille; kuulin mutkan kautta yhdestä GDI Gallusta, jonka kaasuläppäkoteloa ei oltu karstasta putsattu, ja tästä johtuen jokin "magneetti-osa?" oli siitä irronnut.. En tiedä tarkkaan mistä osasta on kysymys, mutta yleensä tällöin huollossa vaihtavat koko kotelon, joka olis kuulemma maksanut 1200€+työ, mutta omistaja oli lentokonetekniikan miehenä lyönyt osan takasin paikoilleen jollain lentokoneissakin käytettävällä liimalla ja toiminut on kuulemma sen jälkeen..

Tuon "pahamaineisen" kaasuläppäkotelon käpistelyyn olisi mukava löytää jonkin näköistä ohjetta / räjäytyskuvaa.. ei voi olla mahdoton homma ite sitä ?0 000km:n välein vähä syynäillä..

Enää viikko Saksan reissuun ;D Ei ole teistä ollut apua Galantti kuumetta laskemaan.. ;) Sopivimmat yksilöt vaan oli taas menneet kaupaksi - kelpaavat näköjään muillekin..
 
ootko miettiny ostavasi gallun 2.5 v6 koneella? ois varmaan halvempi tekniikan osilta ku gdi mylly ku tekniikka peruskonstrukstioltaan yksinkertaisempi.
 
Kyllä V6:nenkin mielessä on käynyt, varsinkin kun valinnan varaa olisi huomattavasti enemmän jos nekin ottais mukaan haarukkaan, mutta kilsoja tulee meikäläiselle vuodessa sen verran että GDI:n pienempi kulutus houkuttelee - tehoissa kun 2,4:n ei häviä kun jonkun 10hp ja itseasiassa vääntö siinä on jopa ilmeisesti karvan verran parempi..
 
Toppo sanoi
Enää viikko Saksan reissuun ;D Ei ole teistä ollut apua Galantti kuumetta laskemaan.. ;) Sopivimmat yksilöt vaan oli taas menneet kaupaksi - kelpaavat näköjään muillekin..
Kerroppas sit kokemukset hakureissusta..
Ja tiesithän että Saksan glantit ei ole "talvivarustein", eli laturi, akku, johdotusrintamalla on eroja. Itse katselin Ruotsin suunnalta mutta kalliimpia ovat siellä :-\
 
Niinkö? :eek: Siihen olin varautunut että penkinlämmittimiä ja lohkareita noista ei yleensä kai löydy, ja termarin joutunee vaihtamaan jos ei nauti talvisin pakastimessa istumisesta, mutta laturien tai johdotusten erot eivät todellakaan olleet tiedossa.. Mistä olet moisista kuullut/lukenut?

"Winter Edition" versio olis tietty siisti kun olis luistonestot ja ulkolämpömittarit jne, mutta eipä ole niitäkään liikaa tarjolla..

Ruotsalaisia olen itekin katellut, etenkin kun siellä näyttäs tuo valkonen olevan melko yleinenkin väri - joka mielestäni sopii gallulle kuin satula sialle ;D - mutta saksasta ei tahdo valkoista löytää millään.. erikoista..?
Mutta kalliita ovat siellä tosiaan..

Pistän toki sitte kokemukset reissusta tänne..
 
Ihan vemicautosta kyselin noista eroista... mahdollista tuontia ajatellen.
Mulle kelpais semmonen vaal. met. sininen tai ihan hopeanharmaa.. ja tietysti Sport-mallia oleva (tai Avance jos muualta katselee).
 
Soittelin tossa itekin tonne vemicciin, ja täytyy sanoa että kylläpäs siellä oltiin ystävällisiä ja avuliaita tuonti asioissa - siis oikeesti, ihan ilman mitään sarkasmia..

..ja toden totta - kyllähän Suomeen tuotaviin malleihin kuulemma vahvemmat startit, laturit ja akut laitetaan, mutta johdotuksien arvelivat kyllä olevan samat.. Noh, harvoinpa sitä toivottavasti joutuu starttaileen -30 asteen pakkasilla ilman lohkaria.. ..niin, ja sit ovien tiivisteissä ei kuulemma ole "euroopan" malleissa aina samanlaista silikonipintaa kuin "pohjolan" malleissa..

-01 --> malleista muuten on kuulemma toi imusarjan nokeentumisongelma saatu pois - maksavat vaan vielä niin tolkuttomasti.. :(

Tänään vaihtaa sitte vanha autoni omistajaa, joten pakko sieltä saksasta ainakin joku kiesi on löytää.. ;D
 
Toppo sanoi
Soittelin tossa itekin tonne vemicciin, ja täytyy sanoa että kylläpäs siellä oltiin ystävällisiä ja avuliaita tuonti asioissa - siis oikeesti, ihan ilman mitään sarkasmia..
Samaa voin sanoa.

-01 --> malleista muuten on kuulemma toi imusarjan nokeentumisongelma saatu pois - maksavat vaan vielä niin tolkuttomasti.. :(
No hyvä tietää tuokin.
Ja kerran se kirpaisee.. hommaat semmoisen mikä miellyttää niin ei jää sitten jossittelun varaa :)
 
Myxi sanoi
Onko vanteista kuvia? Paljonko olet vailla etuiskareista / onko 8040-1233Sport ?

Sori et on kestänyt...
Iskarit on 8040 1233 ja 8040 1234
Vanteet http://www.opelclubfinland.net/jauto/sato/

Ja iskareille 350 (etu ja taka)
Ja vanteille 250 (sarja)
;)
 
Jakke sanoi
Myxi sanoi
Onko vanteista kuvia? Paljonko olet vailla etuiskareista / onko 8040-1233Sport ?

Ja iskareille 350 (etu ja taka)
Ja vanteille 250 (sarja)
;)

Mites pelkät etuiskarit? Mulla nuo takaiskarit on jo kun oli pakko vaihtaa että Eibachit sopi paikoilleen...
 
Tuon taulukon mukaan ( 9. merkki ) EA farmari Galantit on jakelu/pakettiautoja...

Sedan on kyllä merkitty A:ksi kuten olettaa voi...
 
http://www.mitsubishicars.com/company/vin.html

en kattonu mutta tos uudempi mitsujen vin-koodit..oisko apua ?
 
Takaisin
Ylös Bottom