Vs: 2,4GDI:n -00 propleema
No itselläni ollu samanlainen pirssi reilut 8 vuotta. Aina oon kaasuläppäkotelon läpän aukaissu sepposen selälleen, kun oon sen putsannu ja yhtään kertaa ei ole siitä ongelmia tullu. Juu ja se läppä on sen pari milliä auki jos ei sitä itse kiinni paina ja läppä on myös jäykähkö liikkeissään, mutta liikkuu kuitenkin pehmeästi takertelematta. Kun virrat laittaa päälle, niin mielestäni se selvästi kuuluva naputus ei tule kaasuläppäkotelosta vaan läppäkotelon alla olevasta EGR venttiilistä. Tuommosia Arin kuvailemia ongelmia mulle tuli kun tulppasin EGR venttiilin huolimattomasti ja sulkulaipan välistä pääsi alipainevuoto, mutta nekin ongelmat huomasi helposti kun kävi tekemässä pakokaasupäästö mittauksen. Syy miksi Arilla on se auto hetken pelannu paremmin, niin voi olla siitä, että on käyttäny akunkaapelit irti ja resetoinu auton, koska niin mullakin ongelmien ollessa päällä auto toimi. Ja kun vikavalo meni päälle, niin syynä oli kaasuläppäkotelon asentotunnistin, mutta kun ne alipaineviat korjasin, niin "korjautu samalla kaasuläppäkotelon asentotunnistinkin" eli ei pukannu enää vikakoodia. Jotenka ei kannata vielä lähteä ostelemaan 1000€ läppäkoteloita. Että semmosta tälläkertaa.